audio Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 [OT] Te referi la ASTA sau la ASTA? [/OT] Sau poate ai uitat sa pui linkul ca lumea. Ce link? Link ai pus tu , tu ai vorbit de ASTA, si daca dai klick pe cuvantul ASTA la mine intra pe site-ul lor si scrie acolo mai multe de Dirac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
audio Postat Februarie 28, 2015 Share Postat Februarie 28, 2015 [OT] Te referi la ASTA sau la ASTA? [/OT] Sau poate ai uitat sa pui linkul ca lumea. http://www.bksv.com/Products/analysis-software/acoustics/building-acoustics/room-acoustic-measurement-dirac aici imi intra daca dau click pe cuvantul ASTA scris de tine, nu tu ai atasat la el acest link? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Martie 2, 2015 Share Postat Martie 2, 2015 Cu tot respectul: eu nu inteleg ce vrei tu sa spui, tu nu intelegi ce vreau eu sa spun. Folosim chei de criptare diferite. Propun deci sa nu mai poluam topicul si sa riscam vreun ban. Daca doresti, putem continua via PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmiu007 Postat Martie 8, 2015 Share Postat Martie 8, 2015 m-am luat cu treaba si nu am mai avut timp de cetit pe forumuri... asa ca am pierdut toata distractia. @shibata - cu umik ai dreptate si tocmai de aceea am comandat al doilea mic recalibrat in state. din pacate zace la posta romana de vreo 2 saptamani.... la banii lui umik e ok chiar si cu calibrarea din fabrica. pt DRC te intereseaza in primul rand diferentele de faza (care este calculat de computer) si apoi/secundar SPL-ul @jack - dirac (in general DRC-ul) urmareste mai ales corectarea diferentelor de faza, pe unele frecvente, produse de de intreg sistemul (de la sursa la camera). autorul de la Dirac explica cel mai bine http://http://www.computeraudiophile.com/f23-dsp-room-correction-and-multi-channel-audio/drc-versus-equalizing-analogue-or-digital-change-frequency-response-often-be-more-linear-pros-cons-23419/#post397762 sa nu uitam ca toate componentele sistemului adauga o diferenta de faza (pana si cele pasive eg: crossoverurile din boxe) @dinica - jriver nu are per se DRC, doar iti ofera posibilitatea de a pune un filtru in chainul de redare. In filtre sta tot spilul. @audio - DRC-ul este bomboana de pe coliva, nu poti folosi cu succes DRC intr-un spatiu de auditie netratat, macar basic. nu este un panaceu universal. personal: Dirac are un algoritm propriu de generare al filtrelor si in plus are cea mai facila interfata. mai exista si rephase (e mai bun pt calcularea crossoverurilor digitale) sau REW (gratis dar folosit in special pt bass sau integrarea subwooferului in sisteme). De ex audio a lovit din prima cu Dirac-ul dupa ce si-a prins urechile cu REW-ul in prealabil. Inca un plus pt Dirac este faptul ca face o medie a masuratorilor (asta ii diferentiaza cel mai bine in piata asta), restul solutiilor fac o singura masuratoare, deci sunt pt sweet spot. consider ca diferentele de faza deranjeaza mai usor o ureche antrenata. asta ar putea fi raspunsul pt intrebarea: de ce audiofilii in varsta, in ciuda faptului ca nu mai au aceiasi acuitate auditiva, pot sesiza usor diferente intre sisteme (asta lasand la o parte experienta de ascultare si faptul ca stiu la milimetru piesele de test) sistemele integrate care au aparut in ultimul timp (cele cu boxe active) folosesc DRC-ul si crossoverul digital. http://www.computeraudiophile.com/content/597-linn-akurate-exakt-dsm-player-and-exakt-akubarik-loudspeaker-review/ http://www.computeraudiophile.com/content/615-devialet-unleashes-phantom/ se testeaza marea cu degetul. nu ma astept sa fie o mare revolutie deoarece cu astfel de sisteme toata lumea (din bussines) are de pierdut dar e un loc sub soare pt toata lumea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Martie 9, 2015 Share Postat Martie 9, 2015 Vezi ca daca nu il ridici repede pleaca retur spre State si din nou va fi scandal cu romanii care fac toate relele de pe lumea asta (fac comenzi si nu isi mai ridica coletele). La DRC conteaza si raspunsul in frecventa (zic eu). Nebunelile astea ieftine tind sa aiba si 6dB eroare de liniaritate in domeniul 5kHz-20kHz. Chiar daca nu faci masuratori de SPL, este util ca micul sa fie calibrat si ca sensibilitate deoarece in zona 130dB (si peste), ieftinelile nemodate Linkwitz au o crestere spectaculoasa a distorsiunilor, ceea ce afecteaza rezultatele. Bine, asta daca faci masuratori la SPL foarte mare (nearfield de ex.). Esti din Bucuresti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahegyes Postat Martie 9, 2015 Share Postat Martie 9, 2015 Interesanta jucaria aia de la Devialet. E clar ca viitorul in asa ceva este. Totusi, eu cred ca boxele clasice asa cum le stim noi nu vor disparea deocamdata, la fel cum nu a disparut nici vinilul. Cel mai probabil piata va fi acaparata de o combinatie intre difuzoare\cutii clasice iar partea de filtrare\amplificare va fi preluata de calculatoare - ceva in genul cum sunt boxele Linn prezentate mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmiu007 Postat Martie 9, 2015 Share Postat Martie 9, 2015 dap, si mie imi plac cum arata boxele alea robocop/cyborg. as fi tare curios sa le ascult. avem in romania distribuitor + showroom devilect? Totusi, eu cred ca boxele clasice asa cum le stim noi nu vor disparea deocamdata, la fel cum nu a disparut nici vinilul. perfect de acord cu tine. chiar daca sunt personal axat exclusiv pt computero audiofilie, ma mananca degetele sa dau o tura si cu vinilul. Cel mai probabil piata va fi acaparata de o combinatie intre difuzoare\cutii clasice iar partea de filtrare\amplificare va fi preluata de calculatoare - ceva in genul cum sunt boxele Linn prezentate mai sus. asta este proiectul meu diy in derulare. sursa o am, un draft pt chainul software este, 2 dac-uri identice am facut, 2 monoblocuri sunt si ele functionale. am ajuns la capitolul boxe, iar pt exercitiu incep cu niste difuzoare full range cu care vreau sa vad care sunt diferentele intre diverse cutii si transmisii pt bas. voi incepe un thread separata in sectiunea diy si as fi bucuros daca ai putea sa ma ajuti cu niscaiva sfaturi. pt proiectul final, in momentul de fata, ma gandesc la 2 cai open baffle. Vezi ca daca nu il ridici repede pleaca retur spre State si din nou va fi scandal cu romanii care fac toate relele de pe lumea asta (fac comenzi si nu isi mai ridica coletele). eu am trimis la posta documentele solicitate (imputernicire pt reprezentare in vama etc) in speranta ca se vor misca mai cu talent. le dau miine un tel sa verific in ce stadiu sunt.... mi-au mai pierdut un pachetel trimis fara confirmare in decembrie .... La DRC conteaza si raspunsul in frecventa (zic eu). Nebunelile astea ieftine tind sa aiba si 6dB eroare de liniaritate in domeniul 5kHz-20kHz. raspunsul in freq conteaza dar este secundar. microfoanele nu sunt liniare, eu zic ca mai importanta este calibrarea () cat si o "neliniaritate" constanta care poate fi compensata digital. atata timp cat raspunsul in frecventa pt majoritatea boxelor este +/- 3 dB, masurate in camere anecoidice .... in plus tind sa cred ca nu liniaritatea raspunsului in frecventa imprima caracterul unei boxe. Chiar daca nu faci masuratori de SPL, este util ca micul sa fie calibrat si ca sensibilitate deoarece in zona 130dB (si peste), ieftinelile nemodate Linkwitz au o crestere spectaculoasa a distorsiunilor, ceea ce afecteaza rezultatele. Bine, asta daca faci masuratori la SPL foarte mare (nearfield de ex.). daca imi aduc bine aminte eu ascult muzica comfortabil la un volum intre 60 - 80 dB. Esti din Bucuresti? din neferice, sau din fericire da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Martie 9, 2015 Share Postat Martie 9, 2015 Exista distribuitor Devialet in Romania. Tot la el se gasesc si alte brand-uri celebre: Wilson Audio, Audio Research, Sonus faber, Krell, Devialet, Wadia. http://www.audioexcellence.ro/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmiu007 Postat Martie 9, 2015 Share Postat Martie 9, 2015 Exista distribuitor Devialet in Romania. Tot la el se gasesc si alte brand-uri celebre: Wilson Audio, Audio Research, Sonus faber, Krell, Devialet, Wadia.http://www.audioexcellence.ro/ ms. luam caciula in mana si batem la poarta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Martie 9, 2015 Share Postat Martie 9, 2015 Acum mai bine de un an, am fost intr-o vizita sa ascult noile Sonus faber si intamplarea face ca erau amplificate de un Devialet. Dupa aceea am trecut la lucruri serioase si am ascultat niste Wilson-uri. Majic, as spune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmiu007 Postat Martie 16, 2015 Share Postat Martie 16, 2015 Lucrurile se misca (poate copii nostrii vor avea parte de ele) oamenii incep sa vb de "directional room impulse response (DRIR)" , de standardizare (nu bag mana in foc pt ca in 99% din cazuri, la americani primeaza interesele financiare) de aici http://www.enjoythemusic.com/news/ 03 / 14 / 15 Audio Engineering Society Seeks To Standardize Space-Related Acoustic Data File Format Audio Engineering Society Seeks To Standardize Space-Related Acoustic Data File FormatThe Audio Engineering Society (AES), founded in 1948 and is a professional society devoted exclusively to audio technology, has released a paper to standardize the spatial acoustic data file format. Document AES69-2015 seeks to standardizes a file format to exchange space-related acoustic data in various forms. The format is designed to be scalable to match the available rendering process. The format is designed to be sufficiently flexible to include source materials from different databases. Binaural listening is growing fast, because of growing sales in smartphones, tablets and other individual entertainment systems. The lack of a standard for the exchange of head-related transfer functions (HRTF) means each company keeps its binaural capture and rendering algorithms private. 3D audio is arising, and binaural listening could be the very first 3D audio vector with sufficient fidelity of HRTF. The use of convolution-based reverberation processors in 3D virtual audio environments has grown with the increase in available computing power. Convolution-based reverberators guarantee for an authentic and natural listening experience, but also depend on the acoustic quality of the applied directional room impulse response (DRIR). With a standardized file format for HRTF and DRIR data, each company could contribute its best algorithms, providing good personalized capture and/or rendering, allowing the consumer to choose its best combination of technologies for the best quality of experience. A spatial acoustic transfer function describes the spatial filtering of the incoming sound, due to the listener's anatomy for example. Previously, spatial-acoustic data have been stored in various incompatible formats, making an exchange of this data difficult. This document describes a format for storing spatial acoustic data with a focus on interchangeability and extensibility and provides a basis for a wider generalized interchange of space-related audio data. Within this document, the term 'transfer function' (TF) describes any filter, regardless the actual representation or interpretation. TF may, for example, refer to: • The frequency domain representation of free-field head-related transfer functions (HRTFs); • The time domain representation of free-field HRTFs, that is head-related impulse responses (HRIRs); • The time domain representation of HRTFs measured in reverberant spaces, that is binaural room impulse responses (BRIRs); • The Quadrature Mirror Filter (QMF) domain representation of free-field HRTFs, that is the set of QMF parameters; or, even more generally, • The time domain representation of spatiotemporal room impulse responses, that is directional room impulse responses (DRIRs). If not otherwise stated, we do not distinguish between such terminologies and refer to all those filters as transfer functions. Specifications given in ‘conventions’ (that is in-detail descriptions of the data exchange format for a given data set) shall use the correct terminology, for example using HRIR instead of HRTF when the data are represented in time domain. The following requirements are identified: • Description of a measurement setup with arbitrary geometry; that is, not limited to special cases like a regular grid, or a constant distance; • Self-describing data with a consistent definition; that is, all the required information about the measurement setup must be provided as metadata in the file; • Flexibility to describe data of multiple conditions (listeners, distances, and so on) in a single file; • Partial file support and network support; • Available as binary file with data compression for efficient storage and transfer; • Predefined descriptions for the most common measurement setups, which are referred to as 'conventions'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monty67 Postat Martie 25, 2015 Share Postat Martie 25, 2015 avand in vedere faptul ca in curand am sa ma mut la casa noua , si datorita faptului ca am reusit sa-mi conving sotia sa-mi cedeze o camera , va rog sa ma ajutati in luarea unei decizii cu privire la tratamentul acustic . camera prezinta urmatoarele dimensiuni : 4,4x6,2 m , tavan la h=2,75 m , constructie din caramida porotherm , tencuiala clasica pe pereti ( strat de aprox.3 cm ) , podea din parchet stratificat . credeti ca este bine sa fac un tratament acustic in genul celui de la hi-fi expert cu cortina din catifea de-a lungul peretilor sau tratament cu diffusere , bass traps etc. ? cu multumiri adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 Astazi am masurat camera cu ajutorul lui cmiu. Tehnologia a dovedit ca urechea bleaga nu se inseala. Doua mici cocoase la 50 hz si 70 hz. Modurile camerei prezente discret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
audio Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 Astazi am masurat camera cu ajutorul lui cmiu.Tehnologia a dovedit ca urechea bleaga nu se inseala. Doua mici cocoase la 50 hz si 70 hz. Modurile camerei prezente discret. De data aceasta cu microfonul acreditat ? Nu stiu ce ma face sa cred atunci ca ai o camera de auditie mai mica decat a mea, din putina experienta care o am cu diferite camere, se pare ca camerele mici au cocoasa mai sus?Daca ma uit pe graficul meu, nu vad nimic peste 40hz, sau e treaba de pozitionare a locului de auditie si a boxelor?Ar fi interesant de discutat pe marginea acestei teme. Chiar m-ar interesa si parerea ta despre REW, daca ai intentia sa-l incerci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iosiP Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 Viteza sunetului in aer se poate calcula folosind formula v = 331,4 + 0,6T, unde T este temperatura in fgrade Celsius. Pentru T = 20 se obtine o viteza de 343,6 m/s. Impartind aceasta viteza la dimensiunile camerei se pot obtine frecventele nodale, cu atat mai mari cu cat camera este mai mica. De regula apare un mod longitudinal si unul transversat, cel vertical fiind (partial) eliminat de catre producatorii de incinte acustice prin configuratii tip d'Appolito sau alte gaselnite. Deci ca sa fiu mai clar: da, in camerele mici "cocoasele" apar la frecvente mai inalte. Din acelasi motiv sunt de evitat camerele patrate, in care "cocoasa" longitudinala apare la aceeasi frecventa cu cea transversala. Camerele mari au atat avantaje cat si inconveniente: avantajul este ca modurile camerei sunt mai greu de excitat la un nivel de auditie rezonabil, inconvenientul este ca aceste moduri sunt la frecvente joase deci sunt dificil de eliminat prin tratamente acustice. Concluzia? Camera de auditie ideala este una fara suprafete paralele, proiectata de Picasso la betie. Din pacate nu foarte multa lume isi permite asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
audio Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 Viteza sunetului in aer se poate calcula folosind formula v = 331,4 + 0,6T, unde T este temperatura in fgrade Celsius.Pentru T = 20 se obtine o viteza de 343,6 m/s. Impartind aceasta viteza la dimensiunile camerei se pot obtine frecventele nodale, cu atat mai mari cu cat camera este mai mica. De regula apare un mod longitudinal si unul transversat, cel vertical fiind (partial) eliminat de catre producatorii de incinte acustice prin configuratii tip d'Appolito sau alte gaselnite. Deci ca sa fiu mai clar: da, in camerele mici "cocoasele" apar la frecvente mai inalte. Din acelasi motiv sunt de evitat camerele patrate, in care "cocoasa" longitudinala apare la aceeasi frecventa cu cea transversala. Camerele mari au atat avantaje cat si inconveniente: avantajul este ca modurile camerei sunt mai greu de excitat la un nivel de auditie rezonabil, inconvenientul este ca aceste moduri sunt la frecvente joase deci sunt dificil de eliminat prin tratamente acustice. Concluzia? Camera de auditie ideala este una fara suprafete paralele, proiectata de Picasso la betie. Din pacate nu foarte multa lume isi permite asa ceva. Multumesc pentru raspuns, e un caz in care teoria si practica merg mana in mana! As ataca putin ultima afirmatie , si as mai indrazni sa afirm ca prin scaderea frecventei modurilor , desi sunt mai greu de tratat avantajul e ca exista multa muzica care nu ataca direct frecventele atat de joase 30-40hz, astfel chiar daca nu le pot elimina usor, nici nu ajung foarte des sa le excit (exclud muzica generata electronic) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmiu007 Postat Aprilie 5, 2015 Share Postat Aprilie 5, 2015 Viteza sunetului in aer se poate calcula folosind formula v = 331,4 + 0,6T, unde T este temperatura in fgrade Celsius.Pentru T = 20 se obtine o viteza de 343,6 m/s. Impartind aceasta viteza la dimensiunile camerei se pot obtine frecventele nodale, cu atat mai mari cu cat camera este mai mica. De regula apare un mod longitudinal si unul transversat, cel vertical fiind (partial) eliminat de catre producatorii de incinte acustice prin configuratii tip d'Appolito sau alte gaselnite. Deci ca sa fiu mai clar: da, in camerele mici "cocoasele" apar la frecvente mai inalte. Din acelasi motiv sunt de evitat camerele patrate, in care "cocoasa" longitudinala apare la aceeasi frecventa cu cea transversala. Camerele mari au atat avantaje cat si inconveniente: avantajul este ca modurile camerei sunt mai greu de excitat la un nivel de auditie rezonabil, inconvenientul este ca aceste moduri sunt la frecvente joase deci sunt dificil de eliminat prin tratamente acustice. Concluzia? Camera de auditie ideala este una fara suprafete paralele, proiectata de Picasso la betie. Din pacate nu foarte multa lume isi permite asa ceva. as mai adauga un lucru: frecventele nodale difera in camera in functie de locul de ascultare (inregistrare) dar si de locul sursei de sunet (difuzoarele). de accea o amplasare buna a boxelor si a locului de ascultare poate domoli amprenta camerei. pt camerele paralelipipedice (din pacate aici Dinica si Audio nu se pot bucura de simulator) REW are un simulator bun si poti "plimba" prin camera atat boxele cat si pozitia de ascultare. cele patru link-uri sunt calculele teoretice ale pozitiei actuale de ascultare si ale unei pozitii mai bune de ascultare iar apoi masuratoarea cu pink noise in cele 2 pozitii. simularea pozitiei de ascultare in spatele camerei http://comprami.ro/upload/calcA.JPG inregistrare in acea pozitie (cu negru) http://comprami.ro/upload/recA.JPG cu albastru este inregistrarea suprapusa pt pozitia B simulare pt o pozitie mai buna de ascultare http://comprami.ro/upload/calcB.JPG inregistrare in pozitia B http://comprami.ro/upload/recB.JPG difirentele la ureche se simt, mai ales la tobe generate electronic asa cum spunea si audio mai sus. chiar si o miscare in fata spate a pozitiei de ascultare cu 30-40 de cm, chiar si mai putin cand pozitia de ascultare este lipita de peretele din spate (opus boxelor). in pozitia A, in momentul in camera rezoneaza am impresia ca trece un camion afara (aia 37 de Hz ii simti mai mult decat ii auzi) si acopera restul, in pozitia B rezonanta este mai digerabila dar pt asta trebuie sa ma mut cu fotoliul prin casa cand am de ascultat. REW e gratis si nu aveti nevoie de microfon pt a va simula amplasamentul in propria camera. http://www.roomeqwizard.com/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Decembrie 11, 2015 Share Postat Decembrie 11, 2015 Tratamente acustice noi. Am inceput sa imi construiesc propriile bass trap-uri. Material HD Foam 4 cm (grosimea asta am gasit) - motivul - capacitatea de absorbtie de x10 comparativ cu vata minerala. Mai usor de integrat pentru ca in teorie 10 cm adancime HD Foam au un raspuns acustic similar cu 1 m adancime vata minerala. Cum inca nu am facut masuratori premiza de lucru este pur teoretica. Folosit HD Foam, adeziv special, cutit, ruleta. Dimensiuni HD foam 100 cm / 50 cm. Am taiat pe lungimea de 1 m bucati cu latimea de 40 cm, 30 cm, 20 cm, 10 cm. Daca se doreste o crestere a grosimii se mai poate adauga o bucata HD Foam cu latimea de 50 cm. Pret cu adeziv pentru o bucata bass trap 120 lei in varianta cu 4 bucati suprapuse ( latime 40-30-20-10). Cu bucata nr 5 (latime 50) pretul este 170 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianlucian Postat Decembrie 11, 2015 Share Postat Decembrie 11, 2015 L-ai luat din curte de la Institutul de cercetari in constructii, in Pantilimon? Am descoperit materialul acum 7-8 ani. Am amintit de el si pe forumul HFMM dar nu a avut ecou informatia. Asa ceva, dar gros de 30mm, am folosit cu rezultate remarcabile zic eu la unele boxe. Nu am reusit sa-i conving sa-mi taie profil piramidal.... Ar merge bine ca difuzer sau in puncte de reflectie primare, in spatele pct-ului de auditie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmiu007 Postat Decembrie 11, 2015 Share Postat Decembrie 11, 2015 Tratamente acustice noi. fa teste cu ele lipite de perete (ca in imaginea ta) si putin mai departate de perete. cum planuiesti sa le "inadesti" pe inaltime? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Decembrie 16, 2015 Share Postat Decembrie 16, 2015 Number 2 is coming. Nu este nevoie sa fie inadite. Materialul este suficient de dens, incat sa le poti pozitiona pe verticala asemeni unui puzzle fara lipituri. Asta iti ofera posibilitatea sa ai bass trap-uri mobile. Cine doreste sa le fixeze definitiv poate folosi adeziv pentru prindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.