zal Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 (editat) Există unele identice la instalaţii şi la automatele de cafea, unele se găsesc prin magazinele gen Bricostore, Hornbach... De exemplu, asta de 40mm diametru e 2...3 lei. Oricum, nu are ce influenţa, există lămpi ce sînt ecranate sau rigidizate cu diverse piese metalice de oţel, alamă sau aluminiu şi tot nu suferă transformări. Sigur nu era ceva indus de aspectul bizar? Editat August 22, 2015 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 Elementele interne ale lămpii sînt rigidizate de foile de mică şi distanţiere, sticla e rigidă şi numai lovirea sau vibraţia balonului poate induce ceva zgomot sau microfonie prin mişcarea grilelor, dacă sînt de tipul fir bobinat (există şi ştanţate, antimicrofonice). Garnitura aia externă poate apăra tubul de eventuale lovituri, dar nu poate fixa grilele în interior. Cazul extrem e la lămpile cu încălzire directă, unde şi filamentul bălăngăne ca limba de clopot, acolo chiar nu e nimic de făcut, orice ''contramăsură'' e iluzorie. .............. Încă nu am văzuit garnituri folosite la lămpile metalice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 Tot căutînd, am găsit ceeace mi se par a fi garniturile cu diametrul de 20mm ptr lămpile novale: http://www.bizoo.ro/firma/softtradingsolutions/vanzare/5172161/garnituri-silicon-automat-cafea-rhea Vor intra mai greu pe lămpile sovietice sau unele dintre cele fabricate azi la ruşi pe maşinile lor. Diferenţa e de diametru, 21mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Greierasul Postat August 22, 2015 Share Postat August 22, 2015 Asemenea inele am si eu la firma, se folosesc intre bucsile exterioare si injectoare la motoarele de tractoare, posibil si la automobile. Este cam 5 lei unul. Nu ma pricep la lampi dar s-ar putea sa amortizeze vibratiile balonului daca exista... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat August 23, 2015 Share Postat August 23, 2015 Raimond, o dată înfiptă în soclu, lampa devine solidară cu suportul (şasiul, carcasa sau cablajul de bază) şi elementele elastice (grilele filiforme şi filament în unele cazuri) primesc vibraţiile transmise prin aceste suporturi. Principalele generatoare de vibraţii sînt trafo de reţea, mai rar droselele, iar ca microfonie trafo de ieşire. Singurele metode cunoscute încă de acum un secol de reducere a acestor influenţe externe sînt: 1. Montarea trafo sau a soclurilor pe suporţi elastici, fie cauciuc, fie arcuri. 2. O altă metodă e separarea alimentării de montaj, două şasie separate. ............... Orice alte artificii care nu acţionează asupra elementelor elastice sînt neeficiente. Rolul comercial nu-l discut ptr a nu se interpreta. Sper să fie de folos informaţiile. ............... P.S. Există lămpi proiectate special antimicrofonice (ptr aplicaţii audio şi radio, exemplu EF12 Spezial) şi antivibraţii (aplicaţii militare ca 6n14n-K). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hersorin Postat August 23, 2015 Autor Share Postat August 23, 2015 Si cele doua modele de constructie folosite de adevaratele lampi Brimar in anii 50 . In dreapta este modelul 571 folosit pentru consumul normal , iar in stinga este 987 folosit pentru lampile speciale . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat August 23, 2015 Share Postat August 23, 2015 Ca să putem observa ceva diferenţe constructive, trebuie ambele lămpi pozate în aceeaşi poziţie a elementelor interne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hersorin Postat August 23, 2015 Autor Share Postat August 23, 2015 Sper ca acum este bine . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat August 23, 2015 Share Postat August 23, 2015 Da, sînt diferite fizic, deşi funcţional sînt compatibile. Practic una e ''înaltă'' şi cealaltă ''mijlocie''. Probabil înălţimile anozilor sînt de 17 şi 14mm. Sigur sînt mici diferenţe şi la capacităţile interne, de unde s-ar putea simţi diferenţe în audiţie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pilgrim Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 viobio, zal, o alta poveste audiofila auzita este ca trebuie sa ascultam cu acel capac metalic de protectie al lampilor care are avea si alt rol, anume de cusca faraday. E mit sau adevar? Lampile nu se incalsec prea tare cu acel capac tinut peste ele? E bine, e rau? Au nevoie lampile de aer/aerisire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pilgrim Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Capacul se incalzeste foarte tare, nu poti tine mana pe el si atunci ma gandesc la lampi, pentru ca aerul nu mai circula printre ele. Nu e nici o problema? E bine sau rau ca se incalzesc mai tare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Greierasul Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 e bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pilgrim Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 vio, ma omori cu zile... Te rog sa-mi raspunzi: e bine sau nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Nu e o problemă încălzirea lămpilor, aşa sînt construite să funcţioneze cîtă vreme nu se topeşte balonul. Într-o plajă destul de largă de temperatură, toate elementele lămpii se dilată aproximativ solidar, astfel se păstrează aproximativ aceleaşi caracteristici o perioadă de funcţionare îndelungată. Dilatări diferite apar la capetele gamei de temperatură normale între starea rece şi caldă a lămpii, ca şi la o încălzire exagerată, distructivă. De la asta face excepţie încingerea exagerată a cîte unul element intern al lămpii, cum ar fi topirea G2 la pentodele şi tetrodele finale sau înroşirea anodului la orice lampă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pilgrim Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Da, multumim pentru explicatiile tehnice, dar ...''eu cu cine votez'', adica ascult cu capac sau fara capac? Sau oricum e bine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Capacele sînt de protecţie. Nu au rol în audiţie, ca de altfel nici alte elemente structurale (şasiu, mînere, etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hersorin Postat August 29, 2015 Autor Share Postat August 29, 2015 Evolutia (eu zic involutia ) lampii normale Brimar 12AU7 . Pina in 56 cu getter patrat, apoi rotund , deci sunt lampi din 53 pina in 56 intr-o imagine si dupa 60 in cealalta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hersorin Postat Septembrie 4, 2015 Autor Share Postat Septembrie 4, 2015 Bijuteriile mele galbenioare , Brimar 6067 din anii 50-60 . Cele din 53 si 54 suna cel mai bine . Cred ca mi-am asigurat stoc pe viata la acest model care de altfel este si lampa mea preferata . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fane079 Postat Septembrie 13, 2015 Share Postat Septembrie 13, 2015 Frumoasa colectia...dar si costa !!! Intamplator si eu ascult tot printr-un Brimar, dar 12au7...si imi place mai mult decat Sylvania 12au7...asta pe sistemul meu ,,ultra modest,, Apropos, cum suna Tung-Sol 12au7w ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hersorin Postat Septembrie 13, 2015 Autor Share Postat Septembrie 13, 2015 Pentru pretul lor sunt destul de bune . Vorbesc despre modelul nou . Sunt destul de detaliate si neutre . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hersorin Postat Septembrie 13, 2015 Autor Share Postat Septembrie 13, 2015 Daca foarte multi amesteca Brimar cu Mullard pun si eu o foto cu cele doua marci , acelasi model, Brimar are D getter iar Mullard O getter. Mullard e in stinga . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanozaurus Postat Septembrie 24, 2015 Share Postat Septembrie 24, 2015 Intreb aici ca mi se pare cel mai potrivit loc, ma nedumereste amplificatorul acesta: http://184.168.208.58/View-Article.asp?hArticle=942 (viobio stie de ce dincolo n-am cont ) Vad ca e lucrat pe cablaj, care ar fi avantajele si dezavantajele fata de montajul in aer (daca nu asta e termenul corect va rog sa ma corectati) ? Carcasa e tare frumoasa dar asigura o racire suficienta ? Nu stiu ce inseamna MSRP dar daca in dreptul lui scrie $6500 presupin ca e vorba de pret, vine cam 4300 euro, nu e cam scump ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hersorin Postat Septembrie 27, 2015 Autor Share Postat Septembrie 27, 2015 Inca doua lampi bunisoare de la Brimar . Modelele sunt mai noi adica anii 60 . 13D5 sunt cu al lor cod 571 si CV4003 cu 987 . CV4003 sunt teoretic 6067 dar ca sunet nu prea se aseamana deloc . CV4003 sunt foarte detaliate si dinamice pe cind 6067 sunt mai calde , matasoase cu sunet relaxat . Atit 13D5 cit si CV4003 sunt destul de bune fata de lampile noi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Greierasul Postat Septembrie 27, 2015 Share Postat Septembrie 27, 2015 Cea mai mare problema la cablajele amplificatoarelor pe lampi poate fi temperatura. Un cablaj incepe sa devina din ce in ce mai valoros cu cat se comprima dimensiunile montajului. Daca in computere cablajul este esential, la amplificatoarele cu lampi este aproape total nepotrivit chiar daca lipsa lui arata oarecum neprofesionist, amatoricesc. Un cablaj supus temperaturilor mari si tensiunilor mecanice dese provenite din schimbarea lampilor va ceda repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Victor Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Cele scrise mai sus mentioneaza o exceptie , si se refera doar la amplasarea soclurilor lampilor finale , care disipa o putere foarte mare , tipic peste 30W in clasa A . La amplificatoarele cu lampi in clasa AB , nu apar astfel de probleme , deoarece materialul standard pentru PCB ( de obicei FR4 ) este foarte stabil termic si mecanic ( la grosimi peste 1,6 mm ) , are aceleasi performante cu stabilitatea termica aliajului de lipit ( numit popular fludor ) , iar puterile disipate ( valori medii ) in zona soclurilor lampilor finale sunt sub 30W / lampa . Solutia PCB este foarte buna , si micsoreaza costurile de fabricatie la serii mari de productie , deoarece anumite faze ale asamblarii amplificatoarelor se pot automatiza , disparand manopera umana si inerent excluzand erorile umane ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.