Sari la conținut
HiFi Tech

Caracteristicile unui sistem audio - ce ne place / ce cautam


Andi

Postări Recomandate

3. Revin cu parerea ca unii confunda rezolutia cu sunetul harsh, digital,

 

În mod clar e şi părerea mea.

Pentru conformitate, deoarece observ că pilgrim are un adevărat talent în a denatura ceea ce se spune, eu nu am spus că rezoluţia ar fi suficientă. Ar fi o tâmpenie.

Am spus doar două lucruri:

1. E bine să existe cât mai multă rezoluţie.

2. Nu cred că rezoluţia poate afecta muzicalitatea.

Atât.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezoluitia aparenta - cea care deranjeaza urechile - provine in principal din distorsiuni de ordin supeiror, pe care le percepem ca fiind informatie suplimentara.

Incercati un test:

1. Puneti o piesa muzicala la volumul maxim pe care il agreati.

2. Fara a modifica volumul, puneti un semnal de 1kHz si cititi indicatia unui SPL-metru cu un semnal sinusoidal (vedeti ca sunt si aplicatii gratuite pentru telefoane: chiar daca nu le-as folosi pentru calibrare ele va pot oferi diferentele de volum).

3. Modificati sistemul dupa dorinte (alte cabluri, alt gugustiuc etc.) si rulati acelasi semnal de 1kHz - reglati volumul pana la aceeasi indicatie pe SPL-metru.

4. Bun, acum puneti piesa muzicala de la inceput (dupa 2-3 minute de "odihna audio"). Daca va tenteaza sa reduceti volumul inseamna ca v-ati ales cu distorsiuni in plus... si dimpotriva, daca sunteti tentati sa dati mai tare atunci sunteti pe calea cea buna!


P.S. Eu unul am tendinta sa acopar afiajul de volum, dupa ce am trecut (aproape) complet la cabluri Siltech... nu de alta dar ma intreaba nevasta "tu nu vezi ca ai ajuns la 60? ce vrei sa faci, sa omori vecinii" :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gabywo, audiofilia este un taram plin de legende. M este unul dintre cei mai iscusiti povestitori ai meleagurile mioritice. Eu as tine cont de un aspect putin discutat aici si anume interpretarea subiectiva a unui anumit moment in timp. Modul in care acel moment se reflecta in constiinta noastra.


ex: Am fost la concertul The Wall al lui Roger Waters de doua ori, Paris si Bucuresti. Acelasi concert, acelasi sunet extraordinar, aceeasi muzica minunata, aceleasi efecte multimedia create sa te impresioneze dincolo de istorie, cu un plus pentru dimensiunea scenei si zidului de la Bucuresti, acelasi Dinica. Amprenta acestor evenimente este urmatoarea: Paris - magic, Bucuresti - extraordinar.

ex1: am fost la o prezentare de casti la amicii de la avstore; dupa prezentare pe forumul CG unii dintre cei prezenti la eveniment vorbeau despre niste casti cum ca in setup-ul propus pentru prezentare au sunat sibilant, pentru mine aceste casti au avut un sunet delicat si detaliat; prin comparatie erau laudate alte casti , iar mie acestea mi s-au parut sibilante. :silent:


Concluziile le poate trage fiecare singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine filozofia calitatii este ca muzica sa-mi placa, elemen primordial, apoi sculele sa sune bine, adica sa am un sunet clar (cristalin, insa nu acut), cu dinamica (aia ce se zice punch, parca...), sa aiba sunetele alea din inregistrarea originala, si neobositor creeerului. Cred ca diferiti termeni tehnici care definesc toate aceste 'placeri' dispar din campul mental in momentul auditiei, lasand loc perceptiei efective, care e facuta de tandemul suflet-minte, unde sufletul e decidentul, nu mintea, care e cu chilohertzii si bitzi... In momentul AUDITIEI MUZICALE, mintea tace. :silent:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai sus s-a vorbit despre un sistem care continea printre altele si un amplificator de la Spectral. Din cate imi aduc eu aminte aceasta firma nu foloseste bobina L//R pe iesire, ceea ce il poate face ca in conjunctie cu unele boxe sa isi schimbe comportamentul oferind un sunet diferit. Deasemenea tot din acest motiv influenta cablurilor de boxe poate deveni substantiala in sunetul final.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jadis-urile din seriile de inceput nu sunt nici dinamice, nici rezolute si nici transparente, dar nici prost nu suna (ca sa nu se inteleaga ca o dau in extrema cealalta). Cu lampile stock oricum nu impresioneaza deloc

 

O singura intrebare am: esti de acord cu aceasta afirmatie? Te rog sa raspunzi cu DA sau NU. Simplu. Nu o scalda cum o scalda el, cu masini, cu 0 si 1, cu nuante de gri si alte culori si alte abureli

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Tudor cu delicatetea caracteristica ne reaminteste ca turnul Babel e mai aproape decat credem. Pana nu se vorbeste aceiasi limba ne-intelegerile se vor tine lant. Sunt curios cum se va ajunge la acelasi numitor cu acceptiunea termenilor.....

 

Folosind termenii tehnici obiectivi deja consacrati. Matematica este singurul instrument care ofera precizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de modul in care Mr Tudor diseca termenii audiofili. Am intalnit situatii in care termenii audiofili erau intelesi tocmai pe dos. :o

Viteza = compresie - oameni care confundau grav compresia cu viteza; cu cat sunetul sistemului era mai comprimat, lipsit de spatiu / detalii, cu atat mai mult sunetul sistemului era considerat vitezist

Dinamica = loudness - eram la o auditie, printre auditori oameni cu suficienta experienta, cineva a introdus un cd de test haudiofil, d 'ala de se minuneaza urechea cum clipoceste baluta in cerul gurii, loudness la greu, practic intregul sistem a inceput sa tzipe la noi desi nu umblase nimeni la volum, doi dintre invitati au inceput sa comenteze 'asta dinamica frateeeee'. Fuck u dude! :twisted:


PS: Daca chiar vreti sa stiti cam pe unde se afla sistemul vostru ca sunet, nimic mai simplu, mergeti la Ateneu, asezati-va in asa fel incat sa aveti o distanta echilibrata fata de orchestra, concentrati-va pe muzica in ansamblu ei, nu pe sunet; dupa mergeti acasa si ascultati o inregistrare cu muzica clasica. Sper eu sa nu va aruncati sculili pi giam. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de modul in care Mr Tudor diseca termenii audiofili. Am intalnit situatii in care termenii audiofili erau intelesi tocmai pe dos. :o

Viteza = compresie - oameni care confundau grav compresia cu viteza; cu cat sunetul sistemului era mai comprimat, lipsit de spatiu / detalii, cu atat mai mult sunetul sistemului era considerat vitezist

Dinamica = loudness - eram la o auditie, printre auditori oameni cu suficienta experienta, cineva a introdus un cd de test haudiofil, d 'ala de se minuneaza urechea cum clipoceste baluta in cerul gurii, loudness la greu, practic intregul sistem a inceput sa tzipe la noi desi nu umblase nimeni la volum, doi dintre invitati au inceput sa comenteze 'asta dinamica frateeeee'. Fuck u dude! :twisted:


PS: Daca chiar vreti sa stiti cam pe unde se afla sistemul vostru ca sunet, nimic mai simplu, mergeti la Ateneu, asezati-va in asa fel incat sa aveti o distanta echilibrata fata de orchestra, concentrati-va pe muzica in ansamblu ei, nu pe sunet; dupa mergeti acasa si ascultati o inregistrare cu muzica clasica. Sper eu sa nu va aruncati sculili pi giam. ;)

 

Da.. viteza este o calitate importanta a unui sistem audio si, din pacate, mai greu de obtinut... mai ales pe bas! Este strans legata de notiunile de dinamica si rezolutie si contribuie foarte mult la realismul sunetului! Alte caracteristici importante ale unui sistem (si de data asta spre hi-end) sunt prezenta si microdinamica! Nu s-a discutat de ele pana acum....


P.S. Tonal ≠ timbral. Ca sa exemplific cum sta treaba (pentru ca asa se poate intelege cel mai usor), o viola suna ca o viola si nu ca o vioara (pe partea de medii-joase) sau ca un violoncel pe partea de medii-inalte -> sistemul este echilibrat tonal. Daca este si foarte bogat timbral, atunci putem sa o identificam ca pe o vioara Guarneri sau Stradivarius, daca stim deja cum suna acestea. La fel cu vocile: tonal vocea mea poate fi asemanatoare cu a lui Robert (Dinica) insa daca sistemul este bogat timbral, cel care cunoaste ambele voci va face clar diferenta intre cele doua voci si ii va atribui fiecareia identitatea cuvenita! Este tarziu si sunt foarte obosit dar sper sa ma fac inteles!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-as vrea sa sperii pe nimeni pe aici sau sa sa fiu inteles gresit insa consider ca un sistem hi-end are toate sansele sa sune mai bine ca evenimentul live, IN CONDITII MAI PUTIN IDEALE! Microfoanele fiind plasate deasupra orchestrei, redau intotdeauna altfel spatiul (aerul) dintre instrumente, dintre diferitele sectiuni ale unei orchestre, exista o mai mica suprapunere a diverselor sectiuni/instrumente, apare un layering foarte evident... Vocile si instrumentele prezinta de multe ori o abundenta de micro-detalii care apar in urma inregistrarii/masterizarii si (ar fi de dorit) in urma redarii pe care evenimentul live nu ti le poate oferi. Pentru ca stiu ca lui Dinica ii place Diana Krall: poti foarte usor sa iti dai seama cand 'madam' are gatul uscat sau cand, dimpotriva, a baut apa si are vocea mai umeda, plescaie, samd - asta ca un exemplu. Cand asculti la sistemul de acasa, vei sta intotdeauna in scaunul tau, aproape de scena, pe mijloc, vei avea control optim asupra volumului, samd. Asa cum scriam mai sus nu vreau sa fiu inteles gresit si nici sa exagerez! Sunt doar cateva avantaje, pe langa o multitudine de dezavantaje. Mai vin apoi elemente care tin de dezavantajele evidente ale unui eveniment live: sala va conta mai mult, unul va tusi, altul va stranuta, unul va sopti, unul foloseste o apa de colonie dezagreabila, nu stai pe centru si la distanta optima fata de scena, etc. Acum, nu pot spune ca as fi dat concertele de la Festivalul Enescu pe o inregistrare de acasa oricat de prost se aude la Sala Palatului, oricat de incomode sunt scaunele, samd pentru ca sentimentul si emotia de a fi acolo sunt unice. Doar voiam sa aduc in discutie niste idei care sper sa fie comune...

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aspectul tonal se refera la raportul dintre armonici (ceea ce ne permite sa distingem intre instrumente din aceeasi familie, interpretand aceeasi nota) iar cel timbral caracterizeaza bogatia armonica a sunetului redat.

Altfel spus, prima caracteristica rezulta din liniaritatea in frecventa a sistemului iar cea de-a doua din capacitatea acestuia de a reda microdetaliile, adica in principal din THD+N.

Sau si mai altfel spus, :thumbup: pentru johndoe21ro!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aspectul tonal se refera la raportul dintre armonici (ceea ce ne permite sa distingem intre instrumente din aceeasi familie, interpretand aceeasi nota) iar cel timbral caracterizeaza bogatia armonica a sunetului redat.

Altfel spus, prima caracteristica rezulta din liniaritatea in frecventa a sistemului iar cea de-a doua din capacitatea acestuia de a reda microdetaliile, adica in principal din THD+N.

Sau si mai altfel spus, :thumbup: pentru johndoe21ro!

 

Exact! Am vazut, mai in urma, ca se jongleaza cu niste termeni care nu sunt intelesi si, mai mult decat atat, unii indivizi incercau sa ma 'bata' cu ei! Daca se dau explicatii simpliste, ar trebui sa inteleaga tot omu'! E foarte important sa vorbim aceeasi limba ca sa ne intelegem cu totii catusi de putin. :)


P.S. Alt exemplu/implicatie a termenilor de mai sus: un sistem tipator = dezechilibrat tonal! Ca tot e la moda cu sistemele tipatoare... Cred ca sunt notiuni care pot fi intelese usor, mai ales prin prisma exemplelor date.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JD, sunt multe aspecte tehnice ce fac ca minunatul sistem audio de acasa sa fie la mare distanta de sunetul live de la Ateneu. Eu despre aceste aspecte vorbesc, nu despre disconfortul produs de cetatenii prezenti la eveniment. ;)

Obiectia ta imi este destul de bine cunoscuta si din alte discutii cu alti pasionati, insa uitati ca tehnologic sistemul de acasa are ingradiri evidente - THD+N, dinamica reala inferioara, limitele inregistrarii, sunet via traducatoare, etc.

Ca sa poti vorbi de dinamica si viteza unui sistem trebuie sa ai o referinta reala. Cu siguranta multi vor avea o surpriza daca vor incerca experimentul propus de mine, pentru ca acolo sunetul curge ca un fluviu mare si lenes, acolo notiunea de viteza se transforma in compresie cand este comparata cu un sistem audio, acolo dinamica pare ca se desfasoara fara energie, fara precipitarea expresiva de care sunt atat de indragostiti pasionatilor de sunet cand vorbesc despre sistemele audio.

Un sunet apropiat de ce se intampla la un concert de muzica clasica fara amplificare am auzit arareori si din nefericire pentru bugetul meu acesta venea din boxe mari. Cum eu nu consider Focal-urile mele, Electra 1028 BE, ca fiind boxe mari, va las pe voi sa deduceti la ce ma refer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JD, sunt multe aspecte tehnice ce fac ca minunatul sistem audio de acasa sa fie la mare distanta de sunetul live de la Ateneu. Eu despre aceste aspecte vorbesc, nu despre disconfortul produs de cetatenii prezenti la eveniment. ;)

Obiectia ta imi este destul de bine cunoscuta si din alte discutii cu alti pasionati, insa uitati ca tehnologic sistemul de acasa are ingradiri evidente - THD+N, dinamica reala inferioara, limitele inregistrarii, sunet via traducatoare, etc.

Ca sa poti vorbi de dinamica si viteza unui sistem trebuie sa ai o referinta reala. Cu siguranta multi vor avea o surpriza daca vor incerca experimentul propus de mine, pentru ca acolo sunetul curge ca un fluviu mare si lenes, acolo notiunea de viteza se transforma in compresie cand este comparata cu un sistem audio, acolo dinamica pare ca se desfasoara fara energie, fara precipitarea expresiva de care sunt atat de indragostiti pasionatilor de sunet cand vorbesc despre sistemele audio.

Un sunet apropiat de ce se intampla la un concert de muzica clasica fara amplificare am auzit arareori si din nefericire pentru bugetul meu acesta venea din boxe mari. Cum eu nu consider Focal-urile mele, Electra 1028 BE, ca fiind boxe mari, va las pe voi sa deduceti la ce ma refer.

 

Pai tocmai de-asta am specificat ca exagerez si ca nu vreau sa mi se inteleaga gresit ideea. Ateneul este o referinta clara pentru cum trebuie sa sune un eveniment muzical si cred cu tarie ca frecventarea evenimentelor de tot soiul, amplificate si neamplificate este o necesitate pentru un audiofil, pentru elaborarea unui sistem de valori/de referinte.

Am adus insa si argumente tehnice pro sistem de acasa, chiar daca ele se refera mai mult la modul de captare/inregistrare a sunetului si la redarea lui si nu la dinamica, distorsiuni, etc.

Din pacate, boxele mari care sa sune si bine au cam de la 5 zerouri in sus... si prima cifra nu e intotdeauna 1. :(

Insa as putea baga (pe usa din spate) Triangle-urile Magellan Grand Concert care au un sunet foarte mare si foarte bun! La competitori, in gama asta de 'marime', preturile sunt cam explodate deja... Desi si frantuzoaicelor le trebuie sursa si amplificare care compenseaza in felul asta pretul bun al incintelor.


P.S. Tudor, iti respect mult interventiile de pe forum. Sper ca s-a inteles mai sus ca nu aveam nimic de impartit cu tine.. Eu nu cred ca mi-am dat cu presupusul si nici pe Costin nu-l stiu pasibil de astfel de activitati 'ilicite'. DEX-ul si Wikipedia cred ca au mai putine de impartit cu nisa audiofila dar nu vreau sa intru in nici un fel de contradictie cu tine. Ai fi ultimii de pe aici de pe forum cu care as vrea sa discut in contradictoriu; iti consider postarile foarte valoroase si nu am nevoie de o reciprocitate in acest sens. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

UNU

Tudor, cam toate "castele" isi au argoul lor, incepand cu "pestii" din hoteluri si terminand cu geniile de la NASA, iar aceste conventii de limbaj transcend de multe ori definitiile din dictionare. Un singur exemplu (ce-i drept, OT): pentru mine, ca libertarian, exista distinctii majore intre legal si legitim - uneori, ceea ce este legitim poate fi ilegal si invers - si intre etic si moral. Privind in DEX vei crede ca sunt dus cu pluta... iti garantez insa ca nu este (inca) cazul sa-ti faci griji. Prin urmare, noi audiofilii obisnuim sa vorbim despre "ton" atunci cand ne referim la capacitatea sistemului de a reproduce raportul corect intre fundamentala si armonicele unei note emise de un anumit instrument (acuratete tonala) si la "timbru" atunci cand ne referim la reproducerea audibila a armonicelor de nivel mic (bogatie timbrala), sau cum a scris JD, prima caracteristica iti permite sa distingi intre vioara si viola in timp ce a doua iti permite sa distingi intre Guarneri si Stradivarius.


DOI

DOI punct UNU

Scria cineva - mai "batran" si mult mai destept decat mine in chestii audio - ca fiecare inregistrare trebuie ascultata la un anumit volum (SPL). Daca vorbim de inregistrari de calitate, acest volum este cel la care s-a gandit inginerul de mastering si se face simtit prin cur(b)ele Munsoon-Fletcher. Deci nu, chiar daca aveti un sistem care suna bine si la volum mic tot nu este cazul sa-l cantati pe 'nea Wagner la 60dB decat daca aveti agelizator grafic cu luminite. Eu unul mai am obiceiul sa-mi trimit nevasta la cumparat de diverse (de exemplu, fasole aleasa bob cu bob) ca sa ascult vreun Floyd sau Satriani. Vecinii inca nu au avut plangeri serioase, dovada ca gaurile din geam provin exclusiv din arme de foc de calibru mic.

DOI punct DOI

Rezolutia nu poate sa fie agresiva, ea poate sa mearga cel mult pana la prezentarea in spatiul de auditie a intregii informatii aflate pe disc... iar daca nu suportati intreaga informatie de pe disc inseamna ca ceva este in neregula cu sistemul sau urechile din dotare. Desigur, daca pe lantul de amplificare apar distorsiuni si confundati armonicele superioare cu rezolutia devine neplacut, dar asta nu este o problema de electronica ci strict de educatie a urechii (eu unul stiu cat de agresiv poate suna o trompeta cu surdina pe cand altii traiesc cu senzatia ca o vioara bine inregistrara suna inerent agresiv... sa fie la ei in ograda).


Si un P.S., daca tot m-am apucat sa dau extemporale: "viteza" unui sistem nu depinde in primul rand de dinamica ci de felul in care respecta coerenta de faza intre frecventele reproduse. Iar pentru cei care intreaba - si mai ales pentru cei care nu intreaba dar dorm cu multimetrul sub perna - aceasta depinde mai ales de boxe dar si de cabluri. Deci masurati, baieti, masurati in conditii statice, ca poate in conditii dinamice (alea de care voi nu prea aveti habar) tot mai ramane cate ceva de lamurit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezolutia nu poate sa fie agresiva, ea poate sa mearga cel mult pana la prezentarea in spatiul de auditie a intregii informatii aflate pe disc... iar daca nu suportati intreaga informatie de pe disc inseamna ca ceva este in neregula cu sistemul sau urechile din dotare.

 

My point exactly! Mi-e greu sa inteleg cum de unii au ajuns sa asocieze rezolutia cu agresivitatea...Aici deja nu mai e vorba de intelegere diferita a unui anumit termen, ci pur si simplu de asociere incorecta a unui termen care este foarte precis, foarte descriptiv si nu ar trebui deloc sa fie asociat incorect.


In alta ordine de idei, am asimilat destul de bine termenii din argoul (sau jargonul?) audiofil, singurul pe care nu-l pot intelege e "viteza". Nu imi dau seama cu ce sa-l asociez.


Si intr-o noua alta ordine de idei, pt ca tot s-a vorbit de eveniment live versus sistem, sa nu uitam ca au fost destule teste blind in care auditorilor li s-a cerut sa faca distinctia intre o intepretare live si inregistrarea acelei interpretari si nu au putut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Si intr-o noua alta ordine de idei, pt ca tot s-a vorbit de eveniment live versus sistem, sa nu uitam ca au fost destule teste blind in care auditorilor li s-a cerut sa faca distinctia intre o intepretare live si inregistrarea acelei interpretari si nu au putut.

 

Am citit despre demonstratii boxe vs artist live. Acestea au fost realizate cu implicarea unui numar mic de instrumentisti - o vioara, o chitara, insa de test blind nu am auzit nimic. Posibil ca un test cu 1-2 instrumente sa fie favorabil sistemului audio, insa daca introduci mai multi instrumentisti greu de crezut ca nu pot fi sesizate diferentele.

Un link ne-ar ajuta mult Andi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Am citit despre demonstratii boxe vs artist live. Acestea au fost realizate cu implicarea unui numar mic de instrumentisti - o vioara, o chitara, insa de test blind nu am auzit nimic. Posibil ca un test cu 1-2 instrumente sa fie favorabil sistemului audio, insa daca introduci mai multi instrumentisti greu de crezut ca nu pot fi sesizate diferentele.

Un link ne-ar ajuta mult Andi.

 

Deoarece m-a interesat fenomenul am pus chiar aici în forum mai multe link-uri, o să le caut şi eventual le repostez aici.

Unul dintre cele mai bune, cu o poveste foarte interesantă, l-am pus chiar recent într-un alt thread, îl repet aici:


Untitled.jpgUntitled.jpg"><a href=http://s11.postimg.cc/kqdvcosyr/Untitled.jpg' alt='URL>'>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Testul cu pianul confirma posibilitatea ca un singur instrument inregistrat sa poata fi greu de identificat vs live. Evenimentul cu orchestra este mai degraba marketing old school. Singura chestiune de remarcat este ca au fost folosite boxe mari, ori asta am spus si eu in comentariul meu ca pentru a te apropia de realismul unei orchestre ai nevoie de boxe mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Linkul acestui album ptr achizitionare in flac, aici : http://www.music-bazaar.com/classical-music/album/841404/Josefowicz-Tchaikovsky-Sibelius-Violin-Concertos/

 

mda, si cum flacu`i flac, nu`i mepetrei, ca este mai timbral e si mai scump. De egzemplu mp3 la 192 - 2.25 €; la 256 - 2.77 €; la 320 - 3,39 € iar tonalul si rezolutul si bogatul in detalii si micro, macro si mega armonici e 5,5 €


Urasc chestiile astea, mai ales ca pe multi i-au prins cu mitza in sac, adica cu oversampling. Scuze de offtopic.


Si mai la subiect, e buna discutia asta ca mai lamurim si noi niste aspecte, poate o punem si de un dictionar, altfel e ca si cum i-ai povestii unui orb ce tehnica a folosit Rembrandt in " Rondul de noapte"

Ce ma mai macina pe mine e faptul ca deseori ne referim la sunetul live. Dar ce fel de sistem de referinta avem, se stie ca sunetul difera intre diferitele locuri din aceiasi sala, nu mai zic ca Sala palatului are o acustica ceva mai slaba decit Opera din Sydney. De concerte prin cluburi, cafenele sau stadioane...acolo te duci pentru atmosfera* ca sunetul de multe ori e mai prost decit pe un hc Carrefourian. Si mai sint si alti factorii, la concertul lui Pavarotti si in fata mea era o mare fana din provincie care-i povestea racnind la mobil unei prietene cit de minunat e spectacolul. Si asta in timp ce cinta Pavarotti nu in pauza. :evil:

Greu m-am abtinut sa nu-i trag cu ceva in cap, si uite acum ca mi-am amintit iar m-am enervat si parca imi pare rau ca n-am facut-o.


* sper ca Dinica si Viobio sa nu se supere pe mine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fragment dintr-o discutie avuta cu un membru de pe forum '' ..Pe mana cui a-i merge ,daca un veteran diy ti-ar indica mai multe componente din lantul audio,care dau perfect la masuratori/osciloscop/etc,sau daca ti-ar sugera un nene' din orchestra filarmonicii locale,sa alegi alta componenta, ca suna ca la el in sala ? Si amandoi meseria asta au facut-o toata viata....''

Pentru ca o sesisez mai offtopic,rog intelegere.Nu am stiut unde sa introduc aceasta intrebare.Personal,merg pe mana acelui instrumentist de la filarmonica,sperand ca sistemul sa fie in stare sa redea cat mai multe instrumente ca la el in sala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri




Ce ma mai macina pe mine e faptul ca deseori ne referim la sunetul live. Dar ce fel de sistem de referinta avem, se stie ca sunetul difera intre diferitele locuri din aceiasi sala, nu mai zic ca Sala palatului are o acustica ceva mai slaba decit Opera din Sydney.


* sper ca Dinica si Viobio sa nu se supere pe mine

 

Hai mai Bogdane poti mai mult! ;)

1. Tu iti asculti sistemul acasa dintr-un colt al camerei? Iti sugerez ca si la Ateneu sa cauti o pozitie buna pentru auditie. Obiectiile acestea sunt niste copilarii haudiofile. :P

2. De asemenea stim ca nu toate sistemele suna la fel. La unele pari a asculta orchestra din primele randuri, la altele mai din spate. Nu te impiedica nimeni sa te asezi in asa fel incat sunetul sa fie cat mai apropiat de ce experimentezi acasa.

3. Spatiul adus de mine in discutie este Ateneul Roman.

4. Decat sa cautati nod in papura propunerii mele, mai bine mergi la Ateneu. Implica-te in experimentul meu si vezi ce iese. :D

http://www.fge.org.ro/ro/component/jevents/month.calendar/2015/09/30/-.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă avem un sistem care satisface condiția de corectitudine/bogăție timbrală care ne permite să distingem o vioară Stradivari de una Guarneri, nu este oare suficient de clar că acest sistem satisface concomitent/implicit și condiția de acuratețe tonală care ne permite să deosebim o vioară de o violă ?! :roll::?:
Draga Tudor, aici m-ai cam "bagat in corzi" dar voi incerca sa iti raspund, sub rezerva unor clarificari prin viu grai: in principiu da, in sensul ca bogatia timbrala este o calitate suplimentara (aditiva) acuratetii tonale. In realitate insa ma gandesc cu strangere de inima la diverse SET-uri de bani multi care ofera armonici la greu - a se citi THD - fara a respecta tonalitatea specifica a instrumentului. Ei bine, cu acestea ai putea, teoretic, distinge intre un Stradivari si un Guarneri dar n-ai putea spune daca cele doua sunt viori sau viole (scuze pentru inacuratetea istorica, este doar un exemplu).


Sau mult mai altfel spus, si ca sa nu-mi dezmint renumele de aifaqus ironicus, daca te spala pe spate nevasta sau Angelina Jolie tot curat iesi din cada, doar ca prosopul sta altfel in partea frontala :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.