Sari la conținut
HiFi Tech

silviu2403

Membri
  • Număr conținut

    380
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    18

silviu2403 a câștigat ziua ultima dată pe August 19

silviu2403 a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

165 Excellent

Detalii

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

  1. Marca germana VINCENT a fost inregistrată în 1995 ca marca comerciala de Sintron Vertriebs GmbH in Iffezheim / Germania. Inca de la inceputuri, Sintron dezvolta continuu produse audio high-end. Cunostintele germane garanteaza o fabricare a unor serii de inalta calitate. Piese de inalta clasa si carcase prelucrate peste medie ofera plus valoare considerabila. Dezvoltarea produselor are loc în Germania. Forta motrica a celor de la VINCENT este, fara indoiala, directorul general al Sintron si principalul inginer Uwe Bartel. VINCENT are o orientare continua catre stereo si clasa high-end. Exista doua concepte de sunet. Pe de o parte exista produsele solid-state, echipamente care se bazeaza pe tehnologia tranzistorului pur. Produsele Solid Line sunt un exemplu de mentionat. Acestea sunt gandite sa aiba un sunet precis, usor si dinamic. Cealalta orientare este catre tehnologia hibrida. Acestea sunt dispozitive care sunt partial echipate cu tuburi pentru a conferi sunetului tipicul „caracter de tub”, dar care utilizeaza puterea tranzistorului in amplificarea finala. In acest fel se poate obtine suficienta putere pentru a conduce chiar si boxe dificile. Caracterul sonor este atat aerisit, cat si dinamic, iar unitatile hibride ofera o anumita caldura sunetului. Vincent Phono PHO-701 De ceva timp ascult destul de mult vinil, recunosc ca imi place sunetul analog al unui vinil de calitate. Din acest motiv am fost foarte incantat cand mi s-a propus sa scriu aceste impresii despre un preamplificator Phono din zona medie de pret, dar cu asteptari mari. Din start se observa o constructie cel putin interesanta si promitatoare, cu sursa de curent in cutie separata fata de preamplificarea phono. Acest lucru aduce multe avantaje in sunet si ofera o libertate mai mare de proiectare inginerilor. Alt aspect foarte important este folosirea unui tub audio in partea de preamplificare. Acest lucru aduce un plus de caldura sunetului, ceea ce ofera o experienta audio foarte placuta. Acest preamplificator phono ofera reglaje variate de impedanta si capacitanta, atat pentru doze MM cat si pentru doze MC. Un lucru foarte bun, mai ales la acest nivel de pret. Asadar se poate folosi orice doza, MM sau MC si se poate obtine o calibrare optima cu rezultate foarte bune in sunet. Sistemul de test: Boxe: Arcus Anniversary 300 Amplificator: Pathos Logos Sursa: Pickup Project RPM 5 cu doza Goldring MM 1042 Cabluri: Siltech 1. Modern Talking - Geronimo’s Cadillac O piesa vintage, dar energica si cu un sunet inconfundabil. Inca de la primele acorduri am sesizat o buna precizie a sunetului. Totul este liniar si curat, cu un bass adanc si strans. Scena instrumentelor este frumoasa si mare. Pot identifica cu usurinta in spatiu sunetele. Un lucru pe care il percep si imi place este scena de spate, exista si se intinde destul de mult si clar. Se pare ca cei de Vincent chiar au facut treaba buna cu acest preamplificator phono. Instrumentele au sunetul real, cald, placut. Aceasta piesa trebuie sa duca cu gandul la sunetul acelor ani si reuseste. In partea de medie se observa prezenta acelei lampi in etajul de preamplificare. Vocea tinde sa fie moale, dulce, parca te mangaie. Mie unul imi place, insa uneori acest lucru poate fi usor colorat. Acest aspect poate sa fie un plus sau un minus, depinde de cerinte, nevoi si inregistrare. 2. John Lenon – Imagine Aceasta piesa aduce in prim plan pianul si vocea lui John. O simbioza perfecta. Notele pianului sunt grave si curate. Cu toate ca piesa este mai veche, se simt bine instrumentele in scena: pianul, toba, vioara, vocea. Vocea se simte intim intre instrumente, bine determinata si rafinat redata. Nu pot decat sa ma bucur de aceasta superba melodie. Tobele sunt scurte si energice, mi-ar fi placut sa coboare ceva mai mult, sa fie mai adanci. Nivelul de iesire nu este unul foarte mare, amplificatorul trebuie urcat ceva mai mult decat de obicei in volum, dar acest lucru nu pare a fi o problema. 3. Diana Krall – The look of love Se simte in aceasta melodie nivelul ridicat de detaliu si precizie, adus de era moderna a vinilului. Acum scena de spate este mult mai bine evidentiata. Vocea este precis pozitionata intre boxe. Apar ceva elemente si pe inaltime. Lucrurile sunt clar mai “moderne” in masterizare. Acesta este un lucru foarte bun, pre-ul isi pastreaza un caracter neutru si evidentiaza ce se afla pe inregistrare. Are totusi sunetul usor cald si dulce, dat de lampa folosita in constructia lui. Sunetul modern de vinil, adus prin acest premplificator ofera o atmosfera foarte placuta de auditie. Precizia masterizarii si sunetul curat, dar cald adus de Vincent, imbina lucrurile foarte bine. Am ascultat tot albumul cu Diana cu mare placere. Concluzie: O prezenta foarte placuta in sistem acest preamplificator. Constructie foarte buna, finisaje de calitate si un look atragator, fac din acest produs un concurent puternic in zona aceasta de pret. Va recomand cu caldura sa incercati acest produs in sistemul vostru sau la distribuitor. Sunetul precis, dar cald, muzical, il fac sa fie exact pe gustul meu. Pentru cei care iubesc sunetul de vinil si vor sa aduca un upgrade considerabil preamplificatorului integrat, acesta este clar un pas in fata mare. Te-ar mai putea interesa si urmatorul articol: Pro: - Constructie exemplara pentru acest nivel de pret, sursa de alimentare separata - Sunet precis, fin si muzical. - Posibilitate folosire doze MM si MC - Reglaj de impedanta si capacitanta atat pentru MM cat si pentru MC. - Un rapot calitate/pret excelent. Contra: In functie de inregistrare si masterizare uneori poate fi usor moale si dulce, , insa aceasta perceptie depinde de sistem si de preferintele ascultatorului.
  2. Amplificatorul acesta l-am avut in probe cateva zile, are timbre foarte frumoase, la acest pret un mare plus este si telecomanda. Nu este insa pentru muzica cu dinamica mare sau foarte complexa. Puterea nu este foarte mare, poate doar cu niste boxe foarte eficiente. Altfel timbral este foarte ok.
  3. Eu am observat acest fenomen pe cel putin 4 sisteme bune, unde atat digitalul cat si analogul vinil erau din gama superioara. Analogul pur si simplu nu il puteai compara, era din alta lume, mult mai placuta, cu tot ce trebuie ca sa tw bucuri cu adevarat de SUNET si MUZICA. La revenirea pe digital in 30sec inchideai si reveneai pe vinil.
  4. De ceva vreme ascult aceste doua monitoare de studio in paralel. Din acest motiv am decis sa scriu putin despre experienta mea cu JBL 4406 si Spendor 15/1 Prof. Jbl este o companie arhicunoscuta in domeniul audio si mai ales in materie de constructie de incinte acustice, in special pe zona de studio. JBL a fost infintata de catre J.B Lansing si Ken Decker in 1927. La inceput au proiectat si produs exclusiv difuzoare audio. JBL nu numai ca se confunda cu traditia si istoria HiFi-ului mondial, dar este si una din firmele cu un success urias commercial. De exemplu boxa JBL L100 a fost cea mai bine vanduta boxa din istorie, in anii 1970 cele mai multe studiouri foloseau produse JBL, faimosul studio Capitol Records folosea monitorul de studio JBL 4320. Fara sa exista dubii, JBL este poate unul dintre cei mai mari constructori de boxe din lume, cu multa experienta in acest domeniu. Spendor este o companie fondata in Marea Britanie de catre Spencer si Dorothy Hughes – ‘Spen’ si ‘Dor’. Compania a fost fondata in anul 1960 si a debutat cu prima pereche de boxe Spendor BC1. Spencer a fost inginer de sunet la BBC, loc unde a acumulat o experienta solida in domeniul audio. Spendor BC1 a fost un mare succes, acesta fiind indragit de publicul larg cat si de catre studiourile profesionale. Spendor a incercat mereu, iar in multe cazuri a si reusit, sa ofere un sunet natural, transparent si muzical. Ei spun ca aceasta este directia, atat pentru zona audiofila, cat si pentru zona de studio. Una dintre cele mai mari realizari ale Spendor este fara indoiala realizarea monitorului LS3/5A dupa licenta BBC. Monitor care se aseamana destul de mult cu 15/1 Prof. Spendor a produs 22.000 de perechi de LS 3/5a aducand companiei britaice notorietate la nivel mondial. Fara indoiala avem de a face cu doua perechi de boxe cu multa istorie si traditie in sunet. Fiecare producator aducand inovatii tehnologice inedite in produsele lor. JBL 4406 Specificatii Tip: 2 way, 2 driver loudspeaker system Raspuns in frecventa: 55Hz to 20kHz Putere suportata: 75W Frecventa srossover: 3000Hz Impedanta: 8Ω Sensitivitate: 87dB Difuzor bas: 1 x 165 mm cone Tweeter: 1 x 25 mm pure titanium dome Culoare: nuc Dimensiune: 390 x 238 x 216 mm Greutate: 7.7kg Year: 1987 Spendor 15.1 Prof Tip: 2 way, 2 driver loudspeaker system Raspuns in frecventa: 70Hz to 20kHz Putere suportata: 80W Impedanta: 8Ω Difuzor bas: 1 x 160 mm cone Tweeter: 1 x 25 mm soft dome Sistemul de test: Scientelec Mach A50 (amplificator), Yamaha CDS-1000 (cd-player), JBL 4406 si Spendor 15/1 Prof (boxe) Hai sa vedem cum au sunat cele doua boxe. Am inceput testul cu piesa Temptation – Diana Krall. Nu am mai ascultat de ceva timp aceasta piesa si parca imi era dor de ea. Am inceput auditia pe JBL 4406. Scena este ampla si completa, se aude bine tot spectrul audio. Mi-au placut mereu aceste boxe pentru ca eu le consider a fi foarte naturale. Sunetele sunt reale, vii, le poti compara cu instrumentele live dintr-o sala de auditie. Efectul 3d al sunetului este foarte bine evidentiat, pur si simplu muzica nu este in boxe, este ca un tablou de muzica pe inaltime, latime si adancime. Boxele sunt dinamice si rapide, nu scapa nici un acord, dar in acelasi timp canta muzica cu viteza si implicare. Desi sunt foarte transparente, nu sunt tipatoare sau suparatoare. Cand am trecut pe Spendor lucrurile s-au schimbat putin sau putin mai mult. Nu pot sa zic ca este bine sau rau, sunt pur si simplu diferite. Prezentarea este mai relaxata, daca JBL te tine in priza si viteza, Spendor pur si simplu te relaxeaza, iar asta se simte cel mai bine in zona de voce. Scena este mai restransa, acordurile nu mai sunt atat de complete, insa vocea este fantastica. Se simt mai multe inflexiuni in partea de voce, parca cumva vocea este mult mai bine prezentata, cumva izolata de celelalte instrumente, cu un fundal mai negru in jurul ei, pentru a o putea auzi foarte clar. Cred ca aceasta este filozofia BBC, vocea cat mai curata si bine evidentiata. Doar ele au fost gandite pentru monitorizare de voce in transmisiunile BBC. Sunetele inalte sunt mai catifelate, insa parca nu la fel de precise ca la JBL. Diferenta intre cele doua este clar in zona de performanta vs relaxare si placere de a asculta muzica. Pe Spendor intri intr-o stare in care ai asculta 2 zile fara sa inchizi sistemul, iar pe JBL esti tinut mai in priza si dinamica. Am continuat auditia folosind melodia Scent of a Woman: Tango (Por una Cabeza) Itzhak Perlman. Am ales aceasta melodie pentru instrumentele ei si complexitate. Din punctul meu de vedere, referinta in materie de audio si evaluare a unui sistem audio sau a unei incinte, trebuie sa fie instrumentul rece cu timbrele si inflexiunile lui naturale. Asa iti dai seama daca sistemul canta corect timbral sau incearca sa te minta frumos. Jbl se descurca foarte bine, prezentarea este foarte curata si clara, nimic nu se incurca, lucrurile se desfasoara cu viteza si control. Scena este mare si adanca. Aceste boxe construite acum mai bine de 20 de ani, inca pot fi considerate o referinta. Nu degeaba JBL a fost si va ramane un nume in domeniu. Imi place mult cum se prezinta sunetele in zona de medie-tw, zona in care sunetele sunt foarte curate, fara a incerca sa fie prea moi sau prea muzicale, insa nici nu te deranjeaza. Timbral suna corect, natural, sunetele au mult in comun cu cele care se aud live la Ateneu. Spendor aduce din nou o tenta de muzicalitate si relaxare. Aici pe instrumente observ o catifelare mai mare a sunetului, clar boxele acestea sunt facute sa nu deranjeze. Imi place prezentarea, cu toate ca nu este la fel de dinamica si rapida ca pe JBL, insa are o savoare aparte, savoare care te face repede sa uiti de una si de alta si te pune efectiv sa te bucuri de muzica. In cele din urma cedezi si nu te mai gandesti la nimic, doar asculti muzica cu placere si drag. Te-ar mai putea interesa si urmatorul articol. Am incheiat auditia comparata cu melodia Billie Jean - Michael Jackson. Am ales aceasta melodie pentru mai mult impact si presiune acustica. Probabil ca este zona de joaca a JBL pentru ca piesa ruleaza impecabil pe aceste boxe, rapid, adanc, cu putere, slam si impact. Americanii stiu ca faca boxe si exceleaza la capitolele mentionate mai sus. Chiar daca sunt de dimensiuni mici, boxele nu lasa aceasta impresie si acorda cu forta si putere si zona de joase, nu lasa nimic in spate sau pierdut pe drum. Difuzorul de bass lucreaza foarte putin, rapid si scurt, semn ca lucrurile sunt in mare control. Spendor este ceva mai mult depunctat pe aceasta piesa, unde nu este cazul de mult rafinament. Cu toate acestea, prestatia este una buna si pot spune corecta. Prezentarea este curata si corecta, insa nu la fel de dinamica si rapida ca pe JBL. De asemenea Spendor nu se simt chiar bine daca le impingi la volume foarte mari, sunt boxe rafinate, nu pentru presiuni acustice mari. JBL nu dau semne insa de asa ceva, ai impresia ca poti impinge linistit curent in ele. Concluzie Ambele perechi de boxe sunt o referinta in domeniul audio, pot fi comparate cu multe boxe moderne cu rezultate remarcabile. Diferentele intre ele sunt destul de mari, depinde foarte mult de ce cauti atunci cand asculti muzica, sa te relaxezi si sa te afunzi in fotoliu sau sa fii in priza si sa mai si dansezi din cand in cand. Cam aceasta este diferenta intre cele doua perechi de boxe. Spendor ofera un aer linistit cu o medie curata ce potenteaza vocile. Sunt extraordinare pe muzica vocal-jazz si instrumente reci. Foarte muzicale si placute la ascultat pe termen lung. Jbl sunt mai dinamice, mai rapide, creaza presiune acustica mai mare. Cred ca se poate da si o mica petrecere cu ele, cu senzatie de live. Fara indoiala, JBL este o boxa care canta orice gen de muzica si il canta bine. Pe ele poti oberva bine tot spectrul de frecventa, de la cele mai joase acorduri pana la cele mai ascutite acute, insa fara a te deranja.
  5. Ai boxe standfloor cu 4 difuzoare. Ai nevoie de ceva curent pentru a le putea conduce ok. Creek 100A, daca tot ti-a placut sau ceva pre+power. Eu am ascultat Revel, insa gama superioara, amplificate cu Nad M2. Rezultatul a fost bun. Recomandarea este sa te orientezi catre amplificatoare cu transformator serios, pentru a putea sustine in curent boxele. Creek foloseste transformatoare serioase si bine dimensionate, au rezerva buna de curent.
  6. Are pre in clasa a? Cum clasa d hibrid?
  7. Am avut si 740a si hk680. Cambridge e prea bright, are tendinta sa tipe destul de repede. Cred ca ar trebui ceva boxe englezesti mai dark pentru el. Hk680 e un amp bun dar destul de vechi, depinde cum si de unde il iei si daca mai este in parametri. Cyrus one cred ca ar fi interesant pentru tine, sunt multi care imperecheaza Elac cu Cyrus. Cyrus one este un amplificator digital, deci nu va duce lipsa de curent, chiar daca este relativ micut.
  8. Am avut: Musical Fidelity m3si, Naim 5i, Arcam Diva A85, am avut si Cyrus, Rega, cat si Yamaha As 501, 701 si 1000. Daca ma gandesc la control, curent, curatenie sonora, scena bine pozitionata, efect 3d, capacitatea de a controla bine un spectru larg de boxe, as alege Yamaha AS1000. Englezestile suna bine, uneori foarte bine, insa sunt dificil de imperecheat cu boxele. Au in general putere mica, trafuri anemice si nu pot debita curent de control cum trebuie. Insa au SUNET, cald, muzical, natural. Dintre toate mi-a placut Cyrus cel mai mult, avut 8a cu psxr. Musical Fidelity are un pre phono de exceptie, am ascultat cu mare placere pe phono acest amplificator. Rega este bun si el, insa tot asa, atentie la boxe. Sunt aparate de 6-8kg si nu dezvolta curent mare pentru boxa. Yamaha este corect, curat si controleaza bine boxa, as1100 nu am ascultat insa nu cred sa fie mai prost ca as1000. Asta e parerea mea, cel mai bine, mergi si asculta, eventual cu boxele tale dupa tine daca sunt mici si le poti manevra usor.
  9. silviu2403

    Lampi

    Zice ca nu poti primi mesaje.
  10. silviu2403

    Lampi

    Andi, asta a fost amplificatorul meu. Eu zic sa il lasi asa cum e, nu suna rau pentru cat costa. Insa parerea mea ca la amplificatoarele pe lampa primul lucru sunt transformatoarele si schema, dupa lampile. Iti las un telefon pe privat si vb mai multe, acum am alte 2 lampase. Un Stromberg-Carlson PP cu EL84 si un SE diy cu 6AS7. Incepe sa nu mai imi placa asa mult tranzistorul cand revin la el....
  11. A venit și Akai 4000Ds, la insistențele amicului Bongiorno. Îmi place mai mult că și Sony. La prima vedere pare ceva mai ok, revin peste câteva zile cu mai multe impresii.
  12. EEE, preturile pleaca de pe la 7000-8000e, astia de la audioscope sunt mai speciali, au mereu niste preturi de zici ca sunt suflate cu aur. Ei zic ca sunt mint condition, cutie, manuale etc. Oricum, acest deck este BUN, BUN TARE!!!
  13. Am primit de la Vio ultimul amplificator construit de el. Este al treilea amplificator primit de la el pentru auditie si teste. Topologia acestui amplificator este PP, Clasa A, 30w/8ohmi. La fel ca si precendetele amplificatoare si acesta are nevoie de circa 30-40min sa ajunga la un randament stabil din punct de vedere termic/electric. Sunetul este in spiritul Vio: clar, muzical, fin, cu o prezentare curata a scenei sonore. Am sesizat insa ceva si l-am sunat pe Vio sa imi spuna mai multe despre constructia amplificatorului. Am sesizat ca acest amplificator, comparativ cu celelalte doua, are un atac mai fin asupra boxelor. Adica se remarca printr-o catifelare a prezentarii, nu lasa impresia ca iti darama efectiv boxele, daca ridici volumul. Am primit explicatia ca acesta este clasa A EL34, iar cel anterior a fost Clasa AB EL34. Pot spune ca acest amplificator este pentru cei care prefera un sunet fin, cu un timbru cat mai rafinat. Imi adice aminte de un amplificator Wazoo, Clasa A, 30W, care la inceput mi-a parut prea soft, insa dupa cateva ore de auditie am gasit in sunetului lui ceva foarte placute, un rafinament aparte. La fel si cu acest amplificator Clasa A Vio, sunetul nu este foarte agitat, dar este catifelat, natural, te face sa asculti ore si ore. Boxele care au mers foarte bine cu el sunt Jean Marie Raynaud Millesime 2, boxe foarte usor de dus de amplificator, insa cu un sunet in spiritul JMR. Bravo Vio, am avut 3 amplificatoare de la tine in teste, toate mi-au placut, fiecare insa cu particularitatile lor, mi-a ramas gandul totusi la primul, acel KT88 Clasa A de 40kg. Daca MarianS vrea sa asculte pe boxele lui o lampa foarte buna, ii recomand sa incerce acel model. Am inteles ca l-a ascultat pe acesta ultimul si i-a placut. Il asigur ca cel cu KT88 este mai potrivit pentru boxele lui.
  14. Lasa ca o sa ajunga si la mine, il suspend cu carlige de lustra. Chiar interesanta abordarea, ar fi ceva inedit sa facem si o sesiune de auditie pe acelasi sistem, dupa care sa scriem impresiile personale intr-un articol centralizat. Cumva un test cu trei arbitrii.
  15. Da, am un Aiwa Ad 6500 care reda și înregistrează exemplar, sa vedem, daca e cu bătaie de cap renunț și rămân tot la deck. Mâine cred primesc un mag Akai 4000Ds, sa vedem ce știe. 🙂
×
×
  • Creează nouă...