Sari la conținut
HiFi Tech

reglaje de ton sau fara (normal sau figuri)


adyy35

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Distributia armonicilor sau amplitudinile armonicilor? :) De fapt ce intelegi prin "distributia" armonicilor?
Prin distributie inteleg atat frecventele cat si amplitudinile. Evident ca reglajul de ton nu poate influenta frecventele, ramane doar influenta asupra amplitudinilor.


P.S. De altfel, sunt convins ca ai inteles despre ce vorbeam, dar daca tii neaparat sa postam cu DEX-ul in fata eu unul sunt dispus sa fac si "politie lexicala" (numai in cazul tau, desigur) :twisted:


igor1234, daca ajungem la discutia "obiectiv vs. subiectiv" atunci orice sistem suna bine, si orice sistem suna prost: depinde doar de cine il asculta. Oricum, raportarea la sunetul real (cel din sala de concert) isi pierde sensul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amplificatoarele cu corectii,nu schimba sunetul in asa fel sa faca de nerecunoscut anumite intrumente sau voci.In schimb boxele si cablurile si inregistrarile fac asta constant.Am auzit boxe unde toba mare nu se auzea deloc,s-a dat vina pe amplificator si erau boxele de vina.Nu puteau reda acea frecventa .Ar trebui sa ne gandim ca, aproape toate amplificatoarele vintage au avut corectii de ton,unele chiar lucrand in clasa A.Oare cei care le-au construit la acea vreme,aici vorbesc de Accuphase,Luxman,Marantz ,chiar si altii fabricanti chiar au avut ingineri de proiectare de doi bani?Nu au avut idee deloc despre sunet,despre cum ar trebui sa sune un amplificator audio?In epoca vinilului,mergea omul la magazin,cumpara pick-upul,amplificatorul,boxele de atunci si cablurile care existau pe piata.De matching nici nu se prea discuta pe atunci,fenomenul a aparut mult mai tarziu .Punea vinilul si asculta muzica,si se auzea foarte bine.Coretiile erau necesare pentru ca, inregistrarile din acea vreme mai toate respectau niste frecvente intre 50-15000 de hertzi,si fiecare ascultator avea libertatea de a modifica sunetul, mai jos sau mai sus decat era inregistrat pe disc.Unora ;le placea sa auda mai mult bass altii mai multe inalte.Corectiile de ton cresc sau scad valorile in decibeli pe basi ,inalte sau medii.Mai toate amplificatoarele cu corectii, folosesc o plaja de corectii intre 6 si 10 decibeli ,plus sau minus,Asa fiind gandite de fabricant ,nu ar fi existat daca teoria cu schimbatul sunetului ar sta in picioare.

In linc amplificator in calasa A, Accuphase E 600.Model de actualitate,audiofil pana in tabla sasiului,are corectii de ton si loudness.

http://cybwiz.blogspot.com/2013/10/accuphase-e-600.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

When making the necessary compromises I always take the path of less misinformation. Forcing a system to try to do something it is not really capable of doing always leads to inferior results. It is clearly better to sacrifice the lowest octave, and make sure the rest of the frequency band is of the very highest standard. When we look at human psychoacoustic capabilities, we must understand that misinformation takes twice the brain power to process and remove, whereas an absence of misinformation allows our ear/brain to recreate fundamentals that are not really there. Get the overtones right, and your psychoacoustic hearing recreates the fundamentals.
Chestia de mai sus a spus-o Michael Børresen (omul responsabil de proiectarea boxelor Raidho), intr-un interviu pe subiectul incintelor audio "bookshelf". Altfel spus, e preferabil sa nu auzi toba mare decat s-o auzi distorsionat, pentru ca ai "bagat" 10dB in plus din reglajul de basi.


Cat depre

Amplificatoarele cu corectii,nu schimba sunetul in asa fel sa faca de nerecunoscut anumite intrumente sau voci.
eu nu am afirmat vreodata ca le vor face "de nerecunoscut", ci doar ca prefer sa nu aud armonicile superioare ale viorii (de exemplu) decat sa amplific acutele cu 10dB si sa se duca pe apa sambetei distributia spectrala a intregii parti pe care o aud.


Si tot astept un raspuns: cum corectezi problemele camerei de auditie din reglajele de ton?


P.S. Chestia cu "Punea vinilul si asculta muzica,si se auzea foarte bine." e discutabila! Desigur, daca ai acces la un sistem vintage (reconditionat) putem oricand sa facem comparatia intre acesta si un sistem actual cu acelasi pret (tinand cont, desigur, de inflatie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, deci ca sa inteleg (recunosc, ma simt cam depasit de situatie):

1. Necunoscutul Antonio Carlos Jobim compune oaresce cantecele.

2. O amarata pe nume Ana Caram, impreuna cu un grup de fraieri la diferite instrumente, se strofoaca sa le interpreteze

3. Afonul David Chesky se ocupa de inregistrarea sunetelor cu pricina.

4. Rezultatul este editat si mixat de papagalul Jeremy Kipnis, asa incat sa se auda si toba mare.

5. Vine un neica nimeni numit Bob Katz si "masterizeaza" (oare ce-o fi aia?) rezultatul.

6. Vrajeala rezultata se stanteaza pe un CD sau SACD (zice unii ca astea ar suna mai putin de porc).


In fine...

(rapait de tobe, urmeaza momentul culminant, acrobatul nu are plasa de siguranta deci va rugam sa faceti liniste in sala)

...urmeaza saapteee, adica:

7. Marele, unicul si incomparabilul fluffy (aplauze va rog!) roteste pana-n capat reglajele de ton, ca lui ii place sa auda "mai cu bas" sau "mai cu acute".


8. Muzica tace!

(ceea ce, cu voia dumneavoastra, voi face si eu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Pufosule", pana acum singura ta contributie la acest subiect a fost

Eu cred ca initiatorul a aruncat o momeala si se distreaza urmarind raspunsurile...vad ca e singurul lui post.
completata de foarte argumentata exclamatie "Excelent!".


Se vede ca intelegem in mod diferit dialogul, si se mai vede ca nimeni nu s-a hazardat sa explice cum se reduc problemele camerei de auditie prin rotirea de butoane. In aceste conditii, ce vrei sa mai discut cu de-alde tine?


N-aveti decat sa transformati si acest forum intr-unul vintage/DIY si sa contribuiti la educatia proaspetilor amatori de muzica si sunet de calitate prin sfaturi pertinente, de genul "daca ai amplificatorul X ia-ti boxele Y, vezi ca nu merge (unde, la piata?) cu Z". Sa nu cumva sa puneti in discutie niste principii de (psiho)acustica, de alegere informata a componentelor (matching) sau, Doamne fereste, cateva notiuni elementare de teoria electricitatii: riscati ca unii chiar sa invete cate ceva si sa nu mai sa intrebe "ce merge cu ce", si-atunci va pierdeti statutul de guru (care bate...).


P.S. Asculta cum vrea muschii tai, eu unul incerc sa ascult ceea ce au gandit cei care au contribuit la realizarea inregistrarii, de la compozitor la inginerul de mastering. Si n-am probleme ca tu vrei cu mai multi basi sau acute, doar ma intreb de ce nu te scoli in doua picioruse la Ateneu sa strigi la dirijor "Mai cu basi, nene, mai cu basi, ca de-aicea nu se-aude toba mare!"?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vreau sa ascult si toba mare si cinelul si sintetizatorul si basul ala care coboara la 25 de hertzi.Nu toata lumea asculta CheskiUnii asculta Depeche Mode,U2,Queen ,Dire straits sau Iron Maiden.Oamenii aia cum ar trebui numiti dupa noua nomenclatura a audiofiliei?Ar trebui sa renunte la asta ca asa au citit ei pe forumuri?Stiu unii de pe aici ce usor e sa faci un sistem sa cante bine pe formatiile enumerate mai sus?.Unii nu au avut parte de inregistrari de calitate, decat pe vinil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ascult U2, Queen (am toata discografia), J-M Jarre, Eagles si multi altii. Ba chiar si ELO (desi majoritatea inregistrarilor lor suna prost), Dire Straits, Kraftwerk etc. Pe scurt, la vreo 2000 de CDuri nu fac parte dintre "audiofiloxeratii" care nu au decat o mana de discuri de test cu care verifica daca ultima minune cu aspect de clopotel vanduta cu $$$ pe bucata (producatorul recomanda minimum 12, lipite de pereti) modifica vectorii de rezonanta pe frecventa Schumann. Ba chiar te rog sa crezi ca nu-mi pierd somnul pentru ca pisica a mutat un cablu de boxa, si acum nu mai fac "bucle" la fel!


Dar toate astea nu inseamna ca trebuie sa matrasesc sunetul, cu argumentul ca "asa vrea muschii mei". Nu-ti place Beethoven dirijat de Barenboim? E dreptul tau - cumpara-ti simfoniile in varianta von Karajan, dar nu umbla la "pitch control" pe pickup, ca tie-ti suna mai bine la 33,5 rpm - sau fa-o, daca chiar nu poti fara asta, dar intelege ca atunci asculti "altceva", anume Beethoven in interpretarea lui Mariutim!


Si ca veni vorba, "basul ala care coboara la 25 de hertzi" tot n-ai sa-l auzi daca boxele nu-l pot reproduce, in schimb vei modifica tot balansul tonal al zonei dintre 60Hz (sau cit sunt boxele capabile sa reproduca) si 300Hz (sau pe unde s-o opri influenta corectorului de ton).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar am boxe care coboara asa jos,pasajele de bas din piesa ,,Colour to the moon '' a lui Alan Taylor din acelasi album produs de Cheski se aud demential.Si ca sa terminam discutia ,nu poti sa stergi cu buretele 30 de ani de industrie electronica,pentru ca asa crezi ca e bine din punctul tau de vedere.Nu poti sa faci idioti cam jumate din populatia planetei ,care folosesc amplificatoare cu corectii si in ultimul rand nu poti DIRIJA ce anume sa asculte alti oameni si cum sa o faca si nici nu poti sa-i condamni,pentru ca nu-ti impartasesc punctul de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorba ta, ca sa incheiem, cred ca fiecare este liber sa asculte cum vrea - de altfel am si scris acest lucru - si n-as fi intervenit in acest subiect daca cineva n-ar fi afirmat ca reglajele de ton cunt bune pentru a corecta problemele camerei de auditie. Dupa cum ai vazut, am intrebat de vreo doua ori cum anume se poate face asta, dar nu am primit raspuns.


Si pentru racorire: din discografia lui Allan Taylor prefer Hotels & Dreamers, pacat ca e un disc cam greu de gasit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

N-am intrat in viata mea intr-un studio de inregistrari, dar tare ma indoiesc ca acei ingineri de sunet au toate corectiile pupitrului pe zero, iar daca in ziua aia s-au mai trezit si cu fata la cearceaf....s-a dus naibii inregistrarea! :)

Lasand gluma de-o parte cred ca depind (corectiile noastre de zi cu zi) foarte mult si de genul de muzica ascultat/ preferat.

Intr-adevar, ar fi un sacrilegiu sa asculti o clasica sau un jazz cu bassul si inaltele la maxim!

Dar daca in ziua aia mi se sucesc piticii si vreau sa ascult un Ken Laszlo sau un Erasure cu inaltele pe maxim si cu ceva bass, ce ma fac? Imi torturez urechile si gusturile cu un sunet flat....pure direct? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Opinie strict personala: reglaj de ton=distorsiuni. Nu poti "corecta" un sunet adaugand distorsiuni.

Un sistem care are nevoie de corectii este un sistem incapabil sa reproduca un sunet corect, fabricantul a stiut asta si a oferit utilizatorului libertatea de a-si "croi" sunetul dorit, dupa ureche. Pentru unii este o facilitate placuta, pentru altii (printre care ma numar si eu) este recunoasterea producatorului in ceea ce priveste limitele produsului sau. La un sistem decent reglajele de ton din amplificare sunt la fel de utile precum un colant cu flacari pe capota unei Dacii Logan. Unii soferi pot sa jure ca merge mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am amestecat ABSOLUT nimic. Se pare ca alunecam din subiect, pe chestiuni semantice. Orice circuit suplimentar care deturneaza calea semnalului audio pentru a-l "ajuta" sa sune mai placut pentru anumite urechi nu face decat sa deterioreze calitatea sa. Siropurile dobandite unii le numesc corectii, eu le numesc distorsiuni. Sigur o sa sara un electronist adevarat (ceea ce eu nu sunt, ci doar consumator) si o sa spuna ca distorsiunile in teorie sunt altceva (si probabil ca are drepate). Ok, am inteles ideea, voiam doar sa subliniez faptul ca pentru mine sunetul fara corectii este ca o fotografie clara, pe cand sunetul "corcit" de corectii va arata ca o imagine cu deformatii, ca in picturile lui Dali.

Incarcarile de a ajusta prin corectii un sunet deficitar sunt ca incercarile unora din anii '80 de a induce ideea imaginii color din televizoarele alb-negru, atarnand peste ecran o folie colorata.

Recunosc ca in perioada aia si mult timp dupa, prin anii '90 si eu abuzam la greu de acele facilitati, ma ajutau sa adaug "calitati" sonice care altfel lipseau in modul direct. Era consecinta fireasca a lipsei de educatie acustica si bineinteles de lipsa posibilitatii dobandirii unor componente de calitate, Cu timpul am inceput sa ma duc si la femei, adica sa aud muzica asa cum trebuie si am realizat ca o sursa cat mai curata, cu un amplificator cat mai purist, legate la o pereche de incinte potrivite, nu are nevoie de bas sau inalte suplimentare, pentru ca....totul este acolo unde ar trebui sa fie. Daca nu exista in sistemele proprii, renuntati la singuratatea butonarii si mergeti la femei, adica schimbati componentele pentru ca acolo e buba :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.