Sari la conținut
HiFi Tech

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat     

  1. Azi
  2. E prima data cand vad un ESR zero tun. Daca ar avea si un ESL tot zero tun....poate fi considerat condensator ideal ? Asta in teorie. In practica, Philipsul de mai sus e dedicat pentru anumite aplicatii ? Exclus poate la decuplari , bypass....acolo trebuie ceva componenta rezistiva altfel apar oscilatii. Cam atat am invatat pana acum.
  3. Am intalnit-o si la Arcam IrdacII
  4. DAC-ul merge si fara drivere, cel putin in Windows 10 pe care l-am pus eu. Daca instalati driverele se poate reda si DSD512.
  5. Si eu sunt curios ce vor spune oameni diferiti, cu sisteme diferite ... si daca unul dintre acestia vor sesiza limitarile dac-ului
  6. Si eu sunt curios ce vor spune oameni diferiti, cu sisteme diferite ... si daca unul dintre acestia vor sesiza limitarile dac-ului
  7. Pune-l si tu pe ceva, nu asa direct pe jos 😉
  8. Andi

    Metal

    Câteva compoziții Blackie Lawless. Io îl consider unul dintre cei mai buni compozitori din istoria metalului.
  9. Da. Imi amintesc ca V1 mergea f bine cu foobar si jRiver. Din ce mi-a mai trecut prin mana, Matrix Mini-i mai avea facilitatea asta.
  10. Naim DAC V1 are aceste functii pe telecomanda, nu stiu daca functioneaza si pe MAC sau doar pe PC. Posibil ca si alte DAC-uri sa ofere aceasta facilitate.
  11. Nu prea am vazut sa se vorbeasca asa mult de comanda computerului pe aici cat se vorbeste despre playere, astfel daca folositi un mac pt redarea muzicii ,exista o telecomanda apple tv care stie sa comande si calculatorul, eu recent am testat si cumparat una, este ieftina, eu am ales un model anterior pentru ca se potriveste mai bine ca si aspect la sistem, seara cand nu vrei sa tot scoti telefonul pentru a muta la alta piesa e foarte la indemana, ca si companie unui telefon.Se poate da back -next-pauza- stop-play intr-un playlist !Merge cu itunes ,audirvana, cu altceva nu am incercat... Combo: Apple remote ,Chord Qutest ,Mac mini :
  12. shutti

    Master vs Remaster

    Foarte interesant subiectul, cred ca as pleca de la diferenta dintre cele 2 notiuni, ce e master ce e remaster si de ce sunt diferente intre cele 2 🙂 nu intotdeauna in favoarea celui din urma. In tot lantul asta de copiere cred ca se pierde undeva sursa si calitatea pe parcurs ce e multiplicata, ar trebui sa obtinem ceva informatii de la cineva care face lucrul asta si poate explica tehnic interventiile asupra sunetului. Eu vin cu un alt exemplu Metallica - One, am o varianta initiala si alta remasterizata, pot zice ca cea remasterizata este peste varianta intiala.
  13. dinica

    Master vs Remaster

    Nu am scris articolul. Am uitat complet de acest proiect. Mulțumesc pentru reamintire.
  14. Wooww.... genul acesta de teste este extrem de interesant pentru ca sunt mai multe unghiuri de vedere. Sincer ideea n-am mai vazut-o la noi si mi se pare super tare.
  15. DAC-ul a ajuns pe masa de teste la noi. De data aceasta o sa facem ceva nou. Articolul va fi scris de mine si Andi. Andi cu opinia lui, eu cu a mea. Nu va exista o discutie intre noi in care sa ne impartasim parerile. Chiar sunt curios ce o sa iasa. Cu articolul acesta va pregatim pentru un articol scris de mine, Andi si Silviu.
  16. Shambala

    Master vs Remaster

    Buna ziua. Nu stiu daca ai scris articolul in revista - m-am uitat rapid si nu l-am gasit. Dar acea remasterizare este celebra, am citit despre ea cu cativa ani in urma. Pana si inginerul de sunet care scosese prima versiune (sau unul din ei) era uimit si incantat si spunea ca asa ar fi trebuit sa iasa de la inceput.
  17. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1067318590140371&id=100005867200511 Am gasit asta pe fb .
  18. Ieri
  19. Daca face un fel de click-uri cand incepe melodia, se termina melodia sau atunci cand schimbi piesa, atunci asta este normal la DSD-uri. Chestia asta se rezolva fie de DAC, fie de player-ul pe care il folosesti.
  20. La inceput, prima secunda , cand schimbai piesa, in timpul piesei nu face niciodata , dar acum s-a rezolvat.
  21. Făcea chestia asta în timpul pieselor sau între piese?
  22. Pentru redare, acest Aiwa e superb. Pentru înregistrare, recomand ceva cu HXPro, din experiența mea.
  23. Da, am un Aiwa Ad 6500 care reda și înregistrează exemplar, sa vedem, daca e cu bătaie de cap renunț și rămân tot la deck. Mâine cred primesc un mag Akai 4000Ds, sa vedem ce știe. 🙂
  24. Pe masa de teste HiFi Tech a ajuns un cablu balansat aproape necunoscut in Europa. Situatia este cel putin ciudata, pentru ca in anii 2000 cablurile produse de aceasta firma erau cotate ca fiind cele mai bune din lume. XLO Reference 3 este numele acestui cablu despre care eu nu stiam nimic. Am pus burta pe carte si am inceput sa caut informatii despre aceasta firma. Am aflat ca XLO este o firma americana de cabluri dedicate sistemelor audio ultra performante. Firma a aparut pe piata in 1991 si a fost fondata de Roger Skoff. Acesta este un cunoscut antrepenor american cu activitati in industria aerospatiala, de extragere a resurselor natural, ziarist si editor pentru reviste ca Sounds Like ... News, Positive Feedback si in cele din urma cunoscut ca fondator si designer XLO. El a lucrat ca consultat pentru diverse companii precum Procter & Gamble, Motown Records și Lear-Baylor Inc. Este un inventator cunoscut, cu brevete in SUA emise sau in curs de emitere in mai multe discipline. Are o multime de descoperiri in teoria campului interactiv si efectele de descarcare capacitiva in legatura cu transmisia semnalelor in cabluri. Este considerat una dintre marile autoritati ale lumii privind performanța si caracteristicile electrice ale cablurilor pe lungimi scurte. A fost intervievat de publicații din industria audio din mai multe țări; a fost membru al Comitetului Executiv al AAHEA (Academia pentru Progresul High-End Audio); a funcționat în cadrul comitetelor CEMA (Asociația Producătorilor de Electronică de Consum) și EIA (Alianța Industriilor Electronice); și a fost consultant pentru un numar de producatori de sisteme audio și Home Theatre din Statele Unite și din strainatate. In 2014 a fost ales vicepreședinte al Societatii Audio din Los Angeles (cu peste 1500 de membri, LAOCAS este considerat cel mai mare Club Hi-Fi din lume) si a produs si a moderat seminarii la The Newport Audio Spectacol. Inca de la inceput Roger a cautat sa produca cabluri neutre, care nu adauga nimic si nu trebuie niciodata sa distorsioneze sau sa modifice sunetul. Si pentru a atinge obiectivul, cablurile lui Roger au trebuit sa se ocupe in mod eficient de fizica transmiterii semnalelor. Cu un background de matematician, Roger a aplicat cunostintele sale de matematica pentru a aborda bariera fundamentala a neutralitatii prin cablu - domeniile energiei electromagnetice si electrostatice si relația complexa dintre cele doua domenii. Cercetarile lui in acest domeniu au fost concretizate prin cateva patente in domeniul cablurilor. Aceste descoperiri se regasesc in cablurile XLO. Am sa va fac o scurta prezentare a celor mai importante tehnologii din cablurile XLO: XLO Field Balanced Technology – este inca considerata revolutionara desi au trecut mai bine de 20 ani. Cablurile sunt proiectate si dezvoltate pentru a imbunatati transmiterea semnalului. Acest lucru se face prin optimizarea si echilibrarea relatiei dintre campul electromagnetic controlat de curentul format in jurul conductorilor unui cablu si campul electrostatic format in jurul izolatiei sale atunci cand trece un semnal audio sau digital. Mulți designeri de cablu au incercat sa se ocupe de unul sau de altul din aceste fenomene de camp (de obicei campul electromagnetic), dar pana la XLO, nimeni nu a recunoscut vreodata importanța ambelor domenii și a interelației lor. Faptul este ca exista o singura relatie optima pentru cele doua campuri si acolo unde aceasta relatie este prezenta, transmisia semnalului este imbunatatita semnificativ. Geometria Field Balanced Technology impune o abordare stricta a constructiei unui cablu si explica de ce cablurile XLO arata diferit fata de alte marci si chiar unul fata de celalalt in functie de utilizarea dorita.Aplicatiile diferite au rapoarte diferite de curent-tensiune, iar tensiunea si curentul controleaza intensitatea campurilor diferite. De exemplu, prin cablurile Phono trec curenti foarte mici la tensiuni la fel de mici; prin cablurile de linie trec tensiuni relativ foarte mari cu un debit de curent foarte mic; si prin cablurile difuzoarelor trebuie sa poata trece curenti foarte mari la tensiuni relativ mici. Cu diferite rapoarte de curent / tensiune care creeaza intensitati diferite ale campului relativ, dar numai o singura relație optima de camp, sunt necesare diferite construcții pentru a atinge același punct de echilibru. XLO Capacitive Discharge Artifacts – la trecerea curentului printr-un cablu se formeaza asa numitii ‘curenți de distrugere’ a semnalului, acestea sunt stocați in dielectricul unui cablu si eliberati nesincronizat in calea semnalului de fiecare data cand un semnal audio, digital sau video se schimba. Prin definiție, un condensator este un dispozitiv de stocare a energiei format atunci cand unul sau mai multi non-conductori (dielectricul) separa doi sau mai multi conductori electrici (placile). Un cablu indeplinește aceasta definitie si va pastra, la fel ca toti condensatorii, energia semnalului care este trecut prin ea.Aceasta energie este stocata in dielectric in timpul fiecarei faze a semnalului de polaritate (pozitiv sau negativ) si eliberata atunci cand aceasta polaritate se schimbă. Deoarece dielectricul stocheaza energie pozitiva in timpul fazei de semnal pozitiv si energie negativa in timpul fazei de semnal negativ, energia ce va fi eliberata la fiecare schimbare de faza va fi intotdeauna nesincronizata cu noua energie de semanl si astfel se vor crea artefacte in afara fazei. Cu ajutorul Capacitive Discharge Artifacts aceste artefacte sunt anulate. Tehnologiile patentate din cablurile XLO nu se opresc la cele amintite anterior, insa acestea sunt cele mai importante. Inchid scurta prezentare si incep sa va povestesc despre cablul XLO Reference 3. La prima vedere nimic deosebit. Un cablu invelit intr-o camasa colorata din polimer, cu terminatii ce nu par sa fie dintr-un material exotic. Cablul este impachetat intr-o cutie mov protejata de o invelitoare de culoare alba, pe care sunt printate diferite informatii tehnice. Banalul in cea mai pura forma a sa. Am scos cablul din cutie si l-am pus la treaba in sistem, nu inainte de a lasa sistemul sa cante jumatate de ora, timp in care am ascultat muzica cu cablul meu actual construit din sarma Neotech in regim DIY. Sistemul: transport digital – NUC + Daphile + Intona reclocker sursa digitala - Yamaha CDS 3000 amplificator – Pass Labs 150 boxe – Focal Electra 1038 BE cabluri – analog XLR XLO Reference 3, analog XLR Neotech, cablu boxe Vicol Audio cabluri de curent – The Chord Company, Wireworld Muzica: Verdi – Messa da Requiem, fisier hi-res 24/88.2, Chicago Symphony Orchestra & chorus, Olga Borodina, Barbara Frittoli, Ricardo Muti Roger Waters – Amused To Death, fisier hi-res 24/192 Miles Davis – Kind of Blue, fisier hi-res 24/192 Inainte sa va impartasesc experienta mea cu acest cablu, trebuie sa stiti ca eu folosesc acelasi cablu balansat cu sarma Neotech de cel putin 7 ani. In timpul acesta nu am simtit nevoia sa il schimb. De vina poate fi topologia amplificatorul meu Pass Labs. Nelson Pass spune despre amplificatoarele construite de el ca nu au nevoie de cabluri special. Ani la randul acest fapt s-a dovedit foarte real. Am testat diferite cabluri in sistem fara sa gasesc sensul unei schimbari. Un singur cablu balansat din seria Silver Diamond de la Tellurium Q a reusit sa ma convinga de necesitatea unei schimbari, insa am considerat ca nu are rost sa platesc atat de multi bani pe o sarma. Prioritatile mele sunt altele acum. Prefer sa directionez banii catre alte zone de interes. Ma intorc la cablul XLO Reference 3 si va spun cu mana pe inima ca acest cablu reuseste sa schimbe in bine sunetul sistemului meu. Greu de digerat pentru unul ca mine, care foloseste acelasi cablu analogic balansat de peste 7 ani. Am inceput testele cu “Messa da Requiem”. Incep intotdeauna cu muzica lui Verdi din motive considerate de mine obiective. Messa este o lucrare grandioasa din toate punctele de vedere. Avem o orchestra completa, 4 cantareti solo si un cor mixt.Dinamica inregistrarii te lasa fara rasuflare. Linistea dintre pasajele muzicale este angoasanta si are o greutate incredibila. Momente lirice sunt asemeni unei brize usoare ce coboara peste mare, ode ale ingerilor veniti sa ofere consolare umanitatii. Ascultatorul este absorbit undeva intre cele doua taramuri. Se gaseste la granite dintre viata colorata si plina de promisiuni si moarte. Tensiunea creata de Verdi este incredibila. Muzica se transforma intr-o scena funebra ce obliga ascutatorul la meditatie. Cantitea de informatii din aceasta lucrare are nevoie de un sistem complet. Cu cablul XLO Reference 3 am simtit ca imaginea s-a curatat, a devenit focusata si aerisita. Spatiul ce defineste corul a capatat dimensiune. Vocile corului, pe care le consideram perfecte, au devenit mai bine texturate, au iesit la lumina. Detaliile muzicale s-au transformat in ceva tactil. Camera a prins viata si s-a umplut brusc cu o armata de oameni; instrumentistii frematand la semnalul baghetei dirijorului, coristii din spate agitati sa pastreze tempoul, soloistii incercand sa isi ascunda respiratia pentru a nu fi captata de microfoane si mai apoi oferita ascultatorului intr-o forma deranjanta pentru ureche. Cu XLO Reference 3 sistemul reuseste sa surprinda detalii dincolo de urechea constienta. Experienta muzicala se transforma intr-o adevarata sarbatoare a simturilor. “Amused to Death” a fost asemeni unei eliberari. Dupa toata tensiunea Requiem-ului, melomanul si audiofilul din mine isi dorea putina relaxare. Vocea lui Roger a fost asemeni intalnirii cu un vechi si drag prieten, familiara, calda, vibranta, aproape ca o imbratisare. M-am bucurat de aceasta intalnire si am continuat sa ascult muzica, fara sa fiu in vreun fel agresat de o posibila eroare a sistemului. Roger s-a asezat la microfon, a asteptat rabdator ca fetele de la backing vocals sa isi ocupe pozitiile, a privit fara repros la tobosar in timp ce facea ultimile pregatiri si dupa ce a tras aer in piept, a inceput sa vorbeasca cu mine. Doi prieteni ce se regaseau dupa mult timp, doi oameni care iubesc muzica si sunetul de calitate. Dragii mei, aceasta este scena oferita de acest cablu in sistemul meu. Nu este vorba despre poezie, marketing, milioanele de dolari care au intrat in contul meu. Toata povestea se numeste ‘matching’. Acest cablu pare construit special pentru amplificatoarele Pass Labs. Am incheiat seria de teste cu incredibilul album “Kind of Blue”. Cu siguranta a existat un moment in viata voastra audiofila, cand undeva intr-un colt al mintii, a inceput sa infloreasca o crisalida in care se ascundeau sunetele muzicale. Aceasta a crescut protejata la adapostul cutiei craniene, asteptand maturizarea, explozia finala, momentul cand crisalida isi leapada valul de protectie si se transforma intr-un superb fluture multicolor. Aceasta tranformare poate fi numita ‘ideea sunetului muzical’. In acest moment devenim constienti de toata aceasta frumusete ascunsa in muzica si sunet. Suntem fermecati si cuceriti in acelasi timp de ‘ideea sunetului muzical’. Incepem sa sapam in sunet, sa prelucram in laboratoarele mintii formula muzicii simetrice atotcuprinzatoare. Verdi, Waters, Miles, sunt asemeni unor fiinte demiurgice. Fiecare a creat un univers in sine, o alternativa a vietii, un refugiu palpabil pentru mintile noastre. Va intreb. Care este scopul nostru, al audiofililor? Raspunsul nu poate fi decat unul singur. Incercam sa refacem bucati din aceste universuri, sa le transformam in realitate, sa fim martorii unui moment de gratie. Ascultand albumul “Kind of Blue” in una din zilele in care am fost prins cu evaluare cablului XLO Reference 3, am simtit ca fac parte din istoria acestei inregistrari. Trompeta nu a ramas la stadiul de idee, a devenit momentul initial, clipa cand ceasul a inceput sa numere secundele unei inregistrari memorabile in studioul CBS 30th Street Studio din New York. Miles Davis alaturi de John Coltrane, Julian Cannonball Adderley, Wynton Kelly, Paul Chambers, Jimmy Cobb si Bill Evans se simt reali, respirand, fumand. Undeva in spate se aude zgomotul benzii de magnetofon pe care a fost imprimata inregistrare, insa il ignori cu buna stiinta. Muzica se insinuiaza ofertant, ritmul te inconjoara, spatiul si timpul devin irelevante. Asculti fermecat cadenta contrabasului, simti atingerile degetelor peste clapele pianului, alamurile se unduiesc aproape carnal in fata ochilor, iar camera pare ca se umple cu parfum de briantina amestecat cu tutun. Ce sa va mai spun, un moment de reverie de care nu te poti satura. Asta caut eu in sunet si asta am primit. Te-ar mai putea interesa si urmatorul articol. Concluzie XLO Reference 3 este unul dintre cele mai bune cabluri analogice balansate testat in sistemul meu. Pentru cei care au citit articolul este usor de intuit de unde a aparut aceasta concluzie. Nu pot garanta ca acesta este un cablu universal. Audiofilia este o chestiune subiectiva si de aceea ma feresc de concluzii tastate sub forma unor legi. Daca sunteti in cautarea unui cablu analogic balansat, cred ca merita sa incercati si acest cablu.
  25. Azi ajungem si noi in Cefalu.
  1. Încarcă mai multă activitate
×
×
  • Creează nouă...