Sari la conținut
HiFi Tech

Recomandare upgrade boxe


piffs

Postări Recomandate

Hellrider, ţinând cont că ai spus că vrei ceva mai multă transparenţă şi uitându-mă la sistemul tău, părerea mea e asta: amplificatorul. Trebuie schimbat. Am mai spus-o pe forum, eu am schimbat vreo 20 de amplificatoare, am observat că amplifurile vechi, indiferent cât de bune la vremea lor şi cât de bine conduc anumite boxe în prezent, pur şi simplu nu au transparenţă, sunetul nu e fresh, e cumva obosit şi asta se simte mai ales în medii, pe voci. Cred că motivele sunt evidente. Deci eu zic să schimbi ampliful şi să te orientezi către ceva nou. Părerea mea că restul e chiar ok şi până nu schimbi ampliful nu are rost să te agiţi să schimbi altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din poze, problema principala pare acustica camerei. Eu recomand Martin Logan. Bas rubensian, medii si inalte transparente. Modul in care functioneaza aceste boxe pare ideal pentru genul acestea de camere. Recomandarea se bazeaza pe experienta, nu pe citite.

Cauta niste Martin Logan Theos second sau mergi la Jack pentru unele noi.

theoslifestyle.jpg.290977960d7e753d9d6dd5409c49f1d8.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amplificatorul a fost testat pe alte boxe si nu acolo e problema. :D

 

Cred ca nu te costa nimic sa imprumuti de la cineva un amplif nou si sa incerci. Eu cred ca am dreptate in ce am spus. Poate vorbesti chiar cu Jack. Sau poate Raimond e de acord sa faca un test la tine cu noul lui power.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amplificatorul a mers pe mai multe boxe, nu numai pe ale lui Vio. De fapt la Vio m-am imbolnavit, i-am propus sa ii platesc bilet sa ascult la el.


Problema este la camera si la boxe.


Hai sa nu o mai dam de gard, boxele bune suna bine atat in șura cât și in sufrageria bogat mobilata si mochetata. Conteaza foarte mult campul pentru care a fost gandita boxa, long throw / nearfield etc...din pacate nu spune nici un producator nimic de asta, in principiu de asta caut boxe germane din perioada cu pricina deoarece au fost gandite pentru distante mici de auditie, departajarea intre boxe de casa si monitoare nearfield fiind destul de ambigua la vremea aceea.


O boxa slaba intr-o camera bine tratata se poate auzi decent spre bine....viata reala e altceva. Atelierul lui Vio este un adevarat cosmar acustic, camera mea intra la categoria studio pe langa asta.....se simte problema acustica a atelierului, multe rafturi de sticla si cornier........ iti dai seama de rezonante aiurea, ca basul e bubuit usor samd dar cu toate astea boxele alea suna intr-un mare fel....de fapt dupa cateva minute de ascultat pe boxele alea, creierul anuleaza ft usor aberatiile induse de camera... de ce nu mi se intampla asta si cu alte boxe? Habar nu am, o fi magie alba.


Producatorii de boxe din zilele noastre testeaza toti in camere perfecte, atata vreme cat testele si proiecatrea boxelor nu se fac in conditiile vietii reale, in magazin avem pocnitorile pe care le avem. Asa cum am spus, de la 5000 - 7000 eur in sus se schimba treaba, singura grija pe care ar trebui sa o ai este sa iti alegi dimensiunea corecta pe camera de auditie.



Dinica mi-a propus corect ce mi-a propus, insa Jack isi pazeste marfa si nu mai sunt la varsta la care sa fug sprintar cu doua boxe Martin Logan sub brat.


Asa cum am mai spus, nu ma grabesc, nu e ceva grav in sunetul meu din cauza caruia nu pot sa ma bucur de muzica, ba chiar sunt anumite puncte tari la mine pe care nu le-am auzit in prea multe showroom-uri/combinatii....dar imi place sa am un ochi deschis si prin curitle vecinilor....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt dragutze si chiar caraghioase miturile audiophiliei (varianta de varf a audiofiliei!)

In principiu, dar si in realitate, cautand "nirvana" audio, in final nu se mai asculta muzica si se fac numai set-up-uri!

Daca este sa consideram realitatea nuda, marea majoritate nu dispune de conditii "ideale" de auditie si cad usor in plasa conmen-ilor care au interese comerciale. De altfel este o intreaga industrie in care credulii platesc taxe grele!

Se uita insa o serie de lucruri care sunt de fapt axiome in domeniul audio:

- teoretic, numai camera surda este mediul ideal, dar, cei care au avut ocazia sa faca o auditie in camera surda au observat ca NU poti suporta acest mediu care, NU este real.

Orice meloman stie ca nu are conditii "Ideale" si cei care au posibilitati si spatiu, pot face unele imbunatatiri. La noi, observ o exacerbare a tuturor "teoriilor audiofile" , fara logica si, mai ales, cautandu-se solutii care de cele mai multe ori nu duc la un rezultat pozitiv.

- o camera, oricat de amenajata, nu va ajunge un mediu "ideal" iar sanctificarea unor solutii nici atat;

- observ ca majoritatea discuta despre lipsa basului, DAR nimeni nu-si pune problema calitatii basului redat. Poti trage usor concluzia ca audiofilii romani asculta manele cu preponderenta, sau, vor sa obtina nu ceea ce a inregistrat inginerul de sunet, ci, ceea ce cred acestia ca este bas!!!!

Am facut de mai multe ori demonstratia ca in majoritatea cazurilor basul NU EXISTA in forma imaginata de ascultator in cazul CD-urilor comerciale, iar in cazul utilizarii pick-up-ului sunt doua situatii distincte: ori vinilul este nou, procesat digital si nu depaseste un CD, sau, in cazul celor vechi, inregistrate analogic, intervine calitatea inregistrarii si suportului, care, poate determina utilizarea unui filtru ajutator (tip rumble).

- se spera obtinerea de rezultate spectaculoase din surse si mai ales din amplificatoare, uitandu-se ca partea electronica este cu o clasa peste incinte. Orice sursa actuala, dar si amplificator are un domeniu de frecventa reprodus de peste cel normat in audio (20Hz - 20 kHz). Acest domeniu excede in 99,99% din cazuri, capacitatea de perceptie a ascultatorilor, lucru iar usor verificabil!

- ca de obicei, veriga slaba este incinta, traductor electro-mecanic, situat ca performante sub orice produs electronic, chiar vechi de 40 - 50 de ani! De aceea mi se pare hilar sa cauti bas, dar nu ai timbrul corect, nu ai ponderea corecta a domeniilor de frecvente. De altfel nu e de mirare cand vezi ca unii "cad pe spate" la audierea unor incinte care par "noutati" si nu-si pun problema daca sunt asa de bune, dece NU s-au raspandit deloc!!! ( ma refer la omnidirectionale, la incinte dotate cu difuzoarele plasate pe toate laturile incintei, etc.)

- la un concert live, cu un solist, un intreg cor, o orga sau un pian, o orchestra de camera, de jazz sau de muzica simfonica, auditia este in radiatie directa, ceea ce a cautat sa obtina si creatorul stereofoniei, reproducerea auditiei in radiatie directa, pentruca doar aceasta asigura posibilitatea localizarii surselor sonore si respecta ceea ce a dorit compozitorul si interpretul!

- o camera se poate amenda pana la un punct pentru a ajuta o auditie, dar nu poate deveni perfecta. Se poate face o amplasare judicioasa, conform normelor stereofoniei, se pot aseza covoare pe podea, se pot pune unele panouri care sa reduca reflexiile nedorite, dar, exagerarile nu rezolva nimic. Nici schimbarea continua a componentelor nu rezolva mare lucru. Important este sa se alega de la inceput, incintele care plac auditorului ca timbru, si, apoi, un amplificator compatibil ca putere, capabilitate de curent si damping.


In rest: "the rest is silent!" spus-a Hamlet!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam cum spui tu dar in cazul nostru concret avem:

1. O camera cu multe suprafete lucioase, deci multe reflexii

2. Niste boxe de podea care costa 2000 ron la noi si 500$ la ei, nu prea te poti astepta la banii astia, sunet bun da, greu dar se mai poate, dar nu minuni si nu cu orice amplificator.

3. Un amplificator bun dar care are aproape 30 de ani, in ce stare o mai fi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sint amplificatoare facute cu simt de raspundere si componente de calitate, evident cle ce existau la acele vremuri, basca schemele de pe atunci, care suna excelent si astazi. Componentele cele mai predispuse imbatrinirii si degradarii sint condensatoarele electrolitice si rezistentele chimice cu carbon.

Inlocuirea lor cu minunatii actuale, ar da rusine multor scule actuale.


In rest sint absolut de acord cu dl VTP, stie bine ce spune si nu spune din citite pe net, omul chiar a facut incinte acustice.


Daca nu ma insel ne-am intilnit la Viorel la una dintre intilnirile Duminical.


Respect, domnule!

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot intreba de ce sau datorita carei chestii, niste electrostatice ar suna mai bine decit alte tipuri de traductoare electroacustice in casa? Sunetul se propaga tot cu aceiasi 340m/sec in ambele cazuri.

Aceeasi intrebare pentru suma vehiculata ca minima pentru decenta in incinte.


Si o ultima intrebare-recomandare, a ascultat cineva de aici incintele facute de VTP?

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ bogdanozaurus,

Ceea ce ma intrebi este daca din KKT se poate face bici!!!!!

Nu ma refer la incapere! Acolo faci ce poti sau te lasa sotia! Daca poti, se gasesc covoare de lana care merg pe podea sau pe pereti si alte suprafete lucioase! De preferat Buhara, Samarkand, Isfahan!

Gluma e cu incintele de 2.000!!!! Se pot numi cu greu incinte, mai ales daca sunt si bookshelfuri! Daca socotesti cat sunt la poarta fabricii, undeva sub 50 USD, nu vad ce pretentii poti avea la un bas corect sau altceva. Normal ca o pereche de SH de brand, de 40 de ani sunt de preferat!

Cat priveste amplificatoarele vechi, pot oricand sa-ti demonstrez, pe viu ca unui amplificator de >40 ani nu i se poate reprosa NIMIC! Desigur, nu toate!

E hazlie si metoda de a schimba electroliticii in orice conditii si in orice punct al topologiei schemei. Schimbi, schimbi, dar .................... s-ar putea sa nu fie tocmai cea mai buna solutie, mai ales ca marea majoritate fac operatiunea orbeste, fara sa stie ce fac!


Electrostaticele sunt foarte placute la sunet dar NU se potrivesc la orice gen de muzica, deci decizia trebuie luata dupa o matura chibzuinta! Mai ales ca nu sunt ieftine.


@CPT,

Ma intreb: daca am cateva amplificatoare care au peste 4 decenii si nu dau in nas la orice sarcina le dai, cine garanteaza ca o schimbare a electroliticilor sau a rezistentelor este benefica???

Operatia asta am facut-o si eu, dar atunci cand am observat ca filtrajul da in nas sau preul are probleme de guturai.

Ca multe suna f.f.f. bine e adevarat! Scheme mai simple, piese mai putine, bine alese, liniile de semnal scurte, etc. In plus, multe sunt mai aratoase decat caramizile negre actuale.


Si inca ceva: electroliticii actuali sunt toti atinsi de pana unui inger cu ochi oblici cand vorbim de brandurile japoneze coreene si chiar europene sau americane!

Bancurile cu brand serios, etc. tineau in socialism, in capitalism, profitul a cerut externalizarea in China! Daca gasiti condensatori facuti in Taiwan, fiti bucurosi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream in ideea electroliticilor cursi sau uscati, credeam ca se subintelege asta.

In principal filtrajele de forta sau condensatorii de iesire la schemele cu condensator pe iesire, dar numai cei ce au probleme vizibile (cursi, umflati).

Iar pe calea de semnal cei de cuplaj, i-as schimba cu nepolarizati, in rest nu as atinge.

Rezistentele de wattaj, carbon se devalorizeaza in timp au tendinta de crestere a valorii.

Cam asta am invatat in decursul a peste 30 ani de amplificatoare.

Si reparatii si constructii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema este la camera si la boxe.

Adică dacă ai pus acel amplificator pe alte boxe şi ţi s-a părut că ai ceva mai multă transparenţă, ai ajuns la concluzia că acel amplificator e ok. Te-ai gândit că poate pur şi simplu acele boxe aveau ceva mai multă transparenţă decât boxele tale şi tu ai crezut că nu e amplificatorul de vină? Părerea mea e că poţi să pui acel amplif care deja o fi murit de vreo 10 ori pe orice boxe că tot nu vei scoate potenţialul din ele. Mă rog, faci ce vrei. Dacă tu crezi că acel amplificator prestează în parametri....Eu zic că orice amplificator chiar entry level din prezent face terci acel Revox la rezoluţie, transparenţă, extensie corectă pe joase şi înalte + control.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Old habits die hard! :lol:

Live @ Have a Cigar.

1. Am ascultat incintele produse de VTP. Nu au bas. Punct, (Nu ma refer la bas de manele, sau poate ca da. :twisted: )

2. Fara sa am pretentia ca ma pricep la boxe din postura de constructor, va spun ca am fost in doua case unde boxe conventionale nu reuseau sa ofere altceva decat medii si inalte. Au fost montate niste Martin Logan, gata, am avut muzica, bas-medii-inalte, un tot unitar.

3. Ma intorc la shot-uri cu Jager si bere. :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Electrostaticele sunt foarte placute la sunet dar NU se potrivesc la orice gen de muzica, deci decizia trebuie luata dupa o matura chibzuinta! Mai ales ca nu sunt ieftine.

 

 

Am ascultat electrostatice în diverse ocazii, cu diverse genuri muzicale. Eu zic că dacă au electronice în spate, se "potrivesc" cu orice gen de muzică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dinica,

"1. Am ascultat incintele produse de VTP. Nu au bas. Punct, (Nu ma refer la bas de manele, sau poate ca da. :twisted: )"


Daca tii cont ca:

- nu am facut 2 perechi de incinte la fel, pentru ca m-au interesat doar rezultatele testelor;

- nu stiu la care incinte te referi, ca nu ai precizat;

- difuzoarele utilizate au fost altele la fiecare pereche;

- m-am straduit sa obtin incinte de auditie si nu pentru manele sau bas,

- inregistrarile utilizate pot fi discutabile


inseamna ca nu poti generaliza daca toate incintele VTP pe care le-am facut nu au bas.

De altfel, daca e sa luam in considerare ceva din domeniul basului, mai importanta este calitatea, corectitudinea, alinierea cu restul domeniului de frecvente reprodus, raspunsul tranzitoriu si mai putin ce se intelege prin trendul actual ca fiind BAS.

In alta ordine de idei, incinta ajuta wooferul la reproducerea frecventelor joase, si important este cat de mult il poate ajuta, fara a interveni nefast in ecuatie. Incinta Voigt are locul secund in castigul la frecvente joase, dupa hornul BLH.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toată lumea îi dă în sus și în jos cu basul. De câte ori să repet că acolo nu am nici o problema, se aude perfect, de fapt se aude mai bine decât în multe showroom-uri. Chiar overall sunetul meu este peste multe "setup-uri" curente de prin showroom-uri. Pe bune basul este foarte corect, si nu e de manele, mi-am petrecut ceva vreme în studiouri si sali de concerte ca să știu ce e aia bas corect...klipsch-uri le astea, deși sunt ieftine, sunt mult peste pocnitori cu pretenții. Dacă le-ar fi ascultat cineva de pe aici știa ce spun.

Revoxul ala e proaspăt recapat, servisat si masurat. Nu ca măsurătorile ar avea vreo relevanta pentru un audiofili adevărat.


Deci basul nu e o problemă, este perfect, nu lipseste si nici nu este prea mult, este perfect, violoncelul zici ca este in camera. Daca basul nu este o problema, espre ce mai discutăm?


Repet că văd că nu se înțelege

Basul este PERFECT!!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre VTP cu tot respectul (real) pe care il port unui om cu realizari ca ale dumneavoastra, va spun ca avem pareri diferite despre cum ar trebui sa sune basul unei boxe. Posibil sa fiu manelist, nu stiu, ramane ca posteritatea sa dovedeasca. :)

Urmatoarele randuri sunt expresia unor impresii subiective, asa ca va rog sa le tratati ca atare:

- 3 incinte Voigt ascultate - sunetul usor nazal, plescait, oarecum dadeau senzatia unor boxe de monitorizare. Ceva era clar in neregula la acel sunet.

- Posibil ca pe alte electronice sunetul sa fi fost diferit. De fiecare data cand am audiat boxe made by VTP electronicele erau serii vintage.

- Imi asum ca inginerii electronisti nu cred in uleiuri de sarpe si ca ei nu sunt atenti la asemenea detalii, insa aceeasi ingineri ar trebui sa inteleaga ca un sistem trebuie sa cante.

- La ultima vizita la Vio am auzit un dialog intre doi electronisti, pe care am sa incer sa-l reproduc:

Audiofilii sunt interesati de sunet, noi suntem interesati de solutia tehnica.


Am zambit tainic. :angel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intotdeauna parerile despre sunetul unei boxe vor fi impartite de la individ la individ, unuia ii place intr-un fel, altuia altfel.

Tocmai de aia exista gramezi de tipuri de boxe, ce pot multumi pe fiecare.

Eu unul sint fan bass in compresie.

De ce?

Pentru ca imi pare mai corect, mai uniform in domeniul de frecvente pentru care a fost creeata incinta, nu are foarte mari cocoase in sunet comparativ cu un BR care stiti bine cum se comporta la FS a incintei.

Prefer un spl cu -3db fata de un BR dar bass-ul mai uniform si mai corect.

Si hornurile sint pe placul meu, dar nu in casa, decit daca vrei sa faci ceva imens si lung intern, ca sa reproduci corect pina spre 30Hz chiar si mai jos.

Si da, sint multe piese unde bass-ul coboara sub 40Hz chiar si toba mare daca e Ludwig sau sinthesizerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- La ultima vizita la Vio am auzit un dialog intre doi electronisti, pe care am sa incer sa-l reproduc:

Audiofilii sunt interesati de sunet, noi suntem interesati de solutia tehnica.


Am zambit tainic. :angel:

 

Pai foarte bine, ca doar electronistii sint cei care creaza electronicele cu care ne delectam noi urechile. Solutiile tehnice sint treaba lor, le iese sau nu asta e partea a doua.

Eu ca si alti audiofili sintem interesati de sunet si mai putin de ce se ascunde in cutie. Daca ne place ce auzim dam banul daca nu ne place produsul va ramine in depozitul producatorului si cu asta basta.

Nu o sa cumparam un aparat care masoara perfect daca nu ne place cum cinta dar o sa cumparam un aparat care cinta bine chiar daca la masuratori nu e number one. Oricum pe la firmele serioase sint si urechisti altfel nu ar rezista pe piata. E la fel in orice domeniu, de exemplu in domeniul meu, pe cucoanele de la contabilitate le doare in cot de infrastructura IT atita timp cit softurile lor de contabilitate functioneaza fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-am dat deloc in vileag, am pus acelasi avatar, adresa, scriu cu aceeasi ortografie...

Daca vroiam sa ma ascund, puneam alt avatar, alta adresa, scriam diferit...

Sper ca de data asta revenirea mea pe forum sa fie de bun augur pentru toti, mi-am schimbat total atitudinea, imi cer scuze si regret comportamentul anterior fata de colegi. :oops:

Ma voi implica cit pot si eu in audiofilie (amplificatoare), chiar voi prezenta un proiect cind il voi finaliza.

Cam greu sa faci o pereche de incinte care sa lucreze (cit de cit liniar) in domeniul 20Hz-20kHz, dar nu imposibil, mai ales in bass in compresie, o incinta mai mica ca volum, fata de un bass reflex (volum mai mare).

Personal am realizat niste incinte din niste cutii nemtesti de la incintele Life SD 22, de care sint destul de multumit, suna de pe la 24Hz teoretic pina pe la 40kHz, cel putin asa spun ribboanele.

Le-am facut sa sune cum imi place mie la ureche, nu m-a interesat linearitatea sau alte alea.

Raimond le-a ascultat un pic intr-o zi cind a fost la mine si se pare ca i-a placut sunetul.

Evident bass in compresie, si un difuzor de 12 inch cu FS 18Hz.

Multe incinde "mai domestice" au un raspuns de -10 chiar -20db la sub 40-35Hz, in special cele in BR deoarece sub FS raspunsul lor este foarte slab.

De multe ori liniaritatea nu este apreciata, unora le pare ca sunetul este plat fara stralucire, la o incinta liniara.

Desi o incinta cu un raspuns cit mai liniar este ideala.

Nicknameul folosit CPT vinde de la prenumele mele, Claudiu Paul Teodor.


Totodata salut pe toata lumea!

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere un bass (de toba mare) ca bass-ul e altceva ca instrument, trebuie sa sune plin, curat corect, rapid si percutant.

Acum depinde si ce toba este toba mare, un Ludwig, nu prea poti compara cu alte, din pacate, pot spune ca sint fan tobe Ludwig, ca sunet de toba mare.

Nu voi construi boxe pentru ca nu am cunostiinte deosebite in domeniu, dar voi construi amplificatoare, pentru ca acolo ma pricep.


Iata un sunet de toba mare, Ludwig, cum suna, personal este tipul meu de bass de toba mare, sunet plin, gras, percutant, si cu frecventa joasa sub 45Hz :


Simple Minds Banging on the door flac


Si un sunet total diferit, alte tobe, dar foarte corect ca toba, insa unde s-a folosit mai multa compresie, probabil si un low cut (incorect pe toba mare low cut, desi am vazut multi ca folosesc low cut si pe toba mare), toba mare suna prezent cu kick dar nu are grasime, suna spart, cel putin eu asa consider, acest tip de bass de toba nefiind pe placul meu:


Tina Turner Love thing flac


Evident, este si alt mastering, alti sunetisti, alte case de discuri, etc.

Ambele sint din cd-uri originale, facute flac, proaspete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In piesa Tinei toba mare e ascunsa sub ghitara bass, au aceiasi masura, dar e la locul ei. Cazanul e impins insa prea in fata, bateristul pare a avea mana stanga de doi metri :D

In prima piesa indicata de tine avem de-a face cu masterizare pentru publicul larg, de ascultat in masina, dinamica ioc, toate impinse in fata, sa se auda. De aia pare toba mare grasa.

Normal, fiecare cu gustul si subiectivismul lui....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.