Sari la conținut
HiFi Tech

DSD vs PCM


dinica

Postări Recomandate

Te referi la conversia in timp real sau la cea facuta in prealabil, cu un soft stand-alone?

 

oricare, conversia off-line are ca output un fisier, cea in timp real are ca output deviceul audio.


PCM - foloseste o functie matematica pt reconstructia semnalului fourier transform


mai sec - http://http://en.wikipedia.org/wiki/Fourier_transform

mai digerabil - http://http://www.computeraudiophile.com/f8-general-forum/fourier-machines-22399/


pt PCM este mai importanta adancimea in biti decat rata de esantionare

 

dsd
1 bit - fiecare bit creste sinusoida, zero scade . ceva de genul unui cerc pe un ecran lcd, frecventa dsd-ului reprezinta cat de mare e pixelul. cu cat pixelul este mai mare cu atat cercul e mai "patratos". deci pt dsd este mai importanta rata de esantionare, exista si dsd 2bit (asa cum esta implementat in 99% din chipurile dac) dar inca eu nu am ajuns la lectia aia


un semnal analogic are o rezolutie care tinde la infinit, orice inregistrare a semnalului audio, in domeniul digital - dsd sau pcm sau analogic, se produce cu pierderi, digital - erori de rotunjire, analogic nivelul de zgomot al mediului de stocare.


conversia pcm - dsd si invers, implica reconstructia matematica a semnalului si conversia lui, cu pierderi, in noul format. a facut un nene un test cu conversia pcm dsd pcm, succesiv, folosind mai multe programe de conversie, si dupa 2-3 cicluri diferentele de semnal sunt clar masurabile.


de pe aici


http://http://archimago.blogspot.ro/2014/04/analysis-comparison-of-dsd-encoders.html

http://http://archimago.blogspot.ro/2013/09/measurements-pcm-to-dsd-upsampling.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 480
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

la vremea respectiva incercam sa ma orientez catre dacuri native DSD si nu la cele care fac DOP (DSD over PMC), acum cred ca nu are mare importanta.

 

in curand vor apare drivere/dac-uri pt DSD fara DOP, e o solutie software fara a necesita modificari HW - pt decodoarele USB care folosesc XMOS. pt dac-urile vechi un update de firmware si un nou driver ar rezolva situatia, depinde cat de greu renunta producatorul de dac la o vanzare noua.

 

Am scris ca nu sunt un mare fan computer audiofil, asa ca am incercat sa ma orientez la un player/ music server; in opinia mea laptopul, sau PCul nu prea stau bine langa sau in sistem. Nici ideea de a folosi acolo (langa scule) mouseul, tastara sau monitorul nu ma incanta. Scuze, asta este parerea mea, nu vrea sa ofensez pe nimeni. In sensul acesta am cautat un DAC care sa accepte DSD pe AES/ EBU sau SPDIF. Sincer mi-a atras atentia MSB Analogic pe care l-am si ascultat. Dar subiectul DAC sau sursa nu fac subiectul topicului si nu mai sunt de actualitate nici pt mine.

personal, cand vb de un computer audiofil, vb de un computer headless - o cutie, dead silent, conectata la retea si la dac, atat (fara monitor, mouse etc....)

 

Ce am vrut sa stresez este faptul ca inca nu sunt prea multe titluri disponibile pt achizitie in format DSD. Am mentionat cele doua siteuri pt de la unul se poate cumpara iar celalalt are cea mai mare oferta disponibila, aprox 400 titluri. Pe la Elusive Disc am vazut aproape 1500 titluri SACD si sincer nu inteleg de ce nu apar si in format DSD. Stiu ca mai sunt si alte siteuri care au fisiere DSD dar numarul albumelor nu este prea mare si nici genurile prea variate.

Optiunea de a ripui colectia proprie de sacduri este buna si sunt total de acord, daca le ai...eu nu excelez la capitolul asta am mai multe XRCDuri in colectie.

return of investment pt producatorii de muzica .....

DSD-ul are un handicap major pt producatori - nu se poate masteriza (din 2 track-uri dsd nu poti face unul singur), 99% din sculele de masterizare sunt pcm, 99% din oamenii care folosesc acele scule stiu pcm, deci ....

sunt destule case de discuri audiofile care au dat faliment pt ca ofereau super calitate pt o nisa extrem de mica a pietei.

oamenii aia trebuie sa faca bani, asa ca se duc acolo de unde ies banii, au profit mai mare cu mp3, go for it, ce daca cmiu si 2 prieteni plang cu lacrimi de sange ca nu se aud bine - daca ar fi mai multi, si aduce profit, poate fac o remasterizare (vezi ex cu Metallica vs track-urile de pe PS3)

 

Parerile de pana acum sunt ca formatul DSD suna bine indiferent de sursa sau dac asa ca intreb din nou: este DSD noua tentatie? sunteti dispusi sa folositi calculatorul pt acest format? la achizitia unui nou DAC, luati in consideratie DSD?

 

intr-o lume ideala as cumpara cu ochii inchisi un sacd vs un cd, pt ca dsd ar trebuii cel putin sa aiba o masterizare mai pt audiofili. vezi cazul lui hersorin, care, chiar daca face o conversie dsd - pcm si mai apoi o trimite prin spdif catre dac, tot simte ca se aude mai bine fata de alt format.

dar iar ne lovim de faptul ca nista baieti destepti, pusi pe facut bani usor, au scos sacd-uri la care sursa era un amarat 44.1/16 .... asta pot face si eu acasa cu un convertor ...


pt mine dsd-urile adevarate suna bine. o conditie pt primul meu dac a fost sa stie dsd (dop - care la vremea aia era standard), il am de aproape 2 ani si nu mi-a parut rau nici o clipa. sunt inregistrari bune 44.1 /16, altele hires pcm sau dsd. imi place sa am posibilitatea sa le ascult in formatul lor nativ sau daca este cazul sa le iau la pila cu un filtru sau upsampling. nu as schimba computerul cu un cd player, un sacd player si un streamer ca sa pot asculta formatele de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in curand vor apare drivere/dac-uri pt DSD fara DOP

 

Exista cel putin o duzina de convertoare D/A - DSD nativ via ASIO 2.1 sau DOP, este la alegerea utilizatorului.

MSB Analog DAC

Yamaha CDS 3000, CDS 2100

Playback Designs

Teac UD 501

Promit ca am sa incerc sa fac o lista mai mare. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in curand vor apare drivere/dac-uri pt DSD fara DOP

 

Exista cel putin o duzina de convertoare D/A - DSD nativ via ASIO 2.1 sau DOP, este la alegerea utilizatorului.

 

ha, am sarit un cuvant


corect: in curand vor apare drivere pt vechile dac-uri pt DSD fara DOP.


de ex: am vb cu producatorul convertorului meu USB to I2S si imi trimite un nou firmware. intre timp ultima versiune a mpd-ul (playerul pe care il folosesc) are optiune separata pt DOP si DSD direct, iar alsa (partea care se ocupa de audio in linux) are deja patch pt DSD pass-trough. ASIO e un must pt win si mac pt ca sunt sisteme inchise si ca urmare te rogi de ei (fara prea mult succes de obicei) sa mai schimbe ceva in arhitectura lor software. de ex windows nici pana acum (windows 10 sau la cat a ajuns ultimul beta) nu au inclus in driverele standard usb audio 2.0, asa ca dac-urile asincrone vor avea in continuare nevoie de drivere ...


asta am vrut sa subliniez ca nu este nevoie decat de bunavointa producatorilor de DAC-uri, iar in viitor aproape toata vor avea optiunea asta (da bine la cumparator iar costurile de implementare sunt minime)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in curand vor apare drivere/dac-uri pt DSD fara DOP

 

Exista cel putin o duzina de convertoare D/A - DSD nativ via ASIO 2.1 sau DOP, este la alegerea utilizatorului.

MSB Analog DAC

Yamaha CDS 3000, CDS 2100

Playback Designs

Teac UD 501

Promit ca am sa incerc sa fac o lista mai mare. :)

 

Mai adaug eu nume pe lista:

exaSound e20, e22 si e28. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Korg DS DAC 100 converteste nativ DSD - corect ar fi 'transporta DSD nativ'


Senzatia mea este ca unii dintre voi cred ca DSD via DOP inseamna ca dac-ul nu converteste nativ DSD. Aceasta afirmatie este complet falsa. DSD via DOP inseamna ca stream-ul de date este impachetat in format PCM pentru a fi transportat catre DAC, insa acolo este decodat in format nativ DSD. Sa nu confundam transportul de date cu decodarea. :idea:

Indiferent de modul in care producatorul alege sa transporte datele catre DAC, important este ca chip dac-ul sa pastreze informatia nealterata. Exista convertoare ce primesc stream DSD dar care mai apoi fac o conversie PCM. Acestea nu sunt convertoare DSD native.


PS: de unde cumparam DSD

http://dsd-guide.com/where-can-you-find-dsd-music-downloads

lista convertoare DSD

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AgVhKcl_3lHfdFVyenBBNjNpQ2lieG81WGpqQTNfVUE#gid=0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Nu mai stiu daca am atasat link cu magazinul acesta de unde pot fi cumparate fisiere DSD nativ.


https://www.nativedsd.com/albums#overview


Pe cei cu convertoare ce folosesc cipul Sabre va sfatuiesc sa faceti conversie pe calculator a fisierelor PCM in DSD. Exista pe undeva niste masuratori, nu imi amintest momentan, care arata o imbunatatire a liniaritatii. Valabil si pentru cei cu convertoare DA ce folosesc alte cipuri.

In general majoritatea cip dac-urilor au puterea de procesare DSP destul de limitata, din acest motiv este mai bine sa trimitem informatia gata procesata.


PS:

Convertoarele Chord nu sunt native DSD. Streamul DSD este transformat in PCM. Asa ca nu faceti panica daca vi se pare ca pe acestea fisierele PCM suna mai bine. Se poate trai bine mersi si fara DSD daca ai un convertor bun. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

http://itrax.com/

iTrax.com is still the only site on the web where every track is a real HD-Audio recording. No upconversions, no transfers from standard resolution analog masters…just original recordings done at 96 kHz/24-bits or better. The catalog is very limited but the fidelity of the recordings is not.

and

https://tracks.technics.com/GB/

https://www.onkyomusic.com/GB/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Astazi am facut un test red book vs pcm hires vs DSD nativ

Piesa folosita a fost Limehouse Blues in cele 3 variante

http://www.firstimpressionmusic.com/product_p/limk2hd028.htm

http://www.hdtracks.com/jazz-at-the-pawnshop-208791

https://naxos.nativedsd.com/albums/jazz-at-the-pawnshop


Sistem: Yamaha CDS 2100, Pass Labs Int A30, Focal Electra 1028 BE; sarme: usb Hama cu inele circulare de ferita, interconect by Jack, cablu boxe Kymber Kable Monocle X.


Varianta DSD nativ a sunat cel mai bine

- minusuri; volumul mai ridicat si asta te poate pacali, de aceea a trebuit sa cresc volumul variantei PCM cu 5 dB, dinamica ceva mai proasta fata de varianta PCM, spatiul ocupat pe hard disk

- plusuri: spatiul 3D mai bine definit, sunetul instrumentelor natural, nu se simte in nici un fel ceva fortat, sunetul este relaxat si detaliat, no clipping.

- un master / remaster excelent, posibil ca si de aici sa vina aceasta diferenta


Varianta PCM hires

- minusuri: parca lipsesc cateva detalii, instrumentele usor crispate, noise floor usor mai ridicat

- plusuri: spatiu 3D bine definit, dinamica usor mai buna comparativ cu varianta DSD, volum mai bun, no clipping, sunet relaxat.

- un master / remaster diferit de cel DSD


Varianta red book

- minusuri: compresie dinamica, spatiu 3D cu tendinte 2D, distorsiuni, din cauza aceasta basul se aude usor gonflat, instrumentele cu o tendinta evident crispata, muzica parca vine peste tine - poate fi un rezultat al compresiei dinamice

- plusuri: sunet euforic

- un master gandit pentru varianta cd cu tot ce poate insemna asta


Test blind - diferenta intre DSD si PCM subtila, cred ca o ureche mai antrenata ca a mea ar putea sesiza usor aceste subtilitati; diferenta intre formatele hires si red book poate fi usor identificata daca asculti cu atentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vreun motiv anume pentru care a fost aleasa aceasta piesa? Ca realizare tehnica si la nivel de jazz de calitate, acest album nu straluceste, ce ramane de admirat din punctul meu de vedere e felul in care au fost captate sunetele si cum este surprinsa atmosfera de club de jazz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsul se gaseste in intrebarea ta. Inregistrarea este considerata de referinta. In format red book eu detin cea mai buna varianta audiofila, adicalea referinta. Am incercat sa pornesc de la un cd considerat referinta pentru a face comparatia echilibrata. Concluziile sunt subiective si nu au pretentia unor adevaruri absolute. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o referinta deja la nivel de cliseu, insa nu din motive de fidelitate extrema, ceea ce s-ar presupune ca am cauta, ca pasionati de audio, printre altele. Mi s-ar parea mai potrivite ca baza de test comparativ niste lucrari contemporane care au fost inregistrate nativ hi-res.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o referinta deja la nivel de cliseu, insa nu din motive de fidelitate extrema, ceea ce s-ar presupune ca am cauta, ca pasionati de audio, printre altele. Mi s-ar parea mai potrivite ca baza de test comparativ niste lucrari contemporane care au fost inregistrate nativ hi-res.

 

Pai de cativa ani cam toata lumea inregistreaza nativ hires. Nu cred ca mai foloseste nimeni console de 16 biti. Am si explicat eu pe undeva pe forum care este motivul. Oricine poate face comparatii acasa si poate posta aici concluziile.

Mentiune: convertorul D/A sa decodifice nativ DSD. Va atentionez in privinta acestei chestiuni pentru ca sunt multe convertoare D/A compatibile DSD, dar care convertesc intern stream-ul DSD in PCM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de mentiune, cat si ce a fost scris cu cateva mesaje in urma:

PS:

Convertoarele Chord nu sunt native DSD. Streamul DSD este transformat in PCM. Asa ca nu faceti panica daca vi se pare ca pe acestea fisierele PCM suna mai bine. Se poate trai bine mersi si fara DSD daca ai un convertor bun. :)

Ne poti oferi te rog cateva exemple de DAC-uri Chord care nu stiu nativ de DSD?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Cea mai mare parte din secretul sunetului DSD-urilor stă exact aici:

(Şi cred că este un motiv suficient pentru DSD şi nu să rămâi la 16/44.)

 

As for sound quality, the good sound of some DSD recordings is more likely attributable to the expertise and care of recording engineers.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Gac - majoritatea convertoarelor d/a sunt delta-sigma (vezi wiki) si functioneaza cam asa. Stream PCM, filtru digital pentru marirea ratei de esantionare 352,8 / 384 khz apoi se foloseste un modulator delta-sigma pentru atingerea unei rate de 5,6 / 6,1 mhz.

Despre ce PCM-ul nostru vorbim?

Trimite DSD direct in inima dac-ului :twisted: , ocoleste filtrele PCM si ai la iesire o crestere a liniaritatii. :shh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cautand sa aflu mai multe informatii despre aceste fisiere DSD mi-a atras atentia un comentariu cum ca datorita zgomotului ultrasonic inglobat (mai ales la DSD64), echipamentele de redare ar putea fi deteriorate. Cred ca e mai putin probabil sa se intample asa deoarece aceasta situatie e cunoscuta de mai de mult si playerele sunt prevazute cu filtre adecvate pentru filtrarea acelui zgomot ultrasonic
.


Oare nu am mai raspuns aceleasi intrebari aici pe forum? ;)

1. Se pot deteriora tweeterele doar in cazul in care amplificatorul este construit de niste chinezi nepriceputi.

2. DSD 64 - daca tot ai citit, te rog sa ne spui la la ce valori dinamice apare zgomotul ultrasonic

3. DSD 128 - muta zgomotul la valori unde oricum nu mai conteaza

4. Se pot folosi filtre digitale la 30 khz pentru linistirea cugetului, desi nu cred ca este nevoie.

5. Cred ca este de preferat sa avem un chip dac cu un raspuns liniar la iesire, iar asta se poate face in doua feluri:

- un DAC scump - tehnologia digitala de calitate costa

- trimiti stream DSD din pc catre DAC - oportunitatea de a ramane cu niste bani in buzunar


PS: Asta daca vorbim exclusiv de partea digitala a DAC-ului. Ce urmeaza este o alta discutie interesanta, dar pentru care ar trebui deschis un topic separat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


1. Cautand sa aflu mai multe informatii despre aceste fisiere DSD mi-a atras atentia un comentariu cum ca datorita zgomotului ultrasonic inglobat (mai ales la DSD64), echipamentele de redare ar putea fi deteriorate. Cred ca e mai putin probabil sa se intample asa deoarece aceasta situatie e cunoscuta de mai de mult si playerele sunt prevazute cu filtre adecvate pentru filtrarea acelui zgomot ultrasonic.


Zilele trecute am dat peste articolul despre care am scris mai sus si care mi s-a parut relevant in contextul promovarii tot mai intense a fisierele DSD. Ceea ce-mi scrii tu din pacate nu pot intelege. Nu inseamna ca nu ai explicat bine. De aceea, in ceea ce priveste disputa DSD vs. PCM, prefer explicatiile altora in cuvinte mai simple cum sunt cele de mai jos


2. Curiozitate: de ce ai scris „……….te rog sa ne spui…..”?; reprezinti cumva un grup?; sau ai vrut sa fie cam ca atunci cand tovarasul profesor il scotea pe elevul rebel la tabla ca sa-l puna la punct?

 

 

Deja vu Gac...Memoria bat-o vina. :)

Topic 'Computer Audio', eu iti raspund: Gac, pentru linistea ta iti spun ca sansele unei posibile deteriorari a uneia dintre componentele sistemului sunt destul de mici. Problemele pot aparea daca amplificatorul tau este mai putin performant. In mod normal daca trimiti via dac un semnal de peste 20 khz in amplif si boxe nu ar trebui sa auzi nimic. Daca totusi se aude ceva inseamna ca undeva pe calea de semnal ceva afecteaza sunetul si produce distorsiuni audibile. Cel mai simplu ar fi sa cauti un cd de teste cu un semnal de peste 20 khz si sa vezi daca se aude ceva in boxe. Orice s-ar auzi sunt distorsiuni, ori asta inseamna o deteriorare a informatiei. So DSD it's not for you.

Frecventele inalte au energie mica si tocmai din acest motiv nu au cum sa sa miste suficient tweeter-ul asa incat urechea ta sa perceapa vibratia emisa. Exista un studiu care a demonstrat ca ultrasunetele sunt percepute de creier, insa nu despre asta este vorba. Cu DSD se incearca evitarea filtrelor digitale obligatorii in PCM. Fanii DSD considera ca filtrele digitale folosite in PCM modifica / deterioreaza informatia initiala.

 

Noapte buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ramanand la pagina de pe blogul mai sus amintit si la care duce link-ul din mesajul meu anterior, e acolo Figura 7 din care se poate observa o crestere in jur de 30 dB a zgomotului ultrasonic in intervalul 23 – 48 kHz.

 

Mark Waldrep are dreptate din punct de vedere teoretic, din punct de vedere practic lucrurile se schimba un pic.


99% din chipurile folosite in DAC-urile actuale pt semnalul PCM folosesc in domeniul digital PCM upsampling urmat de o conversie PCM la DSD.

Numai semnalul DSD este transformat direct in semnal analog sau daca vine direct sare peste procesul de mai sus.


"in real life" pot aparea urmatoarele probleme:

- conversia este insotita de pierderi, poti extrapola din urmatorul exemplu chiar daca procesul este cel in sens opus DSD -> PCM http://archimago.blogspot.ro/2015/04/analysis-dsd-decoders-2015-windows-mac.html

- in functie de puterea de procesare a chipului DAC sau inspiratia inginerilor care l-au proiectat filtrele folosite sunt mai bune sau mai proaste , dar nici decum nu va fi capabil sa foloseasca un filtru lung sau sa lucreze in domeniul 64 de biti asa cum o poate face un computer dedicat.

- cu cat rata de esantionare a semnalului PCM este mai mica cu atat acele filtrele sunt mai agresive si produc artefacte mai mari.


Citesc regulat blogul lui Mark si are cateva puncte de vedere si analize OK din care as aminti: lupta lui cu morile de vant pt standardele HD cu publicarea lantului de inregistrare procesare si a provenientei datelor sau inside-urile din lumea producatorilor.


La sfarsitul zilei conteaza muuuult mai mult cum a fost inregistrata si masterizat un material decat formatul de distributie.

 

Revenind la fisierele DSD, va fi interesant de urmarit daca vor avea succes pe mai departe sau vor avea soarta SACD-urilor.

 

aceiasi. fiind un produs de nisa va disparea primul daca nu aduce profit, acum productia merge pe banii veniti din investitii datorita hype-ului generat de HD audio, cand va venii momentul platii plus dobanda o sa vedem ce se intampla. ca de obicei vor ramane 2-3 case obscure restul industriei ramanand la mp3 sau aac pt ca aduc profit.

 

Nu faceti prostia sa bagati cd de test sau alte materiale cu semnal peste domeniul audio ca frecventa, ca apoi sa incercati sa ascultati pe boxe "ce se aude, daca se aude".

 

un simplu loopback al semnalului analog scos de dac, inregistrat cu o placa de sunet decenta la 172kHz, analizat cu audacity este suficient.


daca dac-ul are un filtru trece jos e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba FLAC-ul!

 


haha. daca te uiti la cifrele de vanzari mp3/aac (aici intra si serviciile de streaming de tipul spotify si mai nou apple) vs flac , flac-ul nu are nici o sansa sa primeasca bani ca sa creasca.


poti sa iei ca exemplu ce s-a intamplat cu TIDAL


daca adaugi si dsd-ul sau HD audio in ecuatie :) viitorul NU suna bine, suna un pic comprimat si decimat.


cu siguranta va exista o piata si pt ultimele doua dar vor fii verii saraci ai mp3-urilor.


problema mai mare nu vine de la formatul de distributie vine de la faptul ca acele muzici sunt ascultate in masina, in metrou si ca atare trebuie un pic (mai mult) comprimate sa sune oarecum bine. f putini producatori vor da bani pt doua masterizari numai pt urechea sensibila a lui cmiu. tadaaaa



Later edit: mai sus FLAC = PCM lossless care poate include CD, wav sau ape (sau alte formate pcm lossles) la 16/44.1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba FLAC-ul!

 

f putini producatori vor da bani pt doua masterizari numai pt urechea sensibila a lui cmiu. tadaaaa

 

 

Cred ca si marimea fisierelor in sine ,la scara larga duc la cosuturi mult mai mari de stocare , decat formatele de 10 ori mai comprimate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O muzica inregistrata si masterizata excelent va suna tot excelent chiar si pe .mp3 de la o rata de 160 kbps in sus. Se pune accentul foarte tare pe forma dar se uita de fondul problemei, de cum este inregistrata si prelucrata muzica. In mod normal, mai ales ca tehnologia o permite acum, ar trebui tratata muzica intr-un mod corespunzator dupa care sa existe in interiorul aparatelor diverse setari standard care sa comprime, limiteze ele muzica pentru a "suna bine" in masina manelistului. Sa existe un buton separat, o functie la vedere in meniurile aparatelor, pe post de "imbunatatzaizer" :) Pe vremuri se chema loudness , in ziua de azi s-a renuntat la ea. Pacat pentru ca tocmai acum datorita procesoarelor performante s-ar putea implementa usor si ieftin versiuni cu mult mai interesante de loudness. Mai gasesti cate un efect de genul "echo" , "hall" , "chorus" , "jazz" , "stadium" , "disco" , "rock" , etc.... dar sunt grosolane, destul de arhaice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.