Sari la conținut
HiFi Tech

Caracteristicile unui sistem audio - ce ne place / ce cautam


Andi

Postări Recomandate

Sunetul bun/muzica nu inseamna numai transparenta si rezolutie. Ce e prea mult strica- vorba aia...

 

Transparenta si rezolutia nu strica niciodata. Cu cat mai multa' date=' cu atat mai bine, parerea mea.[/quote']

Inseamna ca nu ai auzit sisteme transparente . Poate ai auzit expresia 'singe din urechi" .

Un sistem transparent devine extrem de obositor si nu cred ca poti asculta macar un CD cap-coada .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunetul bun/muzica nu inseamna numai transparenta si rezolutie. Ce e prea mult strica- vorba aia...

 

Transparenta si rezolutia nu strica niciodata. Cu cat mai multa' date=' cu atat mai bine, parerea mea.[/quote']

 

Daca tu zici, nu te contrazic. Pot sa-ti recomand insa un sistem:


- boxe Triangle - neaparat

- amplif: Exposure, eventual Primare sau Rotel

- player: idem

- cabluri curent: argint pur sau macar argintate: AQ, Nordost

- cabluri boxe: argint pur: AQ, Kimber,

- cablu interconect: argint pur - idem

- sigurante audiofile: argint


A... si cateva tablete de Algocalmin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ai spus Triangle era suficient. Oricum, mai sus e o înșiruire de scule, nu un sistem, nu înțeleg care-i relevanța. Ce legătură are cu transparenta și rezolutia ? "Sânge pe urechi" apare la sisteme proaste, pentru ca transparenta și rezoluția nu exclud muzicalitatea. Se pot folosi cabluri cu argint cu succes, dacă sistemul e bine gândit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca iar se folosesc termeni audiofili aiurea. Ce legatura are rezolutia si transparenta unui sistem cu sunetul harsh.


Audio Glossary

http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/bbs/stereophile_audio-glossary.html


PS: Am ascultat boxe Triangle in 2 sisteme si sunau bine. In primul sistem se folosea un amplificator BAT, iar in sistemul doi se folosea un amplificator cu lampi de la Jadis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunetul bun/muzica nu inseamna numai transparenta si rezolutie. Ce e prea mult strica- vorba aia...

 

Transparenta si rezolutia nu strica niciodata. Cu cat mai multa' date=' cu atat mai bine, parerea mea.[/quote']

Inseamna ca nu ai auzit sisteme transparente . Poate ai auzit expresia 'singe din urechi" .

Un sistem transparent devine extrem de obositor si nu cred ca poti asculta macar un CD cap-coada .

 

Asa cum au spus deja si alti colegi mai sus, nu vad cum rezolutia si transparenta, adica faptul de a ti se releva cat mai mult din informatia existenta in inregistrare, ti-ar putea da dureri de urechi. Cred ca tocmai dimpotriva.

Din pacate, si spun din pacate pt ca mi-as fi dorit sa fie altfel, cantitatea de informatie pe care o primesti creste, in cele mai multe cazuri (dar din fericire sunt si exceptii) direct proportional cu pretul platit pentru mediul prin care este transmisa informatia. Materialele, constructia, principiul de constructie, pe scurt cercetarea si dezvoltarea, costa. Nu-ti ofera nimeni informatie pe gratis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ai spus Triangle era suficient. Oricum, mai sus e o înșiruire de scule, nu un sistem, nu înțeleg care-i relevanța. Ce legătură are cu transparenta și rezolutia ? "Sânge pe urechi" apare la sisteme proaste, pentru ca transparenta și rezoluția nu exclud muzicalitatea. Se pot folosi cabluri cu argint cu succes, dacă sistemul e bine gândit.

 

Foarte adevarat! Nu exista prea mult din ceva! Exista doar prea putin din altele, un dezechilibru! Daca sistemul este bogat timbral, daca este corect din punct de vedere tonal rezolutia extrema nu strica ci doar contribuie la construirea imaginii stereo, a evenimentului live (chiar daca nu la perfectiune)! Cat despre transparenta... ea are alta semnificatie!


Subscriu si referitor la marca Triangle cu precizarea ca Exposure si Primare nu cred ca pot scoate prea mult din boxele astea si ca sursa este si ea foarte importanta (pe langa restul de zale ale lantului). Triangle-urile (mai ales generatiile vechi, penultima generatie dar, intr-o masura mai mica, si cea actuala) sunt incinte foarte pretentioase, unele dintre ele sunand bine sau foarte bine doar in urma unei atente puneri la punct a sistemului (matching dar si amplificare, sursa, pozitionare, camera, cablare, etc.)


Despre cabluri, iarasi sunt de acord... Nordost, Audioquest, Transparent, Kubala Sosna sau Jorma sunt niste repere in domeniu... Recomand oricui sa incerce niste cabluri bune de argint. Si zic bune pentru ca la argint exista doua solutii: foarte bune si foarte proaste. Daca sunt proaste, atunci sistemul va fi foarte rezolut, foarte rapid si dinamic insa va fi agresiv, tipator, dezechilibrat tonal, sarac timbral...


P.S. 1. Cred ca ar fi onorabil ca unul dintre membri sa se retraga din discutie strict pentru a nu aparea flame-uri pe aici. E destul de clar ca discutia nu i se adreseaza!

P.S. 2. Urechea antrenata si educata poate face diferenta... Un cablu bun poate face diferenta si in sisteme mai modeste. Nu aceeasi diferenta insa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect cu sunetul unic, numai ca exista o mica problema,ca sa auzi un pian, doar un exemplu,care suna a pian,trebuie sa avem și înregistrare de pian,ca sunetul pleacă de la sursa,mai simplu, contează înregistrarea.

Bine punctat.


Spunea Costin, acum o mie de ani intr-o galaxie indepartata, ca un sistem bun trebuie sa ofere ascultatorului ceea ce se afla pe inregistrare. De exemplu celebrul Rudy Van Gelder prefera ca pianul din inregistrarile lui sa aiba o anumita tonalitate asa ca intervenea / modifica sunetul. :crazy:

Pana la urma ce preferam?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este de preferat sa se atinga optimul dintre rezolutie/transparenta si muzicalitate.

Aici e secretul .

La inceput toti dorim rezolutie/transparenta ' date=' dar dupa o lunga perioada de orbecaire ma indoiesc .[/quote']

 

Eu cred că rezoluţia şi transparenţa (de fapt are dreptate Tudor, aceşti termeni înseamnă aproximativ acelaşi lucru) sunt cel mai greu de obţinut şi cele mai scumpe. Cred că muzicalitatea o obţii ceva mai uşor.

Spre exemplificare, un sistem construit în jurul unor Naim-uri entry în mod sigur poate fi foarte muzical, ritmat, plăcut, îţi poate oferi satisfacţii muzicale, dar nu poate avea rezoluţia şi transparenţa unui sistem construit în jurul unor Naim-uri scumpe. Bineînţeles, mă gândesc în ambele cazuri la sisteme cu matching realizat cu atenţie. Dau acest exemplu la modul generic, pentru a-mi sublinia ideea. De asta spun că informaţia (şi când spun informaţie, mă gândesc evident la informaţia de pe disc) - costă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred dimpotriva, ca muzicalitatea se obtine foarte greu... muzicalitatea autentica! In general muzicalitatea se percepe ca o lipsa de rezolutie si chiar de viteza, uneori, de catre majoritatea audiofililor aflati la inceput de drum dar cu prezenta unui sunet echilibrat, nederanjant. Practic nimic nu iese in evidenta, nimic nu zgarie timpanul. In realitate insa un sistem cu adevarat bogat timbral si cu o microdinamica excelenta completeaza rezolutia, viteza, dinamica, scena, separatia, intru realizarea unui sistem cu adevarat muzical, muzical incluzand in termenul 'muzical' si un realism perfectibil.

Transparenta se refera la calitatea unei componente sau a intregului sistem de a releva mai usor ce se afla in spate si de a reactiona la modificarile facute. Un exemplu: din cauza noului cablu de boxe Van den Hul 3T The Cumulus Hybrid acum pot sesiza mult mai bine diferentele intre interconecturile MC-Silver IT MK II Balanced XLR si 3T The Mountain Hybrid XLR!


PS 1. Eu sesizez o oarecare intentie de flame din partea lui pilgrim... Asta e! Noi sa fim sanatosi!

PS 2. Prea multa rezolutie? In realitate avem maximum de rezolutie pe care ni-l ofera urechile noastre! Asta ofera, printre altele realism unui sistem. Nu poti spune ca preferi o fotografie de 2mpixeli in dauna uneia de 24mpixeli pentru ca ultima te ameteste, e prea detaliata... Detaliile aceelea exista in realitate si sunt surprinse de camera iar in cazul nostru de microfonul cu care se fac inregistrarile, etc. Este sau nu este. Aici nu vorbim de exagerarile artificiale ale unor ingineri de sunet sau de sisteme care redau doar aceasta rezolutie dar au probleme tonale, timbrale, etc. (era mai sus un exemplu cu Triangle - asa cum spuneam, Triangle-urile suna fabulos doar daca au ceva serios in spate si daca sunt atent potrivite si, da, suna fabulos chiar si cu argint pur, insa cablul ala din argint pur il va costa pe posesor o mana si un picior daca se va hotari sa-l cumpere de nou).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JD, in nenumaratele mele vizite la Ateneul Roman nu am simtit in nici un moment ca ar exista ceva ce imi zgaraie timpanul. Sa inteleg ca aveam de-a face cu un sistem lipsit de rezolutie si viteza? :)

Nu imi propun cu intrebarea de mai inainte un flame, vreau doar sa definim cu exactitate ce ar trebui sa fie un sistem hifi echilibrat / bun.


PS: Ce facem in situatia in care avem inregistrari proaste si ne trezim ca timpanul nu este zgariat? Multe din inregistrarile considerate bune au distorsiuni din nastere. :idea:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JD, in nenumaratele mele vizite la Ateneul Roman nu am simtit in nici un moment ca ar exista ceva ce imi zgaraie timpanul. Sa inteleg ca aveam de-a face cu un sistem lipsit de rezolutie si viteza? :)

Nu imi propun cu intrebarea de mai inainte un flame, vreau doar sa definim cu exactitate ce ar trebui sa fie un sistem hifi echilibrat / bun.


PS: Ce facem in situatia in care avem inregistrari proaste si ne trezim ca timpanul nu este zgariat? Multe din inregistrarile considerate bune au distorsiuni din nastere. :idea:

 

Tu si cu Johndoe21ro spuneti de fapt acelasi lucru. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JD, in nenumaratele mele vizite la Ateneul Roman nu am simtit in nici un moment ca ar exista ceva ce imi zgaraie timpanul. Sa inteleg ca aveam de-a face cu un sistem lipsit de rezolutie si viteza? :)

Nu imi propun cu intrebarea de mai inainte un flame, vreau doar sa definim cu exactitate ce ar trebui sa fie un sistem hifi echilibrat / bun.


PS: Ce facem in situatia in care avem inregistrari proaste si ne trezim ca timpanul nu este zgariat? Multe din inregistrarile considerate bune au distorsiuni din nastere. :idea:

 

Daca vei reciti postarea mea, o sa vezi ca ai inteles gresit prima data! Eu sunt pentru rezolutie si viteza si cred ca fara acestea, un sistem ramane in stadiul alfa! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JD, in nenumaratele mele vizite la Ateneul Roman nu am simtit in nici un moment ca ar exista ceva ce imi zgaraie timpanul. Sa inteleg ca aveam de-a face cu un sistem lipsit de rezolutie si viteza? :)

Nu imi propun cu intrebarea de mai inainte un flame, vreau doar sa definim cu exactitate ce ar trebui sa fie un sistem hifi echilibrat / bun.


PS: Ce facem in situatia in care avem inregistrari proaste si ne trezim ca timpanul nu este zgariat? Multe din inregistrarile considerate bune au distorsiuni din nastere. :idea:

 

Am fost si mai merg si eu pe la spectacole si nu stau la 3 metrii niciodata .

Si eu sunt pro rezolutie si viteza si am acasa destula dar am ascultat sisteme extrem de scumpe foarte rezolute care te faceau sa dai mai incet sau chiar sa renunti . Era clar ca era o nepotrivire dar asta se cauta in acest moment pe piata (cit mai multa) , toti vor sa auda rasuflarea cintaretului .

Sunt prieten cu un vinzator de material HIFI in Bruxelles si am ris de multe ori pe seama celor care cauta rezolutie/transparenta .

Si a mai fost o intimplare comica anul trecut la o expozitie HIFI .

Majoritatea sistemelor au fost gindite pentru o rezolutie extrema (asa au cerut clientii ) si la sfirsit surpriza a fost ca toti participantii au declarat ca cel mai bun sistem a fost un sistem cu boxe de 4000 euro si electronice de 5000 euro . Nu depasea 10 000 in total si era cel mai ieftin din toata expozitia . Acest sistem nu avea rezolutia unui sistem Rockport ,Gryphon , Esoteric (de peste 100 000 euro ) dar a fost sitemul preferat de toata lumea care dorea un echilibru si in general MUZICA .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Polemica, disputele si discutiile contradictorii deja prezente, pleaca de la faptul ca ne raportam diferit la sunet, avem pretentii personale, adica vrem/cautam sa auzim ceva in sunetul emis de boxe si in functie de asta ne construim sistemul. Si, nu in ultimul rand, pentru ca intelegem diferit termenii ''audiofili''.


Viobio a spus ceva foarte corect:

 

Eu ma întreb dacă cei care au făcut clișee din "sunet transparent","rezoluție " știu și ce inseamna asta, pentru ca imediat ce se vorbește de cabluri,de orice fel,apar transparenta și rezoluție, inclusiv duma ca nu se poate face diferența decit pe un sistem rezolut și transparent.

Sunt cuvinte la moda în lumea ascultătorilor de cabluri,condensatori,sigurante,mufe,etc,etc,.

 

:clap:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: Am ascultat boxe Triangle in 2 sisteme si sunau bine. In primul sistem se folosea un amplificator BAT, iar in sistemul doi se folosea un amplificator cu lampi de la Jadis.

 

Probabil din seriile mai scumpe.

Sunt multi care spun ca boxele Triangle ''tipa'' si sunt naravase. Nu degeaba Yura le imperecheaza cu Accuphase. Le mai domoleste oleaca


Triangle cu Jadis?! Jadisul are dinamica, viteza si, daca tot e la moda, rezolutie si transparenta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si, nu in ultimul rand, pentru ca intelegem diferit termenii ''audiofili''.

 

 

Ce e aşa de greu de înţeles din rezoluţie sau transparenţă? Sunt cumva nişte termeni din rocket science?



@hersorin, din ce spui tu se înţelege că un sistem super rezolut nu poate fi muzical. Eu zic să te mai gândeşti. Aş avea mari îndoieli în privinţa unui dealer care "râde de cei care vor sunet rezolut".

Un sistem rezolut e un sistem care îţi redă cât mai multă informaţie din cea aflată pe disc, eventual pe toată. Poate îmi explici şi mie în ce fel este afectată muzica în acest caz. Eu cred că exact dimpotrivă, auzind muzica de pe disc într-un mod cât mai transparent, ai toate şansele să simţi muzica mai bine. Să înţeleg că dacă auzi răsuflarea unui interpret (răsuflare aflată pe disc), gata, sistemul nu mai e muzical? Îţi atrag atenţia că e foarte posibil să nu auzi răsuflarea aia nici pe lojitec. Să înţeleg că lojitecul e mai muzical?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: Am ascultat boxe Triangle in 2 sisteme si sunau bine. In primul sistem se folosea un amplificator BAT' date=' iar in sistemul doi se folosea un amplificator cu lampi de la Jadis.[/quote']

 

Probabil din seriile mai scumpe.

Sunt multi care spun ca boxele Triangle ''tipa'' si sunt naravase. Nu degeaba Yura le imperecheaza cu Accuphase. Le mai domoleste oleaca


Triangle cu Jadis?! Jadisul are dinamica, viteza si, daca tot e la moda, rezolutie si transparenta

 

Pai seriile mai scumpe conteaza, nu? Ca doar nu vorbim de Comete ES/EX sau Antal! Orice incinte incorect potrivite pot suna prost fie ca zbiara, fie ca sunt, dimpotriva, moarte! Jadis-urile din seriile de inceput nu sunt nici dinamice, nici rezolute si nici transparente, dar nici prost nu suna (ca sa nu se inteleaga ca o dau in extrema cealalta). Cu lampile stock oricum nu impresioneaza deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am ascultat sisteme extrem de scumpe foarte rezolute care te faceau sa dai mai incet sau chiar sa renunti . .

 

Dacă ai ascultat atât de multe sisteme extrem de scumpe foarte rezolute "dar care te faceau sa dai mai incet sau chiar sa renunti" cred că nu îţi cer foarte mult dacă te rog să dai câteva exemple concrete.

Da, au fost cazuri în care şi mie îmi venea să sar la butonul de volum la un sistem foarte scump, însă doar atunci când era redată o înregistrare foarte proastă, foarte isterică, foarte agresivă şi comprimată, iar sistemul fiind extrem de rezolut îţi reda înregistrarea în toată "splendoarea" ei. Dar asta înseamnă sistem audiofil. Nu cred că un sistem audiofil trebuie să ambaleze frumos o înregistrare proastă.

Îmi aduc aminte când am fost la MarianS, am ascultat mai multe înregistrări foarte bune (Bogdan poate confirma) şi eram uimiţi de cât feeling şi muzicalitate exprima sistemul lui. La un moment dat l-am rugat să pună Simfonia a 9a dirijată de von Karajan. A găsit o ediţie, prima care a fost la îndemână, şi înainte de a o reda ne-a spus că nu e sigur că acea ediţie sună foarte bine. Într-adevăr, după câteva minute îmi venea mie să opresc sistemul şi am fost toţi îngroziţi de cât de proastă era înregistrarea, practic inascultabilă. Din fericire a găsit o altă ediţie care suna absolut maiestuos. Cred că acest exemplu exemplifică foarte bine ceea ce încerc să spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JD' date=' in nenumaratele mele vizite la Ateneul Roman nu am simtit in nici un moment ca ar exista ceva ce imi zgaraie timpanul. Sa inteleg ca aveam de-a face cu un sistem lipsit de rezolutie si viteza? :)

Nu imi propun cu intrebarea de mai inainte un flame, vreau doar sa definim cu exactitate ce ar trebui sa fie un sistem hifi echilibrat / bun.


PS: Ce facem in situatia in care avem inregistrari proaste si ne trezim ca timpanul nu este zgariat? Multe din inregistrarile considerate bune au distorsiuni din [i']nastere[/i]. :idea:

 

Am fost si mai merg si eu pe la spectacole si nu stau la 3 metrii niciodata .

Si eu sunt pro rezolutie si viteza si am acasa destula dar am ascultat sisteme extrem de scumpe foarte rezolute care te faceau sa dai mai incet sau chiar sa renunti . Era clar ca era o nepotrivire dar asta se cauta in acest moment pe piata (cit mai multa) , toti vor sa auda rasuflarea cintaretului .

Sunt prieten cu un vinzator de material HIFI in Bruxelles si am ris de multe ori pe seama celor care cauta rezolutie/transparenta .

Si a mai fost o intimplare comica anul trecut la o expozitie HIFI .

Majoritatea sistemelor au fost gindite pentru o rezolutie extrema (asa au cerut clientii ) si la sfirsit surpriza a fost ca toti participantii au declarat ca cel mai bun sistem a fost un sistem cu boxe de 4000 euro si electronice de 5000 euro . Nu depasea 10 000 in total si era cel mai ieftin din toata expozitia . Acest sistem nu avea rezolutia unui sistem Rockport ,Gryphon , Esoteric (de peste 100 000 euro ) dar a fost sitemul preferat de toata lumea care dorea un echilibru si in general MUZICA .

 

Asa cum scriam mai inainte, este nevoie de echilibru. Daca ai doar rezolutie si viteza si nu ai bogatie timbrala sau un echilibru tonal, nu ai nimic. Decat o nevoie acuta de Nurofen.

Insa rezolutia nu dauneaza niciodata, indiferent de cat de multa ofera sistemul, atata timp cat ai si pe celelalte. Cine cauta doar rezolutia sistemului nu e audiofil ci doar asa se considera. Cine vrea sa auda doar rasuflarea cantaretului este un clovn si nu un audiofil si un meloman. Trebuie facute totusi niste deosebiri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.