Sari la conținut
HiFi Tech

Despre pozitionare, alegerea boxelor si tratamente acustice


iosiP

Postări Recomandate

As vrea sa spun ca sunteti naiv daca dvs puteti veni cu o solutie la o problema unde nu cunoasteti nimic, doar existenta unor variatii de tensiune.

Acesta este un termen vag si nu spune mai nimic. Furnizorul insusi are o toleranta de -/+10%.

Oricat de audiofilfil ar fi aparatul, acesta nu trebuie folosit ca panaceu pentru o alimentare deficitara a obiectivului. Altfel functioneaza tot timpul la avarie si nu cred ca e catalogat astfel.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mentionat in urma cu cateva zile ca s-a rezolvat aceasta problema, eu nu cred ca un producator care adopta un proiect de boxe cu bass lateral nu ia in calcul focus-ul. In locatia anterioara unde sistemul era stabilizat, era ok, deci nu vad o problema de model constructiv de boxa.

Chestia cu bateria si panourile solare la care faci referire, poate faci bascalie, insa nu asta e solutia ... in fine, trecem peste ..

Sunetul pe care il obtii e o suma a tuturor componentelor din sistem. Este gresit sa spui ca ai auzit sunand bine sau rau niste boxe, trebuie sa tii cont de restul sistemului.

Despre scara ... ce sa spun ... sa blochez scara ... sunt si alte setup-uri f vitregite de conditiile camerei ... se pot face diverse alte lucruri care sa restabileasca un echilibru ... nu perfect ... dar suficient

Editat de Mlaurentiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reteaua electrica nu are impedanta egala cu zero asa cum ar fi ideal. Din acest motiv consumatorii electrici deformeaza tensiunea. Forma de unda a tensiunii este departe de perfectiune, ba chiar este o lupta continua a celor care gestioneaza sistemul energetic national s-o mentina in limite viabile. Noaptea atat consumul casnic dar mai ales cel industrial sunt la cote reduse iar asta duce la o apasare mai mica asupra retelei de alimentare. Noaptea creste factorul de putere cos fi, apropiindu-se mai mult de valoarea ideala 1, se reduc curentii de consum cu armonicile lor lasand o tensiune mai curata. Se reduce de asemenea consumul asimetric, cel care da  componenta continuua atat de nociva transformatoarelor toroidale, celebrul bazait. O vizualizare cu osciloscopul lamureste imediat problema. 

 Aparatele au si ele gradul lor de rejectie a acestor probleme dar exista niste limite impuse de cost si tehnologie asa incat este bine sa nu ne bagam cu hainele de nunta in noroi sperand ca masina de spalat si detergentul le vor curata perfect. 

Problema alimentarii este reala si nu este rezolvabila punand un cablu de alimentare mai bun. Necesita masuri mai agresive. 

 Bineinteles ca nu aceasta problema nu este mai cu motz, este si ea una dintre multele ecuatii ale sistemului audio care trebuiesc rezolvate, sau nu. Se poate trai foarte bine si ignorand-o, nu este o problema de a functiona sau nu, este mai mult una de tip calitativ.

Editat de Greierasul
  • Like 2
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bongiorno, stai linistit ca nu glumele sunt problema in conversatia nostra ci faptul ca tu vrei in mod fortat sa scoti in evidenta aspecte extremiste ale acestei pasiuni. La inceputuri si eu priveam cu scepticism diverse tweek-uri, si pe buna dreptate nu toate iti aduc aportul promis, insa in mod clar schimba ceva. Important este sa alegi acel cablu, rack, siguranta care iti aduce cate putin pe toate planurile, de asemenea trebuie in primul rand sa echilibram sistemul, sa nu avem componente de un nivel mai scazut decat restul pt ca acelea ne trag in jos.

In primul rand trebuie sa fii deschis, sa incerci, si da, sa ai un sistem suficient de bun astfel incat sa iti dai seama de beneficii. Vreau sa punctez ca ceea ce poti constata intr-un sistem, sa aiba un impact mai mare sau mai mic in altul. Asa incat, rugu-te sa ne oprim cu afirmatii de genul propagatii unor informatii aberante, te-ai gandit ca altii chiar au pe ce sa distinga ceea ce tu, eu nu avem cum pt moment sau chiar poate niciodata! Ai putea sa culegi informatia si sa te gandesti ce anume ai putea face tu cu resursele tale, nu sa afirmi ca nu exista!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred că soluția e foarte simplă: distanța evident mai mare între boxe, reorientarea lor (mai în unghi sau drept înainte - trebuie testat) și compensarea găurii din spate (cea care duce spre trepte).

Dar, înainte de a acoperi gaura din spate, aș încerca primele două variante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, bongiorno a spus:

Cu boxele e parerea mea. O mentin. Mai cunosc pe cineva care se incapataneaza cu ceva in genul si cauta problemele in alte parti....degeaba.

Identic vei pati si tu. Tipul asta de boxe te vor duce la balamucul haudiofil si ...parul il ai deja grizonant.

Daniel, ne stim de ceva vreme si m-am tot abtinut sa îți raspund si pe forum. Lipsa de focus vine din acustica camerei si poziționarea boxelor. Punct. Faptul ca stii câteva exemple, este irelevant, eu inca mai descopar chestii legate de modul in camera mea interactioneaza cu boxele, trick-uri acustice, etc .... si locuiesc aici din 2011. Ai fi avut un punct de vedere valid daca boxele ar fi fost de la acelasi producator dintr-o serie similara. Gandeste-te ca Laurențiu nu are de câteva zile aceste boxe, cred ca se face mai bine de un an, și  fix aceleași electronice cu fix aceleasi boxe nu aveau nici cea mai mica problema de genul asta intr-un alt spatiu. 

 

Nu mai proiectati chestii bazate pe experienta cu sisteme in care nici macar una din componente nu este identică cu sistemul aflat în discuție. Ai ascultat vreodata boxele respective? Doar asa parerea poate fi validă.

Oricum, asta cu lipsa focus din cauza basului lateral nu cred ca poate fi crezuta de cineva cu minime cunostinte feferitoare la modul de propagare al sunetului in functie de frecventa si cum radiaza un driver. Aveti idee cat de mare e lungimea de unda la 40Hz (ceea ce noi numim bas adanc)? Dar cum radiază un driver? Cum e pozitia driverului de bass la boxele cu bas frontal relativ la ureche daca tinem boxele paralele sau directionate pe ureche la 45 grade?  Care mai e relevanta locului unde se afla driverul de bas cand de cele mai multe ori pozitia ideala a boxelor este aproape paralela una de cealalta? In amble abordaro constructive driverul de bas are un unghi de aprox 45 grade fata de ureche....

Ca fapt divers, primele mele boxe cu care am inteles ce e ala focus au fost unele cu bas pe lateral, păcat ca la vremea aceea nu stiam ce stiu acum, cred ca ar fi meritat experimentat mai mult cu ele.

 

De asemenea, cineva spunea aici ca stie cazuri de oameni care au învârtit scule scumpe si s-au stabilit la un sistem modest. Cumva ma simt vizat de chestia asta deoarece am învârtit si eu ceva scule de top, varf de gama de la Rega, Aurender, cabluri scumpe... 

Am rămas pe un sistem bazat pe Yamaha A-S si CD-S 3000 (pana de curand varf de gama, acum a apărut seria 5000) cu Marten Django L. Stiu ca multi desconsidera Yamaha, chiar si eu le-am dat dismiss de fiecare dată când le-am auzit cântând la Iura, insa Iura nu le pusese niciodată impreuna si nu a stat niciodata sa bibileasca un sistem bazat pe ele, pretul mic si imaginea ce nu ar fi permis unui client sa se laude cu ele, probabil ca l-au facut sa se concentreze pe chestii cu potential mare de imagine, asa e in business, si eu as fi facut la fel.

Perioada de setup a durat mai bine de o luna si fiecare cm de cablu in plus sau in minus a contat. Literal! Poziționarea a durat si mai mult, am mutat boxele cu incrementi de 1 cm sau mai puțin, am evaluat fiecare poziție mai multe zile, samd. 

Editat de hellrider77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Marian! Asta simnt si eu, sa spui dupa o poza ca niste boxe de 16000€ nu vor aduce un nivel de sunet mai mult decat bun sau f bun, este o abordare fixista. Este ca si cum ai lua o boxa cu constructie clasica de 2000-3000€ si ai pretentia ca suna mai bine decat una cu drivere, constructie speciala samd, care evident ca are un pret sa spunem de 5 ori mai mare si are chiar o constructie care nu este una clasica ... insa nici total noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, bongiorno a spus:

Laurentiu, indiferent de pret, nu ma impresioneaza, fizica e fizica si nu inseamna ca modelul e fara cusur. 

Iti urez fericire...in timp iti vei da seama ce ti-am urat. Timpul lucreaza in sprijinul vorbelor mele. Camera ta e nuca in perete cu boxele alea. 

Te agati de pret de parca asta spune totul. Less is more e deviza mea.

Tocmai, fizică e fizică. La fel si geometria, nici una nu îți dau dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci urma si faza cu Grundig... Scuze, am stricat planul de acțiune. :)))

Laurențiu, știi ce ai de făcut. Boxe nasoale, casa nasoală, fizica e fizică. Ce alegi între căști si boxe Grundig? :))

Cu ce telefon ai făcut pozele, de au putut transmite atâta informație?

Editat de igor1234
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bongiorno, eu am incredere ca tu ai gasit probabil cele mai bune boxe vintage, e ca in reclama aia cu berea probabil cea mai buna din lume 😉. Dar nu poti avea pretentia ca niste boxe vintage sa le poti compara cu unele actuale. Ca nu vrei tu sa dai bani e treaba ta, insa chiar iti imaginezi ca altii nu stiu ce inseamna muzica si dau banii pe prostii? Asta este deranjant, chiar ma bucur cand aud pe cineva care povesteste de experienta vintage, imi place postul lui Oake care si-a facut boxe si e super incantat de ce a facut, dar nu afirma ca stie el ca boxele altora nu sunt bune pt ca a avut o experienta la un amic de 30 min. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa continuam postul, am departat boxele si le-am inclinat astfel incat intersectia axelor boxelor sa se fie undeva usor in saptele punctului de auditie.

Efectul se simte in sensul ca undele se articuleaza mai bine, scena este mai mare insa nu pierde din consistenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, trancotistu a spus:

???? GRUNDIG ???? mai sunt și altele.... multe!

Aici cred că e de discutat (ascultat) . Depinde la ce te raportezi ... sunt convins!

Ma gandesc ca vom compara niste boxe de exemplu de 1000 euro (sau ce moneda era atunci) in 1990 si unele care costa la fel dpdv al valorii sau devalorizarii banilor in ultimii 30-40 ani. Nu uitati ca intre timp au mai aparut in lumea audiophila si rack-uri pe care inainte le cam gaseai prin studiouri, cabluri, de asemenea pe care le gaseai prin studiouri. In trecut oamenii puneau un cablu de boxe, interconnect absolut banal, astazi si astea sunt importante si fac parte din industrie, nu poti sa nu tii seama de ele daca vrei cu adevarat sa atingi un anumit nivel.

Si da, trebuie sa tineti cont de faptul ca in general pe langa inflatie a banilor, exista si o inflatie in sensul scaderii calitatii bunurilor raportate la o anumita valoare. Si acesta este un factor pe care trebuie sa-l luam in calcul, nu este vorba doar de zona audiophila ci in general asistam la acest fenomen. Eu as lua un factor de 1,5.

Daca ma poate ajuta, era un link pe net cu devalorizarea banilor si puteai sa-ti alegi perioada ... apoi calculam ce inseamna un sistem acum 40 ani si ce inseamna acum cu toti factorii de influenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtrul taie la 160hz, Amphion Krypton.

Sunt putini oameni care au sisteme scumpe si au si sunet. Asta am vazut si la Munchen si am vazut si la mine. Cu cat ai aparate mai scumpe, adica mai bune, cu atat e mai greu sa le faci sa cante impreuna. Aici il sustin pe Bongiorno, decat un sistem scump per ansamblu, dar prost ales ca si componenta, mai bine un sistem vintage Grundig, Saba, Telefunken cap coada. Laurentiu are in sistem boxe de 16.000e, amp de 6000 si sursa de 2000 parca. Acolo trebuie echilibrat cu amplificare pe masura sau boxe mai mici si.mai usor de integrat in camera respectiva. Problema celor care investesc multi bani e ca nu au 5 amplificari, 5 surse si 5 boxe la acelasi nivel de pret pentru a se "juca" si a face o comparatie de aparate, nu de bilute, rackuri, cabluri si altele. Aici ar trebui sa intervina dealerul si sa gasesti o combinatie potrivita insa putini cumpara scule noi, majoritatea investesc in scule scumpe la sub jumatate de pret si le imperecheaza fara nici un test in prealabil, dupa care incearca sa le faca sa cante. E un drum gresit, parerea mea. 

Marian are cel mai bun sunet cu sistem scump din ce am ascultat acasa la cineva, dupa care am ascultat un sistem Malibran, Unison, Wadia iar reusit. Laurentiu a avut sunet bun insa si prost. El are amplificare digitala de putere fara preamplificatot cu dac cu volum si ruleaza fisiere. Acolo trebuie integrat ceva care sa faca sunet, un pre analog in clasa A sau o sursa mai "dulce" in sunet. Amplificarea Jeff R nu e proasta, dar e uscata, boxele Amphion sunt precise, nu e o combinatie reusita parerea mea. Trebuie sa aduca alte aparate pe acolo sa incerce si altceva, nu doar tweekuri. Sunt multe de discutat, iar sunetul inseamna in primul rand echilibru si matching, nu are nici o treaba cu pretul, greutatea si puterea sistemului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Inteleg ca ati fost mai multi pe la el si i-ati ascultat sistemul in conditiile actuale. Puteti descrie fiecare cu lux de amanunte ceea ce ati auzit dar fara sa faceti vreo recomandare ? Ca sa intelegem si noi exact simptomele. Din ceea ce spui tu Silviu, pare descrierea exacta a unui sistem audio sugrumat de un damping factor excesiv al amplificatoarelor. Daca difuzoarele de bas mai sunt si din hartie cu diametrul mate atunci aia e... cate difuri de bas are o boxa ? Ce diametru are basul ? Amplificarea pare nepotrivita.....clasa D are damping factor extrem de mare in zona basului si cu unele boxe suna fara bas, uscat, chiar usor agresiv cu toate ca aparatura este excelenta. Daca e asa se poate drege situatia relativ simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact acelasi lucru i-am spus si eu cu acele amplificatoare in Clasa D. Aceasta solutie de amplificare ofera precizie mare, separatie buna, insa sunet fad, fara muzicalitate. Laurentiu a mai avut niste boxe inainte, Magellan Cello si le-a schimbat pe motiv de lipsa de bass si ascutime a sunetului, insa tot cu aceste amplificatoare minunate le-a pus. Au sunat bine, in opinia mea, cu un Cd Ayon cu pre pe lampa. Atunci sistemul canta chiar frumos.

Clasa D a fost inventata pentru eficienta mare, putere si greutate redusa in aplicatii de bass pentru cluburi,stadioane etc. Normal ca se perfectioneaza continuu si e din ce in ce mai buna, insa isi pastreaza caracterul de sunet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 M-am uitat mai atent la boxele in cauza si mie personal mi se pare ca n-au absolut nicio problema. Se poate sa fie pozitionate nefericit in camera, se poate sa fie o neconcordanta intre ele si amplificator dar aceste boxe luate separat sunt foarte tari. Revenind la legatura cu amplificatorul, intr-adevar pare dupa principiul lor de constructie ca vor un damping factor mediu, undeva in jurul a 50...100. Au wooferele puse spate in spate pentru a anula anumite rezonante, exact ca la niste monitoare de studio, Barefoot, de 27k $. Mediile si inaltele sunt in pozitie D'Appolito care favorizeaza cel mai corect lob de emisie, tweeterul este retras in spate in linie cu mediile, ceea ce inseamna o coerenta mare a fazei. De asemenea faptul ca este bagat in goarna aia asigura o trecere foarte lina catre medii, in zona filtrului, acolo unde sunt multe probleme de obicei. Un alt rol al acelei goarne este anularea difractiei tweeterului, un aspect foarte important. Toata boxa este ingusta, are baffle-ul mic, deci din nou difractia mediilor este nesemnificativa. Gaurelele alea pe lateral au acelasi rol, sparg difractia mediilor, reflexiile de pe peretii laterali. Fara suparare dar este o boxa foarte foarte tare, e in genul ultimilor modele de la Kef, doar ca englezii au si emisie punctiforma la medii-inalte cu acel difuzor concentric. Daca Laurentiu vrea sa schimbe boxele, eu de exemplu ii pot oferi la orice ora la schimb boxele mele Kef R900, un model cu un design la fel de inteligent si avansat, dar cu wooferele pe fata.

 

 Ar fi fost bine sa aibe 2 randuri de borne, sa fie bi-wiring, se putea merge cu un cablu subtire multifilar si lung pentru basi asa incat sa se scada damping factorul si cu un cablu normal pe partea de medii-inalte. In fine si asa poate incerca cel mai ordinar, ieftin si subtire cablu de boxe de la Dedeman, in lungime de10m-15m pentru fiecare boxa, din care sa taie cate 2m ca sa simta cum lucreaza damping factorul. Amplificatoarele in clasa Dau cel mai mare damping factor, de genul miilor. Ideal ar fi ca oprirea membranelor sa se faca exclusiv electric dar la difuzoarele mari si usoare, cu suspensie mai ferma, mai exista si impedanta acustica a aerului care contribuie semnificativ la amortizare, la franare. Asa se ajunge sa situatia over-damping-ului, a franarii excesive. Practic in felul asta se pierde o parte a semnalului de bas si senzatia este de lipsa de bas. Mai departe evident se dezechilibreaza caracteristica de liniaritate, mediile si inaltele ies in fatza, sunetul se congestioneaza, incepi sa sesizezi detalii prea multe, se rup registrele intre ele, parca nu se mai leaga basul cu media si cu inalta. Daca si camera este un pic dificila, aia e, suna nasol. Cu toate asta nu e un capat de tara nerezolvabil.

 

 Sistemele audio vintage erau in general facute de un singur producator care cauta sa integreze toate componentele intre ele, sa aibe aceleasi principii de functionare, de aici si coerenta si muzicalitatea sistemelor vintage dar sa fim seriosi, din punct de vedere al performantelor, al transparentei, al distorsiunilor, erau pamant de flori, suna colorat ca dracu. Eu de exemplu nu suport asa ceva, prefer sa ma chinuiesc si sa studiez sinergia componentelor noi decat sa merg pe calea usoara cu sisteme vechi match-uite de producator dar care numai transperente nu sunt.

Editat de Greierasul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Greiere, ai punctat f bine, sistemele vechi sunt convins sa sunt gandite sa functioneze bine intre ele insa sunt suficienti producatori actuali care fac boxe, electronice, cabluri, chiar si rack-uri. Marele minus ale sistemelor vechi este lipsa de viteza, transparenta si sunetul colorat. Eu asta am evitat de la bun inceput, dar daca altcineva apreciaza acest sunet si il accepta si dpdv financiar, jos palaria, nu comentez, este alegerea acelei persoane.

Legat de boxele mele, asa este, au tot felul de principii de constructie f moderne, pe care le gasesti la boxe mult mai scumpe. Daca cineva gandeste ca nu pot ajunge la potential din cauza acestei constructii, cu toate cele expuse mai sus, cred ca a aacultat numai sisteme care nu au fost puse in valoare.

Despre clasa D, e tare greu sa acceptati si altceva, sunt suficiente amplificatoare in clasa AB care au damping factor mare, chiar se lupta sa fie cat mai sus. De ce? Pt ca sunetul este f curat, daca ai sursa buna, am suficient bass, simt fiecare nota, nu este o umflatura de bass de damping factor 50-100 cum s-a mentionat anterior. Da, as schimba amplificatoarele, insa ele au cateva lucruri f bune pe care le pot accesa la clasa AB la un pret cel putin dublu. Ce as face in schimb, daca boxele ar fi cu conectoare separate pe bass si medii/inalte, as mai lua 2 astfel de amplificatoare si as face biampling, insa cu tot cu conectica ma duce inca 3000€.

Legat de sursa Ayon cu pre pe lampi, e adevarat ca aducea un sunet mai plin, insa pierdea din rezolutie, viteza, rafinament. Pana la urma era un cd player cu iesire pe lampi ... eu urmaresc altceva, un sunet neutru ... si care sa exprime muzica asa cum este, nu caut un sunet muzical dar fals.

Editat de Mlaurentiu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Damping factorul trebuie sa fie potrivit boxei. Este gresit sa crezi ca din ce in ce mai mare inseamna din ce in ce mai bine. Poate sa insemne mai bine daca boxa cere asa ceva. Amplificatoarele se proiecteaza cu un anumit target de boxa in cap. La ultimul model de amplif pe care l-am realizat, am atins un damping factor undeva intre 8.000 si 10.000 dar am facut asta cu gandul la anumite boxe. La alt amplif de-al meu, care are schema publica, am setat un DF in jurul valorii de 200. Am mers pe linia Accuphase care incearca sa impace toate boxele. Un damping factor de 100 nu este deloc mic, ba chiar este bun. Abia ce-i sub 20 incepe sa fie considerat moderat iar sub 5 mic. In fine merita sa te joci din cablurile de boxe cu valoarea DF-ului, macar asa ca experiment.

 Clasa D din pacate mai are niste bube sus in frecventa, la capat de banda, dar  ma rog, nu mai conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Amplificatoarele se proiecteaza cu un anumit target de boxa in cap"

Este poate cea mai buna idee de pe aici, si eu cred acest lucru. Din acest motiv consider ca matchingul  este cel care aduce echilibrul si magia in sunet. Tot din acest motiv cred ca mai usor este sa faci SUNET cu niste aparate vintage proiectate unele pentru altele. Acum cata rezolutie, viteza, microdetalii are acest SUNET ramane la urechea fiecaruia, insa din pacate multe sisteme noi au rezolutie, viteza, detalii dar nu si SUNET.

Voi credeti ca cei care au facut MUZICA, nu ce se face in ziua de azi, nu aveau pe ce asculta acea muzica? In primul rand, in zilele noastre, extrem de putine studiouri mixeaza in analog pentru ca este foarte scump si dureaza mult ca timp. Sa nu mai zic de piese intregi facute pe computer, piese pe langa care nu a trecut nici un instrument real, doar sintetizator. Nu contesc ca aparatura moderna este foarte buna, masoara perfect, are tot ce vrei, insa cele vintage erau calibrate si la URECHE, nu doar pe hartie. La fel cum orice instrument se calibreaza la ureche, iar cel care il manuieste are ca unitate de masura propriile urechi, nu vreun monitor cu oscilograme de sunet. 

Apropo, un sistem nou, mare, frumos si scump, cum se calibreaza? La ureche sau pe aparate?

Iar Laurentiu cu afirmatia ca el asculta neutru, nu muzical dar fals este o mare aberatie. In primul rand orice sistem are o amprenta a lui asupra sunetului, nu exista neutralitatea absoluta. Si pana la urma ce inseamana neutru, sa simti masterizarea de la o piesa la alta, timbre, pozitionare etc. Muzicalitatea nu e falsa, e cea care ne aduce in stadiul in care nu mai simti nevoia sa schimbi nimic acolo. E cea care te face sa uiti ca trebuie sa mai inchizi sistemul si sa mai faci si altceva in viata ta. Ca e nou sau vechi, un sistem bun trebuie sa ofere aceasta placere, iar atunci uiti de toate performantele si te bucuri de muzica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.