danM Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 Acum 11 ore, trancotistu a spus: La incintele cu sensibilitate mare există posibilitatea ca la volum mai mare să apară distorsiuni date de incapacitatea de repliere în punctul 0. Acest fapt face ca ele să emită un "zgomot" mai mare. @trancotistu, pe mine treaba asta ma confuzeaza maxim. Poate ”sursa” ma poate lamuri de unde vine povestea asta, de la ansamblul spider-suspensie externa sau de la incapacitatea amplifului de a controla boxele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danM Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 Acum 13 minute, trancotistu a spus: Lojic..😉 Așteptam răspuns punctual la întrebare. Tu cum îți dai seama? In mod uzual la auditii nu umblu la nici un fel de reglaje, la mine setarile raman in aceeasi pozitie la mai toate auditiile, asa ca la ureche iti dai seama imediat care inregistrare are DR-ul mai ridicat. in conditii casnice nu ai cum sa masori DR-ul, il percepi pur si simplu. Dupa cum spuneam si in alte postari, ascult in mod curent la 0.5-1w cu amplif de 180w/canal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 Corect, iti poti da seama imediat care inregistrare are dinamica buna si care e comprimata la greu. Daca urechile nu te ajuta, iti poti da seama pe vumetre, daca ai: daca fac bouncing (dinamica) sau daca acul sta aproape blocat intr-o anumita pozitie (comprimare). 1 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 Acum 46 minute, Andi a spus: Corect, iti poti da seama imediat care inregistrare are dinamica buna si care e comprimata la greu. Daca urechile nu te ajuta, iti poti da seama pe vumetre, daca ai: daca fac bouncing (dinamica) sau daca acul sta aproape blocat intr-o anumita pozitie @trancotistu pentru un om educat muzical si umblat pe la concerte nu ar trebui sa fie o problema sa diferentieze loudness-ul. Exemplu de loudness: avem o inregistrare de muzica clasica cu multe instrumente; in mod normal intre pasajele muzicale ale acestei inregistrari ar trebui sa simti diferente mari ale presiunii acustice; un pasaj pizzicato trebuie sa fie aproape imperceptibil, pentru ca vorbim de ciupirea unor corzi inregistrate cu un microfon aflat la o oarecare distanta; daca dupa acest moment urmeaza un pasaj crescendo cresterea presiunii acustice ar trebui sa fie uriasa si asa sa fie perceputa de ureche; daca inginerul foloseste metoda loudness-ului, atunci intre aceste doua pasaje diferenta va fi minora. Ciupitul coardelor se va auzi/simti aproape la fel de tare ca pasajul crescendo. Practic se pierde senzatia de autencitate muzicala. Ideea compresiei dinamice nu este neaparat gresita. A aparut dintr-o nevoie evidenta. Oamenii isi doreau sa auda totul fara sa fie nevoiti sa creasca volumul auditiei, sa asculte la casti muzica la un volum moderat, etc. Majoritatea ascultatorilor de muzica percep loudness-ul ca pe ceva pozitiv. Audiofilii sunt singurii care se plang de acest lucru. Dar si aici sunt o multime de oameni care habar nu au de aceasta problema. Umbla prin showroom-uri cu cd-uri audiofile unde loudness-ul este rege. Cd-urile sunt produse de diferitele companii activand in domeniu. PS: Audiofilia inseamna si putina carte, nu doar un sistem scump si senzatia ca le stii pe toate. Daca doresti sa performezi cu adevarat in acest domeniu este obligatoriu sa citesti si sa inveti. Imi amintesc cand lucram cu Jack ca el avea zile intregi dedicate studiului. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
electroacustica Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 Pe langa faptul ca nimeni nu a explicat nimic, citatele in engleza sunt fix 0. De cautat si copiat orisicine poate, mai mult poate sa adanceasca starea de confuzie. Loudness sau pe Romaneste este: Taria Sonora este marimea subiectiva a presiunii sonore (si a frecventei). Presiunea sonora este o marime obiectiva (masurabila). Taria sonora se exprima in Foni. Mai e si nivel de tarie sonora (Soni), dar ne rezumam la atat. Nu este nicio compresie dinamica, nicio alta inventie citita de pe forumuri. Doi baieti destepti ce n-au scris pe forumuri, Muncher si Flecther au desenat niste curbe izofone pentru a intelege cum e cu perceptia sunetelor. Exemplu: Un semnal pur cu un nivel de Presiune sonora de 20db la o frecventa de 1000Hz este audibil. Intre timp, acelasi semnal dar cu o frecventa de 100Hz este sub pragul de audibilitate si nu poate fi auzit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 (editat) Citatele în limba engleză ne ajută măcar să nu pocim numele unor cercetători, de ex. Fletcher și Munson. Editat Septembrie 8, 2019 de Shibata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 Corect in intregime ce spui, cu mentiunea ca aici vorbim de informatii necesare unui inginer de master. Loudness war este despre altceva. Senzatia mea a fost ca Trancotistul la asta se referea, nu la compresiile dinamice necesare pentru realizarea unui master. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 Acum 2 ore, trancotistu a spus: La modul general nu? Adică nu te-ai referit la mine în special... Nu găsesc nimic deplasat să întreb și să încerc să înțeleg. Pun prinsoare că 80% dintre cei care au citit nu le era clar la ce se făcea referire. Da. La modul general. Nu tu erai subiectul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shambala Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 (editat) Shibata, nu am gresit deloc, oricum ai lua-o. Daca vrei sa fii foarte strict, Lmihai s-a exprimat gresit, fiindca pana atunci nu fusese vorba despre perceptia sunetului ci despre valori electrice si/sau SPL (ce scot boxele). Probabil el a vrut sa traduca Loudness, despre care ai inceput si tu sa scrii pt a il sustine. De aceea am si scris in primul rand - "Depinde ce se masoara". Nu trebuie facuta sau intretinuta o confuzie intre cele doua situatii. Discutia ulterioara este despre Loudness, practic alt subiect. Era sa scriu ieri despre curbele Munson Fletcher dar n-am vrut sa ma lungesc Editat Septembrie 8, 2019 de Shambala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Septembrie 8, 2019 Share Postat Septembrie 8, 2019 Din partea mea, tot ce trebuia spus s-a spus. Și nici nu am de gând să continui să iau apărarea cuiva care văd că s-a retras din discuție. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lmihai Postat Decembrie 10, 2019 Share Postat Decembrie 10, 2019 La 08.09.2019 la 19:44, Shambala a spus: Shibata, nu am gresit deloc, oricum ai lua-o. Daca vrei sa fii foarte strict, Lmihai s-a exprimat gresit, fiindca pana atunci nu fusese vorba despre perceptia sunetului ci despre valori electrice si/sau SPL (ce scot boxele). Probabil el a vrut sa traduca Loudness, despre care ai inceput si tu sa scrii pt a il sustine. De aceea am si scris in primul rand - "Depinde ce se masoara". Nu trebuie facuta sau intretinuta o confuzie intre cele doua situatii. Discutia ulterioara este despre Loudness, practic alt subiect. Era sa scriu ieri despre curbele Munson Fletcher dar n-am vrut sa ma lungesc Parca am spus "canta", nu "misca aerul". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.