Sari la conținut
HiFi Tech

silviu2403

Membri
  • Număr conținut

    223
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    6

silviu2403 a câștigat ziua ultima dată pe Aprilie 2

silviu2403 a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

41 Excellent

Detalii

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

  1. Salut, Stie cineva, ceva despre acest amplificator? Este produs in Spania, Barcelona si pare destul de bine lucrat.
  2. Nu duce ORICE boxe de 4 ohmi. Sinergia amp-boxa e mult mai complexa decat niste simple specificatii. Eu am boxe de 8 ohmi in 2 cai, Spendor 15/1 prof BBC si abia le misc cu 200w in 8 ohmi. Totul tine de a avea si a proba, hartia nu prea spune mare lucru. In general boxele serioase au nevoie de curent mult, indiferent in cati ohmi sunt. Dar discutia e mult mai complexa. Naim 5i este un amplificator decent, l-am avut si eu. Te poti bucura de el pe multe boxe, ia-l cu tine si probeaza incintele pe care vrei sa le cumperi.
  3. In primul rand trebuie sa stim, daca vrem sa recomandam ceva, urmatoarele lucruri: ce muzica se asculta cu preponderenta, ce dimensiuni are camera in care se asculta si ce buget este alocat pentru boxe. Sonus Faber, Opera sunt boxe muzicale, de exemplu mie imi plac aceste boxe, insa altora poate nu le plac. Omul are o boxa de podea acum, ce-i drept, nu cu pretentii audiofile, insa depinde si ce muzica asculta si ce urmareste, ce il gadila la ureche mai tare. In ceea ce priveste combinatia amplificator-boxe, aici trebuie incercat fizic. Poti avea mari surprize daca te uiti doar la specificatii. De exemplu eu am pus de curand amplificator Musical Fidelity M3si cu Audiovector Qr3 si nu am simtit lipsa de putere pentru muzica pe care o ascult eu, camera mea si nivelul meu de auditie. Posibil fix aceeasi combinatie, in alta camera, pe alta muzica si la alt volum poate ca se schimba treburile. Asadar asteptam raspunsurile: ce muzica se asculta cu preponderenta, ce dimensiuni are camera in care se asculta si ce buget este alocat pentru boxe.
  4. Cand am luat aceste boxe acasa pentru a le testa, recunosc ca am fost putin sceptic. De ce? Pentru ca recunosc, imi place sunetul muzical, mai dulce, iar boxele produse in Danemarca au in general o amprenta a neutralitatii extrema, totul precis. Insa nu a fost asa si o sa va povestesc mai jos cum si de ce m-au surprins placut. Sa va spun cate ceva despre acest brand de boxe cu pedigree danez. Audiovector a fost fondat in anul 1979 de catre Ole Klifoth. Viziunea lor in materie de sunet este o reproduce cat mai naturala, apropiata de real, a ceea ce inseamna muzica pentru iubitorii acestui fenomen. Filozofia acestui sunet consta intr-o dinamica si faza cat mai liniara. Audiovector este un producator care acorda mare atentie detaliilor din spatele difuzoarelor si aici ma refer la cutia boxei, materialele care se folosesc in interiorul acesteia, proiectarea crossoverului, chiar si prinderea difuzoarelor este atent studiata. In general toate difuzoarele lor au o prindere in 3 puncte, sunt special proiectate in acest fel. Sistemul de test a fost compus din urmatoarele electronice: Boxe : Audiovector QR 3 Amplificator: Musical Fidelity M3si Cd-Player: Musical Fidelity M3scd Cabluri interconect rca: XLO PRO Cabluri Boxe : XLO HT Muzica de test a fost aleasa pentru a urmarii in special dinamica si capacitatea boxei de a canta muzical, placut, natural, fara artefacte suparatoare sau detalii extreme care sa oboseasca ascultatorul. Leonard Cohen – Banjo O piesa mai chill insa foarte rafinata, placuta, o muzica care trebuie sa te mangaie placut. Cohen are o voce mai greu de reprodus, fiind grava si usor ragusita. Multe boxe au tendinta sa ingroase excesiv vocea lui, insa nu si aici. Audiovector reusesc sa aiba un sunet echilibrat. Ce imi place este ca frecventele joase sunt redate curat, controlat, fara sa aiba tendinta de a iesi in evidenta fata de restul spectrului, insa sunt prezente si destul de adanc reproduse. Scena este curata, bine proportionata, iar asta ajuta la crearea unei imagini stereo cu instrumentele asezate in plan tridimensional. Mi-ar fi placut o adancime mai mare a sunetului, dar chiar si asa, exista suficiente elemente pentru o senzatia muzicala realista. Ce m-a surprins placut pentru o boxa daneza, a fost muzicalitatea. Sunetul este catifelat si rafinat, nu te jeneaza sau deranjeaza nimic pe durata auditiei. Vocile sunt frumos redate de aceasta boxa, tonalitatile si tibrele sunt asa cum le cunosc si cum ar trebui sa sune, bineinteles pentru acest nivel de pret. Boxele sunt listate cu un pret de 8000 lei la distribuitor si pot sa va spun ca merita ascultate si luate in considerare. Corcovado – Joao Gilberto O piesa pe care o indragesc foarte mult. Note fine de pian, voci calde, saxofon, chitara clasica, ce iti mai poti dori altceva decat sa ai o sesiune adanca de auditie audiofila. Raman iar surprins de partea muzicala a acestor boxe, cred ca cei de la Audiovector au vrut sa arate ca o boxa daneza poate sa fie si muzicala si neutra in acelasi timp. Pot spune ca le-a reusit acest lucru. Boxele sunt transparente, instrumentele se simt curat, destul de precis in spectrul auditiv, iar in acelasi timp te bucuri si de timbre calde si muzicale. Audiovector folosesc o tehnologie speciala pentru acest model, este asa numita “dispersion mesh”, mai exact o bucata de material pusa in fata tweeterului pentru a stopa efectul crisp si ascutit al sunetelor venite din tweeter. Poate ca aceasta tehnologie face ca sunetul sa fie asa placut. Cu toate ca ascult o melodie piano, destul de lenta, care te impinge intr-o zona de confort si relaxare, muzica are ritm, tobele, corzile grave de chitara, sunt bine redate, cu un contur bun si prezent. Pe aceasta melodie mi-ar fi placut ceva mai multa transparenta si rafinament. Nu ma intelegeti gresit, boxele sunt curate, clare si placute, insa vreau sa spun ca este loc si de mai bine. Cei de la Audiovector spun ca poti face upgrade la orice boxa de-a lor prin schimbarea componentelor, iar aici ma refer la tot, difuzoare, crossover, damping interior, doar carcasa ramane aceeasi. In acest fel clientul plateste mai putin cand doreste sa treaca intr-o gama superioara de pret si sunet. De acest lucru se ocupa distribuitorul local. Camile Saint-Saens – Danse Macabre Daca nu ati ascultat aceasta piesa, va recomand cu caldura sa o faceti. Consider ca poate fi o referinta in materie de dinamica si forta. Daca sistemul poate reda cum trebuie asa ceva, e ceea ce trebuie. Pe aceasta piesa, boxele arata ca au si sange danez. Dinamica este la ea acasa, trebuie doar sa ai vecini intelegatori. Boxele pastreaza o coerenta si liniaritate buna, mi-ar fi placut sa coboare totusi ceva mai mult in frecventa pe pasajele de forta, poate ca aveam nevoie si de un amplificator ceva mai puternic. Totusi am asculat cu placere aceasta piesa fabuloasa. Timbrele viorilor sunt naturale, suflatorii sunt asa cum ii stiu. In general boxele daneze stiu sa cante muzica clasica. Cand se asculta o piesa cu atat de multe instrumente, este destul de greu pentru sistem sa pastreze o claritate buna, asta ca sa intelegi ce se canta acolo in piesa, sa nu fie doar o mare de sunet si galagie. In cazul acestor boxe notele raman curate, fara distorsiuni evidente, chiar daca pe anumite pasaje nivelul de auditie este foarte ridicat. Te-ar mai putea interesa si articolul urmator. Apasa pe imaginea de jos. Concluzie O boxa buna pentru acest segment de pret oferita de Audiovector. Pot spune ca fost placut si interesant de ascultat acest model de la ei. Observ ca in ultima vreme producatorii ofera multa valoare pentru banii platiti. Materialele folosite si aspectul boxei lasa impresia unui produs premium, poate mai scump decat pretul de lista. Acest producator nu este foarte cunoscut, insa incearca si reuseste sa ofere un produs bun, care inglobeaza tehnologii inovatoare in ceea ce priveste auditia muzicala. Este o boxa pentru cei care iubesc muzica, o boxa placuta, muzicala si dinamica. Nu ofera poate cel mai adanc bass sau cea mai detaliata inalta, insa echilibrul este optim in opinia mea. Ca un bonus, acest producator ofera posibilitatea de a comanda finisajul exterior intr-o paleta de 16 culori diferite. In acest fel integrarea boxelor in diferite medii estetice si arhitecturale se poate face cu mai multa usurinta.
  5. Interesanta treaba cu aplauzele insa cred ca te pot pacali. De ce spun asta, am auzit anumite inregistrari cu aplauze mai puternice si altele cu aplauze ceva mai in surdina. Cred ca depinde mult si sala in care aud, daca sunt in aer liber sau in biserica. Eu am ca referinta sunetul real de vioara, pian, contrabas. Saptamana asta am fost iar la sala radio, un concert pentru pian si vioara. Am stat mai in spate central, a fost superb. Cu sunetul ala in cap am plecat acasa si dupa mai multe sesiuni, l am gasit mai apropiat pe ..... vinil. Da, timbrele, ecoul, textura, dulceata acolo sunt cel mai aproape de live. Momentan ascult pe Tannoy 611 si Technics 8080 cu dual 704 si Ortofon VMS 30. Eu cred ca daca vreti sa vedeti cat de aproape de real e sistemul vostru, mergeti si ascultati un live crud, neamplificat, dupa acasa si vedeti cat de real e sau nu e.
  6. Oare mai trebuie explicat cine este Technics? Una din primele firme importante de audio care s-au promovat in Romania dupa 1989. Sunt foartemulte lucruri de spus si explicat despre acest brand. Istoria scurta a acestui brand este urmatoarea. Technics s-a infiintat in anul 1965 in Japonia( Tekunikusu) ca producator de aparate electronice audio hi-fi. A fost unul din competitorii directi ai celebrului brand Nakamichi, un alt mare brand si producator japonez. A fost una din primele companii japoneze de hifi ce a produs cam orice in domeniul audio, pick-up, boxe, amplificatoare, casetofoane, magnetofoane si multe alte aparate din aria audio. In industria audio s-au remarcat prin cateva modele din care amintesc: BoxeleTechnics SB-M10000, Pick-up Technics SL-1200, Magnetofonul Technics RS-1800, setul format din preamplificator + amplificator Technics SU-A2 + SE-A1, amplificatoare integrate precum Technics SU-8099, Technics SU-V10, Technics SU-MA10. In acest articol am sa va impartasesc experienta mea cu doua dintre amplificatoarele produse de aceasta firma, Technics SU-8080 si SU-V8. Sunt amplificatoare integrate construite foarte bine, respectand o topologie de top in constructia de amplificatoare si anume integral dual-mono. Din punctul meu de vedere, cam asa trebuie sa arate un amplificator de calitate si cu un potential bun in domeniul auditie audio. Cum in multe cazuri, sunetul inseamna o alimentare buna intr-un aparat, mai ales in cazul amplificatoarelor audio, este important ca cele doua canale stereo sa fie cat mai independente. Prezentare Technics SU-8080 - amplificator integrat, 2 x 72w @ 8 ohm, 13.5kg, constructie dual-mono, 4 tranzistori finali, 490w consum. Technics SU-V8 - amplificator integrat, 2 x 105w @ 8 ohm, 16kg, constructie dual-mono, 8 tranzistori finali, 1000w consum. Pentru auditia acestor doua amplificatoare am incercat sa creez un mediu cat mai vintage. Sistemul de test Amplificatoare: Technics SU-8080 si Technics SU-V8 Surse: Pick-up Dual 701 – DozaOrtofon VMS 30 si CD Yamaha CDS 1000 Boxe: Kef 103/3 Muzica si teste Din start am stiut ca aceste aparate au fost gandite sa fie folosite in mediu analogic, astfel au integrat un preamplificator phono foarte bun. Din acest motiv am ales sa folosesc in cadrul auditiei si un pick-up. Muzica folosita a fost diversificata, am incercat sa vad daca aceste aparate pot sustine cerintele actuale ale lumii audiofile: finete, transparenta, scena aerisita, instrumente reale, naturale, toate ingredientele pentru a te lasa purtat de muzica intr-o alta lume si a intelege si trai emotia transmisa de interpreti. Prima piesa a fost Dave Brubeck – Take Five pe vinil, primul amplificator testat a fost SU-8080. Am sesizat ca partea phono a amplificatorului presteaza foarte bine. Sunetul este curat, se contureaza scena, incerc sa urmaresc pozitionarea instrumentelor si reusesc sa faca cest lucru. Simt o coerenta buna si sunetul curge, ma bucur si ma las purtat de muzica. Incerc sa urmaresc neajunsurile si ma gandesc ca poate sunetul nu este destul de transparent sau clar, insa nu, pot urmari cu usurinta ce se intampla in fata mea, tobele lovesc curat, pianul canta bine delimitat in spectrul sonor. Unde pot avea o obiectie este adancimea scenei, care nu este tocmai adanca asa cum mi-arplacea sa fie. Sesizez instrumentele puse in acelasi plan, iar acest lucru nu este chiar asa cum il stiu pe aceasta melodie. Pun piesa din nou, insa de aceasta data pe SU-V8. Se simte imediat o diferenta, parca am apasat pe acceleratie, muzica este mai live, sunetele sunt mai ample, joasele sunt mai adanci si mai bine controlate. Amplificatorul acesta chiar stie sa cante. Separatia intre canale este mai buna, pot sesiza cu usurinta imaginea stereo, ce instrumente sunt centrate si care se afla in stanga/dreapta. Un lucru il urmaresc cu interes, realismul sunetului afisat in fata mea. Imi doresc sa urmaresc comunicarea intre artisti prin instrumentele lor insa si de aceasta data observ aceeasi lipsa a adancimei. Scena este in fata mea, insa nu se intinde in spate, asa cum sunt obisnuit. Recunosc ca nu imi place sa fiu agresat de muzica, imi place sa o privesc ca un tablou, nu sa se urce pe mine. Dincolo de acest neajuns, ma bucur de ceea ce aud si simt. Am muzica in camera mea si asta e tot ce conteaza. Continui cu o piesa care imi place foarte mult si anume Anne Bison -Septembre in Montreal. Am ales aceasta piesa pentru rafinamentul si finetea muzicala. Am vrut sa vad daca aparatele acestea vintage pot avea asa ceva. Daca tot am ascultat pe SU-V8 am continuat cu el. Impresia este foarte placuta, delicatetea vocii si a pianului se simt in sunet. Textura intrumentelor este naturala, acestea aduc aminte de o sesiune live de sunet. Incerca sa nu ma obisnuiesc cu sunetul si il trec pe micutul SU-8080 la treaba. Da, ceva mai greu de ascultat dupa sesiunea cu fratele mai mare V8. Scena se micsoreaza, sunetul nu mai are aceeasi energie si viata, parca se aplatizeaza, trairile artistului nu se mai simt la fel de bine. Aduce insa o liniste in sunet, cumva nu te face sa inchizi muzica, ba din contra sa asculti in continuare. Un lucru este clar, muzicalitatea e cea care place si te face sa poti asculta pe termen lung. Sunt un ascultator de blues si aleg mai departe Daniel Castro - I'll Play The Blues For You, o piesa aparent linistita insa cu acorduri clare si puternice. Vreau sa vad cum stiu aceste amplificatoare sa loveasca, vreau sa vad daca percutia este cum trebuie si daca senzatia de presiune acustica este reala. Pot spune ca nu dezamageste niciunul dintre cele doua amplificatoare, insa clar SU-V8 reuseste sa ma surprinda. Probabil si datorita faptului ca poate consuma pana la 1000w din retea la nevoie. Acest amplificator este un exemplu de arta electronica in materie de amplificatoare integrate. Se simte bine rezerva de putere, iar muzica nu este constransa cu nimic in a se exprima liber si clar. Te-ar mai putea interesa si articolul urmator. Apasa pe imaginea de jos. Concluzie A fost o sesiune interesanta de auditie cu acest doua amplificatoare in mica mea sufragerie. Pot spune ca am putut asculta muzica mai mult decat decent. Daca “micutul” SU-8080 mi-a parut putin cam sters pe alocuri si retinut in a exprima muzica asa cum imi place mie, fratele mai mare SU-V8 este un amplificator cu adevarat de luat in calcul chiar si pentru o auditie serioasa. Pentru cei care vor sa obtina maxim de la aceste aparate, recomand o verificare electronica la un specialist in domeniu. Cred ca se pot obtine lucruri interesante daca sunt folosite intr-un sistem potrivit. Unde pierd putin aceste aparate este la capitolul transparenta si adancimea de scenei. Ca o comparatie, sunetul modern se intinde mai mult in spate, iar sunetele sunt ceva mai precise, insa mare atentie, acest lucru poate duce la un sunet steril, sintetic, chiar daca aparent mai detaliat, sunet care pe termen lung oboseste. Din acest motiv recomand un sunet in primul rand muzical, dulce, usor de ascultat si asimilat, care nu oboseste in sesiuni lungi de auditie.
  7. silviu2403

    Yamaha AS-501

    Nu cred ca mai este cazul sa intrebam sau sa explicam cine este Yamaha. Totusi, sunt cateva aspecte interesante in istoria acestei companii japoneze. A fost fondata in anul 1887, acum mai bine de 130 de ani, ca producator de instrumente muzicale. Este foarte interesant cum un producator de instrumente muzicale ajunge sa produca si aparate electronice audio. Practic, cand cautam sa cumparam un aparat audio si mergem sa ascultam, ne gandim mereu daca sunetul este natural, curat, precum cel al instrumentelor live neamplificate. Yamaha poate face aceasta comparatie chiar in fabrica sa, producand sub acelasi acoperis atat instrumente muzicale pentru muzicieni, cat si echipamente audio pentru iubitorii de muzica din toata lumea. Yamaha este unul dintre cei mai mari producatori de piane din lume, pianul fiind un instrument foarte greu de redat de un sistem audio, ce implica multe frecvente audio, de la cele mai grave note, pana la cele mai suave din spectrul inalt. Misiunea celor de la Yamaha se poate rosti intr-un singur cuvant provenit din cultura japoneza: Kando. In traducere, acesta inseamna senzatia de profunda multumire si entuziasm, aspecte derivate din experienta suprema de calitate si performanta. Yamaha As-501 face parte din noua gama de amplificatoare cu un design modern si functii inovative. Technologiile avanseaza si devin tot mai accesibile si pentru produsele din gamele medii de pret. Cateva dintre acestea ar fi: ToP-ART (Total Purity Audio Reproduction Technology) I/O (input to output) Direct Symmetrical Design ART (Anti-Resolution and Tough) Base Custom-made power transformer / 12,000uF capacitori / Radiatoare interne din aluminu 2 x 85 W, la 8 Ohmi; 2 x 120 W, la 4 Ohmi Pure Direct Mode Variable Loudness Control Yamaha reuseste sa ofere produse interesante din punct de vedere constructiv si tehnologic, si asta la un pret mai mult decat atractiv. Posibil acest lucru sa se datoreze vastei experiente in domeniul audio pe care il are. Vreau sa va explic cateva dintre aceste tehnologii pe care Yamaha le inglobeaza in acest amplificator. Top-ART Pentru a asigura un sunet optim, procesarea și transmiterea semnalului audio trebuie sa fie simplă și directă. In acest fel există șanse mai mici ca acesta să fie afectat de zgomot și distorsiuni. Tehnologia de proiectare a amplificatoarelor Yamaha, numită ToP-ART, dispune de un design simetric direct I / O (cu ieșire la ieșire), cu cele doua canale, stânga și dreapta, organizate într-o structură simplă, dreaptă, pentru cea mai mare puritate a semnalului. În plus, șasiul de bază ART (anti-rezonanță și duritate) și o bară centrală solidă asigură o susținere cu rigiditate ridicată și amortizarea vibrațiilor. Aceste inovații de design Yamaha contribuie la reproducerea audio bogată a acestui amplificator, cu muzicalitate abundentă. Piese de înaltă calitate pentru o performanță audio excelentă. Yamaha se lauda cu urmatoarele caracteristici de constructie: Transformatorul de putere realizat la comandă, Condensatoarele de bloc personalizate, Două relee directe pentru semnal, Sistemul de împământare cu un singur punct, Radiatoarele de căldură extrudate din aluminiu Calitatea fiecărei părți individuale, precum și modul în care acestea lucrează împreună, determină în esență calitatea sunetului oricărei componente. Yamaha folosește numai componente de înaltă calitate, selectate și testate cu atenție. Modul direct pentru o mai bună puritate a sunetului Modul Pure Direct determină ca semnalele muzicale să călătorească pe cel mai scurt traseu de circuit posibil, ocolind comenzile de ton, loudness și balansul pentru a elimina virtual orice degradare a semnalului pentru cea mai pură calitate a sunetului. Control continuu al intensității loudness De asemenea, A-S501 dispune de un nou control al volumului analogic pe panoul frontal care utilizează volumul electronic pentru o calitate superioară a sunetului, ceea ce vă permite să reglați efectul de loudness dorit. Separat de volumul total, acesta controlează echilibrul dintre sunetele de joasă și înaltă frecvență, asigurând o gamă completă de tonalități la orice nivel de volum, compensând pierderile naturale ale urechii umane ale frecvențelor înalte și joase la nivele usoare de ascultare. Am testat acest amplificator folosind urmatorul sistem: Boxe - Dali Royal Tower Cd-Player – Yamaha CDS-1000 Amplificator – Yamaha AS-501 Cabluri boxe – Audioquest Slate Cabluri interconect RCA- Audioquest Jaguar Muzica de test: Martin Taylor – Johny and Mary Carol Kidd – Havin’ myself a time Claire Martin – Black Cofee Barb Jungr – I’ll be your baby tonight Metallica - Nothing Else Matters Sunetul Inainte sa povestesc despre sunet vreau sa subliniez importanta imperecherii echipamentelor, cablurilor, cat si asezarea, pozitionarea boxelor in camera. Boxele mele sunt in 4 ohmi, asadar pot beneficia de 120w pe canal din amplificatorul Yamaha AS-501. Diametrul difuzoarelor de mid-bass este de 13cm, controlul acestor difuzoare este mai usor in acest caz, asta se traduce prin usurinta cu care amplificatorul poate canta cu boxele. Acum despre sunet… Pot spune ca acest amplificator te poarta catre sufletul muzicii, iar aici ma refer la placerea de a asculta muzica pe termen lung. Cred ca Yamaha doreste sa abordeze o filozofie umana in sunetul lor, ceva parca din natura, ceva care sa ne indeparteze cu gandul de la tranzistori, componente, specificatii si sa ne poarte catre liniste si pace. Amplificatorul nu este genul american, sa loveasca puternic boxele, insa canta muzica intr-un fel placut, muzical, rafinat. Martin Taylor – Johny and Mary Prima piesa aduce gustul corzii de chitara in camera, acordurile sunt naturale, ma las purtat in ceea ce vrea sa imi comunice artistul. Observ o pozitionare buna a scenei in fata mea, instrumentele isi au locul lor. Imi place sa ascult muzica cu ochii inchisi si sa imi imaginez instrumentele ca intr-o piesa de teatru. Fiecare instrument are ceva de transmis, fiecare comunica in felul lui, transmitand emotie catre ascultator. Reusesc sa urmaresc cu usurinta acest lucru, amplificatorul reuseste sa atinga toate notele in asa fel incat sa mi se para cat se poate de real tabloul. Este insa o piesa mai usor de redat, incerc sa nu ma las prea tare dus de val si trec mai departe. Carol Kidd – Havin’ myself a time Abia astept sa inceapa piesa cu numarul doi, o stiu bine, o simbioza intre un pian, o voce superba, un contrabas si un set de tobe. Ce poate fi mai frumos de atat, o abordare suava, usor energica a unui jazz de calitate. Contrabasul este redat bine, controlat, este important ca partea de bass si medie-joasa sa fie redata curat si precis. Acest lucru ofera transparenta si coerenta sunetului. Tobele sunt si ele redate ok, aici insa observ o diferenta de dinamica fata de ce stiu eu, dar sa fim rezonabili, amplificatorul se descurca exemplar pentru nivelul lui de pret. Ce imi place insa sunt vocea si pianul. Vocea lui Carol e calda si dulce, asa cum o stiu, e o placere sa asculti aceasta piesa iar si iar fara a te plictisii. Se simte emotia in vocea si tremurul ei, canta de placere si din inima. E important ca sistemul sa poata transmite aceste lucruri, altfel nu s-ar intelege mesajul muzicii. Pianul, un instrument greu de redat, dat fiind faptului ca este un instrument complex, canta natural si destul de texturat incat sa simti vibratia corzii. Ma las purtat pe pasajele de pian si ma simt acolo, intre ei. Este incredibil acest intrument, completeaza superb piesa cu note pline si muzicale. O piesa de jazz cu muzicalitate si emotie. Claire Martin – Black Cofee Piesa cu numarul trei, Black Cofee, este ceva mai complexa. In primul rand, bassul este greu, adanc si pe un timp mai lung. Practic trebuie sa simti cum iti vibreaza pieptul. Trecerea de la un nivel acustic foarte ridicat la unul piano este uneori brusca, iar acest lucru testeaza putin sau putin mai mult capacitatea sistemului de a oferi senzatia de live, de forta, dar si de finete, in acelasi timp. Aici dinamica este cea care triumfa, este o piesa buna pentru a testa daca sunetul se tranforma intr-o galagie sau daca lucrurile sunt sub control si la volum mare totul este clar si curat. Amplificatorul reuseste cu cei 120w pe canal sa ofere destula putere boxelor incat sa nu scape totul de sub control. Muzica este energica, cu un impact destul de viguros, tobele lovesc si se simt bine in spectrul auditiv insa fara a murdarii imaginea de ansamblu. Observ totusi o usoara ezitare pe zona de jos a notelor de bass, acolo unde sunetul trebuie sa fie scurt, adanc si rapid, totusi asa cum canta, amplificatorul este decent la acest capitol. Sunetul se pastreaza curat si coerent. Barb Jungr – I’ll be your baby tonight Piesa “I’ll be your baby tonight” este delicata, naturala, vie. O voce, dar ce voce, si un pian in toata splendoarea lui. Observ cum notele zburda dintr-o boxa in alta, separatia este buna. Pianul in realitate are un ecou al lui, sunetul sta in aer o perioada de timp pana se stinge usor. Acest lucru se aude si in mica mea sufragerie. Stau linistit si ma bucur de aceasta superba piesa de cateva ori, parca uit ca mai exista si alta muzica de ascultat. Un sistem bun trebuie sa te poarte departe de lumea reala, sa te duca catre cea a artistului, sa simti si sa intelegi mesajul, sa vibrezi si sa traiesti acolo. Metallica - Nothing Else Matters In final, am ales o piesa “grea”, o piesa foarte cunoscuta, o capodopera de sunet si dinamica. “Nimic nu mai conteaza”, oare de ce ar fi nevoie pentru asa ceva? Nu stiu, dar apas play si astept sa vad ce senzatie descopar. Prima oara nu am putut sa scriu nimic, am ascultat pana la capat toata piesa.. Imi place mult si parca am uitat la ce sa fiu atent, sa privesc sunetul tehnic si sa notez pe hartie.. Un lucru e clar, mesajul ajunge la mine, asa ca ce sa mai conteze.. Ma bucur de ce aud si ce simt, mai ascult inca odata piesa. Incerc sa fiu obiectiv si sa percep atent ceea ce se intampla in fata mea. Aici poate ca mi-ar placea mai multa energie, insa este destul cat sa ma faca sa simt ceea ce traieste omul cu tobele. In pasajele foarte aglomerate, se simta parca o usoara amestecare a instrumentelor, insa repet, piesa este grea, ca sa redai aceasta piesa corect ai nevoie de multa rezerva de curent si putere. Micutul Yamaha pierde putin teren in aceasta zona, insa se mentine totusi in limite rezonabile de claritate si curatenie incat sa intelegi ce se intampla in piesa. Concluzie Nu prea stiu cum sa incep concluzia, cu bune, cu rele, va pot spune ca a fost o experienta mai mult decat placuta. Acest micut amplificator reuseste sa cante cu naturalete muzica, inginerii Yamaha au pus mult suflet in acest model. Daca ma uit la pretul lui de vanzare, nu pot decat sa ma bucur si sa cred ca poti face un sistem decent de sunet in jurul lui. Consider ca orice aparat trebuie imperecheat cu grija pentru a avea un randament cat mai bun si a oferi maxim din cat poate. Amplificatorul se descurca bine pe muzica intrumentala, intrumentele sunt redate frumos, fara a fi stridente sau reci, lucru pe care il consider pozitiv. Este un amplificator rafinat, se simt texturile dintre instrumente. Unde consider ca pierde putin este la capitolul atac si putere in zona de bass, insa e normal acest lucru. Acea zona este foarte mare consumatoare de curent si energie, ai nevoie de un aparat mai mare si mai greu, nu neaparat mai puternic pe hartie, insa care poate sustine sarcini dificile in dinamica. In functie de stilul de muzica preferat de ascultator, poate fi o alegere foarte buna. Pentru cei care asculta preponderent muzica energica, cu mult bass si la volum ridicat, poate ar trebui incercate si modelele superioare de la Yamaha sau de la o alta firma. Te-ar mai putea interesa si articolul urmator. Apasa pe imaginea de jos.
  8. Boxe, boxe, boxe, mai scumpe, mai mari, mai tari, mai lucioase mai frumoase......sunetul perfect trebuie sa vina de unde???? Teoretic dintr-un singur punct, boxa perfecta asa trebuie sa fie, pentru o fazare perfecta a tuturor frecventelor. Am boxe de la fullrange, la 3 cai, 4 difuzoare cu filtre cat casa....care sunt mai bune?! Nu se poate emite o formula universala, fiecare sunt bune la ceva, depinde cum asculti, in ce camera, ce scule ai, ce distanta ai fata de boxe, etc. Un lucru stiu sigur, o boxa nu trebuie sa fie obositoare, stridenta, sa te faca sa strangi din buci pe un pasaj aglomerat de trompete.....Mai stiu ceva, in functie de volum: volum foarte mic - fullrange cu o lampa SE, volum mic/mediu - 2cai. Aici daca nu ai amplificator potent, aceste 2 cai trebuie sa fie cu filtru ordin 1 maxim 2, ai amplificator potent atunci ordin 3-4. Cu cat sunt filtrate in ordin mai mare, necesita mult curent insa in volume mai mari se pastreaza toata scena clara si bine focusata. Volum mare, atunci 3 cai filtrate cat mai bine. De multe ori se intampla ca o boxa foarte buna, pusa pe un amplificator care nu o poate excita cum trebuie, sa sune foarte prost. Problema la boxe, este ca toate corectiile facute in filtru, taie din dinamica sunetului. Fiecare bobina in plus, mai da niste batai de cap amplificarii. In special ce sugruma mult amplificatorul este partea de bass din muzica. De exemplu Bowers 805 D3 le-am vazut cantate cu puteri de pana la 200w pe canal. Oare de ce? Pentru ca sunt 2 cai filtrate in ordin 4, pentru o imagina scenica foarte buna, insa ca sa redea acea imagine trebuie pompat foarte mult curent in ele. La Munchen, producatorii americani au facut o chestie foarte buna, au integrat un amplificator digital de atentie, 200-300w pentru difuzorul de bass, iar partea de medie - tw o conduceau cu un amplificator de putere normala, 50-100w pe canal. Cel mai important intr-un sistem eu cred ca este lantul amplificator-boxa-camera, daca aici lucrezi si corelezi, poti face sunt foarte bun la orice nivel de pret.
  9. Printre altele, am acasa aceste jucarii in materie de surse. Sunt cam cele mai bune in acest moment, cu toate ca Marantz e model mai nou si citeste SACD, Accuphase in place mai mult, imbina cumva mai bine cele doua lumi diferite, detaliu/transparenta si muzicalitate. Marantz insa e peste Accuphase cand il leg pe XLR la perechea lui ca amplificator, atunci se intampla ceva si suna incredibil. Probabil ca inginerii Marantz au facut in asa fel incat aparatele sa faca matching perfect. Aici e alta discutie cand se compara surse, matching intrare iesire rca sau xlr, parametri precum impedante si voltaje trebuiesc corelate....
  10. Fiecare dupa preferinte, eu altceva am vrut sa subliniez. Exista, si nu la bani multi, o solutie gandita din start neutra, transparenta bla bla si anume boxa de studio cu amplificare integrata. Unele sunt chiar la calitate foarte buna, aici ma refer la difuzoare, cutie, amplificare si costa 1500-2000e, adica destul de putin pentru un audiofil cu pretentii, care asculta intr-o sufragerie de bloc, deci tot nearfield....Eu am acum asa ceva, prima impresie e foarte buna, media mai clara, mai clara, scena bine definita, basul nu bubuie, e controlat...o sa vad cum ma inteleg cu ele pe termen lung....
  11. Deci bm5 are un difuzor mai mare si bass reflex pe fanta. Iar punctul de crossover e la 1900hz fata de 3000hz. Totusi bm5 sunt 3500lei iar x14a 7500lei. Din puntul meu de vedere bm5 au avantajul difuzorului mai mare si cutia cu bass reflex mai bine implementat. Atunci de unde aceasta diferenta majora de pret?
  12. Vezi ca e bm5 mk iii si x14a sunt absolut identice. Au acelasi amplificator si aceleasi difuzoare.
  13. Acum multa muzica se produce exclusiv digital. Adica totul digital, chitara, pian, bass, cinele, efecte diverse etc...de aici si sunetul asta digitalos....lipsit de viata de esenta, de suflet. Unii insa incearca sa mai traga un instrument live, acolo in micul lor studio. O chitara, o vioara, o muzicuta etc. Suna altfel integrat un instrument adevarat intr-o piesa. Vreau sa va spun ca toate aceste operatiuni se fac pe aceste monitoare, care sunt, in opinia lor, cele mai bune boxe in ceea ce priveste dinamica, neutralitatea, transparenta. Am studiat putin fenomenul si eu cred urmatoarele: In primul rand, o boxa ca sa poata presta la capacitatea ei maxima trebuie sa aiba un amplificator ca sa o poata duce, controla in toata plaja de frecvente. Boxele pasive sufera de multe probleme in aceasta privinta. O boxa activa de studio e proiectata altfel, producatorul integreaza din start difuzoarele, cutia, crossoverul si amplificatorul astfel incat in final, boxa sa masoare cat mai bine si sa nu mai existe probleme de control sau dinamica. Se merge chiar mai departe si anume fiecare driver din boxa beneficiaza de amplificare separata. In acest fel exista chiar un control si mai bun. Crossoverul este activ, deci mult mai precis decat un crossover pasiv. Asadar o astfel de boxa, are toate atuurile sa fie ceea ce cauta un audiofil. Am in dotare Dynaudio DBM50, monitoare de 800e si ascult la ele in comparatie cu sistemul meu Marantz PM11 Sa11 Spendor 3/1r2. O sa revin cu impresii. Apropo, am descoperit o chestie, Dynaudio si Kef au inceput sa vina in piata audiofila cu astfel de boxe amplificate dar la preturi astronomice fata de piata pro studio. Un exemplu ar fi Dynaudio bm5 vs Dynaudio x14a. Mie imi par aceleasi boxe dar x14a sunt duble ca pret pentru ca sunt destinate pietei audiofile. Alte finisaje, sa placa la ochi. Audiofilii nu cumpara daca nu arata bine.
  14. In legatura cu sunetele acestea din sistemele audiifile. De curand am intrat intr-o lume usor paralela audiofililor, si anume lumea de studio. M-am imprietenit cu niste oameni care produc muzica, cam de 15 ani. Am stat ceva timp cu ei de vorba, am ascultat in diverse studiouri pe diferite monitoare de studio. Va spun ce am auzit pe Focal SM 9, nu am auzit pe multe sisteme. Acum incepe discutia, de ce sa nu asculti muzica pe monitoare, daca tot vrei un sistem neutru, liniar fara sa coloreze sunetul. Exact asta fac monitoarele. Au dinamica, transparenta si neutralitate la superlativ. Daca chiar vrei sa auzi asa, atunci ai la indemana cea mai simpla solutie. Un monitor activ de studio e gandit complet de catre producator, amplificarea integrata dedicata este perfect integrata cu difuzoarele si cutia. Discutia e lunga insa, insa va spun atat. Cei care produc muzica, stiu foarte bine cum suna o vioara, un pian, o chitara, pentru ca ei in studio inregistreaza live astfel de instrumente, dupa care le mixeaza si prelucreaza pe aceste boxe monitoare. Piesa finala o asculta tot acolo, artistul care canta asculta tot acolo. I-am intrebat ce cred despre boxele high end de casa, si raspunsul a fost clar, sa placa urechii. Nu poti avea pretentii de neutralitate, transparenta etc de la un sistem de casa. El e gandit de producator sa faca sunetul sa fie intr un fel. Tot sunetul....
  15. A se observa si cabluri de curent, banuiesc ca are 2 mufe pentru priza, oare de ce? Sa il legi pe sigurante diferite la panou sau???
×
×
  • Creează nouă...