Sari la conținut
HiFi Tech

Din concediu adunate


adrianlucian

Postări Recomandate

Intamplare

Aseara, ultima zi de concediu intr-o locatie obscura din Grecia, alene catre odaie, ora 21...

Cu coada ochiului, intr-un boutique mai cu staif (cu carpe mai spalatele) vad intr-un colt, prin usa deschisa niste boxe urate pe podea.

Sigla din coltul mastii mi-a aprins led-ul, intru, hello-hello, o pustoaica mult peste standardele feminine de frumusete locale(lipsa perciuni si mustati). Sunt de vanzare boxele? a bufnit-o rasul,"sa-l intreb pe tata" . Suna-l, zic.

"N-am cu ce, vine pe la ora 24" .Bine, ma intorc, ma pot uita la ele? Fara sa astept raspuns dau mastile jos, prafuite, zgariate, colturi belite. Ma lamuresc exact ce sunt, Tannoy SGM 10B. Las nr meu, zi-i lu' al batran sa ma sune cand vine.

"OK" zice don'soara.

Pe la 12 si un pic suna , cobor, merg trei case, hello-hello, i am Lucian...bla-bla cat cereti pe ele?,

-Zi-mi tu,

- Sunt in ultima zi de concediu, nu prea am,

-Da-mi 500, stim amandoi despre ce e vorba.

-Bine, zic.

Ii dau banii, "ajuta-ma sa le duc la masina", pe drum aflu povestea lui si a Tannoy-urilor, luate din GB, duse in Argentina, apoi in Italia si in fine in Grecia unde a fugit de lume. Cantautor destul de cunoscut, nu-i divulg identitatea, inregistreaza si scoate discuri si acum. Am palavragit o ora despre muzica, scule , ne-am despartit prieteni.

Le-am dat drumul acum o ora (dupa despaduchiere) Albert King cu SRV, In Session, e ce trebuie, iti rupe capul cum se aud si sunt urate cu spume....Le-am pus in sistemul din biblioteca, in locul Coral CX7, nearfield, in colturile biroului, un SE 6C33 le conduce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A ta era masina aia pe platforma de pe corabie (ferry de 6 1/2)? Un MB negru, CLK 200? De ce nu ai dat un telefon, ca doar asta e meseria mea ...Si eram la doi pasi de tine....Chiar vorbeam cu femeia, care a avut beleaua sa o pateasca la dracu cu carti...Auzi, te-ai nascut aseara, de la un demaror sa sara distributia? Sunt date care lipsesc ca nu iese...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e ceva in Thassos. Eu am patit acum doua saptamani acolo sa mi se taie un cauciuc pe ferry la dus, bine nu se compara cu ce ati patit voi dar ceva pluteste in aer. Beleaua era ca la dimensiunile mele de roata nu am gasit nimic pe insula...comanda la Kavala, venit cauciuc prost, alta comanda alt cauciuc, in final am mers pe insula tiptil numai cu rezerva mica.

Oricum, am vazut ft multe masini de RO si Serbia pe platforma pe acolo...


Ai fost la service Nitis in Limenas? Nenea ala parea ca se pricepe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lumea se supăra pe mine când recomand Logan atunci când ma întreabă ce mașina sa își ia sau cred ca fac recomandarea la mișto....

Are raport preț/fiabilitate/costuri de intretinere imbatabil.


Am zis ca când o sa moara Volvoul (ii mai dau cam 5-7 ani la cat mult merg cu el și cat de puțin îl menajez), Logan îmi iau....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masinile noi sunt o loterie, indiferent de marca, au multa electronica pe ele, însă când le cumperi de noi totul e acoperit de asistenta si garantie. Daca ai masina noua si ramai in pana, suni, vine platforma si se rezolva. Problema e ca masinile noi sh sunt mai imprevizibile ca cele vechi sh. Au tot felul de hibe electrice mai mult decât mecanice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ascultat pe indelete Tannoy-urile amintite la inceput de topic, le-am pus si pe siliciu, pe lampa pp 6L6 si pe pentoda clasa A E130L Zaerix. Nu fac mofturi, versatile, semnal sa fie corect. Canta intr-un mare fel, parca sunt facute pentru uz nearfield. Uneori, dupa ce mi se mai "incalzeste" auzul, am impresia ca am cele mai piz___e casti pe urechi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum am amintit, au luat locul Coral cx7, din aceiasi epoca, nu sunt de lepadat insa Tannoy e in alta liga. Cu un mic amendament, tweeterul Coral nu este egalat de cel din Tannoy. Insa pentru coerenta coaxialului ma lipsesc de limpezimea Coral.

Voi deschide la DiY un topic cu restaurare si tuning Coral, daca tot le-am tras pe dreapta le aduc la zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Nasol. Si cam mult, ca doar nu ai luat alta chiulasa. E bine de stiut ca distributia nu are numai limita de km ci si de timp, daca trec 5 ani si nu ai zgarmat la ea cam strangi din fund de teama. Insa e posibil ca cine a mai umblat acolo sa fi facut un compromis.

Si cel mai important sa sti de ce s-a intamplat, sa rezolvi ceva fara sa sti cauza ...e nelinistitor pentru mecanic, daca se intampla iar? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vio, stai linistit, suntem victimele noi strategii de uzinare-constructie auto. Umbla vorba ca aproape toate sunt inginerite pentru 160 000km, conditii normale de exploatare. Sunt marginale 30% cele care se apropie de 200 000km, la fel si cele 4-5% care nu ajung la 160 000km.

In opinia mea (ca unul care mananca o paine din meseria asta de multi ani, nu ca asta ar da greutate spuselor) daca te apropii sau treci de 80CP/ litru cilindree nu mai ai certitudini.

:wtf: sa mananca si gura lor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conasu Gabi, citeste atent, "conditii normale de exploatare" asta inseamna schimbat viteze la cuplu maxim, piciorul pana-fulg pe acceleratie. Daca te lasi furat de putirintza celor aproape 80-100CP/1000cm3 si-i dai pe cocoasa spre 80-90% din max rot/min frecvent...mult mai devreme decat ce au planuit in secret constructorii.

Ca-n orice meserie, daca o faci onest, trebuie sa te informezi pentru ca, la randul tau, sa avertizezi si clientul...

Nu vreau sa intru in amanunte, ideea este ca dimensionarile fizice si calitative ale componentelor se fac cu coeficienti de siguranta care sunt un pic mai mari ca in aeronautica. Cum altfel sa ajungi la sute de CP cu consumuri mici si noxe Euro X ? (in afara de gestiuni electronice ale motoarelor care integreaza in timp real zeci de parametri si o mie de alte lucruri). Toate astea cu pretul unui numar limitat de ore de functionare.

Oricum limitele practice ale motoarelor termice au fost aproape atinse, batalia se da pe fractii de procent la randamentul ala pe care l-am invatat noi in scoala. Ce nu ne vine sa invatam si sa intelegem este batalia pe profit a actionarilor dusa cu ajutorul contabililor care dicteaza ce si cum iar inginerii tre sa faca din rahat bici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vio, observ ca numai unul din pinioane este afectat mai grav. In butucul pinioanelor este mecanismul hidraulic al admisiei-evacuarii variabile. Daca cedeaza hidraulica cat de putin pinionul *implicit axa) merge vibrat, oscileaza inainte-inapoi de ordinul minutelor pe arc de cerc. ori nu solicitarea de baza omoara piesele ci vibratiile. Si daca nu a cedat hidraulica(prin debit de scapari) poate sa fie comanda, o oscilatie parazita a driverului din ECU pentru electrovalva corespunzatoare vanos-ului respectiv. Asta o poti verifica si tu cu osciloscopul intepandu-te in mufa valvei si urmarind daca peste trenul de impulsuri nu se suprapune si altceva. Exact ia cu explicatia de mecanic "e boala lor"cum ziceam intr-un post anterior, de ce s-a intamplat? Trebuie deslusit caci altfel se va mai intampla. Aia cu explicatia de mecanic "e boala lor" e partial adevarata.

Trec senin peste faptul ca de mult nu se mai foloseste lantul dublu, de parca axele cu came, cand coboara tachetul de pe cama. nu mai au vibratii flexionale . Teoretic se bazeaza pe amortizarea hidraulica a vanosului dar iata ca nu merge chiar asa. Sunt fineturi care nu isi au locul aci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.