Sari la conținut
HiFi Tech

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Va rog sa ma ajutati , am de ales intre Arcam avr 250 Sony str db1080qs si harman kardon avr 270
  3. Ajutor alegere avr , arcam avr 250 , sony str db1080qs , harman kardon avr 270
  4. Ultima săptămână
  5. Si pe mine ma intereseaza o curea de GS 431 !!!!! Implicit adresa sau nr telefon a acelui domn.
  6. A inceput weekend-ul. Caldura ne toropeste cu insistenta si ne impinge catre refugiul oferit de camera de auditie. Aici, la adapostul racoros al aparatului de aer conditionat, ne lasam imbratisati de muzica. Oare ce ar fi potrivit de ascultat in acest weekend? Va propun o lista scurta cu unele dintre cele mai frumoase si populare balade de jazz. Sunt constient ca exista sute de balade grozave de jazz, dar in acest articol, imi doresc sa evidentiez unele dintre cele mai iubite balade ale jazz-ului clasic. Nu va opriti la cantecele propuse de mine. Toate sunt parte componenta a unei inregistrari complete. Incercati sa ascultati intregul album. Ar putea sa va placa. Te poate interesa: Body and Soul (Coleman Hawkins - Body and Soul) Este o compozitie Johnny Green din anul 1930. Melodia este o poveste despre suferinta, dor si devotement. Este considerata de catre majoritatea muzicienilor de jazz un standard esential si este un cantec preferat atat de cantareti, cat si de instrumentiști. Una dintre cele mai celebre interpretari ale acestei melodii apartine saxofonistului Coleman Hawkins. Aceasta este una dintre cele mai inregistrate melodii din toate timpurile si a fost abordata de multi dintre marii artisti de jazz, dar si de cantareti orientati catre muzica pop. Blue In Green (Miles Davis – Kind of Blue) Compozitia “Blue in Green” este atribuita lui Miles Davis. Exista speculatii care spun o cu totul alta poveste. Balada de jazz a fost compusa de fapt de Bill Evans. Chiar pianistul a povestit cum i-a cerut lui Miles o parte din redevente, acesta din urma i-a scris un cec pentru 25 USD! Probabil unul din cele mai frumoase inceputuri ale unei melodii de jazz din toate timpurile se gaseste pe celebrul album al lui Miles Davis – Kind of Blue si este introducerea de la Blue in Green. Melodia incepe cu sunetul tandru al pianului si se incheie in aceleasi acorduri de pian apartinand lui Bill Evans. Trompeta lui Miles intervine cateva secunde mai tarziu armonizand si completand perfect ritmul pianului. O compozitie si o interpreatare de exceptie ce cu siguranta merita o auditie. Embraceable You (Billie Holiday – Body and Soul) O compozitie George Gershwin care a scris zeci de piese interpretate de muzicieni de jazz. Acesta a scris in mare parte cantece dedicate teatrului muzical si genului clasic. “Embraceable You” a fost compusa initial pentru “East Is West” , o opereta din 1928. Compozitia a fost publicata doi ani mai tarziu si a fost inclusa in spectacolul de pe Broadway - Girl Crazy. Inregistrarea lui Billie Holiday din 1944 este considerate o referinta, motiv pentru care a fost introdusa in Grammy Hall of Fame. My Funny Valentine (Chet Baker - My Funny Valentine) Melodia este compusa de Rodgers si Hart. “My Funny Valentine ” a aparut pentru prima data în muzicalul din 1937 “Babes In Arms”. Cantecul acesta este asociat cu trompetistul si vocalistul Chet Baker. El este unul dintre cei care au popularizat acest cantec in concertele sale prin lume. Round Midnight (Thelonius Monk - Round Midnight: The Complete Blue Note Singles 1947-1952) O compozitie a pianistului Thelonious Monk, a fost inregistrata pentru prima data in anul 1944 de Cootie Williams, care primeste uneori credit de co-scriitor. Este una din cele mai frumoase compozitii autentice de jazz din istorie. O gasiti interpretata de o multime de nume mari ale jazz-ului, de la Thelonius Monk la Miles Davis si John Coltrane. Auditii placute! Articol scris de Robert Flescan Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  7. Innuos Zen Mini MK3 este un server / streamer dedicat celor care cauta functionalitate si usurinta in utilizare la un pret prietenos. Este un server de muzica bazat pe un sistem de operare personalizat, orientat catre simplitate, adaptat sa ofere o calitate exceptionala a sunetului. Colectionarii de muzica pe CD vor fi fericiti sa afle ca, aparatul are o unitate optica incorporata pentru copierea CD-urilor. Functioneaza ca Roon Core sau Roon Endpoint, precum si ca suport pentru modul UPnP. Stocheaza muzica pe unitatea sa hard disk interna, poate transmite muzica din reteaua de acasa, indiferent daca este vorba de un NAS dedicat sau doar de o partajare de retea pe computer / Mac / Linux. De asemenea, poate fi folosit ca streamer Tidal, Qobuz, Spotify si puteti asculta posturi de radio pe internet. Aparatul arata compact, nu foloseste ventilatoare pentru racirea interna si este simplu de integrat in majoritatea sistemelor. Design Zen Mini MK3 foloseste o placa de baza personalizata, optimizata pentru audio. Aceasta optimizare incepe cu conexiunea Ethernet si continua cu folosirea unor iesiri digitale dedicate audio, una coaxiala, cealalta Toslink. Mini MK3 are si un DAC integrat. O dotare interesanta, daca ne gandim ca, inainte de a cheltui banii pe un DAC separat pentru a creste performanta sistemului putem folosi DAC-ul intern. Mini MK3 foloseste un procesor foarte eficient termic de 6 wati, Intel N4200, are o memorie ram de 4 GB si este alimentat cu o sursa externa. Din fericire, pretentiosii, pot optimiza MK3 prin adaugarea unei alimentari externe liniare. Nimic iesit din comun pana acum. Totusi, care este secretul Innuos? Cum au ajuns serverele lor de streaming sa fie atat de populare? Raspunsul se gaseste in softul folosit. Innuos OS are la baza celebra platforma Logitech Media Server. Sper ca nu ati facut un atac de panica cand ati citit numele Logitech. Va garantez, nu trebuie sa va temeti. Cei de la Logitech au fost printre pionierii streamingului. Ei au fost primii care au propus o solutie audio hardware si software in care procesarea audio era complet separata de playerul audio. Sistemul propus de Logitech Media Server este in continuare actual. Din informatiile mele, exista sute de mii de utilizatori. LMS OS este considerat de fani ca fiind unul din cele mai transparente sisteme de operare dedicat auditiilor de calitate. Revenind la Innuos OS, acesta este gandit sa fie o continuare, un pas inainte catre viitor. Te poate interesa: Platforma software InnuOS este prietenoasa. Deschideti browser-ul web folosind un calculator, tastati “my.innuos.com” si veti gasi automat orice dispozitiv Innuos conectat la reteaua de acasa prin Ethernet. De aici, putem extrage CD-uri, gestiona biblioteca cu muzica, comuta intre mai multe moduri de funcționare: Roon Ready, Roon Core, UPnP si Squeezebox Server. Odata configurat, sistemul este setat si nu mai aveti nimic altceva de facut. De asemenea, Innuos OS permite accesarea de la distanta folosind o aplicatie cum ar fi “Squeezer”. Dupa ce ati configurat serverul, instalati pe telefon aplicatia si puteti asculta muzica folosind exclusiv telefonul. De ce Innuos Zen Mini MK3? DAC-urile contemporane sufera din cauza jitter-ului, iar producatorii se lauda cu metodele prin care reduc acest jitter. Insa, ce facem cu zgomotul electric? Acesta poate afecta procesarea digital - analogica la fel de mult. Experienta mea empirica, banuiesc ca si a voastra, tinde catre o concluzie evidenta. Calitatea sunetului creste cand furnizam DAC-ului un semnal eliberat de jitter si curat din punct de vedere al zgomotului electric. Acesta este scopul Zen Mini MK3. Este proiectat pentru a maximiza performanta oricarui DAC atasat direct prin intermediul conexiunii digital coaxiale. Teste Am testat Innuos Zen Mini MK3 in urmatoarea configuratie: Yamaha CDS3000 folosit ca DAC si conectat la Zen MK3 prin intermediul unui cablu coaxial, Aurender A100, Yamaha A-S701 amplificator stereo integrat, Pass Labs Int 150, Triangle Borea BR07 si Marten Oscar Trio. Am folosit si o varianta a sistemului stereo superioara pentru ca, am dorit sa testez scalabilitatea Zen Mini MK3 printr-o comparatie directa cu PC-ul meu dedicat si tunat special pentru audio si cu un streamer superior cum este Aurender A100. Muzica folosita: Art Blakey & The Jazz Messengers – A Night in Tunisia, Frank Sinatra – My Funny Valentine Art Blakey & The Jazz Messengers Percutia deschide cantecul cu un ritm dracesc. Sunetul cinelelor sparge la cateva zeci de secunde monotonia dinamica a tobei. In spate un contrabas isi face simtita prezenta cu un timbru grav. Corzile lui groase vibreaza prin spatiul camerei cu putere. Instrumentele de alama si pianul se alatura ritmului obsedant condus de percutionist. Sunetul are atac, viteza, este stralucitor, luxuriant. Ritmul Africii se imprastie prin camera, si cu ajutorul imaginatiei, notele se metamorfozeaza intr-o cireada de antilope gnu alergand catre mine. In spatele lor o familie de lei se afla in urmarire. Vibratia copitelor se simte adanc in canapea. In timpul acesta tanarul Art Blakey continua sa loveasca tobele cu sete, de parca ar fi ultima lui reprezentatie. Imaginea stereo a micutei trupe este bine definita, instrumentele au o pozitie clara, tranzientii sunt la inaltime. Un sunet nesperat de bun pentru un sistem cu un amplificator si o pereche de boxe aflate in zona de interes a incepatorilor. Zen Mini MK3 isi face treaba bine. Il schimb rapid cu PC-ul meu. Sunetul pierde din viteza. Intreaga orchestra se aseaza undeva in spate. Muzica devine usor contemplativa. Intreaga prezentare sonica se modifica. Tineretea si vioiciunea micutei orchestre este inlocuita cu o trupa matura, usor resemnata. Frank Sinatra ‘One voice’ cum a fost numit Sinatra patrunde pe scena si isi incepe numarul. Rafinamentul vocii se simte distinct, cu inalte voluminoase si directe. Mini MK3 reuseste sa adauge un plus in aceasta zona. Pe PC-ul meu timbrul vocii este rotunjit, atins de caldura, de parca media ar urca peste frecventele inalte. Cu Mini MK3 vocea pare mai deschisa, completa, chiar daca uneori poti auzi problemele acestei inregistrari vechi. Ma simt de parca as fi la unul din show-rile din Vegas, unde pe langa sunetul instrumentelor si al vocii pot auzi oamenii discutand, razand, ciocnind un pahar de sampanie. Muzica este omogena, instrumentele epocii se simt distinct, scena sonora are adancime, sunetul este spatios, tonul viorilor este moale - luminos, contrabasul are impact si adancime, totul pare asezat la locul lui. Am testat Mini MK3 si intr-un sistem superior, cu boxe Marten Oscar Trio, amplificator Pass Labs Int 150 si un streamer separat Aurender A100. Mini MK3 s-a descurcat onorabil. Cu el la carma sunetul a ramas energic si dinamic, cu o scena sonora buna si bas corect. Diferentele au aparut in zona microdetaliilor, in finetea unor detalii pe care A100 le prezinta delicat, asemeni unui portelan fin, in timp ce Mini MK3 le prezinta oarecum generic. Concluzie Sunetul de pe ambele servere a fost clar si transparent, cu bas excelent, puternic si o scena sonora corecta. Principala diferenta a fost urmatoarea: PC-ul meu cu Audirvana are tendinta de a rotunji inaltele, oferind o prezenta muzicala mai calda, usor politicoasa. Mini MK3 lasa sunetul sa curga crud, direct catre ascultator. Nu pare sa intervina, iar daca o face, pluseaza la capitolul energie. Toata aceasta energie se transforma in contraste dinamice, care pentru unii ascultatori poate insemna ‘sunetul suprem’, iar pentru altii un sunet usor obositor. Fanii sunetului contemplativ, cei care prefera auditii usoare la volum mic cu un pahar de vin in mana, cautati in alta parte. Daca din contra, va place sunetul ce aminteste de energia unui concert, atunci ar trebui sa incercati Innuos Zen Mini MK3. Pro: pretul, de la 5200 lei optimizare excelenta, usor de utilizat energie muzicala sunet direct, crud, fara coloratie iesire digitala coaxiala Contra: sunetului direct il face nepotrivit in sisteme cu boxe care evidentiaza inaltele, sau intr-o camera cu ringing pronuntat Articol scris de Robert Flescan Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  8. Mai devreme
  9. Inspirat de discutiile comunitatii audiofile din Romania in legatura cu modul in care asezarea boxelor intr-un anumit unghi poate influenta raspunsul in zona frecventelor joase (basul atat de drag tuturor), am decis sa masor raspunsul camerei in patru variante de pozitionare. Acesta este un articol tehnic, fara interpretari ale rezultatele masuratorilor. Voi prezenta informatiile asa cum au fost captate de microfon si de softul de masurare acustica REW. Echipamentele folosite au fost urmatoarele: Yamaha CDS3000, Pass Labs Int 150, Triangle Borea BR7, laptop Dell, microfon UMIK 1, soft masurare acustica REW. 1. Masurarea raspunsului camerei cu boxele pozitionate pe o axa cu un unghi de 80 grade catre interior. (valoarea este aproximativa) 2. Masurarea raspunsului camerei cu boxele pozitionate pe o axa cu un unghi de 65 grade catre interior. (valoarea este aproximativa) 3. Masurarea raspunsului camerei cu boxele pozitionate pe o axa cu un unghi de 40 grade catre interior. (valoarea este aproximativa) 4. Masurarea raspunsului camerei cu boxele pozitionate pe o axa cu un unghi de 90 grade. Difuzoarele sunt paralele cu urechile. Toate masuratorile sunt raportate la pozitia de ascultare. Va astept opiniile la sfarsitul articolului in sectiunea comentarii sau pe pagina de Facebook. Te poate interesa: Articol scris de Robert Flescan Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  10. Eu sunt din Bucuresti insa ma pot deplasa si in alte orase daca este necesar.
  11. Daca menționati orașul de unde sunteti aveți mai multa șanse
  12. Buna, am primit de la o persoana mai in varsta o banda de magnetofon cu diverse inregistrari. Din pacate persoana respectiva nu avea magnetofon si nici diverse centre care se ocupa cu transferul audio/video pe medii mai noi nu ofera serviciul de transfer pentru benzi de magnetofon. Ma poate ajuta cineva cu o recomandare unde as putea sa gasesc o firma sau o persoana care sa imi ofere posibilitatea transferului de pe banda de magnetofon? Orice recomandare este binevenita!
  13. Am uitat sa mai fac o precizare importanta: - data fiind vechimea mare a magnetofoanelor (35-40 de ani), orice ati lua, se cam impune o revizie generala. O astfel de revizie facuta CA LA CARTE, de un electronist serios si priceput, nu este deloc ieftina - in general depaseste costul de cumparare al magnetofonului !! Sa nu va luati dupa reclama pe care si-o fac de obicei vanzatorii, ca magnetofonul lor este servisat, recapat, reglat, capete schimbate, etc.... Sunt 1.000% ABURELI !!! Exista pe piata magnetofoane perfect servisate /reconditionate de profesionisti recunoscuti international, dar pretul lor incepe de pe la 3000-3500 de euro bc. La acelea este precizat si atelierul /firma unde a fost facuta operatia si se prezinta factura sau [lunga] lista de operatiuni executate.
  14. Depinde pt ce vreti sa il cumparati. La inregistrari live - si implicit la redarea respectivelor inregistrari, este intradevar o diferenta enorma intre cele doua clase. Chiar daca cifrele in sine par mici (4-6db la diafonie, 3-6db la semnal zgomot), pur si simplu tehnic ele nu pot fi atinse decat la inregistrarea pe 2 piste. Motiv pt care in studiouri doar asa se inregistra (si se inregistreaza). In plus, pt maximizarea performantelor se lucreaza doar pe viteze mari (38-76cm/s), chiar daca unele magnetofoane pe 2 piste sunt capabile si de 19cm/s. Problema pt utilizatorii domestici este ca nu prea au ce sa inregistreze pe 2 piste - nu are sens sa copiezi muzica pe banda la o calitate [tehnic posibila] net superioara sursei (cd sau vinil ) ... Marii pasionati audiofili le folosesc (doar pe redare) pt ascultat muzica la un nivel de calitate sensibil superior celolalte sisteme de stocare (cd, dvd-a, vinil, etc). Dar benzile master (de studiou) care se mai gasesc pe net sunt foarte scumpe - 100-500usd o banda cu 1-2 (si foarte rar 4) piese. Pt utilizarea domestica, magnetofoanele pe 4 piste sunt mai potrivite pt "joaca cu magentofonul", acasa. Dar retineti ca va fi doar o joaca, departe de "liga mare" a utilizatorilor [cu bani multi] a sculelor pe 2 piste si 76cm/s. Nu uitati ca pt o auditie de calitate va trebuie si un sistem audio de buna calitate. Nu are sens o sursa de semnal la nivelul unui B77 pe 2 piste fara o camera tratata acustic si un amplificator si boxe de macar cateva mii bune de euro fiecare (la sh).
  15. Salut, vreau sa cumpar un magnetofon revox b77 și sunt indecis, sa achiziționez unul pe 2 piste sau unul pe 4 piste. Nu îmi pot da seama ce diferenta de calitatea sunetului este între cele doua. Am vorbit cu persoane care vând amândouă tipuri, fiecare crede ca are dreptate. Cei cu 4 piste spun ca diferentaeste insesizabila și ca separația dintr-e canale este insesizabila plus fac economie de banda. Cei cu doua piste spun ca diferenta este enorma! Rog persoanele avizate care ma pot ajuta sa isi spună parerea! Multam!
  16. Testul cu palma il faci asa cum am scris in articolul "Recomandari sisteme audio stereo pentru audiofilii aspiranti...", citez: batem din palme puternic asezati in zona unde sunt pozitionate boxele. Ecoul sonor al camerei se va auzi imediat. Acesta se simte ca o coada sonica adaugata primului sunet. Cu cat acesta este mai lung, cu atat sunetul se misca mai mult intre pereti, sarind asemeni unei mingi si lovind suprafetele camerei. In mod ideal acest ecou trebuie sa fie scurt.
  17. Draga Ioane, recomandarile mele se adreseaza incepatorilor, in niciun caz audiofililor avansati. Tu, probabil, te consideri un audiofil avansat. Dar chiar si asa, sunt convins ca la o auditie blind (fara sa stii ce aparat asculti), o parte din pocnitorile acestea te-ar surprinde placut.
  18. Degeaba te crezi audiofil, dacă ai surdul găinii. Altfel nu vad cum ai putea sa recomanzi oamenilor niște pocnitori. Numai bine!
  19. Pasiunea pentru HiFi-ul de calitate, audiofil, este un hobby ca oricare altul. Este necesar sa avem entuziasm, dedicatie si experienta empirica. Daca comparam doua hobby-uri tehnice descoperim o multime de similitudini. Un pasionat de masini va incerca totul pentru a isi imbunatati masina dincolo de performantele din fabrica. Incepe cu schimbari facile ale masinii sau chiar inlocuieste masina veche cu una superioara. Apoi modifica softul motorului pentru a creste puterea acestuia. Creste aerodinamica masinii prin schimbarea spoilerelor, adauga o aripioara aerodinamica, umbla la suspensii, etc. Un pasionat HiFi va trece prin acelasi proces. Achizitioneaza un sistem audio performant pentru a imbunatati experienta auditiei, dupa care aplica si testeaza diferite metode pentru a creste calitatea auditiei. Pozitioneaza cu atentie boxele, cauta locul corect in care sa se aseze in timp ce asculta muzica, masoara raspunsul camerei pentru a afla cu ce probleme acustice se confrunta, aplica materiale acustice in camera sau gaseste metode elegante prin care sa suplineasca aceste materiale cu obiecte de mobilier, etc. In ambele cazuri pasionatul are nevoie de solutii potrivite si de sfaturi rezonabile. In articolul de astazi am sa va fac cateva sugestii. Odata ce ati inceput sa cumparati aparate sau boxe audio care se apropie de sume de bani formate din patru cifre, este greu sa deosebiti ce este bun intr-un buget potrivit. Nu va temeti! Am petrecut mii de ore ascultand muzica in camera mea dedicata de acasa, spatiu amenajat folosind principiile si dimensiunile numite in acustica ‘golden ratio’. In plus, datorita relatiilor mele cu diferiti dealeri audio, am ocazia saptamanal sa ascult sisteme audio in showroom-urile din Bucuresti. Ghid Acustic Inainte sa decideti ce cumparati ganditi-va foarte bine unde ascultati muzica. Calitatea sunetului pe care il auziti depinde de camera si este la fel de bun ca si camera in sine. Am sa ofer un exemplu simplu pentru a va usura intelegerea acestei idei. O pereche de boxe de 2000 lei va suna mai bine intr-o camera lipsita de reverberatii, comparativ cu o pereche de boxe costand de zece ori mai mult asezata intr-o camera cu pereti si podele goale. Nu intrati in panica, nu este obligatoriu sa schimbati designul camerei si sa umpleti peretii cu panouri acustice. Pentru inceput este suficient sa aveti o camera mobilata rezonabil, un covor gros pe jos si o draperie densa cu care sa acoperiti geamurile cand ascultati muzica. Cum realizam care sunt problemele camerei folosite pentru ascultat muzica? Folosim o metoda simpla: batem din palme puternic asezati in zona unde sunt pozitionate boxele. Ecoul sonor al camerei se va auzi imediat. Acesta se simte ca o coada sonica adaugata primului sunet. Cu cat acesta este mai lung, cu atat sunetul se misca mai mult intre pereti, sarind asemeni unei mingi si lovind suprafetele camerei. In mod ideal acest ecou trebuie sa fie scurt. O metoda simpla prin care scurtam reverbul (ecoul) camerei este folosirea unor materiale poroase in decorarea camerei. Exemple: fotoliul sau canapeaua sa contina in interior burete, folositi o biblioteca umpluta cu carti, tablouri asezate pe pereti sub care puteti ascunde un panou acustic, utilizati mobilier fara suprafata vitrata (geamuri din sticla). Urmeaza frecventele joase, de bas asa cum sunt cunoscute de toata lumea. Acestea sunt mai greu de imblanzit. Au tendinta de a acoperi o parte din restul de frecvente, degradand semnificativ calitatea auditiei. Rezolvarea acestei probleme necesita cantitati mari de material absorbant sau aplicarea unui digital room correction. Majoritatea pasionatilor audio asculta muzica intr-o camera normala de locuit. Din aceasta cauza folosirea unor cantitati mari de material absorbant este exclusa. Daca sunteti blocati in ideea folosirii unor boxe mari intr-o camera mica, fara sa umpleti camera cu materiale absorbante, incercati sa aplicati un digital room correction. Cealalta rezolvare este folosirea unor boxe cu dimensiuni mici. Basul va fi suficient chiar si cu aceste boxe datorita dimensiunilor limitate ale camerei . Inchid ghidul acustic cu o concluzie. Sunetul este o combinatie intre sistemul audio si raspunsul acustic al camerei. Cand audiati muzica acasa la voi, ascultati camera in care este instalat sistemul audio. Te poate interesa: Recomandari sisteme audio stereo Inaintea unor exemple concrete, am sa enumar principiile calauzitoare de la care am pornit: 1. Compatibilitatea cu serviciile de streaming muzical – in prezent muzica se poate asculta online la o calitate foarte buna folosind Spotify, Tidal, Qobuz, Amazone Music HD, Apple Music, Deezer. 2. Simplitatea in utilizare – posibilitatea de a folosi smart phone-ul sau o tableta ca telecomanda. 3. Sistem minimalist – cat mai putine componente. 4. Raport calitate sonica vs pret. 5. Traditia si istoria producatorului – un aspect important dupa parerea mea. Un producator cu o istorie de peste 30 – 40 ani, care a rezistat intr-o piata HiFi extreme de competitiva, cu siguranta ofera aparatura sau boxe de calitate. Sistem I Yamaha R-N402D, este un receiver si streamer audio cu amplificator stereo integrat + Triangle Borea BR03 sau Triangle Borea BR07 daca aveti o camera mare. BR03 sunt boxe de raft cu design modern, usor de potrivit intr-o camera contemporana, castigatoare EISA Award 2021. Yamaha este un producator japonez de aparatura si boxe HiFi cu o traditie de peste 50 ani. Triangle sunt cunoscuti pentru boxele lor audio pe care le produc de la inceputul anilor ’80 in Franta. Yamaha R-N402D este un streamer pentru incepatori foarte usor de utilizat. Conectati boxele Triangle Borea BR03 cu o pereche de cabluri, conectati streamerul la internet folosind WiFi-ul de acasa, instalati aplicatia MusicCast pe telefon sau tableta, deschideti serviciul de muzica dorit (Spotify, Tidal, Apple), ascultati muzica. Borea BR03 sunt boxe HiFi pentru incepatori. Au un nivel bun al detaliilor, energie muzicala buna si bas suficient pentru o camera mica. Valoare totala a sistemului la pret de lista este de 4498 lei. Daca cumparati sistemul, sau parti separate ale lui, de la magazinul din link, primiti o reducere de pret excelenta. Cereti oferta printr-un mesaj pe Messenger sau telefonic. Sistem II Onkyo TX-8250, receiver audio cu amplificator stereo integrat + Acoustic Energy AE300 sau AE109 daca aveti o camera mare. AE300 sunt boxe de raft cu un aspect placut si un sunet spatios. Onkyo este un producator japonez de aparatura HiFi cu o traditie de peste 50 ani. Acoustic Energy dezvolta si manufactureaza boxe inca de la sfarsitul anilor ’90 in Anglia. Sistemul II este la fel de usor de utilizat si o are capacitatea de a oferi incepatorilor un sunet bun. Valoarea totala a sistemului la pret de lista este de 6740 lei. Daca urmati link-urile din articol puteti cumpara intregul sistem la pret redus. Sistem III Arcam Solo Uno, este un sistem All in One, cu amplificator stereo integrat + Martin Logan Motion 15 sau Paradigm Monitor SE6000F daca aveti o camera mare. Arcam este una din firmele de traditiei ale industriei HiFi britanice cu o istorie intinsa pe o perioada de aproape 40 ani, iar Martin Logan sunt unii dintre pionierii boxelor americane electrostatice. Acest sistem ofera un sunet dinamic si o utilizare facila. Valoarea totala a sistemului la pret de lista este de 8825 lei. Daca urmati link-urile din articol puteti cumpara intregul sistem la un pret excelent. Sistem IV Ultimul sistem este dedicat celor care doresc sa patrunda in minunata lume a sunetului analogic, vor sa asculte muzica folosind un pick-up si discuri de vinil, dar nu pot renunta la cantitatea imensa de muzica ce poate fi ascultata datorita serviciilor de streaming muzical online. Yamaha MusicCast Vinyl 500, este un pick-up cu streamer muzical integrat + Yamaha A-S501, amplificator integrat cu o putere dinamica de 130 wati in 8 ohmi + Triangle Borea BR03 sau Triangle Borea BR8 daca aveti o camera mare. Acest sistem este muzical, are un sunet luxuriant, plin de energic si este usor de utilizat datorita aplicatiei MusicCast. Pretul de lista al sistemului este de 7547 lei. Daca cumparati sistemul, sau parti separate ale lui, de la magazinul din link, primiti o reducere de pret excelenta. La final de articol va doresc auditii de calitate. Important este sa imbratisam bucuria muzicii dincolo de alegerile noastre subiective. Articol scris de Robert Flescan Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  20. cum faci testul cu palma? sa sti de o camera ca are sunet bun?
  21. A-S701 este un amplificator stereo de 100 wati @ 8 ohmi, cu DAC integrat (convertor digital analogic), intrare phono pentru pick-up si conexiune pentru casti, construit si dezvoltat de producatorul japonez Yamaha. Capitol I Design La exterior A-S701 are un design ce aminteste de perioada de glorie a HiFi-ului din anii ’70- ’80. Carcasa este metalica cu grile de aerisire pe partea superioara. Placa frontala este din aluminiu invelit intr-un fel de plastic lucios de calitate buna. Probabil designerii japonezi au incercat prin introducerea acestui element sa ofere un aspect modern aparatului. Butoanele sunt toate din plastic, dar aspectul este similar cu aluminiul. De la stanga la dreapta gasim urmatoarele butoane: On/Off, selectare boxe, doua corectii tonale (bas / inalte), balans, loudness, selector surse audio, buton de volum, CD direct, Pure Direct. De asemenea tot aici se afla si iesirea pentru castile audio. In spatele amplificatorului gasim 6 conexiuni analogice (RCA), o conexiune dedicata intrarii de pick-up si o conexiune CD direct. Exista si optiuni de comutare a unei surse audio prin intermediul unei conexiuni digitale coaxiale sau optica. Conectorii pentru boxe sunt asezati pe mijloc, iar chiar langa acestea se afla un comutator de impedanta care asigura protectia impotriva supraincarcarii etajului de iesire atunci cand legati la amplificator boxe cu impedanta mica. Te poate interesa: In interior AS 701 este construit corect, fara a se face rabat de la calitatea proiectarii. Exista un transformator mare si greu furnizat de producatorul japonez KAGA COMPONENTS, protejat cu folie de cupru, asezat pe plan orizontal, pentru a minimiza campul EMI in circuitele analogice inconjuratoare. Preamplificatorul si amplificatorul de putere sunt complet tranzistorizate, in timp ce etapele de intrare sunt bazate pe opamp. Componentele sunt alese cu grija, cu condensatori japonezi de buna calitate. Nichicon FW pentru circuite audio, United Chemi-Con ASF, SMG si SMQ pentru sursa de alimentare si bypass, si opampuri japoneze cu zgomot redus de la NJM / JRC. De asemenea, pe partea de alimentare sunt folositi doi condensatori japonezi de 12000 uF. Pentru conversia digital-analogic a fost utilizat un chip PCM5102A . Acest cip are un interval dinamic de 112dB. ADC-ul folosit pentru a conecta mufele SPDIF si COAX este un PCM9211care are un THD + N similar la –1 dBFS de -93 dB si un interval dinamic de 101 dB la 96 KHz. Partea de DAC este protejata de eventualele interferente de o sursa liniara cu punte redresoare. Intrare de pick-up foloseste opampuri duale NJM2068MD cu zgomot foarte scazut, iar intrare CD are opampuri NJM5532MD cu capac polarizat Nichicon FW 10uF / 50V pe fiecare canal, pentru a decupla orice posibila tensiune DC provenita de la CD player / sursa audio. Specificatii tehnice Putere – 100 W @ 8 ohm Damping Factor - 240 Raspuns in frecventa – 10 hz – 100 kHz +/- 1,0 dB Intrari / iesiri audio – 8/2 Intrare digitala – optica / coaxial Dimensiuni – 43,5 x 15,1 x 38,7 cm Greutate – 11,2 kg Teste Am testat amplificatorul Yamaha A-S701 in urmatoarea configuratie: Aurender A100 & Tidal – streamer audio, A-S701 – amplificator stereo, Triangle Borea BR7, Supra Cables – interconect si cablu de boxe. Muzica de test: Call Me The Breeze – Eric Clapton & Friends, Bonneville – Leprous, No Ordinary Love – Sade. Eric Clapton & Friends Boxele Triangle au evidentiat flexibilitatea amplificatorului si usurinta in exprimare. Muzica are energie, presiune si te invaluie asemeni caldurii soarelui de vara. Sunetul tobei lovite este exploziv, are energie, greutate, ton si definitie. Chitara lui Clapton are o imagine precisa. Identific cu usurinta timbrul atat de cunoscut al chitarii electrice a lui ‘Mr. Slowhand’. Yamaha A-S701 ofera muzicii un spatiu mare si reverberant. Vocea este proiectata peste celelalte instrumente. Pianul electric se detaseaza in ritmul general si completeaza ritmul blues. A-S701 creaza cu succes energia, puterea captivanta si dinamica sunetului live blues-rock. Imersiune completa. Am fost prins de muzica, adica scopul acestui amplificatorul. Leprous Prezentarea melodiei de catre trio-ul Aurender, Yamaha, Triangle, m-a scaldat în tonuri bogate de chitara, tobe puternice insotite de sunetul stralucitor al cinelelor si o voce incredibil de angelica. Totul intrupat intr-o scena sonora larga, asemanatoare unui canion ce se deschide brusc in fata picioarelor. Minutul 2,48 al melodiei a coborat peste camera ca o furtuna. Energia crescuta a interpretarii a atins cote maxime. Presiunea acustica a inceput sa apese spatiul camerei. M-am simtit asemeni unui calator lipsit de adapost prins in interiorul unei furtuni. A-S701 a trimis suficienta energie in difuzoare incat sa percep intensitate sunetului crescand, intinzandu-se dincolo de peretii camerei. Am simtit ca ascult muzica rock fara sa existe oprelisti, iar asta ramane cea mai importanta caracteristica. Sade Piciorul percutionistului imprima un ritm tactil muzicii. Frecventele joase, medii si inalte au o bogatie palpabila. Muzica ma imbratiseaza asemeni unei femei cu brate de fildes moi si catifelate. Vocea artistei danseaza alaturi de notele muzicale prin camera. O simt puternica, calda, fina ca matasea. Prezentarea scenei sonore are realism. Sade canta in fata mea asezata la o distanta de 3 metri. Rifurile de chitara electrica insotesc vocea delicat, de parca nu ar dori sa o raneasca cu duritatea lor. Aranjamentul simplu al orchestrei are o textura discreta, conturata frumos, ce permite vocii sa zburde sincer prin camera. Sunetul in ansamblu este proaspat, muzical, relaxant. Concluzie Timpul petrecut alaturi de A-S701 a fost agreabil. Am realizat cat de multa muzica poti avea la un pret atat de mic. Capacitatea sa de a suna bine pe mai multe genuri muzicale a fost o surpriza placuta. Este versatil, bine construit si proiectat inteligent. Daca cautati un amplificator integrat accesibil, acesta ar trebui sa fie pe lista voastra de auditie. Pro: calitatea constructiei interioare raport pret calitate sunet echilibrat, matur, imersiv ofera placere muzicala DAC integrat Contra: nu are rafinamentul unui amplificator de top sunt sanse mari sa nu se descurce cu boxe dificile Capitol II In acest articol am incercat, pentru a doua oara, sa ofer posibilitatea unui pasionat audiofil la o opinie separata. Am scris si trimis o invitatie generala pe unul din grupurile audiofile de pe Facebook. A raspuns invitatiei Eugen David din Ploiesti. Am stabilit telefonic intalnirea pentru ziua de 3 Iulie, ora 05:00 PM. La ora stabilita Eugen a ajuns la mine, am urcat in camera de auditie si am discutat putin despre sistem. Dupa incheierea discutiei, timp de cateva minute, el a ascultat muzica pentru a se familiariza cu sunetul camerei si al sistemului. Odata incheiata aceasta etapa, am trecut la auditia si evaluarea sunetului Yamaha A-S701 in conditiile sistemului de test. Opiniile lui Eugen au fost urmatoarele: sunetul nu este bright, nu sufera din cauza unui exces in zona frecvente inalte amplificatorul este foarte detaliat pentru un aparat care costa 3500 lei imaginea stereo (tridimensionala) buna exista o anumita retinere in zona de sub-bass sunetul este liniar; cu niste boxe dintr-o categorie superioara sunt sanse mari sa ofere un timbru corect Eugen ar fi preferat ca amplifiatorul sa fie o idee mai dinamic auditie Luciano Pavarotti & Lucio Dalla / Caruso (live) - sunetul a fost bun, complet auditie Vanessa Wiliams - notele inalte usor subliniate, dar fara ca sunetul sa fie bright pe ansamblu amplificatorul a primit o nota foarte buna din partea lui Eugen Articol scris de Robert Flescan (completat cu opiniile lui Eugen David) Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  22. Dummy este unul din cele mai bune albume de trip-hop aparute in istoria muzicii contemporane. Daca nu ar fi fost atat de intunecat, chiar hypnotic, cu sunetul sau amintind pe undeva de experienta oniric – psihedelica oferita de absint artistilor la inceput de secol XX, si ar fi avut 2-3 piese de dans, Portishead ar fi fost la fel de populari ca Depeche Mode sau U2. Portishead este o trupa engleza formata in 1991 la Bristol. Sunt considerati a fi unii dintre pionierii muzicii trip hop. Trupa este numita dupa orasul din apropiere cu acelasi nume , aflat la opt mile vest de Bristol, de-a lungul coastei. Portishead este o trupa alcatuita din Geoff Barrow , Beth Gibbons si Adrian Utley, ajutati uneori de un al patrulea membru, Dave McDonald, inginer pe primele lor inregistrari. Albumul lor de debut, Dummy, a fost lansat in anul 1994 si a primit aprecieri excelente din partea criticilor, devenind rapid un album de referinta al genului trip hop . Trupa a mai lansat alte doua albume de studio: Portishead in 1997 si Third in 2008, ambele primind aprecieri similare. In 1998, formatia a lansat un album de concert, Roseland NYC Live. Titlul si starea de spirit au fost inspirate din drama TV cu acelasi nume din anii 1970, despre o tanara surda din Yorkshire care devine prostituata. Sunetul particular al acestui album a definit ceea ce astazi este cunoscut ca fiind hauntologie in muzica. Esantioane ale unor sunete vechi, spectrale, sunt folosite pentru a evoca amintiri culturale profunde si pentru a creiona o atmosfera intunecata inspirata din filmele vechi. Dummy este un album de exceptie, cu o atmosfera unica incredibila. Compozitiile sunt stralucitoare, sectia ritmica construieste un tempo obsedant nemaintalnit, iar vocea tanguitoare a cantaretei Beth Gibbons este pur si simplu magica. Auditia albumului ofera o experienta hipnotica intunecata, nocturna, anxioasa, dar in acelasi timp cinematografica. Fiecare melodie de pe album pare o scena dintr-un film alb negru, de obicei una turnata intr-un club de noapte, cuplata cu viziuni ale solistei Beth Gibbons bantuita de amintiri si imagini ale trecutului. Daca nu ati ascultat albumul, sunt sanse destul de mari sa treceti printr-o perioada in care o sa fiti obsedati de muzica lui. Dummy are potentialul de a fi ascultat repetitiv zile intregi. Ritmul notelor este insinuant si reuseste sa patrunda fara sa bagam de seama adanc sub piele asemeni unui drog. Fiecare detaliu de pe album se combina perfect si creaza o experienta captivanta si hipnotica. Nu este un album pentru romantici. Este unul dintre cele mai intunecate albume pe care le veti intalni. Daca acest lucru nu va sperie, va garantez o experienta unica si va avertizez ca aceasta inregistrare are sanse mari sa intre in colectia voastra cu muzica favorita. Te poate interesa: Dummy este un album atemporal, inovator, simplu, complex, profund, trist, uimitor, iconic, epic, frumos, bantuitor, plin de suflet, relevant, inteligent, lasciv, sumbru, exceptional, de la inceput pana la sfarsit. In ciuda caracterului sau bizar, albumul s-a vandut foarte bine. A fost triplu castigator de platina si al premiului Mercury. Motivul acestui succes comercial poate avea legatura cu ceea ce Barrow numeste ‘inconstientul nostru sonic…, cand sunetele se pot contopi cu alte sunete din alta parte si, in cele din urma, pot crea emotie”. Va astept cu comentarii si sugestii in sectiunea dedicata de la sfarsitul articolului. Auditie placuta! Articol scris de Robert Flescan Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  23. Prima intalnire cu aceste boxe iti starneste admiratia. Nu exista alta varianta. Liniile sculpturale ale designului, colturile perfect taiate, calitatea materialelor, culoarea lacului, imaginea de ansamblu, transmit un mesaj clar. Te afli in fata unui obiect spectaculos vizual. Oscar Trio sunt asemeni unei invitatii la o petrecere sofisticata prilejuita de lansarea unei expozitii de arta. Te introduc intr-un univers cu totul nou. Intri in spatiul dedicat evenimentului si esti inconjurat de oameni care inteleg si pretuiesc calitatea dincolo de mediocritate comerciala. Apoi, in timp ce te plimbi prin camerele cu exponate si gusti un pahar de sampanie rece, descoperi o pereche de Oscar Trio asezate pe un postament in luminile rampei. Te apropii timid si incepi sa asculti soaptele celor prezenti. Invitatii evalueaza cu entuziasm si admiratie lucrarea expusa. Iti continui plimbarea cu pasi marunti, sorbi inca o inghititura de sampanie, arunci o ultima privire catre Oscar Trio si le transmiti un mesaj telepatic: Ne vedem acasa! Oscar Trio face parte din noua serie de boxe lansata de producatorul suedez Marten. Dorinta proiectantului sef Leif Olofsson este ca aceasta serie sa ofere performanta de top la un pret rezonabil. Pentru a pastra acelasi sunet Marten, noile difuzoare sunt reproiectate pentru a permite un control superior al detaliilor. Acestea sunt construite din ceramica foarte usoara, dar extrem de rigida, ceea ce inseamna ca distorsiunile sunt minime. Adaugati un factor de amortizare ridicat si aveti imaginea completa a unor difuzoare cu un nivel de claritate ce poate fi considerat ‘sfantul graal’ al boxelor audio high-end. Tweeter-ul este construit din aceeasi ceramica si are un nivel al distorsiunilor ce nu poate fi masurat cu un aparat contemporan. Exteriorul este un exercitiu de design minimalist, fara detalii inutile care se presupune ca ar trebui sa le infrumuseteze. Grilele de protectie sunt metalice si sunt fixate invizibil de cutia boxei. Cablurile din interior sunt fabricate manual de Jorma Design in Suedia. Acestea ofera un sunet natural si transparent. Cablurile sunt o parte integranta a boxei, deci trebuie sa ofere armonie sonica intregului proiect. Jorma Design ofera exact ce cere un difuzor Marten. Crossover-ul folosit este de ordin inferior, deoarece crossover-ele de ordin superior limiteaza dinamica detaliilor. Este construit cu componente de top: bobina cu miez de aer din folie de cupru, condensatori argint / aur, rezistente dedicate audio si cablare interna Jorma. Conectorii pentru cablul de boxe sunt WBT Nextgen, suportii de sprijin sunt din aluminiu sablat, iar conurile necesare decuplarii sunt din otel. Intregul pachet este completat cu pucuri solide din plastic pentru sustinerea boxei pe podea. Te poate interesa: Inainte ca boxele sa ajunga la mine pentru teste au trecut prin showroom pentru o perioada scurta. La mine sunt de 3 saptamani. Estimez un timp insumat de functionare, showroom plus HiFi Tech, undeva la aproximativ 100 ore. Producatorul sugereaza o perioada de rodaj de minim 300 ore. Informatia despre rodajul lung al boxelor mi s-a parut exagerata in primele zile. Apoi, cu trecerea timpului, am inceput sa aud cum boxa isi schimba comportamentul sonic de la o zi la alta. In primele zile sunetul a fost aspru. Ascultam muzica si imi imaginam boxele ca fiind o casa de locuit, situata undeva in nordul indepartat, in mijlocul iernii, fara niciun strop de caldura in interior. Trei saptamani mai tarziu sunetul s-a schimbat fundamental. Rigurozitatea nordica s-a transformat in nuante tropicale, organice. Sunetul a devenit fluid, energic, si a capatat o nota blanda. Basul intunecat si strans la inceput a crescut in dimensiune si vigoare . In prezent, sunetul de contrabas se simte asemeni unui fluid ce acopera fiecare bucatica din spatiul camerei. Teste Am testat Oscar Trio in urmatorul sistem: Aurender A100 - streamer audio, Pass Labs Int 150 - amplificator stereo, Yamaha AS 1200. Cabluri: Supra - interconect RCA, Vicol Audio - boxe. Muzica de test: Imperial March - Dallas Winds /John Williams at the Movie, Little Girl Blue - Stanley Turrentine / Music For Lovers, Roxane – Sting / Symphonicities. Dallas Winds – Imperial March “Imperial March” in interpretarea orchestrei Dallas Winds face parte din album “John Williams at the Movie “. Este un album de referinta produs de casa de discuri Reference Recordings. Performantele dinamice sunt extraordinare si au fost inregistrate cu scopul de a oferi un sunet audiofil, spectaculos, de catre echipa de ingineri premiata Keith O. Johnson si Sean Royce Martin. Inceputul auditiei a fost tulburator si in acelasi timp emotionant. Amintirea unei cozi lungi la cinematograful din urbea natala pe la inceputul anilor ‘80 s-a infiripat in spatiul camerei. "Episode V: The Empire Strikes Back" a fost ultimul film scapat de cenzura comunista difuzat pe scara larga in Romania comunista. Camera s-a umplut cu sunetul pasilor apasati ai trupelor imperiale in timp ce marsaluiesc peste ramasitele armatei rebele. Tobele au inceput sa creeza o presiune acustica incredibila. Frecventele joase sunt explozive, se simt ca injectoarele unui motor cu combustie interna. Forta de apasare este fantastica si impinge energia sonica catre pozitia de ascultare ritmic. Sunetul trompetelor planeaza vertical peste greutatea frecventelor joase oferind spatiului de auditie o dimensiune uriasa. Ma simt de parca as zbura intr-un X-wing prin vidul intunecat urmarit de un crucisator imperial. Intreaga orchestra se desfasoara dincolo de spatiul camerei. Constragerile spatiale au disparut complet. Instrumentele sunt asezata in straturi bine delimitate. Sunetul este aerisit, luxuriant si bine focusat. Frecventele inaltele sunt luminoase, energice, fara a fi agresive. Sincronizarea in timp a frecventelor inalte, medii si bas este absoluta. Datorita acestei coordanari infinitezimale in timp creierul calculeze corect pozitia sunetului instrumentelor si creaza o 'scena fantoma' fara cusur. “Imperial March” se incheie dupa 3,19 minute lasandu-ma coplesit sonic si emotional. Stanley Turrentine – Little Girl Blue Am folosit in multe situatii comparatia ‘sunet de matase’. Ascultand saxofonul de pe aceasta inregistrare realizez ca ar trebui sa fiu mai zgarcit cand compar sunetul unui instrument din alama cu finetea mastasii. Oscar Trio reusesc sa reproduca sunetul saxofonului intr-un mod total diferit. Acum inteleg de fapt ce inseamna sunet ca matasea. Notele muzicale sunt voluptoase. Ating urechea asemeni unei mangaieri. Defileaza prin fata mea imbracate in rochii grele de matase asemeni umbrelor unor femei frumoase dintr-un bar ratacit in anii ’60. Timbrul instrumentului este ornamentat in nuante baroce lirice. Sunetul este adanc, fluid, organic, delicat, poate fi atins cu mana. Puritatea armonicilor este neatinsa de boxe. Oscar Trio nu adauga nimic sunetului de baza, au harul de a oferi informatia completa, fara restrictii sau coloraturi suplimentare. Pianul, chitara, contrabasul, intregesc imaginea pitoreasca a unui club de jazz unde indragostitii isi dau intalnire. Ascult muzica si ma las sedus de parfumul unei dame imaginare ce tocmai a trecut prin fata mea. La terminarea melodiei se infiripa o prima concluzie: Oscar Trio au capacitatea extraordinara de a il atrage pe ascultator in intimitatea muzicii. Sting – Roxane Viorile deschid sonic melodia. Rareori am auzit un grup de viori sunand atat de curat. Un melanj intre soliditatea reala a instrumentului si claritatea detaliilor corect balansat. Tobele Djembe ataca in contratimp si pregatesc ascultatorul pentru intrarea vocii lui Sting in scena. Ascult si ma minunez de precizia acestor boxe. Informatiile sunt atat de transparente incat pot identifica inca de la primul semn de percutie sunetul mainii goale lovind membrana intinsa a tobei. Vocea este palpabila, se adreseaza direct creierului, nu exista boxe intre voce si urechea mea. Unicitatea timbrala a lui Sting este complet dezgolita in fata ochilor. Experienta muzicala este palpabila, naturala, lipsita de pretentii. Ma simt de parca as fi prezent la un concert si nu as asculta un sistem audiofil. Sunetul este unitar, coerent, rafinat, complet. Intreaga filosofie de sunet a producatorului suedez este asezata pe o temelie solida si asta se observa usor daca asculti aceste boxe. Din curiozitate am incercat boxele si cu un amplificator Yamaha AS1200. Eram interesat daca amplificatorul poate furniza suficient curent acestor boxe cu o impedanta de 6 ohmi. Pe muzica clasica a fost evident ca boxele nu sunt la potential maxim. Pe celelalte genuri AS1200 s-a descurcat onorabil. Concluzie La inceput am avut rezerve mari in privinta Oscar Trio. Boxele nu au o dimensiune impunatoare, iar camera mea de auditie este generoasa in proportii. Frecventele inferioare ma asteptam sa fie un fel de ‘calcai al lui Ahile’. In mod surprinzator, dupa cele aproximativ 100 ore de functionare, o spun cu constiinta curate si fara niciun fel de rezerve, basul are un impact si o extensie realista rareori auzita in camera mea, cu o rezolutie buna a detaliilor si o definitie a tonului pe masura. Gama medie a fost superba din toate punctele de vedere. Datorita acestor boxe am descoperit o noua nuanta a ceea ce cu totii numim ‘sunet de mastase’. Gama frecventelor inalte a fost cealalta surpriza placuta. Tweeter-ul din ceramica are un comportament sonic aflat la rascrucea dintre beriliu si matase. Octavele inalte sunt bogate in informatii si exacte asemeni beriliului. In acelasi timp il lasa pe ascultator sa se bucure de muzicalitatea specifica tweeter-ului cu dom de matase. Recomand aceste boxe deopotriva audiofililor melomani cat si celor pasionati de experimente sonice. Pentru melomani, Oscar Trio reprezinta oportunitatea de a ridica la un nivel superior stacheta auditiilor zilnice. Pasionatii experimentelor sonice vor putea folosi boxele ca pe un radiotelescop. Transparenta si liniaritatea lor va vor ajuta sa captati cu exactitate sunetul unei surse digitale sau al unui amplificator. Pro: - sunet rezolut & transparent - neutre - calitatea designului si a materialelor folosite - unele dintre cele mai bune difuzoare din industrie - viteza & tranzienti Contra: - pretul (10500 euro) - au nevoie de mult timp pentru rodaj Articol scris de Robert Flescan Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  24. Anul trecut am scris un articol dedicat inregistrarilor muzicale de calitate. De atunci a trecut aproape un an. A existat un moment cand ma gandeam sa renunt la subiect din cauza concurentei acerbe a serviciilor de streaming cu ale lor recomandari muzicale. Subiectul a revenit in actualitate acum cateva saptamani. Un amic audiofil a sunat la telefon pentru ca dorea un sfat despre un posibil upgrade al amplificatorului. Dupa minute bune de discutii imi aminteste de articolul in care ofeream sugestii muzicale audiofile si ma intreaba de ce nu am scris o continuare. Povestea cu serviciile de streaming nu a parut sa il convinga. In replica am primit urmatorul raspuns, citez din memorie: “Robotii aia nu au suflet si le lipseste cultura muzicala. Scrie domne un articol. Il citesc eu.” La incheierea discutiei cu el aveam o misiune. Zambesc in timp ce scriu fraza. Cuvantul misiune ma duce cu gandul la ordinele din armata. Acolo executi fara sa iti pui intrebari. Inainte de a va prezenta lista cu recomandari, am sa definesc o inregistrare de calitate ce poata fi considerata audiofila: este o inregistrare muzicala cu o gama dinamica apropiata de realitate (dinamica wikipedia), cu detalii bogate incat sa poti distinge cu precizie timbrul si pozitia tridimensionala a fiecarui instrument in planul scenei sonore. O asemenea inregistrare te apropie de momentul original din studio si te lasa sa apreciezi talentul muzicienilor . Prin comparatie, o inregistrare proasta se simte ca un perete de sunet fara detalii dinamice, timbrale, spatiale, etc. Criteriile dupa care am selectat albumele sunt impartite in mod egal intre valoarea muzical-artistica si aspectele tehnice, cum ar fi dinamica si transparenta inregistrarii. Te poate interesa: Carmen Gomes Inc – Don’t You Cry Albumul a fost inregistrat in doua sesiuni, 26 Octombrie si 15 Decembrie 2018, la Studioul MCO, Hilversum, Olanda, si a fost lansat comercial la data de 3 Februarie 2019. Carmen Gomes Inc este o trupa soul-jazz cu influente blues. Muzica lor este un amestec perfect intre expresia artistica individuala si interactiunea colegial armonioasa. Trupa are un repertoriu variat. Artistii exploreaza genurile muzicale intr-un mod natural fie ca este vorba jazz, blues, soul sau chiar funk. Discul a fost produs in conditii speciale de casa de discuri Sound Liaison, in format DXD. Premiza acestui album este inregistrarea ideala. Cum ar suna trupa aflata chiar acolo in fata ta. Proiectul a pornit de la idee simpla a modului in care creierul decodifica sunetul folosind receptorii asezati in interiorul celor doua urechi. Pentru a imita acest proces intr-un mod cat mai natural a fost folosit un singur microfon stereo asezat in fata trupei. Simplu in aparenta dar cumva masterizarea unui album nu functioneaza asa. Inregistrarea folosind mai multe piste, cu mai multe microfoane, ofera avantajul reglarii sunetului pe fiecare instrument. Singura problema care apare intr-o asemenea situatie este fazarea corecta a microfoanelor. Un microfon individual aduce alte provocari. Mixarea instrumentelor inregistrate separat nu este posibila. Realizarea scenei sonore se face prin deplasarea cu atentie a fiecarui instrument mai aproape sau mai departe de microfon, precum si la stanga sau dreapta in raport cu microfonul. Munca in studio nu se incheie aici. Este nevoie de un dirijor care sa indice individual membrilor trupei intensitatea sonica la care trebuie sa cante, pastrand echilibrul intre vocea neamplificata, contrabas, toba si sunetul pur de chitara acustica. Sesiunea de inregistrari a fost un succes pe care va invit sa il ascultati. Album Dynamic Range – DR 12 Joni Mitchell – Court and Spark “Court and Spark” este albumul cu care Joni a atins punctul culminant al carierei. Artista a petrecut mare parte din anul 1973 in studio pentru a inregistra albumul. Discul a fost lansat la 17 Ianuarie, 1974, la casa de discuri Asylum. Muzica este o fuziune remarcabila de folk, pop, jazz. Este cel mai bine vandut material discografic al artistei. Daca albumele anterioare pot fi considerate pretioase, aici viziunea asupra lumii este descrisa liric, un mix de romantism dulce-amar, fara sa cada in cinism. Subiectele versurilor vorbesc despre atingerea intelepciunii emotionale prin iubire, despre confuzia individului in fata dragostei si recastigarea increderii in sine. Joni stapaneste acum arta de a scrie melodii introspective, personale, dar canalizand muzica intr-un sunet accesibil, bine produs, care incorporeaza chitara ei distinctiva cu notele de pian si mixul de soft jazz oferit de restul muzicienilor. “Court & Spark” este unul din acele albume revolutionare din cultura muzicii pop ce nu trebuie ratat. Album Dynamic Range – DR 12 The Cinematic Orchestra – Live at the Royal Albert Hall “Live at the Royal Albert Hall” este un album in concert si a fost lansat de casa de discuri Ninja Tune la data de 14 Aprilie 2008. NuJazz, future jazz, downtempo, electronic, sunt genurile in care se incadreaza trupa. Ideea acestui proiect apartine britanicului Jason Swinscoe care este aranjor, programator si producator. Practic el este The Cinematic Orchestra. Aranjamentele lui Jason sunt un mix de monstre muzicale culese din filme vechi, partituri de jazz, coloane sonore, melodii ale unor artisti care l-au inspirat si ritmuri de bas de pe diferite inregistrari. Mixul final este interpretat de un grup de muzicieni al caror nucleu constant este Tom Chant (saxofon soprano, pian electric si acustic), Jamie Coleman (trompeta, flugihorn), Phil France (bas), T. Daniel Howard (tobe). Cocktail-ul muzical nu este cantat pur si simplu, trece printr-un proces care presupune improvizatie si multa libertate artistica. La final piesele sunt esantionate si rearanjate pe computer pentru a crea o atmosfera de muzica electronic-ambientala inspirata din energia improvizationala a jazz-ului. Cu “Live at the Royal Albert Hall”, Jason a incercat sa isi depaseasca limitele si sa atinga maretia unui eveniment demn de un concert intr-o sala legendara cum este Albert Hall. Pentru a realiza aceasta isprava grupul sau a fost format din 40 de muzicieni, incluzand aici intregul Heritage Orchestra format din 24 de muzicieni. Rezultatul este cu adevarat remarcabil . Sunetul este luxuriant, aventuros, emotionant, dinamic si complet texturat. Amestecul de solouri, pulsul ritmic al tobei, linia de bas vertical, voce, pian electric, chitara funky nervoasa si restul orchestrei creaza o atmosfera incredibila. Albumul este o demonstratie cu adevarat emotionanta a darurilor uimitoare ale acestui grup, de aceea va invit sa il ascultati. Album Dynamic Range – DR 11 Sting – Ten Summoner’s Tales Sting este unul din cei mai titrati muzicieni ai lumii. A fost principalul compozitor, cantaret si basist pentru trupa de new wave rock The Police din 1977 pana in 1984. Din 1985 a inceput o cariera solo plina de success. Stilul sau este un amestec de elemente rock, jazz, reggae, new-age si worldbeat. In calitate de muzician solo si membru The Police a castigat 17 premii Grammy, trei premii Brit, un Glob de Aur, un Emmy si are patru nominalizari la Oscar pentru o melodie originala. "Ten Summoner’s Tale" este de departe cel mai bun album solo al lui Sting. A fost lansat pe 9 martie 1993 sub egida A&M Records. Unele dintre cele mai bune piese ale lui Sting din toate timpurile (“If I Ever Lose My Faith of You”, “Shape Of My Heart” si “Seven Days”) se gasesc pe acest album. “Ten Summoner's Tales” nu m-a dezamagit nici macar o clipa cand l-am ascultat prima data in anii ’90. De atunci continui sa descopar nuante noi la fiecare auditie. Mixul muzical de R&B, ritmuri de jazz, funck-rock, chiar country, evidentiaza talentul extraordinar al artistului dar si chimia extraordinara dintre Sting si trupa de acompaniament. O inregistrare intrata in cultura pop care a ramas la fel de proaspata in ciuda celor 28 de ani trecuti de la lansare. Album Dynamic Range – DR 13 Dallas Winds - John Williams at the Movies Acest disc poate intra cu usurinta in categoria ‘muzica de testat sistemul audio stereo’. Albumul a fost lansat in Iulie 2018 de casa de discuri Reference Recordings. Performantele dinamice sunt extraordinare si au fost inregistrate cu scopul de a oferi un sunet audiofil spectaculos de catre echipa de ingineri premiata a Reference Recordings: Keith O. Johnson si Sean Royce Martin. Inginerii si albumul au primit nominalizari la premiile Grammy in 2018. “John Williams At The Movies” il are ca prim solist pe Christopher Martin, trompeta principala a Filarmonicii din New York. Inregistrarea a fost realizata in Dallas Texas, in Centrul Simfonic Morton H. Meyerson, una dintre cele mai mari sali de concert din lume. Album Dynamic Range – DR 15 Va astept cu comentarii si sugestii in sectiunea dedicata de la sfarsitul articolului. Auditie placuta! Articol scris de Robert Flescan Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  25. Pentru masuratori mai detaliate,se masoara fiecare difuzor in parte,fearfield,nearfield,asta pentru cei care construiesc incinte in regim diy.in cazul boxelor comerciae rew are o optiune,'room sim'unde bagi marimea camerei si te joci virtual cu subwooferul si sateliti sau boxele,dupa masuratorile efectuate.am cateva proiecte finalizate,dar folosesc si alte programe gen,holmipulse,smaart,truerta,arta... Apropo de colectia personala,am si eu vreo 500 vinil-uri,700-800 cd,si vreo 5-6tb de muzica,sacd,dvd audio,flac24/192...in serverul media. Sanatate si auditii usoare!
  26. Denafrips Terminator Plus este un DAC R-2R construit si dezvoltat in China pe baza modelului Terminator. Producatorul chinez Denafrips este unul din putinii fabricanti asiatici care au reusit in foarte scurt timp sa impresioneze universul audiofil al planetei. Succesul Denafrips este un mix intre calitatea sunetului, implementarea tehnologica si pret. Terminator Plus are urmatoarele imbunatatiri: oscilatoare de cristal cu temperatura controlata o sursa de alimentare de curent ecranata si incapsulata adaugarea unor rezistente film cu rata de toleranta de 0,005% memorie tampon RAM de mare viteza, care stocheaza datele digitale in memorie pentru un jitter teoretic neglijabil atunci cand sunt citite de ceasurile digitale toate intrarile S/PDIF folosesc FPGA pentru o cale de semnal mai scurta Exteriorul acestui DAC este impresionant datorita carcasei din aluminiu masiv bine slefuit. Partea frontala se prezinta sobru, cu un canal adancit pe mijloc si sapte butoane operationale. Nu exista un ecran pe care sa poti citi informatii despre muzica pe care o asculti. Marcajele care indica modul in care functioneaza DAC-ul (conectare, rata de esantionare, faza, mod opera NOS/ OS) sunt inscriptionate cu litere mici si sunt imposibil de citit de la o distant mai mare de 50 cm. Teoretic, aici ar trebui sa fim ajutati de micutele leduri cu lumina rosiatica. Nu este cazul. Vrei sa afli informatii despre rata de esantionare a fisierelor digitale, sau orice alte informatii legate de functionalitate, te ridici de pe canapea si iti aproprii privirea la 40-50 cm de panoul frontal. In spatele aparatului exista doua conexiuni analogice, normala si balansata, 3 intrari digitale coaxiale, o intrare optica, doua intrari AES, o intrare I2S-A, 2 intrari I2S-B / C, o intrare USB. Interiorul Denafrips Terminator Plus este cu totul alta poveste. Constructia lui intra in categoria ‘state of the art’. Sursa de alimentare este separata de restul componentelor fiind plasata sub placile pe care sunt montate componentele implicate in procesarea bitilor digitali audio in sunet analogic. Doua transformatoare realizate intern alimenteaza separat etajul digital si analogic. Primarul si secundarul transformatoarelor este ecranat cu cupru. De asemenea, 4 x 0,1F superconductori pentru digital si 12 superconductori pentru partea analogica a circuitului furnizeaza curent continu filtrat si curatat. Etajul digital este izolat fizic de cel analogic. Cele doua sunt conectate la ceasurile OCXO (oscilatoare de cristal cu temperatura controlata) cu frecvente de functionare tactate la 45.1584 Mhz si 49.152 Mhz. Ceasurile sunt inchise intr-o carcasa metalica, sunt special concepute pentru aplicatii audio, au un zgomot de faza redus si sunt alimentate de un circuit proiectat special pentru Terminator Plus. Calcaiul lui Ahile in digital audio este jitter-ul. Problema este abordata intr-o maniera clasica numita Fifo Buffer Reclocking. Datele audio digitale sunt stocate intr-o memorie tampon, apoi sunt citite folosind cele doua ceasuri de referinta OCXO localizate in interiorul DAC-ului. La final bitii cu date sunt convertiti in semnal analogic de matricea R-2R real balansata. Liniaritatea conversiei este garantata de rezistentele film de inalta precizie, cu coeficient termal foarte scazut, 10/15ppm. Intrarea USB audio foloseste o abordare proprietara, dezvoltata de producator, bazata pe STM32F446 Advanced AMR based MCU. Denafrips Terminator Plus este compatibil prin intermediul intrarilor USB si I2S cu DSD1024 si PCM1536, DSD64-DOP si PCM pana la 24 biti @ 192 KHz prin toate intrarile. Teste Sistemul de test a fost format din transport digital – Audirvana & NUC PC & Intona USB reclocker, Denafrips Terminato Plus DAC USB, amplificator stereo – Pass Labs Int 150, boxe audio – Marten Oscar Trio, cabluri – interconect balansat DIY Neotech, boxe Vicol Audio. Ray Brown Trio – The Real Blues Denafrips cu Martens Oscar Trio si Pass Labs Int 150 ofera un adevarat show live. Basul se simte profund, carnos, usor intunecat. Pianul este sprintar, radiaza bucurie si placere muzicala. Notele de pian se dezintegreaza intr-un sunet moale, catifelat. Identific usor calitatile timbrale ale sunetului pianului, simt prezenta unui instrument cu un corp masiv ce radiaza energie sonica. Contrabasul are o expunere corporala energica si o imagine reala in spatele boxelor. Forma lui este perfect delimitate. Cutia de rezonanta vibreaza, se misca, amplifica sunetul corzilor ciupite. Intreaga scena sonora este zugravita in tuse groase. Sunetul are greutate, se aseaza in spatiul camerei de auditie asemeni unei paturi moi si pufoase. Tranzientii au momente in care pierd din viteza, iar asta adauga o oarecare lentoare sunetului in ansamblu. De vina sunt pasajele cu note ce ating sub-basul. Frecventele joase se intind nepermis in timp si franeaza dezvoltarea urmatoarelor etape sonice. Charles Mingus – Minor Intrusion Scena sonora se desface in straturi ce pozitioneaza fiecare instrument in forma unui evantai de sunete si emotii. Instrumentele de alama se simt precis, corect timbrate sonic. Ascultatorul nu are dubii in privinta materialulul din care sunt construite aceste instrumente. Sunetul saxofonul este metalic. Ascult muzica izvorata din el si parca simt raceala metalului. Notele muzicale se transforma in sunete ragusite, sau taioase, dupa cum dicteaza partitura. Contrabasul pastreaza ritmul discret fara a se avanta peste instrumentele de suflat, iar pianul umple scena cu o energie realista. Daca cresti volumul incepi sa auzi zgomotul de banda magnetica. Imaginea proiectata de boxe devine autentica, te simti ca intr-o plimbare prin strazile New Orleans, unde zgomotul de banda magnetica tine locul murmurului strazii. Esti inconjurat de cluburi de jaz. Oamenii se plimba la pas. Dupa un colt de cladire din caramida rosie doi artisti fumeaza o tigara si discuta in pauza unei reprezentatii live. Denafrips Terminator Plus stie cum sa ofere atmosfera. Aici exceleaza, la partea emotionala. Te poate interesa: Queenrysche – Silent Lucidity Vocea lui Geoff Tate pare structurata din atomi de hidrogen care produc lumina si caldura. Radiaza viata, placere, lumina, culoare. Ascult fermecat si ma gandesc: este una din cele mai bune reprezentari vocale ale lui Tate furnizate de un DAC. Cadrul muzical este asemeni unui tablou pictat de Jackson Pollock. Scena sonora se umple cu un curcubeu de culoare. Notele curg in sunete, iar sunetele se imprastie intr-o infinitate de nuante muzicale colorate. Toba are kick, este rotunda, o simt plina, completa, coboara catre frecventele joase. Este asemeni greutatii uleioase a unei picaturi de vin rosu curgand pe paharul transparent. Chitara are o energie eterica, este pozitionata in mijlocul acestei compozitii superbe si actioneaza ca un liant intre voce, toba, si clapa. Ascult vrajit “Silent Lucidity” si imi amintesc emotiile starnite de concertul Queensryche. Concluzie Denafrips Terminator Plus exceleaza la partea emotionala a auditiei. Este un narator prin excelenta. Te aseaza pe scaun si te farmeca cu sunetele transformate in povesti muzicale fara de sfarsit. Pro: reproducere emotionala a muzicii capacitatea de a transforma o auditie muzicala intr-o poveste reala sunet de matase scena sonora spatioasa Contra: tendinta de a exagera notele aflate in zona spectrului audio inferior pretul (6200 euro) Articol scris de Robert Flescan Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  27. Noul Luxman D-03X combina redarea traditionala de CD-uri cu un circuit DAC de inalta rezolutie cu decodare completa 32 biti / 384 kHz, DSD 512 si MQA. D-03X mosteneste filozofia si experienta playerelor digitale LUXMAN si ramane fidel principiilor de design LUXMAN, inclusiv sasiul robust, sursa de alimentare supradimensionata si selectia meticuloasa a circuitelor. Rezultatul: reproducerea muzicalitatii fara efort. Am trecut in viteza peste prezentarea comerciala Luxman D-03X pentru ca, aici la HiFi Tech, incerc sa aflu ce se ascunde in spatele comunicatelor oficiale. In cazul articolului de fata m-am gandit la o noua abordare. De obicei articolele HiFi sunt scrise de o singura persoana. La final cititorul primeste informatii, opinii, dintr-o singura directie. In acest context am invitat un pasionat audiofil de pe unul din grupurile Facebook la o sesiune suplimentara de teste. Dupa auditie urma sa notez impresiile la cald pentru a completa articolul cu o a doua opinie. Inainte sa intru in detaliile auditiei, am sa descriu cum arata D-03X la exterior si am sa ofer cateva detalii despre modul in care este construit. Dimensiunile D-03X exprimate in centimetri sunt: 44 x 13,3 x 41 cm. Cantareste exact 13,2 kg. Privit din exterior exista o senzatie de calitate de top. Baza este construita din aluminiu de 8 mm, nu din otel cum se obisnuieste in industrie. Cutia este construita din acelasi material si este slefuita in doua nuante, alb panoul frontal, gri restul carcasei. Butoanele de pe frontul aparatului sunt mari, practice, gandite astfel incat sa usureze partea operationala a aparatului. Exista si optiunea de a mari ecranul in cazul unei vederi slabite. De asemenea, veti gasi un comutator cu care puteti schimba faza aparatului si un selector de sursa digitala pentru DAC-ul inclus: coaxial, optic si USB.Telecomanda furnizata este din aluminiu, asa cum ar trebui sa fie la un player la o asemenea calitate. In spatele aparatului exista doua conexiuni analogice, normala si balansata; cate o intrare digital coaxiala, USB si optica; o iesire digitala optica si una coaxiala. La interior aparatul arata la fel de curat ca la exterior. Alimentarea este complet separata de restul componentelor. Pentru o tensiune stabila, D-03X incorporeaza un transformator masiv de putere, regulatoare independente pentru fiecare circuit si condensatori de filtrare de mare capacitate. Pentru a minimiza efectele chiar subtile din campurile magnetice, impedanta la sol si zgomotul digital, sasiul este fara bucla si ecranat. Mecanismul de transport CD este construit din otel in partea lui superioara pentru a oferi masa transportului si a reduce vibratiile, baza este din aluminiu solid de 8 mm grosime pentru a mari stabilitatea, iar sasiul este ecranat si foloseste o structura fara bucla. Convertorul digital-analog folosit este un PCM1975 implementat in configuratie dual-mono, cate un convertor pentru fiecare canal. Conexiunea USB functioneaza pana la o rezolutie de 32 biti @ 384kHz in PCM si DSD 512. Intrarea optica si coaxiala accepta PCM pana la 24/192. Luxman este compatibil si cu formatul MQA prin intrarea USB. Te poate interesa: Specificatiile acestui aparat tintest o zona audiofila larga. Cei aflati la a doua tinerete audiofila continua sa isi asculte colectia de CD-uri, iar prin intermediul unui PC conectat prin intrare USB pot asculta muzica de la unul din serviciile de streaming (Spotify, Amazone HD, Deezer, Tidal, Qobuz), sau pot asculta muzica din reteaua interna. Incepatorii se pot bucura de proaspat descoperita placere pentru sunetul de calitate si pot alege din cele trei variante , fisiere audio, streaming de muzica sau CD-uri. Teste Evaluarea aparatul s-a facut in doua etape. Prima faza a insemnat ascultarea si testarea aparatul de catre mine. Pentru faza a doua, asa cum am mentionat la inceputul articolului, am invitat un pasionat audiofil. Sistemul de test a fost format din transport digital – Audirvana & NUC PC & Intona USB reclocker, Luxman D-03X DAC USB, amplificator stereo – Pass Labs Int 150, boxe audio – Focal Electra 1038 Be, Marten Oscar Trio, cabluri – interconect balansat DIY Neotech, boxe Vicol Audio. Faza I Carmen Gomes Inc. – A Fool For You Tonul si atingerea corzilor de chitara au fost reproduse la fel de realist pe cat am experimentat vreodata. Acum cativa ani am organizat ca PR-ist al unei cafenele concerte de jazz. Profitand de aceasta activitate am ascultat o multime de trupe de jazz la repetitii si apoi in concert. Din acest motiv sunetul instrumentelor folosite in jazz imi este familiar. Chitara este unul din instrumentele pe care îl cunosc bine. Pe inregistrarea sunetul de chitara este lasat liber, inginerul de sunet nu a procesat sunetul, iar Luxman D-03X il trateaza cu toata atentia si il pastreaza nealterat. Vocea cantaretei, desi tonal se afla in zona octavelor inalte, are o greutatea corecta si un simt frumos al proportiei, ca sa nu mai vorbim de o siguranta superba a tonului. Toba se simte ca este atinsa cu delicatete de betele cu periute, iar din cand in cand piciorul loveste cu hotarare si actioneaza ca un contratimp muzical. Efectul acesta se simte profund si plin in spatiul camerei din cauza energiei frecventelor joase. Pe ansamblu auditia a fost asemeni uneia din experientele reale traite de mine la concertele de jazz. In timp ce ascultam melodia, au fost cateva momente in care as fi preferat sa aud detalii in plus pe ultimele note, dar am pus asta pe seama faptului ca aparatul este nou. In momentul testelor aparatul avea aproximativ 40 ore de folosire. Elina Garanca - Bizet: Carmen, WD 31 / Act 1 - Séguedille et Duo: "Près des remparts de Séville" Am remarcat imediat performanta spatiala. Vocea Elinei este conturata in mijlocul camerei. Sunetele strabat toracele, se inalta prin laringe, lovesc palatal dur al gurii si sunt proiectate in aer cu o energie sclipitoare. Un gheizer de note muzicale se inalta si se transforma in focuri de artificii. Dimensiunea scenei trece dincolo de suprafata camerei. Orchestra pare a se auzi de undeva de sub scena sporind impresia de autenticitate. Daca ati fost la opera cunoasteti acest amanunt. Orchestra are un loc dedicat undeva la demisolul scenei. Tot ce asteptam de la un asemenea aparat se afla in fata mea. Vocea solistei este in fata, exista sugestia psihoacustica de adancime a scenei, instrumentele sunt asezata tridimensional, muzica valseaza in jurul meu. Metallica – Devil’s Dance Toba a inceput sa pompeze adrenalina in difuzoare. Kick-ul ma loveste in piept asemeni ciocanului lui Thor in timp ce izbeste craniul unui dusman. Sunetul se simte greu, profund, amenintator. Chitarile adauga ritm electric, vocea lui Hetfield urla la mine, arde precum focul, ma cheama la dans. Scena sonora este perfect delimitata, insa pare sa existe o mica problema cu sunetul instrumentelor. Acestea se amesteca si au momente cand pierd focusul. Lipsa de focus pare sa aduca cu sine si o atenuare a energiei frecventelor inalte. Dincolo de acest amanunt, muzica este intensa si agresiva intr-un mod placut. Schimbarea boxelor in sistem a adus la modificarea perceptiei sunetului. Daca cu Focal Electra 1038 Be sunetul se intindea cu generozitatea peste camera, dar pierdea o parte din focusul initial al inregistrarii, cu Marten Coltrane Trio imaginea stereo parea sa se limpezeasca, castigand transparenta si focus. Faza II Am ascultat Luxman D-03X impreuna cu invitatul meu Radu Ciobanu, apoi am comparat D-03X cu Yamaha CDS 3000. Acesta este player-ul pe care il folosesc in viata de zi cu zi de cativa ani, pentru ca il consider a fi un aparat cu un sunet complet. Auditia a fost relaxata fara a pierde concentrarea unui asemenea moment. Am ascultat muzica diferita, inclusiv inregistrarile folosite de mine in evaluarea aparatului. Concluziile invitatului la cald au fost urmatoarele: imagine stereo riguroasa; ar fi preferat sa fie o idee mai extinsa inaltele si mediile cu o tenta muzicala pretioasa ultima nota nu isi atinge potentialul Luxman D-03X ofera o scena sonora din care boxele dispar sunet muzical, nu este analitic Concluzie Luxman D-03X este rezultatul a peste 50 ani de traditie HiFi japoneza la cele mai inalte standard. A fost construit pentru a va oferi placere muzicala absoluta. Sunetul sau este dens, placut, expresiv. Constructia exterioara si interioara, amanuntele de design, calitatea excelenta a materialelor si componentelor folosite, sunt o parte din atuurile acestui aparat cu sange japonez. Daca sunteti fanul rezolutiei cu orice pret, D-03X nu este aparatul de care aveti nevoie. Daca cautati un sunet muzical, analogic, emotional, D-03X ar putea fi alegerea perfecta. Pro: asculti muzica folosind un serviciu de streaming muzical prin intermediul unui PC dar iti pastrezi si colectia de CD-uri sunet dens, expresiv, analogic calitatea constructiei lipsa artefactelor digitale boxele dispar complet in momentul auditiei Contra: pretul (4200 euro) exista o anumita retinere la redarea informatiilor aflate la capetele benzii audio (lipsa rodajului poate fi cauza; aparatul avea la momentul evaluarii aproximativ 40 de ore) Articol scris de Robert Flescan in colaborare cu Radu Ciobanu (pasionat audiofil) Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine. Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
  28. buna ziua, va rog sa-mi dati cateva sfaturi 1) am cumparat o boxa malone active, rms max 750 si max 1500 la 4 ohms sensivity 98 db---de la 40 la 18000hz difuzor de 15" si am descarcat de pe net exact acelasi model de aparat de masurat db din foto am dat boxa la maxim (este la iesire audio din calculator) si am avut max semnal 105db dar majoritatea erau intre 86 dbsi 95 db se auzea bine clar oricum eu nu am ureche muzicala sunt cam pe dinafara aici, spune-mi te rog daca poti o parere despre aceasta boxa 2) am tot citit despre boxe in general si am inteles ca daca mai pui o boxa creste zgomotul doar cu 3db si ca sa dublez ar trebui 3 boxe nu inteleg poate ma lamuresti fara amanunte ca sunt in plus dar as vrea sa stiu cum as putea pune 3 boxe la iesirea din calculator sau cum se poate sa maresc f. mult zgomotul boxelor fie 2 sau 3 sau 4 boxe ca astea active sau altfel. multumesc anticipat cu stima
  1. Încarcă mai multă activitate
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.