iosiP Postat Aprilie 22, 2014 Autor Share Postat Aprilie 22, 2014 ... Inaintea oricarei achizitii, din experienta mea, mai intai ar fi bine sa faceti niste tratamentele acustice, camerei de auditie . ... Si nu dupa ureche, mai bine apelati la un specialist.... De curiozitate, cum crezi ca lucreaza specialistii care iti analizeaza camera si iti propun tratamente acustice? Dupa ochi?Hai ca m-ai facut curios: am chemat un specialist (adevarat, nu unul facut "pe puncte") si stiu cum a analizat camera, poate ne explici tu cum ar fi putut sa o faca "inaintea oricarei achizitii"?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hersorin Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Raportul REZOLUTIE-MUZICALITATE este una din problemele majore in hobiul nostru . Rezolutie maxima inseamna deficit de muzicalitate si invers . Daca si muzica ar fi inregistrata la fel poate compromisul ar fi mai mic dar stiti cum este . Oricum din cite am vazut majoritatea inclina balanta spre muzicalitate (ma refer la sisteme de casa ) . In magazin imi pare exact invers , rezolutie la maxim sa impresioneze cumparatorul (mai ales incepatorii) . Si inca ceva am mai vazut , majoritatea care asculta perioade mai lungi si mai dese au sisteme mai calde-muzicale . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreic Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Asa este! Eu cel putin am umblat o lunga perioada dupa detalii, si ma bucuram cand auzeam mereu sunete noi, insa de la un punct incolo sunetul a inceput sa devina analitic, steril si chiar obositor. Am avut o revelatie cand am ascultat in loc de DacMagic+roksan Kandy un cd player Philips vechi + un amp Revox, de asemenea f vechi. Sunetul nu era la fel de precis, dar era mai moale, mai cald si mai placut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Raportul REZOLUTIE-MUZICALITATE este una din problemele majore in hobiul nostru . Rezolutie maxima inseamna deficit de muzicalitate si invers . Daca si muzica ar fi inregistrata la fel poate compromisul ar fi mai mic dar stiti cum este .Oricum din cite am vazut majoritatea inclina balanta spre muzicalitate (ma refer la sisteme de casa ) . In magazin imi pare exact invers , rezolutie la maxim sa impresioneze cumparatorul (mai ales incepatorii) . Si inca ceva am mai vazut , majoritatea care asculta perioade mai lungi si mai dese au sisteme mai calde-muzicale . Hmmm....Interesanta lege ai promulgat. Daca ti-as arata citeva sisteme si rezolute si muzicale. ce-ai zice? Probabil ai spune ca sunt exceptia care confirma regula Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jack Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Oare un sunetdin natura ( sa zicem o chitara rece, cu un contrabas si o toba, eventual pian) e lipsit de precizie sau de muzicalitate......Hmmmm....asta chiar e o dilema serioasa. Lasind gluma deoparte, muzica nu "facuta " doar din rezolutie. MAi contribuie crucial si alti parametrii, mai ales dinamici, cum ar fi macro si microdinamica, focusul, coerenta, lipsa distorsiunilor, TIMING-ul, etc. Asa este! Eu cel putin am umblat o lunga perioada dupa detalii, si ma bucuram cand auzeam mereu sunete noi, insa de la un punct incolo sunetul a inceput sa devina analitic, steril si chiar obositor. Am avut o revelatie cand am ascultat in loc de DacMagic+roksan Kandy un cd player Philips vechi + un amp Revox, de asemenea f vechi. Sunetul nu era la fel de precis, dar era mai moale, mai cald si mai placut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iosiP Postat Aprilie 23, 2014 Autor Share Postat Aprilie 23, 2014 Jack, din cate-mi mintesc am ascultat la tine un sistem la care ai schimbat doar boxele, si ai trecut de la muzicalitate la rezolutie... ce-i drept, celelalte atribute de care pomenesti erau acolo, dar trebuie sa recunosti ca prezentarea s-a schimbat: eu unul nu am avut preferinte clare (au depins de muzica) si nici pana astazi nu stiu pe care dintre cele doua variante as prefera-o, daca "ar fi sa fie". Asa cum cred ca este preferabil ca preamplificatorul si amplificatorul de putere sa fie produse de aceeasi firma, si preferabil din aceeasi gama, tot asa cred ca este bine ca toata "cablaraia" sa foloseasca aceleasi materiale si acelesi principiu de fabricatie (pe scurt, sa fie produsa de aceeasi firma). Cu toate acestea, desi folosesc Siltech cap-coada, am preferat sa raman la Audioquest pentru cablurile de boxe: am incercat Siltech, suna excelent dar nu sunt cabluri "de drum lung", rezolutia devenind obositoare dupa cateva ore de auditie. Desigur, urechile mele - preferintele mele, iar altii ar putea avea alte opinii. P.S. Am ascultat un sistem Burmester-Boulder-Soulution-Magico, cablat exclusiv cu Siltech din gama "de top". Sunetul a fost impecabil, dar dupa vreo ora deja obosisem de la detaliile redate (nu vrei intotdeauna sa auzi un "split" mai putin inspirat, chiar daca acesta se afla pe disc). Sau altfel spus, caviarul (chiar si Beluga) este superb, la fel si trufele de Perigord, dar dupa o vreme te-apuca cheful de-o ciorba de burta si-o ceafa de porc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
igor1234 Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Salut,, ... Inaintea oricarei achizitii, din experienta mea, mai intai ar fi bine sa faceti niste tratamentele acustice, camerei de auditie . ... Si nu dupa ureche, mai bine apelati la un specialist.... Parerea mea si a altor specialisti... Acum vreo doi ani am ascultat un sistem cu un pret de cca 150.000 euro, fara a lua in calcul pretul cablurilor. Era intr-o camera foarte bine tratata, "de specialisti". A doua zi, in alta parte, am ascultat un sistem cu un pret de lista de vreo 80.000 euro. Asta era intr-o camera goala, fara niciun fel de tratament, nici macar mobilier si totusi a sunat MULT mai bine decat cel din ziua precedenta. Si aici nu ma refer la chestii de preferinte, ci la probleme grave, sibilante, lipsa totala de bas etc. Deci poti sa-ti amenajezi si sa-ti faci cele mai "profesioniste" tratamente acustice inaintea achizitiei sitemului, dar daca nu te ajuta sistemul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mariutim Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Jack,o intrebare pentru ca se discuta mult pe marginea subiectului.Se zice ca in functie de originea amplificatoarelor(englezesti,frantuzesti,italiene,americane)sunetul difera indiferent ce cabluri ai pune in sistem.Cele italiene si americane ofera mai multa caldura si muzicalitate.Cat e adevar aici si cat este mit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
camiloiu Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Intervin si eu putin Playerul si ampliful meu sunt italiene, si da, ofera "caldura si muzicalitate" , dupa urechile mele. Dupa ale lui pilgrim , probabil suna altfel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SonusF Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Muzica ''LIVE'' , CEA NATURALA, nu REPRODUSA este dinamica (ARE macro si microdinamica), este rezoluta, transparenta, coerenta, focusata, are Timing, este timbrala in functie de spatiul auditiei , desfasurarii evenimentului, aer liber, sala de concert, club..., in functie si de locul - randul pe care te aflii, etc, cand spatiul este inchis, ... SI Daca toate aceste aspecte sunt redate printr-un sistem bine gandit cu cat mai putine distorsiuni, cu toate elementele constitutive in Sinergie, sistem alcatuit de un pasionat, care a mers si merge sa asculta Muzica ''l Live'', asta insemna dupa unii ca este o Muzica artificiala si un sistem audiofil ? DOAR PENTRU AUDIOFILI si nu unul pentru Melomani ??? ... ... Adica corzile de contrabas care zbarnaie la mai putin de 2 metri, adica foarte rezolute si dinamice ..., audiate in Greenhours, nu sunt naturale...??, PREMIERUL (pour les conoisseurs) caruia ''i se simt toate arculetele'' este audiofil si nu natural... ?? , iar sistemul care le reproduce, nu este muzical...??, nu este pentru melomanii... ??? ...doar pentru audiofili... ?? DOH... Am avut norocul sa audiez multe sisteme cu caracteristici audiofile care faceau multa Muzica . Una nu exclude pe cealalta. Period! Dupa parerea mea si a altor specialisti ADEVARAT CU CAT ERA MAI MARE BUGETUL , CARACTERISTICILE AUDIOFILE ERAU MAI BINE REDATE DAR NU IN DAUNA MUZICII. ...Si nu erau deloc obositoare. Am audiat boxe dinamice cu caracteristici de transparenta like panourilor electrostatice , timp de 3 (trei) ore, la nivele realiste, 88 - 98 dB, (existe softuri pt. mobil, de mas. a intensit sunetului...), si au facut multa Muzica . Sa confirme auditoriul... Adica dupa unii Stradivarius vs. Guarneri, este nenatural, audiofil doar... ??, (pour les conoisseurs - este considerat ''brightness''), iar Guarneri este doar pentru melomani...??? (pour les conoisseurs - este consideratb ''darkness'') Acelasi lucru pentru Steinway vs. Bosendorfer vs. Yamaha... ?? Va rog mai mergeti pe la evenimente Muzicale LIVE, .... sa audiati Muzica Adevarata...! ... Apoi audiati si sisteme bine gandite... de adevarati pasionati... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SonusF Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Salut' date=', ... Inaintea oricarei achizitii, din experienta mea, mai intai ar fi bine sa faceti niste tratamentele acustice, camerei de auditie . ... Si nu dupa ureche, mai bine apelati la un specialist.... Parerea mea si a altor specialisti... [/quote'] Acum vreo doi ani am ascultat un sistem cu un pret de cca 150.000 euro, fara a lua in calcul pretul cablurilor. Era intr-o camera foarte bine tratata, "de specialisti". A doua zi, in alta parte, am ascultat un sistem cu un pret de lista de vreo 80.000 euro. Asta era intr-o camera goala, fara niciun fel de tratament, nici macar mobilier si totusi a sunat MULT mai bine decat cel din ziua precedenta. Si aici nu ma refer la chestii de preferinte, ci la probleme grave, sibilante, lipsa totala de bas etc. Deci poti sa-ti amenajezi si sa-ti faci cele mai "profesioniste" tratamente acustice inaintea achizitiei sitemului, dar daca nu te ajuta sistemul... ...Adevarat... si Vice versa... ...Si eu am audiat un sistem de 20K Euro, intr-o camera foarte ''gandita''/ ''lucrata'', si a ''taiat'' UN sistem de peste 150, 000 Euro, dispus intr-o camera mare de vila dar... netratata corespunzator. Cel care avea sistemul de peste 150K, ii venea sa-si muste degetele, asculta si nu ii venea sa creada ...Period! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
igor1234 Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Te cred, dar nu despre asta era vorba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibi Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Te cred, dar nu despre asta era vorba... ... mai contează despre ce e vorba ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mariutim Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 Salut' date=', ... Inaintea oricarei achizitii, din experienta mea, mai intai ar fi bine sa faceti niste tratamentele acustice, camerei de auditie . ... Si nu dupa ureche, mai bine apelati la un specialist.... Parerea mea si a altor specialisti... [/quote'] Acum vreo doi ani am ascultat un sistem cu un pret de cca 150.000 euro, fara a lua in calcul pretul cablurilor. Era intr-o camera foarte bine tratata, "de specialisti". A doua zi, in alta parte, am ascultat un sistem cu un pret de lista de vreo 80.000 euro. Asta era intr-o camera goala, fara niciun fel de tratament, nici macar mobilier si totusi a sunat MULT mai bine decat cel din ziua precedenta. Si aici nu ma refer la chestii de preferinte, ci la probleme grave, sibilante, lipsa totala de bas etc. Deci poti sa-ti amenajezi si sa-ti faci cele mai "profesioniste" tratamente acustice inaintea achizitiei sitemului, dar daca nu te ajuta sistemul... ...Adevarat... si Vice versa... ...Si eu am audiat un sistem de 20K Euro, intr-o camera foarte ''gandita''/ ''lucrata'', si a ''taiat'' UN sistem de peste 150, 000 Euro, dispus intr-o camera mare de vila dar... netratata corespunzator. Cel care avea sistemul de peste 150K, ii venea sa-si muste degetele, asculta si nu ii venea sa creada ...Period! Poate si-o fi cumparat sistemul, dupa indicatii primite pe forumuri.Nu ar fi primul nici ultimul care pateste chestia asta.Doua Sonus Faber Venice,ceva electronice cat un bivol ,basca cablele de rigoare si gata suma.Ce mai conteaza cum suna,daca sunt scumpe.Da bine pe forumuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SonusF Postat Aprilie 23, 2014 Share Postat Aprilie 23, 2014 ... Correct ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iosiP Postat Aprilie 24, 2014 Autor Share Postat Aprilie 24, 2014 SonusF, "Autumn in Seattle" (Tsuyoshi Yamamoto Trio) a fost inregistrat cu 9 (adica noua) microfoane, iar "Stradivarius on Gold CD" (Yoko Fujita - vioara si Keiko Ogura - pian) are piese inregistrate cu 5 (adica cinci) microfoane! Motivele sunt simple: 1. Microfoanele nu "aud" la fel ca noi, deci diferentele de directivitate, sensibilitate si raspuns in frecventa trebuiesc compensate la mixaj. 2. Dispersia si atenuarea cu distanta sunt diferite in cazul instrumentelor reale si in cazul incintelor acustice (de exemplu, reducerea SPL cu 6dB la dublarea distantei nu este valabila decat in cazul in care sursa are dimensiuni mult mai mici decat lungimea de unda a semnalului). 3. Fiecare pozitie in sala de auditie are o acustica specifica - si implicit avantaje si inconveniente - deci inginerii de sunet incearca sa obtina inregistrari care sa ofere "the best of both worlds". In aceste conditii exista sisteme care ofera o perspectiva "din randul trei" si altele care ofera o perspectiva "din randul 15". Care dintre ele este corect? Dupa parerea mea, ambele, doar ca preferintele posesorilor vor favoriza intotdeauna una dintre prezentari in defavoarea celeilalte. Te rog sa ma crezi ca mi-am facut veacul prin baruri cu jazz live, si am avut ocazia sa ascult acelasi grup atat de la 2-3m cat si de la mesele aflate "la balcon"... deci stiu cum suna un premier, in ambele ipostaze, si stiu cum se modifica raportul dintre coardele si corpul unui contrabas, in functie de locul de auditie. Cat despre trompeta, nu pot sa spun ca-mi place sunetul "nearfield" (noroc de corpul rezonant relativ mic, care asigura o atenuare eficienta la cresterea distantei). Deci da, exista sisteme care favorizeaza rezolutia (sau prezentarea "first row", daca preferi) si altele care favorizeaza muzicalitatea (sau prezentarea "midhall"). Desigur, am putea sa renuntam la dihotomia rezolutie/muzicalitate si sa vorbim in termeni de distanta (pozitionare) a ascultatorului, doar ca sunt sigur ca intr-un astfel de caz se vor gasi unii care sa intrebe "in randul X, in ce sala?". Nu de alta dar carcotasii traiesc doar pentru a carcoti, in loc sa se bucure de muzica! P.S. Astazi am ascultat Billie Holiday :"Songs for Distingue Lovers", o inregistrare din 1957... Chiar crezi ca m-a interesat sunetul "premierului", cand eu aveam parul de pe brate ridicat de emotie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SonusF Postat Aprilie 24, 2014 Share Postat Aprilie 24, 2014 iosiP, te cred si iti dau dreptate... . Apreciez exemplul / expresia ''aveam parul de pe brate ridicat de emotie?'' mi s-a intamplat si mie , starea / sentimentul / emotia / te face sa uiti de tot ce te inconjoara... Albumele date exemplu sunt printre - geniale- din toate punctele de vedere... Iti recomand cu caldura sa audiezi, recomand tuturor, si ''Billie Holiday's Greatest Hits de la Decca'', inregistrari din perioada 1944 - 1950, chiar si sunetul / calitatea inregistrarii este foarte buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iosiP Postat Aprilie 25, 2014 Autor Share Postat Aprilie 25, 2014 Iti recomand cu caldura sa audiezi, recomand tuturor, si ''Billie Holiday's Greatest Hits de la Decca'', inregistrari din perioada 1944 - 1950, chiar si sunetul / calitatea inregistrarii este foarte buna. Din pacate nu le am, am insa "The Essential Billie Holiday" (o editie speciala de 3 CD-uri, in cutie de tabla ), discul mentionat mai sus si "Lady in Satin" (1958). Deocamdata am in plan ceva Sonny Rollins, Scott Hamilton si Paul Desmond... dar primul pe lista este Allan Taylor (chiar merita, atat pentru muzica cat si pentru texte si voce). Oricum, pentru cei care (se) intreaba de ce merita sa muncesti pentru a-ti pune la punct sistemul: am constatat pe propria-mi piele ca un sistem "bibilit" imi permite sa ascult inregistrari pe care pana acum le treceam la "etc."... deci in final, este vorba (tot) despre muzica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MarsX Postat Aprilie 25, 2014 Share Postat Aprilie 25, 2014 [dar primul pe lista este Allan Taylor (chiar merita, atat pentru muzica cat si pentru texte si voce). Subscriu pt Allan Taylor, preferatul meu este albumul "Hotels and dreamers", lansat in 2003. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SonusF Postat Aprilie 25, 2014 Share Postat Aprilie 25, 2014 Iti recomand cu caldura sa audiezi' date=' recomand tuturor, si [b']''Billie Holiday's Greatest Hits de la Decca''[/b], inregistrari din perioada 1944 - 1950, chiar si sunetul / calitatea inregistrarii este foarte buna. Din pacate nu le am, am insa "The Essential Billie Holiday" (o editie speciala de 3 CD-uri, in cutie de tabla ), discul mentionat mai sus si "Lady in Satin" (1958). Deocamdata am in plan ceva Sonny Rollins, Scott Hamilton si Paul Desmond... dar primul pe lista este Allan Taylor (chiar merita, atat pentru muzica cat si pentru texte si voce). Oricum, pentru cei care (se) intreaba de ce merita sa muncesti pentru a-ti pune la punct sistemul: am constatat pe propria-mi piele ca un sistem "bibilit" imi permite sa ascult inregistrari pe care pana acum le treceam la "etc."... deci in final, este vorba (tot) despre muzica! Adevarat iosiP, merita, muzica este totul, scopul si tinta urmarita, tinta noastra a audiofililor si melomanilor, poate accesarea ei se face pe ''linii'', diferite dar pana la urma toti dorim sa ascultam muzica. Iti dau dreptate, toata aceasta ''bibileala'', sa ai / sa avem un sistem performant, care este deja performant, necesita multa munca si consuma mult timp, nervi si bani. ...Dar si cand vine satisfactia... De fapt ''bibileala''(bine spus) inseamna cresterea rezolutiei, transparentei, dinamicii, vitezei, timingului, coerenta, precizie, soundstage -''3D'', focus, timbre mai bogate, extinderea bandei de frecventa, control, sinergia dintre componente, etc., toate componente audiofile, componente ale muzicii ''Live'', respectiv, a muzicii reproduse, in incercarea de a fi cat mai aproape de realitate, de ce am auzit, ce am ascultat - ''Live''. In final ''...it's All about Music''. inseamna de fapt, ca dorim sa ascultam mai multa Muzica. Am un sistem performant si im place cum suna / cum reda muzica, dar stiu ca se poate si mai bine, asa ca - prin faza de ''bibileala'', trec din pacate si fericire si eu la fiecare cateva luni, sau mai des ... ''ce ar fi / cum s-ar auzi daca schimb aia, dac pun asta, daca schimb asta, daca cumpar cablul acesta - da, este mai scump - poate suna mai bine...?, dar cu acestea ... In final, sper ca am mai multa muzica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johndoe21ro Postat Aprilie 25, 2014 Share Postat Aprilie 25, 2014 SonusF, "Autumn in Seattle" (Tsuyoshi Yamamoto Trio) a fost inregistrat cu 9 (adica noua) microfoane, iar "Stradivarius on Gold CD" (Yoko Fujita - vioara si Keiko Ogura - pian) are piese inregistrate cu 5 (adica cinci) microfoane! Motivele sunt simple: 1. Microfoanele nu "aud" la fel ca noi, deci diferentele de directivitate, sensibilitate si raspuns in frecventa trebuiesc compensate la mixaj. 2. Dispersia si atenuarea cu distanta sunt diferite in cazul instrumentelor reale si in cazul incintelor acustice (de exemplu, reducerea SPL cu 6dB la dublarea distantei nu este valabila decat in cazul in care sursa are dimensiuni mult mai mici decat lungimea de unda a semnalului). 3. Fiecare pozitie in sala de auditie are o acustica specifica - si implicit avantaje si inconveniente - deci inginerii de sunet incearca sa obtina inregistrari care sa ofere "the best of both worlds". In aceste conditii exista sisteme care ofera o perspectiva "din randul trei" si altele care ofera o perspectiva "din randul 15". Care dintre ele este corect? Dupa parerea mea, ambele, doar ca preferintele posesorilor vor favoriza intotdeauna una dintre prezentari in defavoarea celeilalte. Te rog sa ma crezi ca mi-am facut veacul prin baruri cu jazz live, si am avut ocazia sa ascult acelasi grup atat de la 2-3m cat si de la mesele aflate "la balcon"... deci stiu cum suna un premier, in ambele ipostaze, si stiu cum se modifica raportul dintre coardele si corpul unui contrabas, in functie de locul de auditie. Cat despre trompeta, nu pot sa spun ca-mi place sunetul "nearfield" (noroc de corpul rezonant relativ mic, care asigura o atenuare eficienta la cresterea distantei). Deci da, exista sisteme care favorizeaza rezolutia (sau prezentarea "first row", daca preferi) si altele care favorizeaza muzicalitatea (sau prezentarea "midhall"). Desigur, am putea sa renuntam la dihotomia rezolutie/muzicalitate si sa vorbim in termeni de distanta (pozitionare) a ascultatorului, doar ca sunt sigur ca intr-un astfel de caz se vor gasi unii care sa intrebe "in randul X, in ce sala?". Nu de alta dar carcotasii traiesc doar pentru a carcoti, in loc sa se bucure de muzica! P.S. Astazi am ascultat Billie Holiday :"Songs for Distingue Lovers", o inregistrare din 1957... Chiar crezi ca m-a interesat sunetul "premierului", cand eu aveam parul de pe brate ridicat de emotie? Intr-adevar, Autumn in Seattle al Tsuyoshi Yamamoto Trio este o inregistrare de exceptie. Ai uitat sa specifici ca sunt 9 microfoane de marci diferite. Cat despre prezentarea unui sistem, consider ca si 'front row' si 'midhall' pot fi caracterizate ambele si de muzicalitate si de rezolutie. Evident rezolutia pare usor exacerbata in 'front row' insa nu inseamna ca in 'midhall' ea lipseste sau e mult estompata. Un echiibru intre cele doua este intotdeauna de dorit. Ma bucur sa observ insa ca ai inceput sa pretuiesti bibileala si sa constati efectele ei pozitive. Stiu ca erai de alta parere in vremurile mai de demult. Ca de obicei, postarile tale sunt pline de substanta, Costin si ma bucur ca esti prezent si pe acest forum, virgin si profan asa cum este el momentan. O seara frumoasa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ed1em2 Postat Aprilie 26, 2014 Share Postat Aprilie 26, 2014 SonusF, "Autumn in Seattle" (Tsuyoshi Yamamoto Trio) a fost inregistrat cu 9 (adica noua) microfoane, iar "Stradivarius on Gold CD" (Yoko Fujita - vioara si Keiko Ogura - pian) are piese inregistrate cu 5 (adica cinci) microfoane! La un trio de jazz daca s-au folosit doar 9 microfoane denota faptul ca au lucrat acolo superingineri de sunet. De obicei la un set de tobe de jazz minimal(kick, snare ,tom ,floor-tom ,hi-hat ,ride cymbal, crash cymbal) se folosesc cam 8 microfoane minim (obilgatoriu 2 buc. pe snare drum). Mai pune macar 2 la pian si 1 buc la contrabas si dupa "carte" ar trebui sa fie minim 11. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johndoe21ro Postat Aprilie 26, 2014 Share Postat Aprilie 26, 2014 La pagina 4 in booklet se gaseste aranjamentul instrumentelor si al microfoanelor. Am facut un crop si l-am atasat aici: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ed1em2 Postat Aprilie 26, 2014 Share Postat Aprilie 26, 2014 Interesant ,deci setul de tobe e super redus ,au folosit 2 microfoane pentru bas iar ca ambianta nu e clar daca au folosit un singur microfon in doua pozitii(A ,B) sau e vorba de un set de 2 microfoane stereo( in configuratie xy sau la distanta in punctele A si B). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iosiP Postat Aprilie 27, 2014 Autor Share Postat Aprilie 27, 2014 "Nenea" care s-a ocupat de inregistrari este Winston Ma, deci vorba lui ed1em2, un "superinginer de sunet". Singura problema cu inregistrarile FIM este ca Ma foloseste acasa boxe Infinity (hibride, cu modulul de basi activ), ceea ce face ca toate discurile sale sa prezinte un usor exces in basi... si acute superbe (n-am mai auzit un pian la care registrul mainii drepte sa "picure diamante" fa fel ca in intregistrarile FIM). Un vis frumos, urzit de catre cei care stiu pentru cei care apreciaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.