Sari la conținut
HiFi Tech

Red Book Must Die - mp3 / red book / hires / DSD /MQA


gopo2004

Postări Recomandate

care a fost motivul sperieturii? Zgomotele parazite din timpul operatiilor play' date=' pause, skip etc? Sau zgomotul parazit care nemaifiind eliminat de etajul OS ajunge in boxe?

Ti se pare ca suna mai bine non-OS?

PS ce inseamna DS?[/quote']

Zgomotul parazit si supramodulatiile nefiltrate. Nasol rau.

Suna foarte placut NOS, insa nu stiu cum suna inainte, asa l-am luat imprumut, gata NOS-at.

M-am speriat pt ca nu stiam de la ce e, pana am reusit sa fac un numitor comun al discurilor la care auzeam distorsiuni, iar apoi sa imi fie confirmat de experiente asemanatoare ale altor utilizatori.

 

De ce ai asculta insa un album cu DR7? Am doar unul (un album de-al lui Beth Hart & Joe Bonamassa) insa il tolerez cu greu; doar sotia mai abuzeaza de el. Mai nou albumele au DR14, DR15 ca sa te poti bucura la adevarata lor valoare...

Legat de caracteristicile acustice ale Philips-ului de mai sus, cred ca ar trebui sa incerci un Metrum Acoustics Jade... Nu cred ca poti cere un pret mai bun! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce ai asculta insa un album cu DR7?

 

Păi dacă e muzica bună și nu îl am în alt format, ce pot să fac...?

Ăsta e albumul la care mi-a stat inima în loc, imaginându-mi că s-a întâmplat ce e mai rău cu sistemul (m-am liniștit însă imediat, după ce am băgat discul în alt player, fiind redat fără distorsiunile respective):

http://dr.loudness-war.info/album/view/129878

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Descărcați cu încredere


http://http://www.homecinema-fr.com/forum/ressources/tableau-des-sources-numeriques-rangees-par-ordre-chronologiq/167911


http://http://www.homecinema-fr.com/forum/ressources/tableau-des-sources-numeriques-rangees-en-fonction-de-la-thd/167912


http://http://www.homecinema-fr.com/forum/ressources/l-elite-des-sources-numeriques-sur-le-critere-de-la-thd-rang/167672

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tabelul asta cu un singur semnal de test nu spune nimic despre ce se intampla cu aparatul cand primeste semnal complet. Din ce am gasit pe net, cele mai elaborate teste le fac australienii. Acolo sa vezi masuratori, nu la Stereophile.

Masuratorile alea cu THD la peste 100 dB sunt pentru aratat muschii. Cu greu gasim o inregistrare cu o dinamica de 60 dB, iar 120 dB sunt aproape imposibil de atins in conditii domestice. Stiti povestea cu dublarea puterii amplificatorul pentru niste amarati de decibeli. Pentru atingerea unei valori reale de 120 dB ai nevoie de boxe sensibile si de puterea unui accerelator de particule.

Calcul: SPL boxa 91 dB @ 500 w putere amp @ 2,40 m distanta fata de boxe = 114 dB; SPL boxa 91 dB @ 80 w putere amp @ 2,40 m distanta fata de boxe = 105 dB

Aproape toti producatorii manareste sunetul final in functie de filosofia lor de sunet, de urechile celor care testeaza, etc. Am gasit pe pagina de web a unui producator (inocent) descrierea acestui proces de transformare a sunetului in analogic sound.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

We are consider in this middle/ low range price, users may like the sound more smooth and analog , so we increase the even harmonic and odd harmonic, spend a lot time to adjust and test the harmonic and frequency band , listen the sound quality and flavor for finally confirm the parameter..

http://www.audio-gd.com/R2R/R2R1/R2R1EN.htm


Baietii acestea bat la portile hi-end cum se pricep si ei. N-au masterate pe la universitati occidentale, iar asta-i face periculosi de sinceri.


PS:

Apropo de cei 120 dB ai realismului audiofil. Cei pentru care se fabrica aplificatoare monstroase.

SPL boxa 91 dB @ 2000 w putere amp @ 2,40 m distanta fata de boxe = 119 dB :lol::lol::lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai văzut parcă niște descrieri de genul.

Parcă și cei de la Asus îți descriu la dac-urile lor cum schimbă sunetul din op-ampi. Îți explică acolo clar care op-amp îți oferă sunet smooth și analog.

O altă metodă foarte frecventă acum e să se folosească un filtru digital comutabil (cum probabil aveți mulți dintre voi la dac-uri) și la una dintre poziții în mod sigur ai un filtru Butterworth de tip analog care îți dă senzația de „smooth tube-like”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai văzut parcă niște descrieri de genul.

Parcă și cei de la Asus îți descriu la dac-urile lor cum schimbă sunetul din op-ampi. Îți explică acolo clar care op-amp îți oferă sunet smooth și analog.

O altă metodă foarte frecventă acum e să se folosească un filtru digital comutabil (cum probabil aveți mulți dintre voi la dac-uri) și la una dintre poziții în mod sigur ai un filtru Butterworth de tip analog care îți dă senzația de „smooth tube-like”.

 

Sunt o multime de metode folosite. Asta cu op-amps a fost pomenita cel putin odata de mine acilea.

Sursele sunt construite pentru toate gusturile. Unii prefera un sound neutru, altii deschis, altii dark, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"...most of the sounds that fell into the positive category were the most negatively impacted—romantic, calm, comic, heroic and happy were noticeably less present after files had been compressed into the MP3 format. They noted also that some instruments were more impacted than others—trumpets, for example, were found to have lost the most emotional timbre while other horns were impacted the least.

The researchers suggest that those people who are the most serious about tonal quality should limit their exposure to songs compressed into the MP3 format. They also suggest that the current trend in popular music toward growl-like tones or angry lyrics might have arisen due to their ability to translate well into the compressed file format."


https://techxplore.com/news/2016-12-compression-format-timbre-music-loss.html


Nu ca mp3-ul nu ar fi murit deja... Dar pentru adeptii lui, pentru cei care cred ca nu exista diferente intre mp3, low res si hi-res... ar trebui sa fie inca o dovada in plus... Nu ca nu ar exista deja suficiente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm.....


„...we have found at least five different factors that can explain why the lossless FLAC compression format degrades the sound quality of previously uncompressed WAV files. These independently configured factors may act together and can result in a disturbingly large loss of sound quality. While the metadata effect and its audible losses can be minimised or reversed, the FLAC compression and decompression effects appear to be permanent...”



http://www.enjoythemusic.com/magazine/viewpoint/0716/Why_Do_WAV_And_FLAC_Files_Sound_Different.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm.....


„...we have found at least five different factors that can explain why the lossless FLAC compression format degrades the sound quality of previously uncompressed WAV files. These independently configured factors may act together and can result in a disturbingly large loss of sound quality. While the metadata effect and its audible losses can be minimised or reversed, the FLAC compression and decompression effects appear to be permanent...”



http://www.enjoythemusic.com/magazine/viewpoint/0716/Why_Do_WAV_And_FLAC_Files_Sound_Different.htm

 

Sigur, realizez ca sunt putin off-topic insa consider ca indemnul este doar putin pe langa subiect... Incercati sa faceti si un test flac vs wav! Convertirea flac in wav mai micsoreaza (putin, ce-i drept) ecartul intre DSD si PCM! Intrucat am destul de putine albume DSD (vreo 60), am inceput sa-mi convertesc cu succes albumele PCM. Mentionez ca nu este un tweak specific transportului/DAC-ului/OS-ului sau playerului meu software, pe 'afara' fiind o chestiune destul de recunoscuta.

Upsampling-ul PCM-ului la DSD da, intr-adevar si el roade bune! :)

 

Asta scriam eu acum 2 ani. Este posibil ca un wav neprihanit sa sune cu totul si cu totul special insa si decompresia flac sau conversia in wav as zice ca aduce niste avantaje evidente...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm.....


„...we have found at least five different factors that can explain why the lossless FLAC compression format degrades the sound quality of previously uncompressed WAV files. These independently configured factors may act together and can result in a disturbingly large loss of sound quality. While the metadata effect and its audible losses can be minimised or reversed, the FLAC compression and decompression effects appear to be permanent...”



http://www.enjoythemusic.com/magazine/viewpoint/0716/Why_Do_WAV_And_FLAC_Files_Sound_Different.htm

 


Am citit pe diagonala articolul, recunosc :oops: , diseara imi propun sa fac o lectura aprofundata.


Din ce am inteles, la viteza, Dr. Charles Zeilig + Jay Clawson au abordat problema in mod stiintific si au prezentat niste grafice in care au masurat soundstageul cu o ruleta atarnata de tavan ? Sau inteleg eu total gresit ce se petrece acolo ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e asa si nu am inteles gresit, stau si ma intreb cum de am ajuns sa activez pe forumuri pe care se discuta despre asa ceva ... oameni buni, nu vreau sa ma intelegeti gresit , dar noi nu avem nimic in comun, sunt doar chestiuni care ne despart si fiecare discutie de-asta nu poate duce decat la un eventual scandal ... :cyclops:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm.....


„...we have found at least five different factors that can explain why the lossless FLAC compression format degrades the sound quality of previously uncompressed WAV files. These independently configured factors may act together and can result in a disturbingly large loss of sound quality. While the metadata effect and its audible losses can be minimised or reversed' date=' the FLAC compression and decompression effects appear to be [u']permanent[/u]...”



http://www.enjoythemusic.com/magazine/viewpoint/0716/Why_Do_WAV_And_FLAC_Files_Sound_Different.htm

 


Am citit pe diagonala articolul, recunosc :oops: , diseara imi propun sa fac o lectura aprofundata.


Din ce am inteles, la viteza, Dr. Charles Zeilig + Jay Clawson au abordat problema in mod stiintific si au prezentat niste grafice in care au masurat soundstageul cu o ruleta atarnata de tavan ? Sau inteleg eu total gresit ce se petrece acolo ?

 

Eu nu am apucat sa citesc decat ce e scris in postare, concluzie cu care sunt intru totul de acord. Nu am apucat sa aflu cum s-a ajuns la concluzia respectiva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"For those who are unfamiliar with our previous articles in TAS1, we would like to briefly review some of our earlier results and the events that led us to the article you are now reading. In the Computer Audio Sound Quality series, we introduced a subjective scale that quantified the differences in sound quality resulting from computer hardware and software variables. This method used a sonic yardstick based on the percentage difference in sound quality between CD and high-resolution files. The purpose of this approach was to enable readers to recreate this method, thus allowing them to judge for themselves the significance of our findings in their own systems. We used a set of subjective criteria commonly used throughout the industry by manufacturers, retailers, reviewers and experienced audiophiles and which are summarized in Table 1, TAS, Issue 218. To be valid, these criteria had to be based on reality standards, namely regular exposure to live performances of acoustic instruments and voices and also to the sound of master tapes. In other words, “the sound of reality”. It is imperative to commit these experiences to long term memory."


Fara sa fiu partas la isprava lor, trebuie sa recunosc ca nu avem suficiente mijloace obiective pentru a masura ce se petrece in audio. Daca metoda lor neandertaliana functioneaza chiar asa, empiric, asa cum sunt indemnati sa incerce cititorii... cu atat mai bine. Daca nu, cred ca altceva mai bun nu avem pentru ce nu putem masura... Sincer, am vazut si articole mai incalcite prin AES!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt extrem de amuzat de ceea ce se intampla in domeniul audio. Traiesc senzatia asta din ce in ce mai tare.


E singurul domeniu in care cablurile si tweakurile conteaza enorm. Audio e singurul domeniu in care un cablu criogenat de retea pus intre router si streamer face minuni. In video nu se intampla asa ceva. Nimeni nu pune picioruse antivibratii sub televizorul OLED. In aplicatiile de laborator nu se folosesc cabluri USB cu DBS. Nici in industria armamentului si in aplicatiile spatiale nu face nimeni voodoo cu clopotei Tchang.


Si ajungem la subiect, la domnul Dr. Charles Zeilig + colegul sau Jay Clawson care masoara soundstageul cu ruleta ( la propriu ) ca sa demonstreze ca metadata inserat in fisierul FLAC degradeaza iremediabil auditia. Cum ar spune un coleg celebru, nu mai canta muzica daca are metadata, trebuie sters de urgenta sau convertit in wav.


Bai dar mai dati-o dracu' de treaba ( sa ma scuze colegii ca injur in Postul Craciunului, dar mie mi-a cam ajuns :) ). E internetul plin de cercetatori in audiofilie inchipuiti, de sarlatani cinici care-si fac titlu de glorie prin reviste si bloguri, de urechi de aur capabile sa faca studii precum cel de mai sus. In loc sa fii un ratat, ajungi doctor intr-un domeniu imaginar ( de-alde Michael Fremer ) si tii conferinte la conventii.


E absolut ridicol pana unde s-a ajuns cu hainele cele noi ale imparatului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una dintre teorii e că în momentul în care procesorul din DAC despachetează flacul, apar distorsiuni.


Sunt unii designeri de top care proiectează cipuri pentru DAC-uri și care au aproximativ aceeași teorie.


Într-un interviu cu Dustin Forman, cel care proiectează cipurile Sabre, acesta spune că au depus eforturi foarte mari pentru ca atunci când se procesează flac să nu existe degradări sonore.


"Is there any sound quality loss in playing FLAC from an SD card, rather than WAV?


No there is no sound quality loss. The FLAC is decoded into RAM where it becomes normal lossless PCM data, it then is sent to a FIFO for buffering between the RAM and the DAC. Then it is transmitted to the DAC via I2S interface. All this is done for the lowest jitter. The FLAC file is decoded in chucks in a streaming fashion. This is VERY difference from a regular CPU, where the bursty processing can have audible effects. The FLAC decoder is actually a hybrid hardware decoder and software. We did this so the CPU loading is actually very constant (smooth) during the stream decoding. This is only possible since we did not use a general purpose CPU, but rather made a custom decoder in the FPGA to accomplish this. I think the results speak for themselves. I have not heard of one person claiming they can tell the difference on the INVICTA (MIRUS), where its fairly well accepted that on a computer that is decoding on the fly, audible differences can be perceived."


Aici el vorbește despre un dac, INVICTA PRO (http://www.resonessencelabs.com/shop/invicta/#flacwav)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bibi, neuronii mei sunt obositi.

Flac degradeaza ? Cum stau lucrurile ? E mai bine sa facem imaginea waw a unui cd ?

 

Da, cica asa e. Doi cercetatori au gasit o dovada de nezdruncinat cum ca metadata din fisierele FLAC dauneaza grav auditiei. Au agatat o ruleta de tavan si au masurat soundstageul. Cand se reda fisierul wav , soundstageul e mai sus cu circa 10 cm ( vezi in grafice ). Daca baga FLAC cu metadata, harpa coboara mai jos. Daca scoate metadata, e pe la mijloc.


Mai mult, se pare ca rezultatele acestei cercetari stiintifice se potriveste cu ceea ce au observat in mod empiric si alti colegi de forumuri. ( vezi articolul din posturile lui Andi si marturiile lui johndoe )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:clap::clap::clap:

 

Am senzatia ca nu o sa mai fiu prea popular pe aici :D ( de fapt cred ca nu am mai postat prea mult pe la aparaturi si discutii de profil.


A fost o vreme cand am cam furat-o pe toate partile, dar zic eu ca aceste chestiuni sunt un capitol inchis pentru mine :roll:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bibi, cum poți sa te superi? :lol::lol: Oamenii ăia chiar au muncit, au desenat si grafice. :lol:

Oricum, se observă clar ca testul este perfectibil. In primul rand, rezultatul a fost limitat la 90 in în înălțime, datorită camerei. Daca era camera mai înaltă, diferențele erau mai mari. Apoi, dacă puneau metadata culcată rezultatul era clar influențat, deoarece stocarea gain-ului si peak-urilor se făcea pe orizontală, nu pe verticală, ceea ce se putea reflecta în diferența de in. Ca să nu mai vorbim ca astfel de teste se fac cu telemetru laser cu ultrasunete, nu cu ruleta. Păi ori e digital ori nu? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initial, cand am citit tampeniile celor doi doctori haudiofili, am vrut sa scot sabia laser si sa fac putina galceava in cer. Intre timp postase JD si m-am gandit ca se lasa cu bataie daca scrijelesc cu laserul pe pereti. Acum dansez step de fericire, pentru ca Bibi o sa fie cel mai iubit dintre pamanteni. :)

PS: Bibi, te lauzi aiurea cu cablurile Cordial. Eu am de mai bine de doi ani Cordial pe boxe. Acum 2 zile m-am invrednicit sa pun niste terminatii pe sarma, sa para si sistemul meu haudiofil.

PS1: Nu contest importanta cablurile, cred ca au o oarecare importanta, insa inaintea acestora se afla acustica camerei. Am si avut o interventie in acest sens zilele trecute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

MQA - bullshit

 

Here's Bruno Putzeys on Facebook discussing Bob Stuart's MQA AES 2017 presentation that just happened this past Friday! Brilliant comment - a stab right at the heart of the technical issues...


Hmmm... "No Scientific Tests Were Done, Says MQA Founder

http://archimago.blogspot.ro/2017/10/mqa-final-final-comment-simply-put-why.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultimul cui batut in sicriul MQA.

Editor's Note 1: MQA ltd was sent a copy of this article several days prior to the scheduled publication date. The company requested a phone conversation, which took place earlier this week. MQA was encouraged to write a response for inclusion with the article below, but it respectfully decline to submit a formal response.

Editor's Note 2: The author of this article is writing under a pseudonym. While he is unknown to the readers, his identity has been verified by Computer Audiophile. He has no vested interest in the audio business, other than being a consumer of music.

Editor's Note 3: The technical assertions made in this article have been thoroughly checked by independent engineers, both in and out of the audio industry. To the best of our knowledge everything technical in this article is factually correct and may be duplicated at any time by anyone with the requisite skills.

Chris Connaker

https://www.computeraudiophile.com/ca/reviews/mqa-a-review-of-controversies-concerns-and-cautions-r701/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.