Sari la conținut
HiFi Tech

Rugaminte testare TDA1541A si sfaturi proiect DAC extern


HiFiMaster

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 126
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Imi poti sugera si o solutie pentru utilizarea dac-ului extern pentru redarea fisierelor (flac-urilor) stocate pe pc? (interfata usb / coax)

 

Eu folosesc aceasta interfata si sunt foarte multumit de ea - http://jlsounds.com/i2soverusb.html.

Daca nu iti place sa mesteresti iti alegi din lista cava gata finisat - http://www.audiophonics.fr/fr/appareils-hifi-interfaces-digitales-c-598.html#/ - ce este sub 74 euro nu m-as deranja sa experimentez ...

sau ceva de pe meleagurile noastre second hand: https://www.olx.ro/oferta/adaptor-usb-spdif-m2tech-hiface-2-ID6rBMe.html#5ef7b451d7.

Personal agreez sunetul redat de interfetele ce folosesc XMOS. Zilele trecute am ascultat un dac ce folosea SA9227, iar ca chip PCM 5102 si am ramas foarte placut surprins (mai ales ca toata dracia costa 36 dolari ...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc @bogdanozaurus pentru atentionare, M2Tech-ul mi s-ar parea o alegere potrivita in acest sens datorita faptului ca nu necesita driver pentru Mac-uri - ma gandesc sa iau in calcul solutia simpla si ieftina utilizata de Ken Ishiwata in sistemul lui personal (de vreo 200.000 USD) pentru redarea fisierelor digitale: un MacBook si fisierele audio digitale stocate pe un HDD extern (http://http://www.the-ear.net/how-to/ken-ishiwata-man-and-his-listening-room). Un Mac vechi (il voi folosi strict pentru acest proiect, doar pentru redarea fisierelor audio, deci nu am nevoie de cine stie ce resurse) poate fi gasit la preturi foarte bune pe net, m-ar mai costa in plus doar bateria noua pe care va trebui sa o cumpar, in special datorita faptului ca M2Tech-ul se alimenteaza prin USB si s-ar simti mai in largul lui daca ar primi un curent curat, de baterie, fara interferentele retelei si circuitelor digitale de stabilizare.

Va rog sa ma trageti de maneca in cazul in care considerati ca rationamentul meu schioapata pe undeva sau daca imi puteti sugera si alte variante la pret decent pe care ar trebui sa le iau in calcul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te-ai gindit deloc rau dar sint si alte solutii mai putin costisitoare. Daca te decizi la MAC foarte bine dar problema cu driverele ramine, se plingea cineva pe CG tot cu M2Tech ca nu functioneaza pe ultimele variante de MAC OS, Sierra si El Capitan.

Eu personal folosesc un NUC Intel pe care ruleaza Daphile, uite un link cu mai multe detalii

https://www.avstore.ro/blog/daphile-sistem-de-operare-audiofil-8687/

Am si un iMac deci am testat cu el si Audirvana si Amarra, am incercat si un mini laptop cu foobar (evident rulind de pe baterie) dar tot solutia actuala mi se pare mai buna. Fisierele le tin pe NAS. Comparativ nu pot spune ca fata de MAC se aude mai bine sau mai rau iar fata de laptopul cu Win si foobar parca se aude mai bine. E insa mai comod si usor de folosit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ bogdanozaurus multumesc din nou, solutia ta pare, intr-adevar, cea mai potrivita si sunt deja convins sa o aleg.


Si inca o rugaminte: dupa cum v-am spus, dac-ul pe care il voi folosi este unul mobil si as avea nevoie de o sursa de alimentare (12-14V) de calitate (deocamdata detin doar o sursa in comutatie de putere relativ mare dar fara pretentii, pe care am cumparat-o anii trecuti sa ascult un Clarion APA4300HX). Prin urmare, as dori sa ma sfatuiti in privinta alegerii unei surse bune, stabilizata si bine filtrata, de putere mica (2A ar fi arhisuficienti). Ma gandeam sa imi construiesc chiar eu una (transformatoarele toroidale de putere mica sunt relativ accesibile), imi puteti recomanda o schema de redresare - filtrare - stabilizare simpla si eficienta pe care ati realizat-o / testat-o?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde cat de buna vreti sa fie sursa. Diferenta de pret intre una BUNA si una care merge ok poate fi de 3-400%, iar diferenta audio dintre ele nu este perceputa de toti.

Pt o sursa (fara pretentii audiofile) de 12Vcc sau 14Vcc/2A stabilizati este ok un transformator de 50-60VA care sa scoata 16Vca la 2A, si se poate face cu o punte redresoare de 6A, un C=4700-6800uF si un LM317 sau un LM7812 in capsula TO3.

Pt o sursa de 12Vcc sau 14Vcc/2A stabilizata bine este nevoie de un transformator de 150VA care sa scoata 22Vca la 2A (adica cam 25Vca in gol) si se face cu diode redresoare schottky, filtraj CRC si tranzistori (pt a obtine zgomot minim). Eventual cu un filtru de retea inainte de transformator.

De care doriti ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Shambala, multumesc pentru raspuns, am inteles din mesaj ca pentru o stabilizare buna tensiunea ac din secundarul transformatorului ar trebui sa fie cat mai mare, undeva la limita superiora suportata (luand in calcul, bineinteles, si coeficentul de 1,41 dat de redresarea bialternanta) de un eventual stabilizator integrat. Nu sunt la curent, din pacate, cu solutiile de stabilizare dc integrate actuale, acum mai bine de 30 de ani am construit cateva surse stabilizate fixe cu 723-ul produs de IPRS (RIP!) si ajustare fina din semireglabil si mai apoi am dat de stabilizatoarele practice din seria 78XX, si in acele vremuri un condensator electrolitic cat mai mare era considerat garantul unei bune filtrari. Principiile realizarii unei surse dc filtrate si stabilizate au ramas, ma gandesc, aceleasi, asa ca rugamintea mea de acum ar fi sa imi sugerati o solutie concreta (schema!...) de realizare a unui redresor/stabilizator adaptat standardelor actuale si realizat cu componente mai "moderne" si usor de procurat.

P.s. Mi-au mai ramas din vremurile bune cateva 2N3055-uri care cred ar putea duce lejer sarcina relativ modesta reprezentata de dac...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cerintele de proiectare pt sursele dedicate audio sunt putin diferite fata de ceea ce se invata si facea la noi acum 30 de ani, adica surse cu aplicatii pur industriale.

Ideea era ca o sursa buna dedicata audio implica costuri mult mai mari pt componente, si un volum de munca la fel, mult mai mare.

Data fiind calitatea dacului ce urmeaza a fi folosit, e clar ca solutia cea mai simpla va fi cu stabilizator integrat.

Un LM 7812 in capsula TO3 asigura cei 2A, si ofera protectie cvasitotala la scurtcircuit. Daca nu gasesti in capsula TO3, se pot pune 2 x 7812 in paralel, cu cate o R de 0,1-0,15ohm/1W in serie dupa fiecare. Daca ai mai multe 7812, poti sa le selectionezi sa scoata 12,00V si scapi de R serie de 0,1ohm.

Cam ca aici http://www.reuk.co.uk//OtherImages/connecting-7812s-in-parallel.gif

Intre IN si masa si OUT si masa se pun C de 0,1-10uF, de preferat pe pinii integratului.

Toata schema este traf --- punte (4-6A) + filtraj (4700-10.000uF+0,1uF) --- stabilizator integrat --- C (470-1000uF+0,1uF)

Transformatorul (aprox 50VA) trebuie sa asigure 14Vca in sarcina de 2A, deci in gol va avea probabil 16-18Vca.

Integratele se pun pe radiator sau pe carcasa metalica cu o tabla de AL de 4-5mm intre ele si carcasa (pt imprastierea mai buna a caldurii disipare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumiri din nou pentru lamuriri, am gasit o sursa gata montata - nu e dedicata pentru aplicatii audio, e cu LM317 si nu cu LM7812, dar e sursa liniara, traf toroidal de 63W si duce pana la 1,5A - as mai putea eventual sa maresc daca va fi cazul capacitatea de filtrare (condensatorul de filtrare pare destul de mic, dar vad ca exista din fabricatie posibilitatea de a mai adauga inca unul in paralel):

http://https://www.olx.ro/oferta/sursa-stabilizata-12v-1-5a-cu-backup-ID6A0Za.html

Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici un condensator nu poate ridica curentul debitat de o sursa. Marind f mult condensatorul de pe iesirea stabilizatorului se poate asigura o rezerva de curent pt consumuri impulsionale (de f scurta durata).

Locul liber este pt condensatorul de filtraj de pe punte, inainte de integrat. Fireste ca este bine sa se puna inca unul (la fel cu cel existent). Nu se poate sari calul caci diodele redresoare par de maxim 3A si risca sa se arda la pornire - daca puneti condnesatorii principali de valori prea mari.

LM317 este un stabilizator reglabil, permite obtinerea de tensiuni intr-o plaja destul de larga, si limiteaza intern curentul de iesire la maxim 1,5A.

Dvs. ati scris ca va trebuie 2A...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Privind atent pozele vad ca pe cablaj, langa integratul stabilizator este loc pt inca un tranzistor de putere.

Posibil ca proiectantul sa fi prevazut nevoia de curent mai mare si sa fi lasat loc pt tz. si R necesare realizarii acesztui lucru. Caz in care devine o mica joaca montarea acestora.

La 1,5A radiatorul sigur frige. Pt 2A s-ar putea sa fie nevoie sa-l mariti.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spuneam ca "2A ar fi arhisuficienti" in ideea unei supradimensionari mai generoase, curentul necesar si suficient specificat de producator este de 1A, deci am considerat ca cei 1,5A mi-ar fi suficienti strict pentru alimentarea dac-ului (exista la vanzare pe internet si varianta de 3A a aceluiasi stabilizator, cu inca un LM317 pus in paralel, si care merge cu acelasi transformator de 63W; as putea adauga si eu al doilea LM317, are loc din fabricatie pe placa si radiator, dar am zis ca nu e cazul). Am solicitat parerea forumistilor nu atat in ceea ce priveste curentul suportat, cat mai ales referitor la configuratia stabilizatorului - e stabilizatorul integrat reglabil LM317 inferior lui LM7812 in ceea ce priveste performantele (stabilizarea, protectia etc.)? Ar fi de preferat, totusi, LM7812 (eliminand deci, criteriul "curent suportat")? Mentionez ca tensiunea de alimentare nu e critica (10-14V) si, oricum, aceasta poate fi modificata din semireglabil. Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, am postat mesajul anterior fara sa observ ca ati revenit cu precizarea referitoare la adaugarea celui de-al doilea stabilizator integrat. Am sa va urmez sfatul si voi face acest mic upgrade, nu am luat in calcul posibilitatea supraincalzirii la un cosum relativ apropiat de curentul maxim suportat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general, marirea curentului spre dublu se face fie prin punerea in paralel a 2 integrate. Pt curenti mai mari se alege varianta cu tranzistor. Acum depinde si cum ii e mai comod fiecaruia.

Din schema atasata anterior lipsea o R.

Aceasta este schema corecta.


La stabilizatorul ales de dvs ramane valabila recomandarea dublarii condensatorului de pe puntea de diode precum si adaugarea unui C de 100-470uF+0,1uF pe iesire.

5acfb2272b2ba_LM317curentexp..jpg.e8a04a7e403ef40b4b430a45d9a29830.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Shambala multumesc pentru precizare, in cazul in care voi cumpara aceasta sursa stabilizata voi merge totusi pe varianta comoda - cea prevazuta de producator (adica montarea celui de-al doilea stabilizator integrat, avand in vedere ca placa si radiatorul au deja gaurile facute, vorba bancului...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara discutie ca asa si trebuie. Am facut precizarea despre a doua solutie pt a nu lasa nelamuriri.


PS - reglata la 12,5V acea sursa nu prea ii incarca acumulatorul celui care o vinde. Poate de asta o si vinde :D

Pt a incarca un acumulator cu Pb de 12V este nevoie ca sursa sa ii dea macar 13,5V (pt o incarcare 100% 14-14,2V)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS - reglata la 12,5V acea sursa nu prea ii incarca acumulatorul celui care o vinde. Poate de asta o si vinde :D

Pt a incarca un acumulator cu Pb de 12V este nevoie ca sursa sa ii dea macar 13,5V (pt o incarcare 100% 14-14,2V)

Sper ca vanzatorul nu bantuie pe aici pe forum, ca poate n-o mai vinde sau o scumpeste :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am trimis deja mesaj vanzatorului, astept raspunsul, olx nu are butonul "Cumpara acum" ca si okazii - si poate ca e mai bine asa, zilele trecute am "cumparat" o pereche de boxe Acoustic Research AR-4 de la Cluuj si la scurt timp dupa efectuarea comenzii ferme vanzatorul m-a sunat sa-mi spuna ca ii pare rau, dar intre timp le-a vandut in alta parte... Nu m-ar fi deranjat prea mult aceasta situtie, dar astazi am fost contactat de okazii sa le zic de ce m-am razgandit si care este motivul pentru care am solicitat anularea tranzactiei (ca asa le-a spus vanzatorul).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta majora, enorma, intre OLX si Okazii este ca pe primul site este postat intotdeauna nr. de tel. al vanzatorului. (Faci clic pe el si apare integral)

Poti sa il suni in secunda 2 dupa ce citesti anuntul, daca nu este o ora nepotrivita. Poti sa intrebi orice vrei sa stii, practic pe loc.

Poti sa negociezi si sa tranzactionezi fara amanare si fara amestecul [de vreun fel] al site-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.