Sari la conținut
HiFi Tech

Tabel Lideri


Conținut Popular

Afișez conținut cu cea mai mare reputație din 21.03.2019 în toate secțiunile

  1. 8 puncte
    Subtitlul acestui articol se numeste american hifi. Cele doua cuvinte se gasesc imprimate undeva in zona de suport a tweeter-ului pe boxele Polk Signature S55E . Nu ai cum sa le ratezi. Odata descoperite exercita o oarecare magie asupra privitorului. Imediat am simtit nevoia sa verific pe cutie locul unde sunt manufacturate aceste boxe. Am descoperit ca sunt ansamblate in China. M-am reintors la boxe si am inceput sa le privesc in amanunt. Muchii curbate, materiale de calitate, o solutie pentru disiparea energiei basului high tech si inca multe alte detalii care te duc cu gandul la o boxa de top. Am asezat boxele in sistem si am inceput sa le ascult. Am ascultat boxele timp de 3 zile. In aceasta perioada mi-am notat cu constiinciozitate tot ce am auzit. Astazi, 2 Aprilie, ziua in care ma apuc sa scriu acest articol descopar pretul acestor boxe. Este ora 11:43 AM si acum 10 minute am aflat ca aceste boxe costa 4199 lei. Oauuu! Genul acesta de exclamatii nu ar trebui sa apara intr-un articol de HiFi, insa simt nevoia sa punctez entuziasmul meu legat de pretul acestor boxe. Cu siguranta multi dintre voi o sa spuneti ca nu sunt chiar atat de ieftine, ca exista boxe frumoase si cu un sunet bun la jumatate de pret. Nu va pot contrazice aceasta opinie si eu am ascultat asemenea boxe. Ce pot spune cu certitudine este urmatorul fapt: boxele Polk Signature S55E sunt dovada irefutabila ca se poate construi HiFi de calitate si la bani putini. Ultima fraza este o afirmatia bazata de experienta mea de aproape 20 de ani in acest domeniu. Preturile in HiFi au tendinta sa creasca asemeni lui Fat Frumos si nu intotdeauna din ratiuni care au legatura cu performanta. Prezentare Polk Signature S55E este o boxa frumoasa, cu linii moderne, usor de integrat intr-o casa contemporana. Cumva americanii au reusit sa construiasca o boxa pe langa care nu poti trece indiferent. Design, materiale, finisaje, manopera, totul arata calitate. Furnirul aplicat arata extraordinar. Daca nu esti foarte atent poti crede ca este vorba de lemn. Am intors boxa aceasta pe toate partile in speranta ca voi gasi ceva in neregula. Nimic. Ba din contra. Cand am ajuns in partea inferioara a boxei am descoperit una din tehnologiile proprietare Polk Audio si anume Polk Power. Aceasta este o tehnologie exclusiva pentru portul de bass reflex. Americanii au montat pe plinta aflata sub portul de bass reflex un con. Acesta sparge undele de energie sonica provenite din cutia boxei oferind un bas mai clar. Va atasez si o scurta prezentare a departamentului de marketing : Este o boxa construita pentru a aduce performanta sunetului surround și o experiența muzicala deosebita in confortul camerei dvs. de zi. Boxele Polk Signature S55e continua traditia Polk in domeniul HIFI la un pret accesibil. Dispunand de certificarea Hi-Res, o noua tipologie de sunet, foarte dinamic, o gama acustica de precizie, o grila anti-difractie, stilul modern al cabinetului si tehnologia exclusiva de amplificare a intensitatii basului, veti obtine un sunet fabulos pentru filme și muzica. Indiferent daca va faceti upgrade la configuratia home theater cu o configuratie avansata Atmos sau va bucurati de muzica preferata, Dynamic Balance va asigura un sunet bogat, curat și complet, indiferent de ceea ce ascultati. Aceasta tehnologie brevetata creste intregul sistem electro-acustic si mecanic al difuzorului pentru o selectie imbunatatita a materialului si o geometrie mai eficienta. Acesta identifica si elimina problemele care diminueaza performantele incintelor inainte de a deveni produs finit. Specificatii tehnice: Prezentarea difuzoarelor: 1x 1" (2.54 cm) d (Round) Terylene High-Res Dome - Tweeter 2x 6.5" (16.51 cm) d (Round) Dynamic Balance Mica Reinforced Polypropylene Drivers - Mid/Woofer Tipul incintei: Bass reflex cu port ventilat Raspuns frecventa : 32 Hz → 40000 Hz Impedanta nominala : 8 ohms Sensibilitate (1 watt @ 1 metre) : 90 dB Tip crossover : 2-way Tweeter/Midrange Crossover Frequency : 2500 Hz Putere : 20 watts → 200 watts Speaker Inputs (1) Set of 5-Way Binding Posts - Gold-Plated Dimensiuni : Inaltime : 41.5" (105.41 cm) Latime : 11.7" (29.72 cm) Adancime : 12.5" (31.75 cm) Greutate : 44 lbs (19.96 kg) Americanii promoveaza aceasta boxa ca fiind destinata sistemelor home cinema, din pacate, sau din fericire, eu nu am asa ceva acasa. Auditia si testele au fost facute pe un sistem stereo compus din: transport – NUC + Daphile + Intona sursa digitala – Yamaha CDS3000 amplificator – Pass Labs Int 150 boxe – Polk Signature S55E cabluri - interconect balansat manufacturat de Jack, cablu boxe manufacturat de Vicol Audio Romania Muzica: Roger Waters - Amused To Death, fisier hi-res 24/192 (una din cele mai bune inregistrări de rock) Verdi – Messa da Requiem, fisier hi-res 24/88.2, Chicago Symphony Orchestra & chorus, Olga Borodina, Barbara Frittoli, Ricardo Muti (o inregistrare extraordinară, cu o dinamică care iți taie răsuflarea) Massive Attack – Mezzanine (pe aceasta inregistrare bassul coboara mult pentru ca este generat electronic) Roger Waters - Amused To Death Vocea lui Roger este usor ragusita, vibranta si dinamica, cu momente in care energia din voce coboara si devine usor melancolica. Recunosc cu usurinta vocea lui Roger pentru ca boxele nu par sa fie colorate. Vocile feminine au completat acest tablou curat, fara sa schimbe structura sunetului, fara sa iasa in evidenta. Toba are un sunet rotund, suficient de gras, cu impact dinamic si cu un kick percutant si suficient de energic. Sunetul de chitara electrica are ritm, energie si se dezvolta detaliat pe intreaga scena sonora. Exista momente cand pare uscat, insa imaginea generala este aceea a unui sunet real-electric. Instrumentele sunt asezate in plan 3D, le pot distinge pozitia pe scena, vocea lui Roger este aruncata undeva in fata, iar vocile feminine sunt pozitionate undeva in lateral si mai in spate. Intreaga scena sonora este corect conturata, nu am nimic de reprosat. Mi-ar fi placut ca imaginea 3D sa fie mai larga si adanca, dar acest lucru este imposibil din cauza dimensiunilor acestor boxe. Verdi – Messa da Requiem Messa debuteaza cu cateva acorduri ale instrumentelor cu coarda, apoi vocile corului isi fac simtita prezenta. Vocile din cor largesc spatiul de auditie dincolo de spatiul camerei. Scena se transforma intr-un monolit bine definit. Pot simti fiecare detaliu, sunetul devine tactil, asta ma ajuta sa disting cu usurinta freamatul instrumentistilor si agitatia coristilor. In fata mea, de la stanga la dreapta, se afla un cor mixt complet, iar in fata acestuia este pozitionata orchestra si cei 4 cantareti solo. Vocile feminine sunt suave, matasoase, fara asperitati. Vocile masculine sunt solemne, grave, apasatoare, te fac sa tremuri cand se dezlantuie. Sunt surprins. Nu ma asteptam ca boxele acestea ieftine sa fie atat de ofertante. Continui auditia, senzatia unui tot atotcuprinzator nu dispare. Ciupitul corzilor este acolo. Alamurile se inalta catre cer. Cei 4 solisti, soprana, mezzo-soprana, tenorul si basul conduc aceasta armata triunfator. Intreaga camera este scaldata in muzica divina. Recviemul lui Verdi este o lucrare grandioasa, greu de reprodus de un sistem audio. Impinse de la spate de restul sistemului boxele Polk reusesc sa nu se faca de ras. Boxele sunt departe de a fi perfecte, exista anumite limitari pe care am sa le detaliez la finalul articolului, dar toate aceste slabiciuni parca dispar in fata muzicii lui Verdi. Massive Attack – Mezzanine Basul generat electronic este bine controlat, fortos si cu suficienta dinamica. Din pacate detaliile basului profund sunt destul de firave si asta se simte imediat. Adevarat, boxele reusesc sa compenseze acest neajuns oferind energie si vivacitate sunetului. Instrumentele electronice s-au impletit foarte bine cu basul si muzica pastrand un echilibru si o curatenie timbrala excelenta. Vocea a fost bine separata de restul instrumentelor si a pastrat ritmul fara a iesi in evidenta. Fara sa realizez, muzica s-a insinuat in picioare, iar acestea au inceput sa bata ritmul fara sa imi ceara acordul constient. Concluzie Pro: raport calitate pret excelent, sunet echilibrat, bas corect (nu este unflat), sunet cu tenta neutra, capacitatea de a acoperi un spatiu mare. Contra: basul profund este firav, inaltele ar fi putut avea mai multa energie
  2. 6 puncte
    Gradina mea zoologica, audiofili de nevoie.
  3. 6 puncte
    După cum s-a putut vedea într-un review anterior, sunt un fan absolut al DAC-ului Chord Mojo. Consider că are un raport preț/calitate sonică imbatabil. Așadar, am primit cu mare entuziasm însărcinarea de a face o recenzie pentru fratele său mult mai mare, dacă ne gândim la diferența de preț, Hugo 2, noua iterație Hugo a celor de la Chord. Hugo a fost un succes pentru cei de la Chord, însă nici chiar ei, după spusele lor, nu se așteptau la succesul imens pe care l-a avut și încă îl are Mojo. După cum se știe, în concepția lui Rob Watts, principalul designer de la Chord, mai multe taps = mai bun. Cu cât ai mai multe taps, cu atât recreezi mai bine semnalul original. Mojo avea dublul taps-urilor lui Hugo și ținând cont că foarte mulți dintre cei care le-au ascultat pe ambele au preferat Mojo, părea că formula magică a celor de la Chord chiar funcționează. Îmi puteți înțelege așadar entuziasmul pentru noul Hugo 2, care triplează numărul de taps-uri. M-am gândit: dacă Mojo sună așa, oare cum sună un DAC urcat mult mai sus în ierarhia sonică a lui Rob Watts? Pe scurt: mi-am zis că trăiesc un eveniment audiofil de excepție. Pentru a afla mai multe despre tehnologiile din spatele DAC-urilor Chord, vă invit să citiți review-ul pentru Mojo, pentru a nu mai fi nevoit să repet toate acele detalii aici (https://www.hifitech.ro/revista/audio-hi-fi/chord-mojo/). Ca design, Hugo 2 are din nou acel aspect de artefact specific produselor Chord. Extrem de solid (probabil vă amintiți acele filmulețe cu tancurile care trec peste DAC-urile Chord), cizelat la perfecțiune, cu o senzație tactilă deosebită a butoanelor, în special în cazul butonului de volum. Când l-am pornit, datorită tuturor acelor culori în care luminează, mi-am adus aminte instantaneu de concertele Pink Floyd din anii 60, cu acele jocuri de lumini multicolore. În plus, acel „ochi” prin care poți vedea în interior e de mare efect, mai ales că circuitele care pot fi văzute lasă impresia de tehnologie extrem de avansată. Pentru cineva care nu este deloc obișnuit cu schemele de culori ale produselor Chord, utilizarea poate părea puțin complicată și confuză la început, dar în scurt o deprinzi și îți pare foarte logică, ba chiar te gândești cum de nu s-au gândit și alții la așa ceva până acum. Să notăm câteva din funcționalitățile lui Hugo 2: În primul rând folosește același cip, Xilinx Artix 7, ca Mojo. Are patru intrări digitale (optice, coaxiale și USB), Bluetooth (cu Aptx), hi-res până la 768kHz și până la DSD512 (Octa DSD) prin intrarea USB. Filtru digital cu patru poziții, crosfeed pentru căști, un efect care imită senzația că ai asculta la boxe atunci când asculți în căști, plus telecomandă. Dacă toate acestea nu vă sunt suficiente (deși nu văd ce v-ar putea lipsi), trebuie să știți că se pare că cei de la Chord pregătesc un modul 2Go, care se va atașa la Hugo 2, pentru a-i adăuga, printre altele, sloturi de card, DLNA, UPNP etc. Ceva în genul modulului Poly pentru Mojo. La fel ca Mojo, Hugo poate fi setat în modul de line out fix, și vă sfătuiesc să nu aveți căști conectate în acel moment. Am observat că unii utilizatori se plâng cum că ar fi conectorii cam fragili. Sincer, nu am observat nimic în neregulă, cel puțin exemplarul de la mine pare solid din acest punct de vedere. În timpul utilizării, Hugo 2 devine la fel de fierbinte ca Mojo, însă autonomia bateriei pare să fie mai bună, cu aproximativ o oră, o oră și ceva în plus comparativ cu Mojo. Ok, vorbăria lungă, sărăcia omului, așa că să îl punem pe Hugo 2 la treabă: Ce am auzit încă de la primele audiții: un nivel al detaliilor și o rezoluție chirurgicală cum eu unul nu am mai auzit până acum. Plus viteza, probabil specifică tuturor DAC-urilor Chord, deoarece deja sunt familiarizat cu ea de la Mojo. Am început cu un superb album Anno Domini HD al celor de la Riverside. Despre primul Hugo știam că era oarecum bright, așa că îmi făcusem niște griji ca nu cumva să observ brightness și la Hugo 2. Urăsc brightness-ul, o să repet asta cu fiecare ocazie. Însă nici urmă de brightness cu Hugo 2, mai ales că pot fi utilizate și filtrele, care pot imprima sunetului un caracter mai cald. Deci, Riverside. Încă de la Hyperactive am fost asaltat de acele detalii, unele care înainte parcă îmi fuseseră ascunse și acum Hugo 2 îmi arătau că ele există, ca și când până în acel moment fusesem oarecum surd. Poate aș fi dorit ceva mai multă adâncime, poate aș fi dorit ca sunetul să fie uneori ceva mai detașat de boxe, în special cinelul rămânea uneori agățat de difuzoare. Deoarece am prins gustul modului de redare al lui Hugo 2 și am vrut să aud cum redă și un alt album de la Riverside, am trecut la Rapid Eye Movement și apoi la Shrine of… Cam pe la Shrine of…mi-am dat seama că trecuseră mai bine de două ore, timp în care ascultam doar modul în care redă Hugo 2 Riverside și nu Riverside. Toate simțurile receptoare îmi fuseseră încordate la maxim, deoarece părea că aud brusc atâtea detalii încât îmi era teamă să nu pierd ceva. Mi-am spus că trebuie să mă relaxez și să ascult totuși și niște muzică. Dar parcă obosisem, așa că am trecut la DAC-ul meu Metrum Octave, care mi s-a părut cumva o ușurare, m-am relaxat brusc. Am zis să îl las pe Hugo pornit, pentru a relua sesiunea de ascultare a doua zi. A doua zi, lucrurile au stat cam la fel. Am început cu Queensryche, Rage for Order. Unul dintre cele trei albume pe care eu le consider a fi beneficiat de „aportul unei inteligențe nepământene”. Dacă tot am ajuns aici, celelalte două sunt Dark Side of the Moon și albumul „Like Gods of the Sun” al celor de la My Dying Bride. Rage for Order este un album atât de complex și sofisticat, încât în mod clar beneficiază de aportul unei surse capabile să redea cele mai ascunse detalii. Da, Hugo 2 reda acest album de parcă era supramodulat. Detaliile te atacau din toate flancurile. Dacă stau bine să mă gândesc, un player care este o nouă revelație audiofilă pentru mine, Philips DVP9000S, care folosește cipuri dac CS4398, face aproximativ același lucru, inclusiv convertind sunetul la DSD. Însă Philips ți le face cunoscute, te face să conștientizezi că acele detalii există, pe când, comparativ, Hugo 2 ți le cam aruncă în față. Am vrut să ascult primul album Black Sabbath în variantă hi-res. Piesa Black Sabbath de pe albumul Black Sabbath al trupei Black Sabbath, de exemplu. A fost cam aceeași senzație, parcă ascultam alt master sau eventual remaster. Detalii, detalii și iar detalii. Din nou atenție la redare și nu la muzică. Nu e o chestie controlabilă, pur și simplu acest DAC îți atrage atenția asupra modului său de redare. Moment în care mi-am dat seama că ceva nu e tocmai în regulă. Am schimbat și amplificatorul, de la Scott-ul vintage 440A am trecut la un amplif în clasa D (UcD mai exact, cea mai avansată tehnologie în clasa D), Philips FDR9000, sperând la un matching care să îmi amintească faptul că ascult totuși muzică, nu sunete. Așa am început să încerc să văd care e problema cu acest DAC, de ce nu mă lasă să mă bucur de muzică. Piesa Black Sabbath trebuie să sune greu, trebuie să sune apăsător, să creeze o anumită atmosferă de plumb, ca o poezie de Bacovia. Trebuie să sune creepy. Însă acea combinație de viteză și detalii pe care o are Hugo 2 îi fură pur și simplu caracterul și atmosfera acestei piese. O devalorizează oarecum. Piesa pur și simplu nu mai are greutate. Nu mai are farmec. Ok, am început să analizez cum e totuși treaba cu aceste detalii. După nenumărate comparații, am ajuns la concluzia că problema lui Hugo e că redă detaliile atât de pregnant (tweeterele boxelor pur și simplu „scuipă” detaliile) încât sunetul își pierde pur și simplu tridimensionalitatea. Detaliile care trebuiau să fie oarecum în spate ajung în față alături de detaliile care sunt în mod normal în față și totul devine bidimensional, totul devine prea uniformizat. Sunetul complex devine simplu din cauza detaliilor excesive! În plus, acea combinație excesivă de detalii și viteză duce, după un anumit timp de ascultare, la un sunet nenatural, nefiresc, excesiv. Nu asta aud eu când merg la concerte. Iar asta îmi ține simțurile excesiv de încordate și am ajuns să nu mai simt plăcerea de a asculta muzică. Hugo 2 îmi aduce aminte de niște boxe pe care le avusesem la un moment dat și în care investisem o sumă considerabilă. La început îmi păruseră fascinante prin nivelul de detalii în, special în frecvențele înalte. Era ca și când îmi ascultam albumele din nou, cu alte urechi. Așa am și ajuns să le cumpăr. Apoi, după vreo două săptămâni deja mă oboseau excesiv. După alte câteva săptămâni, am ajuns atât de rău încât îmi era groază să vin acasă de la job și să le ascult. Știu că pare ridicol, dar așa era. Iar după ce intram în casă îmi era groază să dau cu ochii de ele. Gândul la banii băgați în acele boxe mă reținea să nu le arunc pe geam. Până la urmă, mi-am spus „ori eu, ori boxele” și am hotărât să scap de ele pronto și le-am vândut pe nimic, doar să nu le mai văd în fața ochilor. Cam așa și cu Hugo 2. După nenumărate tentative de ascultare, mi-am spus, orice doar să nu mai fiu nevoit să îl ascult. Vreau să subliniez un lucru: știu că poate unii rămân cu un gust amar după acest review, dar trebuie să țineți cont că aceasta este strict părerea mea, bazată pe sistemul meu și pe gusturile mele. Știu că Hugo 2 are succes, unii îl apreciază, chiar dacă observă aceleași probleme pe care le-am observat eu, totuși tocmai asta apreciază la el! Deci nu este exclus să fiți fascinați și voi, la rândul vostru, de el. Fără doar și poate, e un DAC diferit, deosebit de ceea ce se aude în mod normal. Dacă acest lucru vă atrage sau nu, rămâne la latitudinea voastră. Încercați să îl ascultați înainte de a-l cumpăra, mai ales că este un DAC scump. Ca o concluzie personală legată de Hugo 2: în acest moment nu mai sunt atât de convins de validitatea afirmațiilor lui Rob Watts, cum că mai multe taps = mai bine. Știu că părerea mea nu înseamnă nimic comparativ cu părerea lui, un inginer intrat în legendă deja. Dar totuși, el creează acest DAC pentru mine, eu sunt utilizatorul final. Cred că sunt și alte aspecte de luat în considerare, nu doar numărul de taps și mi-e teamă că Rob Watts a intrat deja într-o cursă de marketing cu el însuși, încercând să se convingă că trebuie să crească numărul de taps. Posibil să nu fie așa, dar aceasta este părerea mea după ce am comparat Mojo cu Hugo 2. Iar dacă stau să mă gândesc că aproape toți utilizatorii spun că Hugo 1 suna bright comparativ cu Hugo 2, mă apucă sincer groaza. Pe scurt: dacă mi s-ar oferi Mojo și Hugo 2, ambele la același preț, aș alege Mojo fără să stau pe gânduri. Pro: construcție superbă, facilități de redare, rezoluție chirurgicală Contra: nix muzicalitate
  4. 4 puncte
    Nu știu care module UcD nu sunt extraordinare la măsurători. UcD exact pt asta au fost create, pentru măsurători. Toate măsoară fantastic. Eu nu am luat ampliful DFR9000 pentru că ar măsura bine. Am fost impresionat de cum sună playerul DVP9000S cu upsampling la DSD și am zis că trebuie să am și ampliful pereche. După ce l-am ascultat, m-am întrebat de ce sună atât de realist, așa am aflat că folosește modulele UcD proiectate de Bruno Putzeys pe când lucra la Philips. Dacă stau să analizez interiorul, din punct de vedere al unui profan, este peste Creek Destiny 2, un amplif care costă de aproape patru ori mai mult. Iar ca sunet este nu de patru ori peste, ci de peste 4000 de ori peste, imo. Nu vreau să zic mai multe, am observat că dacă zic ceva de bine de o sculă, imediat dispare de la vânzări. Spun doar atât, de acum voi evita amplificatoarele care conțin IC-uri.
  5. 4 puncte
    @Andi, Nu, nici vorba. Cu multi ani in urma credeam ca doar prin inlocuirea unei componente din lantul audio se rezolva toate problemele de sunet. Nu este deloc asa. Dupa introducerea oricarui element nou urmeaza o perioada de munca asidua pentru integrarea acestuia in sistem. Probabilitatea ca sistemul sa sune din prima foarte bine, este extrem de mica. Scuze de OT.
  6. 3 puncte
    @ Tazyx - SPL inseamna marimea presiunii sonore obtinuta dintr-o boxa sau difuzor. Pt ca este precizata pt doua situatii diferite - si evident da mereu doua valori diferite, poate crea confuzie pt incepatori. Odata SPL este masurat la distanta de 1m si la o putere de 1W, caz in care valoarea obtinuta reprezinta randamentul sau sensibilitatea difuzorului sau a boxei. A doua oara este masurat la puterea electrica maxima pe care o poate suporta difuzorul/boxa si reprezinta presiunea sonora maxima pe care o va produce acel difuzor sau boxa. Acest indiciu este folosit mai ales la sistemele de sonorizare (pro). Din formula de calcul [logaritmica] rezulta ca SPL creste cu +3dB la fiecare dublare a puterii electrice aplicate difuzorului, asa cum au scris colegii mai sus. Acum, e bine de stiut ca in fct. de sensibilitate - masurata si exprimata ca SPL in dB, difuzoarele se impart in trei mari categorii: 1 - cu randament ridicat , adica sensibile si foarte sensibile, cele cu SPL de 97-104dB. Aici intra multe modele pt sonorizari (pro) si multe din difurile de banda larga. 2 - cu randament mediu - SPL cupruins intre 88 si 92dB - majoritatea difuzoarelor hi-fi 3 - cu randament scazut - SPL cuprins intre 80-88dB. Aici intra marea majoritatea a subwooferelor auto. FIecare categorie are avantaje si dezavantaje - nu exista difuzorul perect. La fiecare difuzor producatorii au maximizat unii parametri cu pretul pierderilor de calitate la altii, fiecare are o destinatie anume si evident trebuie asociat cu o anume amplificare. De ex la amplifurile de putere mica - gen lampi, se folosesc incinte cu SPL mare; iar la difurile auto se folosesc amplificatoare f puternice. Sper sa ajute.
  7. 3 puncte
    In ultima vreme piata audio este invadata de o multime de dispozitive mobile de ascultat muzica. Avem playere mobile cu amplificator de casti, amplificatoare analogice pentru casti, DAC-uri cu amplificator de casti sau DAC-uri mobile ce pot fi folosite cu casti dar pot fi conectate si la un sistem audio. Tinta acestor produse sunt utilizatorii pretentiosi, cei care vor sa asculte muzica in conditii cat mai bune. Un asemenea dispozitiv mobil de ascultat muzica a ajuns la teste si la noi. Numele produsului este SMSL IQ si este un DAC mobil cu amplificator de casti. Pretul SMSL IQ in Romania este de 799 lei. Acesta poate fi folosit in combinatie cu un laptop, PC sau un smartphone. Fiind un dispozitiv destinat pietei mobile, are dimensiuni mici, asa ca poata incapea in orice buzunar. La exterior avem o carcasa de aluminiu prelucrata foarte curat. In partea stanga se afla un micut afisaj OLED pe care sunt afisate ratele de esantionare ale stremului digital, volumul, selectia balansat / nebalansat in functie de castile folosite, cele 3 filtre PCM digitale ce pot fi folosite (mini / slow / fast), cele 4 filtre DSD (47 kHz / 50 kHz / 60 kHz / 70 kHz) si modul prin care DAC-ul este conectat prin USB - USB 1.1 sau USB 2.0. Toate operatiunile se activeaza prin apasarea butonului de volum aflat pe una din laturile inguste alaturi de conexiunea micro USB si de cele doua conexiuni destinate castilor. In interiorul dispozitivului gasim un DAC Sabre 9012Q2C si un chip XMOS xCore-200 XU208. SMSL IQ este construit de firma chineza Shenzhen ShuangMuSanLin Electronice Co LTD. Acesta este un brand relativ nou pe piata audio. Firma a fost infiintata in anul 2009 si are sediul in Shenzhen, China. SMSL este specializata in productia de DAC-uri audio, amplificatoare stereo pentru casti si amplificatoare de putere. SMSL isi comercializeaza produsele in intreaga lume, acestea fiind apreciate de clientii din peste 30 de tari. Inainte sa va descriu experienta mea cu acest aparat, am sa va atasez specificatiile tehnice oferite de producator. Interval Dinamic: 125 dB Raspuns in frecventa: 10 Hz−100 kHz THD + N: 0.0003% SNR: 118 dB Adancime de biti: 16, 24, 32, 1 bit Rata de esantionare: PCM (44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192, 352.8, 384, 705.6, 768 kHz); DSD64, DSD128, DSD256, DSD512 Putere de iesire in varianta balansata: 91 mW (32 ohms, THD+N = 0.1%); 53 mW (150 ohms, THD+N = 0.1%); 78 mW (64 ohms, THD+N = 0.1%); 32 mW (300 ohms, THD+N = 0.1%) Putere de iesire in varianta nebalansata: 55 mW (32 ohms, THD+N = 0.1%); 21 mW (150 ohms, THD+N = 0.1%); 33 mW (64 ohms, THD+N = 0.1%); 12 mW (300 ohms, THD+N = 0.1%) Charge: DC 5V USB: Windows 7/8/8.1/10, Mac OS X 10.6 Intrare jack: MicroUSB Iesire jack: 2.5mm balanced, 3.5mm unbalanced Dimensiune: L x W x H: 3.7 x 2.2 x 0.4 in (95 x 56 x 9 mm) Greutate: 200 g Pentru testarea acestui DAC - amplificator de casti am folosit o pereche de casti Sennheiser Momentum 2 si o pereche de Meze 99 Neo. Ca sursa digitala am folosit PC-ul sau telefonul meu Nexus 6. La inceputul testului am ascultat muzica de pe Tidal Free. Dupa prima serie de teste am realizat ca varianta aceasta nu ofera calitatea audio cu care sunt obisnuit si am facut un abonament Tidal premium. Test Capitol 1 – sursa muzicala: Tidal Free Prima melodie ascultata a fost Perfect Sense, album Amused to Death, artist Roger Waters, pe casti Sennheiser Momentum 2 cu SMSL IQ si PC. Sunetul placut, rotund, cu o scena sonora medie. Instrumentele sunt ingramadite in jurul meu, nu exista aer intre ele, totul pare strans ca intr-o cutie de conserve. Vocea lui Roger in aparenta este definita corect, insa ceva nu pare a fi in regula. Din pacate exista un exces de mid-bas care pare sa acopere anumite detalii. Dinamic totul pare aliniat in aceleasi valori, diferentele intre pasajele dinamice sunt inexistente. Ascultam muzica si ma gandeam, ceva este putred aici. Nu exista realism. Muzica se aude in capul meu, insa senzatia unor artisti in carne si oase lipseste cu desavarsire. Am decis sa schimb castile Sennheiser Momentum 2 cu Meze 99 Neo. Momentum 2 au midbass- ul usor in fata si m-am gandit ca niste casti o idee mai neutre vor rezolva aceasta problema. In afara corectiei in zona de midbass si a unei usoare cresteri in dimensiune a scenei, sunetul a fost la fel, lipsit de dinamica si realism, cu instrumentele inghesuite. Dupa aceasta prima experienta am renuntat complet la micutul SMSL IQ. Am inceput sa ascult muzica direct din PC folosind castile Meze 99 Neo. Surpriza, sunetul este in aceeasi parametri. Nu exista nicio schimbare. Teoretic, sunetul ar fi trebuit sa sufere o oarecare transformare. Din pacate realitatea se prezinta cu totul diferit. Am schimbat PC-ul cu telefonul meu Nexus 6. Si in acest caz sunetul ramane la fel de plat si fara culoare. Adaug in sistem SMSL IQ cu speranta unei imbunatatiri. Sunetul se prezinta la fel. Am trecut la Liber scriptus, album Messa da Requiem, compozitor Giuseppe Verdi, artist Staatskapelle Dresden, dirijor Christian Thielemann. Sper ca o inregistrare de muzica clasica sa ma ajute, sa identific, sa inteleg, ce se intampla cu muzica pe care o ascult prin intermediul acestui DAC-amplificator de casti. Am continuat auditia folosind castile Meze 99 Neo. Primul lucru pe care il remarc este acela ca sala in care se canta lipseste. Am o intrega orchestra in cap, un cor, o solita, dar lipseste cu desavarsire senzatia salii. Artistii par intrupati direct in capul meu, sunt ca niste alter ego-uri ce poarta o conversatie cantata. Sincer, muzica curge frumos, vocea sopranei pare scaldata in miere de albine, corul completeaza fericit tabloul muzical, muzica reuseste sa aiba un oarecare dramatism. Ce lipseste cu desavarsire este realismul. Sunetul alamurilor este castrat, soprana pare ca nu poate atinge note inalte, exploziile dinamice sunt asemeni eruptiei unui vulcan noroios, mai mult niste gaze lesinate. Scot din sistem SMSL IQ si las muzica sa vina direct din telefon. Nici o schimbare. Daca aceasta exista, este subtila si urechile mele nu o percep. Reintroduc in sistem SMSL IQ si incep sa ma joc cu filtrele digitale. Sunetul este aproximativ acelasi cu o usoara diferenta pentru filtru minim. Cu acest filtru vocea tinde sa devina mai curata, expresiva. De asemenea controlul in zona midbass-ului se imbunateste. Cu filtrele digitale am incheiat prima parte a testului. Dezamagit, am hotarat sa aman continuare evaluarii cateva zile mai tarziu. Capitol 2 – sursa muzicala: Tidal Premium Am revenit cu testarea cutiutei SMSL IQ, dupa ce am trecut la abonamentul Tidal Premium. Va spun sincer abonamentul gratuit a celor de la Tidal este o mare porcarie. Acest abonament este bun pentru cei care au nevoie sa asculte muzica in timp ce alearga, sau merg cu bicicleta, dar nu poate fi o optiune pentru un pasionat HiFi. Tidal Free ofera un sunet atat de prost, incat nici cel mai scump dCS nu poate sa te scoata la lumina. Printre pasionatii de hifi exista o vorba: gunoi bagi, gunoi iese. Am inceput auditia folosind ca sursa PC-ul la care am conectat castile Meze 99 Neo. Diferenta este uriasa. La finalul bucatii muzicale Liber Scriptus pielea mi s-a facut de gaina. Cunoasteti cu totii senzatia aceasta foarte bine, este manifestare somatica a unei emotii puternice. Cu Tidal Premium muzica transmite emotie, spune o poveste, incearca sa te impresioneze. Dinamica muzicala este extraordinara, vocea sopranei se aude ca si cum ar fi intr-o sala de concert, vocile sunt detaliate, nuantate. Instrumentele de alama sunt vibrante, apare senzatia unui instrument construit din metal. Dintr-o data scena a capatat dimensiune si nu mai este limitata la spatiul aflat intre urechile mele. Inainte sa introduc cutiuta SMSL IQ am zis sa ascult si melodia Perfect Sense a lui Roger Waters. Vocile au capatat spatialitate, instrumentele nu se mai simt ca si cum ar fi ingramadite peste voce, muzica pe ansamblu devine palpabila. Am continuat testul schimband PC-ul cu telefonul Nexus 6. Parametrii generali ai sunetului au ramas neschimbati. A venit vremea sa reintroduc cutiuta chinezeasca in sistem. Pana la urma acesta este scopul articolului de astazi. Am conectat SMSL IQ via micros USB la telefon. Partea de decodare a trecut in responsabilitatea SMSL IQ , telefonul ramand sa se ocupe cu transportul datelor. Prima melodie folosita Perfect Sense. Sunetul a ramas la fel de bun cu cateva diferente. Inainte sa intru in detalii vreau sa precizes ca aceste diferente sunt mai degraba subtile. Nu va asteptati la ceva major pentru ca veti fi dezamagiti. Vocea lui Waters a devenit uscata, asta intr-un sens bun. Inainte parea inconjurata de un halou, acum este curata, detaliata si puternica. Scena sonora in ansamblul ei a crescut in dimensiune, de parca creierul a devenit constient ca intre instrumente exista spatiu si ca acestea nu sunt cocotate unele peste altele. Am schimbat din nou melodia cu Liber Scriptus. Vocea sopranei nu se mai opinteste in notele de sus, au aparut niste detalii la finalul unor cuvinte sub forma unor consoane care inchid cuvantul, se simte randul doi al corului, au aparut microdetalii legate de miscarile celor care au participat la inregistrare. Toate acestea sunt semnele ca SMSL IQ reuseste sa scada zgomotul de fond. In incheierea testului am schimbat inca odata sursa. PC-ul a inlocuit telefonul pentru partea de streaming, SMSL IQ a ramasa sa se ocupe de partea de decodare si de amplificarea castilor. Urechile mele nu au perceput diferente evidente. Ma asteptam ca telefonul sa iasa castigator pentru ca este alimentat cu baterie si acest fapt, in teorie, ar fi ajutat cutiuta chinezeasca. Nu s-a intamplat acest lucru. Implementarea USB pare facuta corect, iar asta face ca SMSL IQ sa fie imun la schimbarea transportului digital. Concluzie – varianta filosofica Imaginati-va ca aveti in fata un vas de lut spart in doua bucati. Impreuna acestea formeaza un ansamblu. Ca sa ne putem bucura de un obiect finit, de forma completa a vasului, de frumusetea acestuia, este necesar sa lipim cele doua bucati perfect. Concluzie – varianta audiofila Exista o multime de oameni care nu cred in existenta diferentelor intre formatele muzicale. Dupa cum ati putut citi, prima parte a testului a fost un esec. Atata timp cat am folosit un format muzical comprimat, nu am putut sesiza diferente audibile intre aparate. Pentru ca testul sa fie relevant, a fost necesar un upgrade al calitatii materialului digital. Dupa upgrade a devenit evident ca SMSL IQ aduce o usoara imbunatatire a sunetului comparativ cu sunetul venit direct din telefon sau PC. Daca merita sa investiti intr-un asemenea dispozitiv, doar voi puteti sa decideti. Eu il recomand exclusiv incepatorilor si celor cu bugete reduse.
  8. 3 puncte
    Poate cel mai interesant magnetofon de la Philips cu 3 motoare, 6 capete, revers, role de 18 şi 26cm şi amplificare 2x20W sinus. Chiar şi telecomandă prin fir, temporizator mecanic, memorie mecanică.
  9. 3 puncte
    Nu exista clasa UcD, UcD e denumire de marketing pentru o implementare clasa D de la Hypex; la fel cum sunt si modulele Ncore tot de la Hypex sau ICE de la B&O, UMAC de la Pascal, UFPD de la Primare...
  10. 3 puncte
    Direct din Abbey Road, London carnatic progresiv rock , o formație cu ceva istorie în spate... AGAM comprimat, comprimat dar s„aude duomne!!! ... 😛
  11. 3 puncte
  12. 3 puncte
    Ma cam indoiesc atunci, daca ai un pacient galben la fata de icter nu rezolvi problema cu fond de ten. Poate ca se potriveste insa mai bine cu alt amplificator. Ce nu-mi place mie la el este design-ul, cind vad toate beculetele alea colorate mi se pune pata, zici ca e targetat pentru manelisti. Chiar asa, ia baga un Salam si vezi daca nu cumva suna mai muzical 😄
  13. 3 puncte
    Cornwall este o incinta bas-reflex avand media si inalta echipate cu hornuri frontale. Singurul avantaj al solutiei este SPL-ul mare al incintei si un raspuns foarte rapid ( se folosesc traductoare pro sau derivate din pro ). Am ascultat multe tipuri de Klipsch: au in comun si calitati dar si unele neimpliniri, intre care un sunet relativ "crud", care poate fi obositor la unele incinte. Se potrivesc mai usor cu amplificatoare cu tuburi, de preferinta SE. La ultima Hi-Fi Arena am ascultat o pereche de Klipsch, dar .............. dezamagitor ca performante! Alaturi , o pereche de Davis Acoustics performa excelent din toate punctele de vedere. Incintele clasice cu horn pentru woofer, in special BLH, asigura o linearizare mai mare a caracteristicii de frecventa la joase, comparativ cu incintele "clasice": bas-reflex, inchise, TL, etc. Aceste incinte pot fi cu horn exponential, logaritmic sau tractrice, dar si horn linear, de oscilatie tip Voigt.
  14. 3 puncte
    Cand am luat aceste boxe acasa pentru a le testa, recunosc ca am fost putin sceptic. De ce? Pentru ca recunosc, imi place sunetul muzical, mai dulce, iar boxele produse in Danemarca au in general o amprenta a neutralitatii extrema, totul precis. Insa nu a fost asa si o sa va povestesc mai jos cum si de ce m-au surprins placut. Sa va spun cate ceva despre acest brand de boxe cu pedigree danez. Audiovector a fost fondat in anul 1979 de catre Ole Klifoth. Viziunea lor in materie de sunet este o reproduce cat mai naturala, apropiata de real, a ceea ce inseamna muzica pentru iubitorii acestui fenomen. Filozofia acestui sunet consta intr-o dinamica si faza cat mai liniara. Audiovector este un producator care acorda mare atentie detaliilor din spatele difuzoarelor si aici ma refer la cutia boxei, materialele care se folosesc in interiorul acesteia, proiectarea crossoverului, chiar si prinderea difuzoarelor este atent studiata. In general toate difuzoarele lor au o prindere in 3 puncte, sunt special proiectate in acest fel. Sistemul de test a fost compus din urmatoarele electronice: Boxe : Audiovector QR 3 Amplificator: Musical Fidelity M3si Cd-Player: Musical Fidelity M3scd Cabluri interconect rca: XLO PRO Cabluri Boxe : XLO HT Muzica de test a fost aleasa pentru a urmarii in special dinamica si capacitatea boxei de a canta muzical, placut, natural, fara artefacte suparatoare sau detalii extreme care sa oboseasca ascultatorul. Leonard Cohen – Banjo O piesa mai chill insa foarte rafinata, placuta, o muzica care trebuie sa te mangaie placut. Cohen are o voce mai greu de reprodus, fiind grava si usor ragusita. Multe boxe au tendinta sa ingroase excesiv vocea lui, insa nu si aici. Audiovector reusesc sa aiba un sunet echilibrat. Ce imi place este ca frecventele joase sunt redate curat, controlat, fara sa aiba tendinta de a iesi in evidenta fata de restul spectrului, insa sunt prezente si destul de adanc reproduse. Scena este curata, bine proportionata, iar asta ajuta la crearea unei imagini stereo cu instrumentele asezate in plan tridimensional. Mi-ar fi placut o adancime mai mare a sunetului, dar chiar si asa, exista suficiente elemente pentru o senzatia muzicala realista. Ce m-a surprins placut pentru o boxa daneza, a fost muzicalitatea. Sunetul este catifelat si rafinat, nu te jeneaza sau deranjeaza nimic pe durata auditiei. Vocile sunt frumos redate de aceasta boxa, tonalitatile si tibrele sunt asa cum le cunosc si cum ar trebui sa sune, bineinteles pentru acest nivel de pret. Boxele sunt listate cu un pret de 8000 lei la distribuitor si pot sa va spun ca merita ascultate si luate in considerare. Corcovado – Joao Gilberto O piesa pe care o indragesc foarte mult. Note fine de pian, voci calde, saxofon, chitara clasica, ce iti mai poti dori altceva decat sa ai o sesiune adanca de auditie audiofila. Raman iar surprins de partea muzicala a acestor boxe, cred ca cei de la Audiovector au vrut sa arate ca o boxa daneza poate sa fie si muzicala si neutra in acelasi timp. Pot spune ca le-a reusit acest lucru. Boxele sunt transparente, instrumentele se simt curat, destul de precis in spectrul auditiv, iar in acelasi timp te bucuri si de timbre calde si muzicale. Audiovector folosesc o tehnologie speciala pentru acest model, este asa numita “dispersion mesh”, mai exact o bucata de material pusa in fata tweeterului pentru a stopa efectul crisp si ascutit al sunetelor venite din tweeter. Poate ca aceasta tehnologie face ca sunetul sa fie asa placut. Cu toate ca ascult o melodie piano, destul de lenta, care te impinge intr-o zona de confort si relaxare, muzica are ritm, tobele, corzile grave de chitara, sunt bine redate, cu un contur bun si prezent. Pe aceasta melodie mi-ar fi placut ceva mai multa transparenta si rafinament. Nu ma intelegeti gresit, boxele sunt curate, clare si placute, insa vreau sa spun ca este loc si de mai bine. Cei de la Audiovector spun ca poti face upgrade la orice boxa de-a lor prin schimbarea componentelor, iar aici ma refer la tot, difuzoare, crossover, damping interior, doar carcasa ramane aceeasi. In acest fel clientul plateste mai putin cand doreste sa treaca intr-o gama superioara de pret si sunet. De acest lucru se ocupa distribuitorul local. Camile Saint-Saens – Danse Macabre Daca nu ati ascultat aceasta piesa, va recomand cu caldura sa o faceti. Consider ca poate fi o referinta in materie de dinamica si forta. Daca sistemul poate reda cum trebuie asa ceva, e ceea ce trebuie. Pe aceasta piesa, boxele arata ca au si sange danez. Dinamica este la ea acasa, trebuie doar sa ai vecini intelegatori. Boxele pastreaza o coerenta si liniaritate buna, mi-ar fi placut sa coboare totusi ceva mai mult in frecventa pe pasajele de forta, poate ca aveam nevoie si de un amplificator ceva mai puternic. Totusi am asculat cu placere aceasta piesa fabuloasa. Timbrele viorilor sunt naturale, suflatorii sunt asa cum ii stiu. In general boxele daneze stiu sa cante muzica clasica. Cand se asculta o piesa cu atat de multe instrumente, este destul de greu pentru sistem sa pastreze o claritate buna, asta ca sa intelegi ce se canta acolo in piesa, sa nu fie doar o mare de sunet si galagie. In cazul acestor boxe notele raman curate, fara distorsiuni evidente, chiar daca pe anumite pasaje nivelul de auditie este foarte ridicat. Te-ar mai putea interesa si articolul urmator. Apasa pe imaginea de jos. Concluzie O boxa buna pentru acest segment de pret oferita de Audiovector. Pot spune ca fost placut si interesant de ascultat acest model de la ei. Observ ca in ultima vreme producatorii ofera multa valoare pentru banii platiti. Materialele folosite si aspectul boxei lasa impresia unui produs premium, poate mai scump decat pretul de lista. Acest producator nu este foarte cunoscut, insa incearca si reuseste sa ofere un produs bun, care inglobeaza tehnologii inovatoare in ceea ce priveste auditia muzicala. Este o boxa pentru cei care iubesc muzica, o boxa placuta, muzicala si dinamica. Nu ofera poate cel mai adanc bass sau cea mai detaliata inalta, insa echilibrul este optim in opinia mea. Ca un bonus, acest producator ofera posibilitatea de a comanda finisajul exterior intr-o paleta de 16 culori diferite. In acest fel integrarea boxelor in diferite medii estetice si arhitecturale se poate face cu mai multa usurinta.
  15. 3 puncte
    Nu este nici un fel de bascale, este riguros corect si adevarat. Pt ca suntem la acest subiect, m-am gandit sa va spun cate ceva si despre partea tehnica, pt ca au fost inainte vreo 4 pagini de opinii doar despre cum suna. Ideea era de ce nu suna cum s-ar dori sau ce lipseste (sau este in plus) de nu suna cum s-ar dori. Daca te deranjeaza ce am scris, poti sterge oricand. Nici nu mai are rost sa scriu despre alimentarea "surselor digitale" (care de altfel nu sunt nicidecum "mult mai sensibile la curent" ci au doar cerinte specifice; la cele de top se folosesc blocuri de alimentare separate, aveam pe undeva o poza cu un cd-player cu cel putin 4 sau 5 transformatoare distincte). LE - ma amuza comparatia cu SF-ul pt ca exact ce am scris se folosea inca din anii 40-50 in instalatiile de mare sensibilitate
  16. 3 puncte
    In mod cert este vorba de filtru de retea pasiv, nu dc-trap. Este un filtru impotriva parazitilor si a zgomotelor de retea, respectiv a frecventelor de ordinul sute de KHz spre MHz generate de comutarea releelor (arc electric) sau de surse in comutatie. Unele sunt mai eficiente, altele mai putin, in general cu cat sunt pt curenti mai mari cu atat sunt mai putin eficiente - pt a putea ramane in domeniul de pret impus de contabilul sef :) Eficienta mare inseamna bobine mari, iar diametrul sarmei trebuie crescut odata cu curentul maxim; asa ca odata cu cresterea curentului, bobinele folosite sunt din ce in ce mai mici :(( S-a discutat pe la DIY despre astfel de filtre - unii le numesc (pasive power-conditionner), construite pt puteri mari si cu eficienta maximizata (schema si piese vs costuri). Unul bine facut are efecte benefice asupra surselor sonore sau a unui preu, sau macar nu are efecte adverse. (Teoretic sigur, practic trebuie incercat :)) ) Unul de foarte mare putere sa "faca bine" si la un amplif. Pt a nu castra dinamica unui amplificator serios este nevoie ca un astfel de filtru sa poata livra 2-3kVA fara a pierde mai mult de 3-4-max.5V, iar asta inseamna atat un pret cat si o greutate fizica f mari. Sunt necesare doua transformatoare bobinate special, iar un traf de 3-3,5kVA (bine facut) costa lejer 1200-1500 lei. Si dupa ce il primesti te rogi sa nu bazaie ... Doar ca idee, la o auditie a unui concert simfonic, pe boxe de 4 ohmi (cu impedanta minima declarata de 2,3 ohmi). se pot inregistra si peak-uri de 760W/canal. Dl Adrian Lucian are dreptate, este mai usor de imbunatatit alimentarea unui amplificator decat sa construiesti un pwc. pasiv sau sa cumperi un pwc activ. O solutie ar fi adaugarea unor celule LC (bobina- condensator), dar rareori incap in carcase. Totusi efectul este spectaculos, exact ca la lampi.
  17. 3 puncte
    Minim 20 erori de scriere (nu imi amintesc precis cifra), asta pe cele mai bune cd-uri. Un cd normal se duce cu nr de erori de scriere undeva spre 100. Adauga si erorile de citire si vezi ce iese. DAC-urile construite corect au decuplare galvanica. Daca nu au, poti folosi un decuplator galvanic. Dupa aparitia tehnologiei USB asincron, tehnologie ce foloseste un ceas master aflat in interiorul DAC-ului si elimina posibilitatea aparitiei erorilor de timp, singurul dusman ar mai fi zgomotul rezidual venit din PC. Masuratorile demonstreaza ca zgomotul acesta afecteaza informatia la peste 100 dB, asta in varianta fara decuplare galvanica. N-aude nici mama lu liliacul acolo. Adaugam decuplare galvanica si ajungem intr-o zona tehnologica inspirata de filmul Star Trek.
  18. 2 puncte
    Am gasit difurile, la o desmembrare poate, am luat filtrul de la Braun L710 si l-am modificat in consecinta restul e DIY conceptie propie dar cu ajutorul prietenilor VTP si ZAL.
  19. 2 puncte
    După imagini aș merge, evident, pe Naim. De fapt, oricum aș merge pe Naim ;D
  20. 2 puncte
    Atasez fotografii ale celor doua aparate. Naim in prima fotografie, Electrocompaniet in a doua.
  21. 2 puncte
    SPL si sensibilitate boxei sunt acelasi lucru. 😉 Boxele cu sensibilitatea scazuta au o 2 probleme: 1. sunt gurmande si au nevoie de curent mult; 2. se deschid mai greu - in traducere, imaginea stereo cu tot ce inseamna acest lucru (sunet holografic, etc) se simte complet la volum ridicat. Raspunsul in frecventa este in multe situatii un fel de Fata Morgana in hifi. Producatorii tind sa unfle raspunsul in frecventa in zona basului, sau utilizeaza diferite tertipuri psihoacustice ca sa pacaleasca urechea. Este de preferat o boxa a carei limita reala sa fie de 50 hz, dar care sa aiba un bas corect, uneia cu basul unflat. Sunt 2-3 instrumente care coboara sub aceasta frecventa, din acest motiv cred ca se poate trai fara frecvente aflate sub 50 hz. Cauta boxe corecte, nu boxe cu bas.
  22. 2 puncte
    Multam, mai zi-mi lasere se gasesc ptr el, neamtu' zice ca "trebuie curata". Eufemism clar. Ai trei? Hmm probabil trebuie sa schimbi medicul...pastilele, ceva.. .:-) Stiu faza, si eu am player-e Dune fel de fel, cred ca 10..
  23. 2 puncte
    Spirit of Eden este unul din albumele mele preferate. Talk Talk au fost una dintre cele mai bune trupe ale anilor '80. Din pacate, dorinta lor de a face muzica asa cum isi doreau nu a fost potrivita perioadei.
  24. 2 puncte
    Mare om și mare trupă. Inventau post-rock-ul acum 30 de ani, un gen care a explodat abia în ultimii ani.
  25. 2 puncte
    He, he... Vorba unui clasic în viata...
  26. 2 puncte
    Wharfedale nu mai sunt ce au fost pe vremuri. Nu stiu ce sa spun. Sfatul meu este sa nu te grabesti si sa asculti o parte din boxele din lista ta. Din lista ta cu boxe cauta-i pe cei care vand Denon si mergi la auditii. Dupa ce ai terminat poti alege in cunostinta de cauza.
  27. 2 puncte
    Sunetul dorit, pentru mine, e cel ce ma duce acolo. In locul ala unde performuie trupa. Dupa cativa ani de diy pe audio, concluzia legata de cum sa ajungi acolo, pentru mine, este ca sistemul trebuie sa poata reda corect inregistrarea. Bas medii inalte, toate sa fie acolo. Foarte mult conteaza raportul intre ele, putin prea mult/puti din oricare si nu e bine. Apreciez horn-urile pe medii si inalte, peste 150Hz. Cred ca raspunsul la impuls e critic in sistemul audio. Ma refer la cum reproduce un sistem un pocnet. Cred ca adaptarea de impedanta ce o fac horn-urile intre membrana driverului sau conului si aerului este foarte importanta. Directivitate controlata (control pana in 200hz) in camerele noastre medii este foarte importanta. Cea mai buna boxa construita a fost o clona de Synergy cu 90cm/60cm gura si nu pot sa spun ca am auzit asa ceva la boxe normale. Ma refer la claritate overall, dinamica, faptul ca reflexile imediate nu sunt, e un mare mare avantaj. Si foarte important center to center spacing intre difuzoare. Da, e mare boxa, dar pusa in coltul camerei nu ocupa mult loc. Cred ca folosirea subwoofere mici si multe, si de diferite feluri ajuta mult. Crossovere active, procesare DSP, drivere si difuzoare de calitate . Noi sa fim sanatosi,.. :)
  28. 2 puncte
  29. 2 puncte
    Multumesc pentru sfaturi. Am gasit o oferta f buna la Kef R3 si am zis sa fac o incercare. Proprietarul a fost deosebit de amabil, le-a adus la mine (standuri incluse), le-a pozitionat si probat etc. Suna f bine boxele, scena este mult imbunatatita si vocile suna cumva mai natural, nu stiu cum sa descriu. Animalele mele par ca apreciaza ce ascult. 🙂 Cablurile de boxe din dotare se pare ca sunt mediocre spre proaste, fostul proprietar al kef-urilor mi-a promis ca o sa imi aduca cadou unele mai bune.
  30. 2 puncte
    Ma mai supar si am motivele mele. Nu pot sta suparat. Eu doresc sa ajut. Si eu am fost neajutorat. Am si gresit in aprecieri. Am pretentia ca si acum gresesc dar mai putin... Mauru, ma bucur si sa stii ca am venit pentru ca imi era mai la indemana asa. Prin prisma experientelor prietenilor mei am considerat ca e bine sa fac proba daca este posibil. Am gasit o solutie sa fie posibil. Ma bucur ca iti place. Am vazut pozitionarea boxelor la tine. E greu. Boxele sunt prea aproape. Biblioteca ar trebui mutata sa nu mai stea langa boxa din stanga. Boxa din dreapta are usa langa ea si e dezavantajata in timp ce stanga are sunetul ranforsat. Unii nu dau importanta dar e treaba lor. Simetria e foarte importanta in pozitionare. E o discutie lunga. Pe scurt, toate obiectele din camera schimba sunetul. Boxele Dynaudio Evoke mi se par potrivite la tine si pentru 5I-2. Trebuie ascultate la dealer cu aparatul tau. Nu am reusit sa aud 5i cu Dynaudio dar unii zic ca se potrivesc. Spendor merita incercat cu Naim. Nu imi plac modele din ultima serie. Pe cele mai vechi le poti incerca si cred ca nu vei fi dezamagit. Teoretic trebuie sa incerci boxe mai eficiente dar nu e obligatoriu. Unele boxe ineficiente pe hartie se pot acorda foarte bine cu Naim. Poti incerca si Tannoy sau Revel. Atentie la cabluri. E un amp relativ sensibil la structura, lungime si sectiune. Totusi boxele tale sunt din generatie cu 5i-2. Mai asculta. Nu cred ca se aud rau. Poate ajung odata sa le ascult.
  31. 2 puncte
  32. 2 puncte
    Pt. Bogdan și Robert: Ce vă fac pickup-urile? 😄 https://www.facebook.com/WeLoveRockMusic/videos/1161217827296616/
  33. 2 puncte
    Cu 2700 euro vand eu un Pass identic cu cel din link. Sunt singurul proprietar, ampliful este cumparat de la importator, poate fi testat la mine. 🙂
  34. 2 puncte
    Nu duce ORICE boxe de 4 ohmi. Sinergia amp-boxa e mult mai complexa decat niste simple specificatii. Eu am boxe de 8 ohmi in 2 cai, Spendor 15/1 prof BBC si abia le misc cu 200w in 8 ohmi. Totul tine de a avea si a proba, hartia nu prea spune mare lucru. In general boxele serioase au nevoie de curent mult, indiferent in cati ohmi sunt. Dar discutia e mult mai complexa. Naim 5i este un amplificator decent, l-am avut si eu. Te poti bucura de el pe multe boxe, ia-l cu tine si probeaza incintele pe care vrei sa le cumperi.
  35. 2 puncte
    In primul rand trebuie sa stim, daca vrem sa recomandam ceva, urmatoarele lucruri: ce muzica se asculta cu preponderenta, ce dimensiuni are camera in care se asculta si ce buget este alocat pentru boxe. Sonus Faber, Opera sunt boxe muzicale, de exemplu mie imi plac aceste boxe, insa altora poate nu le plac. Omul are o boxa de podea acum, ce-i drept, nu cu pretentii audiofile, insa depinde si ce muzica asculta si ce urmareste, ce il gadila la ureche mai tare. In ceea ce priveste combinatia amplificator-boxe, aici trebuie incercat fizic. Poti avea mari surprize daca te uiti doar la specificatii. De exemplu eu am pus de curand amplificator Musical Fidelity M3si cu Audiovector Qr3 si nu am simtit lipsa de putere pentru muzica pe care o ascult eu, camera mea si nivelul meu de auditie. Posibil fix aceeasi combinatie, in alta camera, pe alta muzica si la alt volum poate ca se schimba treburile. Asadar asteptam raspunsurile: ce muzica se asculta cu preponderenta, ce dimensiuni are camera in care se asculta si ce buget este alocat pentru boxe.
  36. 2 puncte
    Ascult si nu mai satur. Totul suna foarte bine pt urechea mea. Am luat naim 5i+ chord Mojo. Acum mai uit dupa boxe pt viitor, un upgrade la Focal. Camera are 18 m2 si boxele sunt pe latul camerei, ma gandeam sa renunt la standfloor si sa revin la boxe de raft. Ma gandeam sa merg sa ascult kef R3. ( alt pitic am meu cu kef de pe vremea cand visam la LS50). Alte sugestii dupa ce as putea sa ma uit?
  37. 2 puncte
    Salutare, Peste cateva zile AV Club va deveni HiFi Tech.
  38. 2 puncte
    Sunt putin sceptic cu privire la DAC-urile alimentate prin USB... ☮️
  39. 2 puncte
    Nu am mers pe varianta lui ZAL cu acei monstruosi conzi MKP pentru pornit mototoare, dar am mers cu bipolari nu cei mai buni dar nici cei mai rai luati de la Marcel...care bipolari suna "cu un fir de par" parca mai bine dacat cei mari. Oricum e greu de departajat. Cutiile sunt separate pdv vibratii, lafel ca si suportul cu rotile, care rotile sunt dintr-o sfera din cauciuc. Rezultatul e spectaculos...sunt ferm convins ca suna mai bine decat originalele ( deja am acasa Braun L710 II )
  40. 2 puncte
    Eu sunt multumit de Daphile. Am instalat Daphile de aproape un an si nu am bug-uri. Vara trecuta am comparat la mine Daphile + NUC vs SOTM. Daphile a castigat. La test am participat mai multi. Bogdanozaur poate iti amintesti testul, ai fost prezent. PS: Va atasez o fotografie cu cateva aparate despre care urmeaza sa scriem in revista.
  41. 2 puncte
    nu-ți va răspunde nimeni vreodată la o asemenea întrebare, oricât de ciudat ți se pare acest lucru. Cine răspunde, își dă cu părerea. Dacă dintre trei amplificatoare din niveluri de preț diferite mai poți spune care ar trebui să sune cel mai bine (mai ales dacă l-ai și deținut), despre 3 combinații anume amplif-boxe e virtual imposibil să aflii ceva. Cine în lume a deținut fix aceste combinații, ca să știe ce și cum? Plus că reprezentarea sunetului este subiectivă, de la om la om? Singura soluție, ai luat amplif-ul, cablurile și mergi la testat. E urechea ta, sunt banii tăi, tu decizi. Și, să nu uităm: scump și prost am tot văzut și auzit, ieftin și bun niciodată.
  42. 2 puncte
    Am fost sa ascult amplificatorul de mai sus dupa citeva tratative. Zicese ca am avut un pic de ghinion ca inca nu au ajuns boxele Kudos Titan 707 si am ascultat pe Quadral Chromium Style 8. Die römische Hölle ! M-am indragostit de sunetul de acolo. Nu prea mare camera dar calitate si putere la maxim. Muzica venea din calculator intr-un dac Vega, intra in amplificatorul de putere al rominului nostru si mergea la boxele de mai sus prin niste cabluri foarte late. Superb
  43. 2 puncte
    Stabat Mater, Giovanni Battista Pergolesi, Vivaldi și Locatelli. Interpretarea mi se pare minunată. Academia de muzică veche din Berlin este specializată mai ales pe baroc și, bineînțeles, cântă pe instrumente de epocă.
  44. 2 puncte
    Ala arata a ceva Pass Labb si NU este o sursa de alimentare bine filtrata. O fi "bine construita" in sensul puterii, poate al sigurantei in exploatare, etc, dar este la ani lumina de ceea ce descrisesem mai sus [!!] Nu am la indemana nici o poza cu vreun amp cu sursa imunizata la zgomote si paraziti , am sa caut una, dar ca sa va faceti o idee trebuie sa aiba 3 transformatoare cam la fel de mari, sau macar unul mare si inca doua fiecare macar 1/3 cat el de mari. Cam ca un amplificator cu lampi, doar ca cele 2 putin mai mici nu sunt transformatoare de iesire ci bobine de filtraj. Iar daca e sa fim audiofili, ar trebui alimentare complet separata pt fiecare canal, adica 2 trafuri si 4 bobine, eventual o constructie complet monobloc. Incercati sa va imaginati cam cat de mare ar iesi - si cat de scump. Si totusi este singura solutie cu adevarat corecta. Idee cu care teoretic toti constructorii sunt de acord dar nu o aplica nimeni pt ca s-ar cumpara doar marfa concurentei, sensibil mai ieftina. O alimentare in sensul celei descrise se gaseste doar la unele amplificatoare in cl A, din 2 motive: - este de departe cea mai eficienta in reducerea brumului (pe langa zgomote si paraziti un filtraj C-L-C reduce de cateva zeci de ori mai eficient si brumul, comparativ cu un simplu C) iar amplifurile in cl A nu prea exceleaza in PSRR deci cam au nevoie de asa ceva; si 2 - sunt cam singurele amplifuri la care constructorii isi permiti cheltuieli asa de mari cu partea de alimentare. Obs - Chiar taica Pass a sugerat aceasta solutie in proiectele DIY publicate, si a aplicat chiar o versiune mai "castrata" a ei in unele serii comerciale, adica a folosit filtraj C-R-C.
  45. 2 puncte
    Ma gandeam deunazi la titlul acestui thread... Nu am vreo pretentie ca cineva sa-mi dea dreptate dar cred ca, in ultimii ani, evolutia DAC-urilor a facut ca red-book-ul sa nu mai trebuiasca sa moara. DAC-urile de top cam asta fac - din cacat, bici. Sigur, este esential ca inregistrarea si masterizarea sa fie facuta bine dar, odata realizat acest deziderat, muzica in format 16/44.1 suna teribil de bine. DSD-ul are magia lui (din punctul meu de vedere) dar lucrurile parca s-au mai echilibrat...
  46. 1 punct
    :)) lasati concluziile sa le traga fiecare, in orice sistem daca schimbi doar amplificatoarele de ex clasa a cu clasa d vedeti singuri ce va place, mie nu-mi place.
  47. 1 punct
    Eventual un cuptor electric cu grill ? Pe bune. Asta e din ciclul hai sa vorbim ca sa aratam de ce ar fi bine sa tinem gura inchisa pentru a nu mai iesi prostii.....
  48. 1 punct
    Bine construit intradevar, daca este sa judecam dupa cantitatea de tabla dead weight. Interiorul este asemanator ca lucratura cu Panasonic. De fapt cred ca nu am fost suficient de explicit, este singurul din cele 3 pe care chiar l-am vazut inainte de a lua decizia. Dupa cum am scris, nu am comentarii legate de calitatea imaginii furnizate de pe BD 4k deoarece eu l-am vazut prestand de pe un disc demo ruland pe un TV Sharp 8K. Imaginea era intradevar excelenta dar, e greu de spus daca se datora player-ului,TV-ului sau calitatii imaginilor de pe discul test. Eu ma refeream la faptul ca pentru 2018 AD este de neconceput sa oferi suport doar pentru HDD FAT16/32 limitand astfel drastic calitatea/cantitatea fisierelor video care pot fi redate de pe suport extern in conditiile in care citez: "THE BEST PLAYER FOR ALL YOUR HD CONTENT AND MUCH MORE". Apoi chestia cu adaptorul Wi-Fi. Motivatia lor cu interferentele nu este valida, dupa cum am argumentat mai sus. In plus, altii reusesc sa faca asta fara probleme. Imi este greu sa cred ca Pioneer nu are proiectanti capabili sa elimine eventualele probleme, asa cum au reusit in cazul altor aparate care le promoveaza ca fiind extrem de atent configurate pentru performante sonice maxime. Mai degraba totul tine de serviciul contabilitate care le-a impus sa minimizeze costurile de fabricatie, mai ales acum cand au fost cumparati de Onkyo, care la randul lui face parte din grupul Kawai. De fapt, realitatea e trista, firmele care au fost candva deschizatoare de drumuri in domeniu stabilind standarde de calitate greu de egalat, acum strang randurile ca niste pinguini infrigurati pentru a rezista pe o piata dominata de servicii de streaming, muzica/filme proaste si clienti care nu mai au cultura tehnica minima pentru a le permite sa aprecieze calitatea produselor sau sa diferentieze adevarul de stupizenii pseudo-stiintifice. Cu un controller FAT16/32 ieftin, fara card Wi-Fi, fara dezvoltari de firmware costisitoare au redus costurile; in schimb li s-a dat liber la tabla groasa ca e ieftina si se pot scrie cuvinte frumoase despre rigiditatea remarcabila a sasiului. Le-au mai dat dezlegare si la o mufa RCA in plus "Zero Signal Terminal" care nu este altceva decat o legatura de masa suplimentara dar, care poate fi promovata cu succes ca fiind ceva foarte audio/videofil. Toate acestea le spun cu multa mahnire pentru ca Pioneer a fost una din marile firme care au facut istorie in domeniul a/v si de care sunt si eu foarte legat datorita experientelor bune avute cu multele aparate Pioneer pe care le-am detinut/detin. Intotdeauna am apreciat modul pragmatic in care firmele japoneze si-au dezvoltat/promovat creatiile, pare-se ca acum n-au incotro si imprumuta din folclorul modern promovat de scuderiile hi-end de apartament cu 2 angajati producatoare de revelatii audiofile.
  49. 1 punct
    Eu nu am intalnit nici cel mai mic bug la daphile, RT kernel. Am testat toate setările posibile, instalat, reinstalat, scos direct din priză, decuplat cablu usb in timp ce canta si cate si mai cate abuzuri. A rămas stabil si fara nici cea mai mica problema. Rock solid. Sa nu mai zic ca am muzica atat pe nas cat si pe hdd intern, cam 1500 de albume.
  50. 1 punct
    Iată că au ajuns la același preț, problema care mă frământă (chinurile iadului) este că invariabil aleg SONY. WHAYYY???? Cele două prezintă două concepte de construcție radical diferite și prin urmare un sunet radical diferit. De ce? de ce nu pot renunța la sunetul SONY??//// Simplu, mă captivează imediat . dar nu se găsesc...😭 PS : nu le-am auzit pe nici unele.... BURMESTER B25 https://www.stereophile.com/floorloudspeakers/burmester_b25_loudspeaker/index.html Specificatii tehnice Principiul de proiectare: 3-way reflex de bas Puterea nominală: 120 W Sensibilitate: 2.83V / 1m 88 dB Impedanta: 4 Ω Răspunsul de frecvență: +/- 3 dB 35 - 45.000 Hz Tweeter Air Motion Transformer: Conducătorul mijlociu 130 mm (5,1 "), conul Kevlar®, bobină dublă ventilată Crossover frecvențe: 180 / 2,700 Hz Greutate pe bucată: 26 kg (59,5 lbs) Măsurători (L x Î x Î): 200 x 980 x 350 mm (8 "x 38" x 13,7 ") SONY APM66ES https://audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/speaker/apm-66es.html system 3 way type bass reflex woofer (surface) 424 cm2 midrange (surface) 48 cm2 tweeter (surface) 9 cm2 impedance 6 Ohm volume 58 liter maximum power (nominal) 200 W maximum power (maximal)100 W frequency range from30 Hz frequency range upto30.000 Hz dimensions width 380 mm height 660 mm depth 365 mm greutate 27kile 🤪
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×
×
  • Creează nouă...