Sari la conținut
HiFi Tech
  • Audiophile Blog

    • HiFi Tech
      Era începutul anului 2000, când cei de la Metallica au primit un telefon de la managerul lor, care le spunea că una din variantele de lucru ale piesei lor 'I Disappear' era difuzată de mai multe posturi de radio americane. Piesa urma să facă parte din coloana sonoră a filmului Mission Impossible 2 și din câte știau membrii trupei, era sub cheie până la lansarea filmului, care urma să aibă loc în vară. Pe lângă piesa 'I Disappear', cei de la Metallica au aflat că toată discografia lor era la liber pentru download, iar asta chiar nu suna bine deloc...
      Într-un interviu din 2013, Lars Ulrich spunea:
      ”Piesa a apărut pe mai multe posturi radio și ne-am întrebat – cum de s-a întâmplat așa ceva? Și am primit un telefon de la cineva de la birourile noastre, care ne-a spus că sursa e o chestie numită Napster. Așa că ne-am spus: S-au luat de noi, o să ne luăm și noi de ei”.

      (foto - Tim Saccenti)
      Așa a început procesul împotriva Napster și ceea ce Lars Ulrich a numit shitstorm. Deși cu câteva săptămâni mai târziu față de Metallica, rapperul Dr Dre a deschis și el un proces împotriva site-ului de sharing, în general industria muzicală a lăsat lucrurile să se desfășoare, pe principiul Hai să vedem ce se întâmplă. Până la urmă, de partea Napster erau milioanele de consumatori de muzică și niciunui artist sau trupe nu-i era ușor să se lupte cu opinia lor. De aceea, o serie de artiști s-au declarat de partea fanilor (și implicit a Napster) – printre ei, The Offspring, Smashing Pumpkins sau Limp Bizkit. Mai mult, Nikki Sixx de la Motley Crue a acuzat Metallica de lăcomie, spunând că fac destui bani din vânzările de bilete sau tricouri.
      Deși Metallica îndreptase procesul către Napster, multă lume vedea asta ca pe o declarație de război către cei 335.000 de oameni care downloadaseră muzica lor (majoritatea studenți), și în general, către fanii muzicii rock.
      Procesul cu Napster n-a durat mult – rețeaua de sharing a fost închisă în iulie 2001, iar compania Napster și-a declarat falimentul în 2002. În ziua de azi, downloadul (popular pe vremea Napster) s-a transformat în streaming. Conform statisticilor, 76% din venituri sunt pentru streaming și doar 24% pentru muzica deținută pe înregistrări fizice (CD-uri, casete), sau download pe hard.
      Te poate interesa:
      Azi, sursa principală de venituri pentru artiști este reprezentată de concertele live și vânzarea de tricouri și merchandising. Deși pandemia a arătat că și sursa asta de venituri e nesigură. Însă scânteia aprinsă acum 22 de ani de procesul Metallica-Napster a declanșat un foc care arde și acum. E vorba de lupta dintre industria muzicală și platformele de sharing, pentru controlul asupra muzicii și mai ales a veniturilor din muzică.
       
      Articol scris de Geo Iordache
      Despre mine:
      Pasionat de muzica rock din 1986, când mi-a căzut în mână o casetă care avea pe o față Dire Straits – Love Over Gold și pe fața B avea Alan Parsons Project – Eye In The Sky.
      Timp de trei ani am realizat la Radio 1 Brașov emisiunea Rock Line – era începutul anilor 90, când mulți români descopereau muzica bună, iar radiourile creau gusturi, nu mergeau după trenduri spunând ”asta cere publicul”.
      De-a lungul anilor, rockul mi-a fost prieten și sprijin, așa că în 2022 am început podcastul Rock Story, în care spun povești spectaculoase din lumea rockului clasic. Mă găsești la [email protected] sau pe pagina de Facebook Rock Story.

    • Pe 19 aprilie 1971 a fost lansat LA Woman, ultimul album realizat de The Doors cu Jim Morrison. E un album în care trupa a revenit către filonul de blues, iar dintre piesele remarcabile amintim Riders On The Storm și piesa titlu, LA Woman.
      Albumul venea pe fondul unor probleme, în special cele ale lui Jim Morrison, care tocmai trecuse printr-un proces în urma căruia fusese condamnat pentru indecență în public. Pentru același motiv, The Doors fusese boicotată de mai multe posturi de radio, iar organizatorii de concerte evitau contractele cu trupa. În ultimul concert live, ținut pe 12 decembrie 70 în New Orleans, Jim Morrison venise amețit și continuase să bea între piese, așa că la jumătatea concertului ajunsese să bolborosească versurile. Pe parcursul piesei Light My Fire se oprise de câteva ori ca să facă glume cu publicul și să povestească diverse chestii. La momentul respectiv, nimeni nu știa asta, însă avea să fie ultimul concert al lui Jim Morrison cu The Doors.

      Totuși, înregistrările pentru albumul LA Woman au decurs nesperat de bine, poate și pentru faptul că membrii trupei se certaseră cu producătorul Paul Rothchild, care n-a vrut să mai vină la sesiunile de înregistrare. Asta i-a făcut fericiți pe cei 4 artiști, care s-au simțit mai liberi și mai relaxați. Într-un interviu din 1994, chitaristul Robbie Krieger spunea – ”Plecarea lui Rothchild a fost motivul pentru care ne-am distrat atât de bine. Gardianul plecase”.
      În mod surprinzător, Morrison a băut foarte puțin alcool în timpul înregistrărilor și a fost foarte cooperant. Asta a adus un plus de energie trupei, mai ales că intraseră în studio fără prea multe materiale deja compuse, așa că mare parte din album a fost rezultatul unor jam session-uri și discuții între artiști.
      Piesa titlu a albumului, LA Woman, e considerată mesajul de adio al lui Morrison către Los Angeles, ”City of night”, cum îi spune în versuri, oraș față de care simțea atât pasiune, cât și dispreț.
      Tot în versurile din LA Woman întâlnim o expresie care se tot repetă: Mr. Mojo Risin. Sună cunoscut, nu? Este anagrama numelui Jim Morrison.
      Cealaltă piesă memorabilă, Riders On The Storm, este o compoziție colectivă The Doors, inspirată de 'delicate riders of the storm', un vers al poetului Hart Crane. Piesa a fost ultima în sesiunile de înregistrare, e ultima de pe album și de asemeni, e ultima piesă înregistrată de Morrison ca membru al trupei The Doors.
      Te poate interesa:
      După moartea lui Morrison, trupa a mai lansat două albume, în care Krieger și Manzarek au încercat pe rând să susțină partea vocală, însă fără succes. Niciunul din albume n-a prins la public. The Doors s-a desființat în 1973.
      Închei cu cuvintele lui Henry Rollins, care spunea:
      ”Moartea lui Morrison a pus pe The Doors o ștampilă care a trimis-o direct în legendă și nemurire. Nu era nicio șansă ca trupa să intre intactă în anii 70. Într-un fel, poate e mai bine. Nu-mi pot imagina The Doors în epoca disco.”
       
      Articol scris de Geo Iordache
      Despre mine:
      Pasionat de muzica rock din 1986, când mi-a căzut în mână o casetă care avea pe o față Dire Straits – Love Over Gold și pe fața B avea Alan Parsons Project – Eye In The Sky.
      Timp de trei ani am realizat la Radio 1 Brașov emisiunea Rock Line – era începutul anilor 90, când mulți români descopereau muzica bună, iar radiourile creau gusturi, nu mergeau după trenduri spunând ”asta cere publicul”.
      De-a lungul anilor, rockul mi-a fost prieten și sprijin, așa că în 2022 am început podcastul Rock Story, în care spun povești spectaculoase din lumea rockului clasic. Mă găsești la [email protected] sau pe pagina de Facebook Rock Story.

    • Este dimineața zilei de 8 aprilie 1994. În Seattle, e o dimineață umedă și friguroasă, așa cum e de obicei în această perioadă în nordul Statelor Unite. Un electrician merge la casa lui Kurt Cobain ca sa instaleze un sistem de securitate. Nu se așteaptă să fie cineva acasă – are cheile și vrea să-și facă treaba cât mai repede.
      Spre surpriza sa, într-una din camere îl descoperă pe Cobain, așezat pe vine într-un colț.Electricianul crede inițial crede că vedeta doarme, însăîi observă pistolul din mână și un firicel de sânge care îi iese din ureche. Conform estimărilor legiștilor chemați la fața locului, liderul trupei Nirvana se sinucisese cu câteva zile înainte, pe 5 aprilie.
      Cobain avea un istoric de lung de supradoze, dependențe și cure de dezintoxicare și mai ales, de depresie. Părinții lui divorțaseră când el avea 9 ani. Despărțirea lor a avut un efect profund asupra sa, iar într-un interviu cu Guitar World din 1993 spunea: ”Mi-aduc aminte că îmi era rușine cu părinții mei. Nu puteam să mai dau ochii cu prietenii de la școală pentru că voiam cu disperare să am o familie liniștită, clasică. Voiam siguranță și mi-am urât părinții pentru divorț mulți ani după aceea”.

      Kurt avea să treacă de-a lungul anilor de la mama sa la tatăl său și înapoi, încercând să înțeleagă ceva din viața de familie a acestora cu noii parteneri. A devenit un adolescent rebel și sfidător cu adulții, un tip retras, pasionat de desen și de muzică. La 19 ani pleacă de acasă, își închiriază un apartament împreună cu alți prieteni și începe să frecventeze scena punk rock din Seattle și din nord vestul Statelor Unite. În aceeași perioadă începe și să consume droguri și până la finalul lui 1990 ajunge dependent de heroină.
      Într-un interviu din 1992 pentru revistaRolling Stone, Kurt Cobain a discutat public despre durerile de stomac misterioase, nediagnosticate, care l-au afectat o mare parte a vieții sale – și a negat acuzațiile de consum de heroină. A mers atât de departe încât a dezmințit în întregime consumul de droguri, numindu-l „pierdere de timp” și, de asemenea, a susținut că sănătatea lui precară a ajuns într-un punct în care nici măcar nu mai putea bea alcool, cu atât mai puțin să consume droguri puternice.
      Te poate interesa:
       
      Însă adevărul era altul. În realitate, potrivit Newsweek, boala cronică de stomac a lui Cobain și consumul de heroină aveau o legătură profundă: a început să folosească drogul în mod intermitent la sfârșitul anilor '80, în special ca o modalitate de a-și ameliora simptomele gastrointestinale. Deși uni au speculat adesea că problemele lui Cobain cu drogurile ar fi putut fi cauzate fie de faima neșteptată, fie de relația sa turbulentă cu Courtney Love, faptele arată că problemele sale erau mai vechi.
      Ne întoarcem la începutul lui 1994 când pe 3 martie, Courtney Love, , îl găsește pe Cobain căzut pe jos după o supradoză de Rohypnol și șampanie. Îl duce la spital și după câteva zile de tratament, își revine și pleacă pe picioarele sale. Două săptămâni mai târziu, Courtney sună la poliție, spunând că soțul ei s-a încuiat în cameră cu un pistol și amenință că se sinucide. Poliția vine și confiscă toate armele din casă, iar Courtney îl convinge pe Kurt să  meargă la o clinică de dezintoxicare din LA.
      Cobain stă acolo o săptămână, timp în care dă senzația că totul merge spre bine. Până la începutul lui aprilie, când într-o noapte sare gardul și fuge la aeroport. Ia avionul spre Seattle, și – coincidență – nimerește pe scaunul de lângă Duff McKagan, basistul din Guns ‘n Roses. În autobiografia sa „It’s So Easy”, McKagan povestește despre întâlnirea cu Cobain, despre care spune că i-a dat senzația că ceva nu e în ordine. Tocmai de asta a avut intenția să-l cheme pe Cobain la el acasă atunci când ajung în Seatte.  Însă McKagan avea și el demonii și problemele lui cu băutura și drogurile, așa că rătăcind în labirintul propriei minți, după aterizareîl pierde pe Cobain în mulțime.
      Acesta umblă câteva zile prin Seattle, intoxicat și năuc, fără ca familia sau prietenii șă știe ceva despre el. Mai mulți cunoscuți spun că l-au văzut ici sau colo prin oraș, așa că pe 3 aprilie, Courtney Love angajează un detectiv privat ca să dea de urma soțului ei. Pe 7 aprilie, colegii din Nirvana anunță că trupa nu va participa la festivalul Lollapalooza, pentru care zvonurile spuneau că Nirvana, cap de afiș,  ar fi urmat să primească 10 milioane de dolari. Banii însă nu mai contau pentru Kurt Cobain, care avea să fie găsit mort pe 8 aprilie. Așa cum spunea Dave Grohl, ”Kurt a fost unul din acei oameni pe care nu îi poți salva de sine înșiși”.
      Kurt Cobain e unul din cei mai cunoscuți membri ai așa zisului Club 27, o listă de muzicieni care au murit la vârsta de 27 de ani. Deși rămâne un simbol al rockului alternativ, a fost un om pe care indiferent cât l-au iubit alții, nu s-a iubit el însuși suficient.
      Dacă vrei mai multe povești ale rockului clasic, caută Rock Story pe Spotify sau orice platformă de podcasting. Găsești acolo poveștineștiute despre artiști, albume sau piese cunoscute, care au marcat lumea muzicală de-a lungulanilor.
       
      Articol scris de Geo Iordache
       
      Despre mine:
      Pasionat de muzica rock din 1986, când mi-a căzut în mână o casetă care avea pe o față DireStraits – Love Over Gold și pe fața B avea Alan Parsons Project – Eye In The Sky.
      Timp de trei ani am realizat la Radio 1 Brașov emisiunea Rock Line – era începutul anilor 90,când mulți români descopereau muzica bună, iar radiourile creau gusturi, nu mergeau dupătrenduri spunând ”asta cere publicul”.
      De-a lungul anilor, rockul mi-a fost prieten și sprijin, așa că în 2022 am început podcastul RockStory, în care spun povești spectaculoase din lumea rockului clasic. Mă găsești [email protected] sau pe pagina de Facebook Rock Story.
       

    • Brandul japonez Esoteric a lansat primul pick-up din istoria sa pentru a sarbatori cea de a-35 -a aniversare. Aparatul a fost lansat la München High End  2022, iar acum este disponibil pentru cei care doresc sa il achizitioneze. Grandioso T1 este punctul culminant al filozofiei unice de design a brandului japonez Esoteric si al tehnologiei sale mecanice si electronice.
      Tehnologic acest pick-up este o bijuterie. Grandioso T1  foloseste un ceas de referinta de 10 MHz pentru a regla perfect rotatia motorului si un sasiu intr-o configuratie independenta compusa din trei parti. 
      Sistemul Ezoteric Magne-Drive a fost conceput pentru a sincroniza rotatiile driverului magnetic si ale platanului, cu scopul de a obtine o rotatie complet silentioasa la o viteza de rotatie extraordinar de precisa. Acest lucru se realizeaza prin eliminarea contactelor mecanice pentru a evita neregulile de viteza provocate de curea sau motor. De asemenea, sistemul permite reglarea caracteristicilor sonore  Esoteric Grandioso T1 prin modificarea manuala a distantei dintre platan si brat. 
      Platanul Magne-Float a fost proiectat pentru a reduce foarte mult frecarea rulmentului axului prin reducerea masei efective a platanului de la 19 kg la aproximativ 4 kg. Un sistem de rulment inversat permite rotirea lina a platanului, iar sasiul cu trei straturi este realizat din aluminiu si lemn pentru a controla vibratiile.
      Picioarele de izolare au un mecanism special de amortizare care este conceput pentru a elimina vibratiile externe. Platanul rotativ are doua viteze (33/45 rpm) si poate fi reglat cu o abatere de 0,1%.
      Esoteric Grandioso T1 este disponibil cu sau fara bratul TA-9D. Se pot monta optional pana la trei brate.
      Pretul in Europa - 70 mii euro


    • Hifiman a anuntat o noua versiune a castilor audio HIFIMAN Sundara. Noile casti includ tehnologia Stealth Magnet si diafragma Super Nano, care are o grosime mai mica de un nanometru. 
      Hifiman Sundara Closed-Back sunt inchise si au cupele manufaturata din lemn de fag. Castile sunt concepute pentru a izola ascultatorul de zgomotul ambiental si pentru a sublinia raspunsul natural al basului.
      Tehnologia Stealth Magnet este conceputa pentru a reduce reflexiile si difractiile care sunt daunatoare calitatii sunetului.
      Sundara Closed-Back dispune de diafragma ultra-subtire Super Nano a companiei, care este cu pana la 80% mai subtire comparativ cu diafragmele altor casti. Rezultatul acestei tehnologii proprietare se traduce printr-un raspuns in frecventa larg care poate atinge valori situate intre 6Hz-50kHz.


    • Producatorul german Clearaudio a anuntat disponibilitatea noului pick-up Reference Jubilee. Acesta incorporeaza mai multe inovatii folosite si pe alte produse, doar ca in acest caz sunt imbunatatite. Aparatul are un platou principal de 6 cm grosime, construit din polioximetilena puternic amortizata (POM), care se roteste pe o versiune speciala a rulmentului magnetic ceramic fara frecare („CMB”).
      Platanul principal este montat pe o platforma din otel cantarind 8,5 kg. Pe aceasta platforma secundara se afla incorporat controlul optic al vitezei „OSC” de la Clearaudio. Acesta este un senzor optic care citeste viteza de rotatie a platanului secundar (cu 1.598 de impulsuri pe rotație) si ofera informatiile catre unitate de control. Unitatea de control regleaza orice abatere prin reglarea tensiunii motorului, folosind un amplificator operational pentru stabilitatea vitezei. 
      Pentru a imbunatati precizia si consistenta rotatiei inginerii germani folosesc un DAC pe 12 biti care genereaza o tensiune de referinta a motorului, care apoi este convertita folosind un etaj discret  intr-un semnal de tensiune analogic. Referinta digitala este utilizata numai pentru a compensa miscarile lente sau deviatiile datorate temperaturii, vascozitatii uleiului, factorilor de frecare a curelei, etc. 
      Aparatul foloseste un nou motor de 24 volți DC cu miez de aer (nemagnetic) cu cuplu mare, cu transmisie prin curea. Intreaga carcasa a motorului este decuplata de sasiul principal.


    • Vincent Audio este o firma germana cu o traditie indelungata in HiFi si cu o gama de produse destul de importanta. In luna iunie au anuntat disponibilitatea noului amplificator hibrid Vincent Audio SV-237MK II. Aceasta noua versiune este de fapt o actualizare tehnologica a amplificatorului integrat hibrid SV-237.
      Noul amplificator Vincent Audio SV-237MK II foloseste o constructie hibrida cu tuburi pe etajul de preamplificare si semiconductori pe etajul de amplificare.  Puterea sa este de  2 x 150 Watt (RMS) @ 8 Ohm / 2 x 250 Watt (RMS) @ 4 Ohm. Teoretic acest amplificator ofera suficienta putere pentru orice boxa. 
      Actualizarea tehnologica a acestui amplificator inseamna de fapt adaugarea unei conexiuni  Bluetooth 5.0, care permite ascultatorilor sa asculte muzica folosind aceasta tehnologie fara fir si sa transmita chiar fisiere de inalta rezolutie catre DAC-ul inclus. Panoul frontal a primit si el un upgrade cosmetic, astfel incat sa semene cu alte modele din gama actuala de amplificatoare integrate Vincent Audio.
      SV-237 MKII ofera 10 wati in modul pur Clasa A, iar DAC-ul sau este compatibil cu cele mai recente formate audio de inalta rezolutie, WAV, FLAC, APE, LPCM, etc.
      Specificatii tehnice Vincent Audio SV-237MKII                                                                                                                  
      Putere maxima la 8 ohmi: 2 X 150 wati
      Putere maxima la 4 ohmi: 2 x 250 wati
      Putere maxima in Clasa A la 8 ohmi: 10 wati
      Greutate: 20 kg
       


    • Renumitul brand de amplificatoare cu lampi Jadis a lansat un nou produs numit I300 300B. Amplificatorul este un integrat echipat cu lampi din seria 300B cu o putere de 10 wati in Clasa A. Inginerii francezii au ales sa foloseasca o configuratie push-pull fara feedback cu doua lampi 300B pentru fiecare canal. 
      Specificatii tehnice:
      Bias automat
      Putere 10 W Clasa A
      Tuburi 4 x 300B, 2 x 6SN7, 3 x ECC82
      Consum 200 VA
      Greutate 40 kg


    • Noile componente Linn Sondek LP12 sunt Arko, un brat cu cardan original complet nou, si o doza cu bobina mobila potrivita ca performanta cu bratul, Kendo. Clientii cu bugete mici nu au fost uitati si au primit un brat entry-level Krane si o doza cu bobina mobila numita Koil. Toate componentele sunt disponibile la comanda ca upgrade independent. 
      Linn Arko
      Arko este primul model construit complet intern  din 2006 de catre Linn. Arko poseda o rigiditate, precizie si cuplare mult imbunatatita, datorita aluminiului 7075 prelucrat la rece in intregime. De asemenea platforma cardanului faciliteaza concentricitatea si alinierea lagarelor. Fiind un design cu cardan, Linn afirma ca Arko are o stabilitate si rigiditate inerenta mai mare decat modelele alternative cum ar fi unipivot.

      Linn Kendo
      Kendo are un corp din aluminiu 7075 acoperit cu nichel. Acest tip de aluminiu se potriveste cu bratul Linn Arko, pentru care Kendo a fost conceput. Kendo are insertii filetate din aluminiu-bronz. Motivul acestei combinatii este de inspiratie istorica. Combinatia aluminiu-bronz este folosita de turnatorii de clopote datorita comportamentului sau la rezonanta. Cei de la Linn sustin ca mixul aluminiu-bronz imbunatateste performanta acestei doze.

      Linn Krane
      Initial acest brat era inclus in pachetul Majik LP12. Acum este disponibil pentru comanda ca componenta separata pentru prima data. Acest brat cu design echilibrat static este asamblat manual cu componente din aluminiu si otel inoxidabil de inalta calitate.
      Lin Koil
      Linn Koil este o noua doza de nivel Majik si este un pas inainte fata de doza Adikt a celor de  Linn.

    • Celebra compania americana a lansat un nou model de boxe de top, numit Jubilee. Boxele au o infatisare impresionanta. Cantaresc aproape 400 kilograme fiecare si au o inaltime de 180 cm. Jubilee sunt construite in stilul traditional Klipsch cu difuzoare clasice pentru frecventele joase si un horn care acopera frecventele medii si inalte.
      In interiorul fiecarei boxei se gasesc doua difuzoare de 12 inch inchise intr-o carcasa realizata dupa un patent Klipsch. Deasupra lor se afla noul horn pe compresie. Acesta este construit din titan si are o dimensiune de 7 inch. Pentru a oferi clientilor posibilitatea de a valorifica la maximum capacitatea sonica a acestor boxe Jubilee folosesc crossovere active cu un procesor digital si un egalizator incorporat.
      Boxele Jubilee sunt disponibile acum la dealerii selectati de Klipsch, certificati Heritage. Pretul de vanzare anuntat este de 35.000 de dolari / euro. In acest pret intra boxele si  crossover-ul activ. 
      De stiut: Jubilee este ultimul proiect la care a lucrat fondatorul companiei Paul W. Klipsch.


    • Leema Acoustics este o marca audio HiFi din Tara Galilor fondata de doi fosti ingineri de sunet de la BBC. Luna aceasta, in cadrul unui evenimet desfasurat in Anglia, acestea vor prezenta o intrega gama de noi produse audio HiFi.
      Numele acestei noi linii este Leema Acoustics Quantum. Dezvoltarea acestei game s-a intins pe o perioada de 4 ani si este compusa dintr-un cd-player, un streamer / DAC / preamp si un amplificator de putere. 
      Galezii spera sa ofere un raport - pret imbatabil cu aceasta gama. Preturile vor fi in zona de 2000 euro.
      In centrul gamei se afla combinatia dintre DAC / preamplificatorul Neutron si amplificatorul de putere Graviton care are o putere de 150 wati. 
      Detalii complete vor aparea in momentul in care galezii vor incepe productia de serie.
       


    • Producatorul de boxe elevetian Piega a lansat patru noi modele care folosesc tehnologia Coax Gen 2. Seria Piega Gen 2 foloseste un difuzor coaxial ribbon cu tweeter inclus care acopera frecventele medii si inalte si o carcasa de aluminiu imbunatatita.
      Noile modele sunt Coax 811, 611, 411, plus o varianta de boxa centrala Coax 211. Toate aceste noi modele au carcasa de aluminiu ranforsata, un volum intern superior si includ si diferite alte inovatii tehnice.
      Tehnologia Piega Coax a fost dezvoltata inca de la inceputurile companiei in anul 1986. La inceput a fost implementata in tweeter, apoi compania a decis sa o extinda si la un difuzor care sa acopere frecventele medii in mijlocul caruia sa fie plasat un tweeter. Asa a aparut seria de boxe Piega Coax.
      Coax Gen 2 este o versiune superiora, afirma producatorul elvetian. Partea frontala este ranforsata, iar asta permite instalarea unui magnet suplimentar de neodium deasupra tweeter-ului. Folia difuzorului este si ea imbunatatita oferind un raspuns in frecventa liniar in zona frecventelor joase, pentru a permite o mai buna integrarea cu difuzoarele care se ocupa de aceste frecvente. Difuzorul coaxial ribbon Coax Gen 2 poate reproduce frecvente incepand de la 450 Hz in sus, creand un raspuns liniar in zona gamei vocale. Alte imbunatatiri se gasesc in constructia interna. Tijele magnetice sunt acum decuplate mecanic pentru a preveni modificari ale campului magnetic cauzate de micro-rezonante, folia de aluminiu si constructia magnetului sunt si ele imbunatatite. Frecvente joase nu au fost uitate. Difuzoarele dedicate au mai mult spatiu in jurul lor pentru a creste calitatea basului. 


    • Britanicii de la KEF au anuntat o actualizare a boxelor wireless LSX II. Noile boxe combina platforma wireless W2 de la LS50 Wireless II cu o intrare HDMI si USB-C, permitand conectarea directa folosind un cablu HDMI sau USB cu un televizor, laptop sau computer personal.
      LSX II au un design minimalist si sunt creatia designerului industrial Michael Young. Boxele sunt disponibile in 5 finisaje de culoare.
      LSX II folosesc doua difuzoare, fiecare difuzor LSX II utilizand o versiune a matricei de drivere Uni-Q, generatia a 11-a de la KEF. Aceasta tehnologie actioneaza ca o sursa punctuala, unde tweeter-ul este plasat in centrul acustic al woofer-ului, pentru a oferi un sunet complet ascultatorului.
      KEF LSX II  au o putere de 100 de wati. Tweeter-ul si difuzorul sunt alimentate de un amplificator dedicat inclus in cutia boxei. Datorita Music Integrity Engine performanta este imbunatatita. Acest sistem optimizeaza  difuzorul Uni-Q permitand LSX II sa ofere, spun cei de la KEF, o performanta perfect sincronizata.
      Cu Aplicatia KEF Connect puteti asculta muzica folosind unul din serviciile de streaming muzical cum ar fi Tidal, Deezer, Amazon Music, Qobuz,  posturi de radio prin internet si podcasturi. KEF LSX II  sunt compatibile Apple AirPlay 2 si Google Chromecast. Folosind aceste aplicatii va puteti conecta si asculta muzica cu alte dispozitive compatibile, in timp ce Bluetooth extinde optiunile de conectare si mai mult. De asemenea, puteti asculta muzica folosind aplicatiile native Spotify Connect,Tidal, QPlay si Roon. Folosind conexiunea Airplay 2, Chromecast sau Roon, puteti conecta mai multe boxe wireless cu KEF LSX II, iar asta va permite sa ascultati muzica in mai multe camere.


    • Boxele Raidho sunt produse de o companie subsidiara a grupului danez Dantax. In prezent acest grup produce boxe de inalta calitate sub marcile Raidho, Scansonic, GamuT. Toate sunt manufacturate si dezvoltate in Danemarca.
      Daca ati ascultat boxe Raidho probabil ati remarcat filosofia de sunet specifica acestui producator. Boxele sunt detaliate fara a fi obositoare, au o scena sonora larga si un sunet energic.
      Boxele lansate sunt: Raidho X1t Super Mini Monitor, X1.6 si TD6.
      Raidho X1t Super Mini Monitor este o boxa de raft de dimensiune mica cu stand dedicat. X1t foloseste un Tweeter Raidho Ribbon si un difuzor de ceramica / tantal. Difuzorul este o combinatie de aluminiu, conul este din acest material, acoperit cu un strat subtire de ceramica, iar la final este aplicat un strat de Tantal. Acesta din urma sporeste rigiditatea conului, fara a o ingreuna, oferind un raspuns liniar pana la 15 kHz.
      Raidho X1.6 este o boxa de raft compacta ca dimensiune cu stand dedicat. De data aceasta difuzorul de basi si medii nu include tehnologia Tantalum, dar este un difuzor din aluminiu cu strat de ceramica.
      Raidho TD6 este noua boxa flagship a danezilor. Tehnologia acestor boxe este cu adevarat impresionanta. Tweeter-ul Raidho Ribbon este imbunatatit, iar difuzoarele sunt o adevarata declaratie tehnologica. Membrana lor este un sandvis in cinci straturi: con de aluminiu, ceramica, tantal, diamant si inca un strat de diamant pe partea din spate. Acest difuzor reduce rezonantele si ofera un raspuns liniar pana la 20 kHz.
      Preturi: Raidho X1t Super Mini Monitor - 5800 euro perechea, Raidho X1.6 - 7300 euro perechea, Raidho TD6 - 210 000 euro perechea


    • Japonezii de la Yamaha au lansat doua noi produse de referinta inspirate de seriile 5000 si 3000 la un pret accesibil.  R-N2000A este un streamer audio / DAC care incorporeaza si un amplificator audio stereo. NS-2000A sunt noile boxe de podea cu radacini in seria 5000. 
      Partea digitala a R-N2000A este construita in jurul unui DAC performant ES9026PRO si a tehnologiei de streaming MusicCast.  R-N2000A este compatibil cu Spotify, Tidal, Qobuz, Deezer, are functie de DAC separat printr-o conexiune USB audio, decodeaza DSD nativ pana la 11,2 MHz si PCM pana la 24 biti @ 384 kHz (DXD). In plus streamerul ofera si un soft de corectie a raspunsului camerei, YPAO™ RSC (Reflected Sound Control). Acesta controleaza activ sunetele importante ale reflexiei timpurii, ajustand si optimizand automat modul in care sunetul este auzit in camera dvs., in functie de materialele peretilor si de amplasarea boxelor.
      Partea de amplificarea este bazata pe tehnologia ce poate fi gasita in amplificatoarele de top de la Yamaha: un transformator toroidal de capacitate mare, constructie simetrica a etajelor de amplificare cu sursa de alimentare asezata in centru, Low Impedance Concept, Floating and Balanced Power Amplifier, etc.

      NS-2000A folosesc cele mai avansate tehnologii din domeniul audio printre care Harmonious Diaphragm realizat dintr-un ametsec de Zylon, Resonance Suppression, tubul patentat Acoustic Absorber care inlocuieste cantitatea mare de materiale care absorb sunetul pentru a elimina undele stationare, etc. Circuitul crossover este construit din componente de cea mai buna calitate, condensatori audio MCap Supreme fabricati in Germani de Mundorf si o bobina special dezvoltata pentru aceste boxe.


       

    • Monitor Audio Silver 100 va fi o editie limitata vanduta exclusiv la distribuitorii selectati de producatorul britanic. Boxa se va prezenta intr-un finisaj clasic Heritage Green. Silver 100 Limited Edition va avea un difuzor de bas C-CAM anodizat si un numar unic de identificare pe spate. Fiecare pereche de boxe va fi insotita de un certificat de autenticitate. Numarul de perechi produse va fi limitat.
      Boxele vor fi disponibile incepand cu luna Septembrie. Pretul de vanzare va fi urmatorul: 900 GBP / 1.300 EUR / 1.400 USD.
      Daca sunteti fani Monitor Audio poate ca nu ar fi rau sa rezervati o pereche din aceste boxe rare.


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.