camiloiu Postat Iunie 13, 2015 Autor Share Postat Iunie 13, 2015 Cristi, in cazul asta ar trebui sa pun o doza. Am doua prize simple.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camiloiu Postat Iunie 13, 2015 Autor Share Postat Iunie 13, 2015 Si încă ceva, siguranța automata sau fuzibila? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Cristi, in cazul asta ar trebui sa pun o doza. Am doua prize simple....[/quotAsa e, un singur circuit, o doza ( daca e musai, eu as merge cu un fir dintr-o bucata de la tablou), iar la capat cite prize e nevoie. Sigurantele nu le-am incercat, eu folosesc automate de calitate peste medie ( gen ABB ), dar ar fi zvonuri care spun ca sunt de preferat sigurantele fuzibile clasice, vechi. Nu am comparat, asa ca nu stiu ce sa-ti spun. Sigurantele automate cica ar avea o componenta inductiva, unii spun ca aceasta aparae doar in cazul suprasarcinii. . Eu cred ca as pune o sihuranta clasica, fuzibila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camiloiu Postat Iunie 13, 2015 Autor Share Postat Iunie 13, 2015 OK Cristi, si cum leg prizele între ele? Siguranța fuzibila nu este din cea comunista, ci recenta:) seamănă cu una automata dar in care se introduce siguranța efectivă fuzibila . Așa arată: http://www.kempelektroniksshop.nl/accessories/cylindric-fuse-cartridge/ultimate-cylindric-fuse-cartridge.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camiloiu Postat Iunie 13, 2015 Autor Share Postat Iunie 13, 2015 Vio, am dat ca explica acea siguranța. Una Siemens identică costa 30 de Lei.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Greierasul Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Camiloiu cel mai important este sa ai un singur traseu de cablu neantrerupt de la tablou pana la priza audiofila. E recomandabil daca poti sa cumperi o priza cu mai multe gauri de stecher, asa incat toate aparatele sa intre in acelasi punct. Mai departe cablurile de alimentare ale aparatelor sa mearga la priza impreuna daca se poate, stranse toate intr-un manunchi. daca se poate rasucite, torsadate. Asa eviti buclele de masa. Asta e cel mai important. Apoi o impamantare corecta pentru siguranta contra electrocutarii. Poti sa alegi ce conductor vrei, plin, litzat , doar sa fie cat de cat groscior si cu cat mai mult cupru in aliajul din care este format. Contacte mecanice ferme si neoxidate peste tot si cam asta e. O siguranta de buna calitate, fuzibila sau automata nu prea conteaza, alege tu ce vrei, intre 10A si 16A. Jack ti-a subliniat intr-o fraza ce ti-am insirat eu in 10 randuri. Asta e ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camiloiu Postat Iunie 13, 2015 Autor Share Postat Iunie 13, 2015 Bine dragilor. Cablu 3x4mm litat sau solid, conexiune stea in Capat către cele doua prize spele, automata de 16A. MI am si un distribuitor Systems& Magic cu conexiuni in stea, pe care sa-l folosesc ka nevoie, însă voiam sa evit prea multe conexiuni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktf Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Urmeaza sa imi contruiesc si eu casa, posibil sa incep anul asta sau cel mai tarziu la anul. O sa ma roada partea asta de electrica, ca o sa vreau sa am toate facilitatile in domeniul asta. Eu ma gandeam ca pentru PC-uri si alte componente electronice sensibile sa imi iau un UPS de 3kw-5kW pe care sa il las intr-o debara si de la care sa trag prize separate in camerele care o sa aiba echipamentele si care sa fie alimentate din UPS , nu din reteaua electrica. Presupun ca nu e recomandat sa pun si amplificatoarele pe UPS ? Am mai auzit in trecut recomandari negative in legatura cu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Bine dragilor. Cablu 3x4mm litat sau solid, conexiune stea in Capat către cele doua prize spele, automata de 16A. MI am si un distribuitor Systems& Magic cu conexiuni in stea, pe care sa-l folosesc ka nevoie, însă voiam sa evit prea multe conexiuni Foarte bine! De evitat conexiunile reci. Exista distribuitoare, doar ca o buna parte din efectul "stelei" se pierd prin conexiunea IEC-ului in device. Eu le-am manufacturat pe toate, am pus contacte ferme cu reglete si eventual cositor, m-am uitat la prizele folosite ( Legrand aplicate ) ca lamelele sa fie dintr-o bucata si....cam asta e. Legat de saritul sigurantei, mai rapid sau mai lent....nu stiu ce sa zic, sa nu uitam ca si aparatele au siguranta in ele . Desi folosesc sigurante automate, marturisesc ca mi se pare mai "cinstita" (dpdv audiofil) chestia cu siguranta clasica, fuzibila. Eu am pus automate din 2 motive: 1. Cind am facut instalatia nu se mai gaseau nici daca "dadeai cu tunul" de alea fuzibile 2. Avem 8 ramuri in tot show-room-ul, in medie cite una pentru fiecare camera si necesita un tablou mai complex. Fiecare ramura cu siguranta ei. Un lucru e cert, stiut si confirmat: e bine de evitat folosirea de "ramuri" diferite pentru componente diferite ale aceluiasi sistem. Daca extrapolam, poate fi chiar nenorocire daca avem trifazic si folosim o faza diferita (DIN CELE 3 ) pentru o componenta fata de celelalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Chestia cu amplificatoarele pe UPS este cu dus si intors, si am sa explic si de ce, ca sa inteleaga tot omul. Marea majoritate a UPS-urilor nu sint cu forma de iesire sinusoidal pur, ca atare un consumator cu transformator clasic va avea mult de suferit deoarece tensiunea la iesire este un pic rectangulara. Nici macar circuitul DC Trap nu te scoate la liman. UPS-urile mai moderne, dar si mai scumpe, au forma de iesire sinusoidala "construita" in comutatie, deci indiferent ce filtre L/C avem la iesirea UPS, tot va fi prezenta o mica componenta continua de inalta frecventa. Ideea este ca in esenta, un UPS a fost initial gindit pentru computere care au surse in comutatie, acestea fiind aproape imune la forme distorsionate ale tensiunii, cele clasice fara PFC, putind fi alimentate chiar si in tensiune rectangulara, cu mici pierderi la tensiunea genenala redresata, deoarece nu se mai aplica ca in cazul sinusoidal, U retea x 1,41=U redresat disponibil SMPS intern, adica din 230Vac la retea, obtinem disponibil pentru SMPS-ul sursei, cam 320-325Vcc.. Doar cele cu PFC (Power Factor Corection), sint mai pretentioase un pic la forma de unda a tensiunii de alimentare, si sint mai restrictive la variatiile frecventei, suportind un prag mai restrins, intre 47Hz si 63Hz, la diferente mai mari aparind probleme la boosterul PFC. Incearca intii amplificatorul pe care il ai in dotare, pe un UPS pure sinusoidal, si vezi ce si cum. Poti verifica comportamentul in gol, alimentindu-l intii de la reteaua clasica de 230Vac, printr-un ampermetru de AC serie cu ampliful pornit, cu volumul la minim si fara semnal, si sa masori curentul serie consumat in gol. Apoi il alimentezi in aceleasi conditii din UPS pure sine, si masori, daca arata un curent mai mare decit din retea, inseamna ca acel UPS are virfuri de DC la iesire sau componente de HF reziduale. Mai departe, este lesne ce si cum. In sfirsit un lucru la care sunt de acord cu tine. Asa e, de evitat UPS-uri in sisteme audio. Pot face mai mult rau decit bine. . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camiloiu Postat Iunie 13, 2015 Autor Share Postat Iunie 13, 2015 C sa fac legăturile in doza? Reglete, cositorire? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Daca nu poti sa pui cablul dintr-o bucata si trebuie sa folosesti doza, fa-le clasic, rasucite, contact cit de ferm si pot fi si cositorite. Dar poate cu ceva bunavointa si manualitate, un electrician priceput ar putea sa traga firele dintr-o bucata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camiloiu Postat Iunie 13, 2015 Autor Share Postat Iunie 13, 2015 Pai vin cu un cablu de 3x4 pana la priza, dar aceasta este simpla, nu dubla. Asta am întrebat, cum fac legătura între ele? Dacă e doza, fac cum ai propus. Dacă nu pun doza, si cu cu cablul pana la priza, pe a doua cum O leg? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Pai vin cu un cablu de 3x4 pana la priza, dar aceasta este simpla, nu dubla. Asta am întrebat, cum fac legătura între ele? Dacă e doza, fac cum ai propus. Dacă nu pun doza, si cu cu cablul pana la priza, pe a doua cumO leg? Daca vei veni pina la mine iti voi arata practic, in cel mai rau caz, macar suna-ma. E dificil sa explic in scris, ar trebui macar o schita.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Dom' Camiloiu, se poate rezolva problema in mai multe moduri. Daca sunteti in faza de constructie-reamenajare puteti monta in zid blocuri de doze pentru aparat (se ansambleaza precum piesele de Lego) . Cablul de prize litat , 3x4 , se va lega la bornele primei prize si apoi din una in alta cu fir de 2.5 pana la ultima. Vedeti ca blocuri de prize sub-tencuiala se gasesc pana la maxim 5 bucati (foarte rar cu 6). Prizele de firma au in dreptul fiecarei borne doua lacasuri de conectare, deci va permite o sosire si o plecare. E bine sa evitati orice fel de doza de ramificatie! Sau puteti veni cu cablul pana la priza simpla din perete. Astfel veti avea 2 prize simple, 2 cabluri prin perete cu 2 bipolari in tablou, unul de 10 si unul de 16 dupa cum va doriti. De la astea 2 prize simple veti masca in spatele rackului cu scule 2 blocuri de prize ( ca la prelungitor) pentru consumatorii doriti. Blocurile astea de prize ca la prelungitor sunt si ele diverse modele de diverse firme, de preferat Schneider, Moeller sau ABB. Iar polologhie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 În cazul înădirii firelor e de preferat cositorirea cu simţ de răspundere după răsucirea împreună a firelor pe o lungime de cel puţin 2 cm şi izolarea la fel de bună. Dacă nu se poate proceda aşa, există reglete de terminale în care se introduc firele răsucite şi se strîng cu şurub. Se folosesc fire normale nu liţate prin pereţi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Pe vremea lui nea Nicu se foloseau intr-adevar AFY si FY (adica aluminiu sau cupru masiv). Vremurile s-au schimbat si se foloseste cu succes MYF (conductor litat din cupru). In doze si prize se lucreaza greu cu fire masive si nu ai garantia contactelor ferme. Am gasit si-o poza cu genul de prize modulare: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Cu 4mmp cupru masiv credeti-ma ca e foarte greu sa faci legaturi, dpdv mecanic mai ales, in prize modulare ca cele de mai jos: Am atasat si-o poza cu doua doze de aparat modulare care se ataseaza ca la Lego. Puteti realiza pana la maxim 6 bucati alipite, dar veti gasi foarte greu masca completa pentru 6 unitati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Meseria de electrician nu e uşoară, altfel erau ciorchini de ''meşteri'' pe toate drumurile. Chinuiala mecanică e una din greutăţile meseriei, pînă la urmă totul se reduce în acest caz la îndemînare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Greierasul Postat Iunie 13, 2015 Share Postat Iunie 13, 2015 Mare atentie ca multifilarele se desfac usor. Tensiunea mecanica aplicata initial nu reuseste sa aseze imediat litzele pe pozitia finala. Cei care strang cablurile litzate direct la boxe si amplificatoare stiu ca dupa un timp scurt deja este necesara o noua strangere. Tot cablul plin FY pastreaza mai bine tensiunea mecanica in surubul de strangere. Nu-i usor dar macar faci treaba asta o singura data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 Nu vreau sa intind discutia asta la nesfarsit, insa problema contactelor ferme la bornele de legatura e una foarte importanta mai ales la tensiuni si curenti mari. In cazul de fata conductorul masiv, la o strangere corecta, va face contact cu cele doua lamele ale bornei doar pe generatoarele cilindrului. Deci o suprafata de contact redusa la mai putin de 10% din suprafata. Mai ganditi-va un pic la aspectul asta. Un fir litat, despicat in doua si cositorit, strans apoi ferm, asigura contact pe aproape intreaga suprafata a conductorului. D-l Camiloiu pana la urma va face cum crede de cuviinta. Bine ar fi sa fie ajutat la fata locului de un electrician priceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 Nu vă opreşte nimeni să ciocăniţi conductorul masiv ca să devină plat la capetele ce vor fi strînse cu şuruburi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 Ciocanit conductorul? Asta da idee de "ciocanar", vorba lui Vio. Da' sa cositoriti conductorul pe un papuc tip furca nu va ganditi? Indiferent ca-i multifilar sau masiv. Pe multifilar se poate face si sertizarea in papuc. Si atunci ai contact ferm si obtii maximum de suprafata de contact. Nu m-ar fi dus capu' sa ciocanesc conductorul la priza, parol! Ai o bere de la mine Adriane! De mult n-am mai ras cu atata pofta! Ma si vad cu ciocanul si nicovala langa priza, "forjand" conductorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 La conductoare mai groase de 3mm se poate aplica ciocănirea, adică aplatizarea capetelor ce vin strînse în cleme, dacă acele cleme nu sînt profilate pe forma şi dimensiunile conductoarelor. Evident că nu trebuie exagerat. Cu papucii e mai greu în ziua de azi, necesită reglete izolate cu şuruburi ''la vedere'' ptr înădire. Arată frumos într-un tablou cu aspect arhaic, pe placă de marmură cu heblu, cabluri izolate cu cauciuc, bumbac şi acoperite cu catran ... ceva steampunk. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat Iunie 14, 2015 Share Postat Iunie 14, 2015 La conductoare mai groase de 3mm se poate aplica ciocănirea, adică aplatizarea capetelor ce vin strînse în cleme, dacă acele cleme nu sînt profilate pe forma şi dimensiunile conductoarelor. Evident că nu trebuie exagerat.Cu papucii e mai greu în ziua de azi, necesită reglete izolate cu şuruburi ''la vedere'' ptr înădire. Arată frumos într-un tablou cu aspect arhaic, pe placă de marmură cu heblu, cabluri izolate cu cauciuc, bumbac şi acoperite cu catran ... ceva steampunk. Am impresia ca vorbesti doar ca sa n-adormi... La conductoare mai groase de 3 mm solutia eleganta si durabila este tocmai papucirea, nu "cocanirea". Cu papucii e mai greu in ziua de azi? Por que? Nu gasesti papuci furca, sau ce? Sau n-ai cleste de sertizat pentru cabluri multifilare? Despre ce cleme izolate vorbesti? Papuc furca pentru conductor multifilar (desi daca-i dai jos mansonul de plastic il poti si cositori pe conductor masiv): Papuc furca pentru cositorire: Papuc tip saiba pentru sertizare neizolata: Si pentru cositorire sau sertizare neizolata: N-am mai stat sa-l scot si pe cel cu sertizare izolata. Dupa cum se poate observa din foto, se gasesc cate vrei la TME. Deci... despre ce cleme izolate ai nevoie, "nea forjoru' "? Ca ciocanar nu cred ca esti.... Cand va aud cu solutii de-astea de la Academia de Dorei, gen las-o ba sa merge-asa.... Daca tot va apucati de o treaba, faceti-o fratilor cum trebuie, nu o "mai legati cu sarma"... Sau tu te referi la terminale tip "inel cu siret"? Adica astea: Si setul de clesti de sertizare: Primul din stanga - papuci neizolati, urmatorul papuci izolati, ultimii doi sunt pentru inele cu siret. Pentru inele cu siret ai avea nevoie de reglete izolate, dar tinand cont ca se discuta despre conectarea in terminalele de PRIZA, nici macar la astea n-ai nevoie de reglete. Cat despre conectarile in doza de legaturi, cel mai bun rezultat il ai cu rasucire si cositorire in "pipa", sau folosirea conectorilor Wago pentru conductor masiv. In nici un caz nu se folosesc reglete, decat daca ai chef, asa cum bine preciza un coleg de forum, sa le faci verificarea la fiecare cateva luni. Eu zic sa nu mai propuneti solutii de-astea "pompieristice", ca pe urma, exact cum zicea si Vio, chiar zice lumea ceva de "ciocanisti"... PS Pentru ca "m-am distrat" intr-o perioada cu executia de instalatii electrice casnice si/sau industriale, am si calificare/atestat/autorizatie (ce-i drept, n-am mai reinoit-o in ultimul timp, ca mi-a "trecut" de lucrari de santier) de electrician joasa si forta. Asa ca va rog, nu-mi mai vindeti "castraveti de Dabuleni". Please... Later edit: Mare atentie ca multifilarele se desfac usor. Tensiunea mecanica aplicata initial nu reuseste sa aseze imediat litzele pe pozitia finala. Cei care strang cablurile litzate direct la boxe si amplificatoare stiu ca dupa un timp scurt deja este necesara o noua strangere. Tot cablul plin FY pastreaza mai bine tensiunea mecanica in surubul de strangere. Nu-i usor dar macar faci treaba asta o singura data. Raimond, pentru exact acest lucru se folosesc inelele cu siret (vezi mai sus), ca sa mentina multifilarul compact in vederea strangerii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.