Sari la conținut
HiFi Tech

BANDA MAGNETOFON


flobv72

Postări Recomandate

Va salut!

Foloseste cineva benzile RMG sau EMTEC ? Se merita achizitionate in locul unor benzi Maxell de pe ebay.de ? Intreb pentru ca posibilitatea de a gasi benzi Maxell noi este destul de mica iar cele pomenite de mine vad ca sunt de vanzare pe mai multe site-uri in stare noua, neinregistrate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut contact cu produsele EMTEC (fosta BASF) numai la nivel de diskete. Deci NU stiu nimic despre benzi / casete. Disketele erau groaznice (se umpleau de bad-uri in cateva zile dupa formatare, altele nu se formatau deloc).


In prezent: "2011- EMTEC began creating rubber animals that separate to reveal a flash drive inside. There are multiple selections, some being a penguin, turtle, rabbit, chicken, clownfish, and dolphin."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Eugen, cu mult timp in urma am citit undeva ca banda sufera un proces de imbatranire ( printre multe alte cauze) si datorita umiditatii din aer, cat ar fi de mica. Si ca procesul e reversibil daca pui banda intr-o incinta pe care o videzi (ca sa scoti umezeala). ai incercat? stii mai multe? Am o pompa domestica de vid si sa stiu daca merita osteneala sa fac si o incinta pentru acest scop.

Multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

poate ca dupa atatia ani, raspunsul meu este de prisos. In primul rand, inregistrarea si redarea se face INTOTDEAUNA cu acelasi magnetofon. Inregistrat cu Revox si redat cu Akai, aduce poate mai multe inalte din cauza ca unul sau amandoua aparatele au capetele dereglate. La un aparat bine ajustat, nu are importanta ca e Revox sau Akai, inregistrarea trebuie sa fie identica cu sursa adica intre Source si Tape nu are voie sa existe diferenta. Daca totusi exista diferenta, atunci de vina poate fi banda, capetele dereglate, murdare sau magnetizate, amplificatorul de inregistrare si redare neajustat. In legatura cu benzi, EMTEC sunt benzi pentru folosirea lor in domeniul profesional fiind benzi groase, ca sa fiu mai pe intelesul tuturor, diametrul unei benzi de 1000m Maxell are cam 26cm iar 1000m Emtec are aproape 29cm diametru. Pe o rola de 26,7cm o sa incapa numai cam 38min in loc de 44min deoarece banda ar atarna de pe rola si nici nu ar incapea pe magnetofon. Benzile profesionale fiind groase se pot distruge mecanic pe magnetofoanele mici(Revox Akai, etc) deoarece banda este indoita sau franta de acele intinzatoare gen tija sau cui. Magnetofoanele profesionale au in loc de intinzatoare role cu diametru mare, tocmai pentru a se evita aceasta problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înțeleg că SONY TC766 deși are viteza de 38cm/s are întinzătoare de tip cui și prin urmare ar fi de evitat benzile profesionale. (cui cu rolă)

Eu mi-aș fi dorit ca înainte de a cumpăra magnetofonul să fi avut măcar o bandă de magnetofon de referință cu ajutorul căreia să fac probe. Mai mult, aș recomanda să fie cumpărate, înainte de achiziționarea magnetofonului mai multe benzi. Și sunt două posibilități pe care le deduc. Prima ar fi achiziția din străinătate la rândul ei cu două variante - benzi noi și benzi folosite. A doua posibilitate ar fi achiziția de pe piața internă și aici cu două variante: pe nevăzute (tip olx, audioweb,etc..) sau în corpore, pe pipăite...

Acum ceva timp am văzut pe fb un tip care făcea un scandal imens altuia care tipărea carcase de carton pentru benzi. Un anumit ton de culoare nu corespundea cu tonul original de la o carcasă maxell. Persoana în cauză susținea că aceste carcase de carton sunt exclusiv pentru colecția proprie și nu pentru vânzări ! abureli! Există și o ofertă de inscripționare a carcaselor de carton!!!

Care sunt criteriile după care mă pot ghida pentru a cumpăra o bandă de bună calitate în siguranță?

Și apoi, foarte important cum obțin măcar o bandă înregistrată care să o folosesc ca bandă de referință?

Editat de Trancotistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul magnetofoanelor Revox si Studer(unde cunosc situatia), premagnetizarea se poate regla pentru un anumit tip de banda, ceeace inseamna ca unele benzi o sa aibe un alt raspuns la inregistrare. Nu stiu cum este reglat Sony, dar eu l-as categorisi in aceeasi categorie cu Revox si Akai, Teac si Pioneer in ceeace priveste grosimea benzii, adica as recomanda Maxell sau cele gen RTM LPR 90RTM LPR 35ATR Magnetics MDS-36

Editat de horex1952
  • Like 1
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Sony bias-ul nu e cu variatie continua, e comutabil in 3 trepte la REC si la fel EQ ptr PLAY. In timp te prinzi ce treapta sa folosesti functie de banda. 

 Ca sa vezi pana unde merge nebunia benzii, eu la sistemul din biblioteca, unde e pc-ul  care e sursa ptr digital, am langa mine Mitsubishi DT40 cu o caseta crom SONY CDitII. Din DAC intru in deck-ul pus pe REC si din iesirea deck-ului intru in amp. Rasneste in continuu...dar imi place cum se aude. Daca am chef mai zgarm la BIAS-ul cu variatie continua sa mai "corectez" partial deficientele unei conserve proaste. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modificarea premagnetizarii respectiv BIAS, mai ales la un magnetofon nu este o treaba de 2 lei si nu recomand nimanui sa incerce la "ureche" sa faca reglaje. Pentru reglarea BIAS-ului la un magnetofon, avem nevoie de o banda de calibrat( din tipul de banda care vrem sa-l folosim), un generator de fregventa, un osciloscop, voltmetru. Pe banda de calibrat trebuie sa avem urmatoarele semnale: 1kHz Sinus 0VU, 1kHz SInus -10 VU, 1 kHz SInus -20 VU, 10 kHz Sinus -10VU precum si semnale(tonuri) cuprinse intre 10 si 16 KHz/-20 VU. Dupa calibrare, magnetofonul va functiona perfect doar cu acest tip de banda.

  • Like 2
  • Haha 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Biasul se regleaza la -20db referinta si 2 frecvente: 315Hz-333Hz si 10kHz, care amindoua inregistrate la nivel de -20db, la redare trebuie ca nivelul sa fie identic la iesire REC vs PLAY adica -20db.

Unele se regleaza la 315Hz altele la 333Hz.

Eu personal folosesc 333Hz si 10kHz.

De preferat reglaj cu milivoltmetru de precizie per fiecare canal.

Unele aparate au 360mV/0db altele 410mV altele 580mV, trebuie veriificat service manualul pentru fiecare in parte, depinde foarte mult si de reducatorul de zhomot folosit (cele care au) Dolby NR (B), Dolby C, Dolby S, DBX, etc (le-am scris pe cele mai uzuale).

TOTUL evident dupa ce s-a reglat Playback EQ la 10kHz in 120uSec, 70uSec, 50uSec si ce o mai fi in functie de viteza de transport a benzii si tipul ei Normal, Crom, Metal, LN, LH, EE, etc, presupinind ca la playback/rec level nu s-a umblat.

Orice reglaj se efectueaza cu reducatorul de zgomot Dolby, DBX, etc pe pozitia OFF si MPX Filter (casetofoane) tot pe OFF.

Zilele astea o sa revin probabil cu o filmare cu Yamaha K-1020 (Dolby B-C-DBX II) si un Sony TC-K711S (Dolby B-C-S), mi-au venit seturile de curele originale in rest fiind perfecte (capete, presoare, motoare), 80% din viata lor deck-urile au stat oprite sau pe post de monitor sursa/nivel.

Editat de djleco
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, djleco a spus:

Biasul se regleaza la -20db referinta si 2 frecvente: 315Hz-333Hz si 10kHz, care amindoua inregistrate la nivel de -20db, la redare trebuie ca nivelul sa fie identic la iesire REC vs PLAY adica -20db.

Topicul este despre benzi de magnetofon dar aici tu te referi la casete, nu e bai dar bagi incepatori in ceata daca nu precizezi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la benzi tot la -20db este referinta pentru calibrare bias doar ca in functie de raspunsul la frecventa superioara a aparatului, frecventele de calibrare sint la 1500Hz cu 15kHz, la altele 2000Hz cu 16kHz dar toate la -20db nivel.

Editat de djleco
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare aparat se calibreaza dupa manual service-ul lui.

Fiecare producator are reglajul lui, aparatele dotate cu reducator de zgomot au nivel diferit 0db vu fata de 0db standard (775mV).

Unele casetofoane au 0db Vu la 360mV (Yamaha K-1020 de ex) sau 500mV (Sony TC-K711S) sau 410mV (Akai CS-M4).

Magnetofoanele difere si ele, de ex Akai GX77 are exact 0db la 0db Vu (775mV), iar bias-ul se regleaza la 1,5kHz si 15kHz la -20db Vu, Akai GX747 DBX are 410mV la 0db Vu, Studer B77 are 775mV (0db) la 0db Vu si bias-ul se regleaza la 1000Hz si 10kHz la -20db Vu.

Si pot continua cu o groaza de exemple.

 

Editat de djleco
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revox B77 ati vrut sa spuneti, exista si Studer B77 dar au fost construite doar 500bucati. Aparatele de studio Studer ca dealtfel Telefunken M15A ca si Otari, Tascam, Inca odata, numai aparatele de studio au 1,55V(0dB). Cum am scris si mai sus, afirmatiile erau legate numai de Studer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, horex1952 a spus:

Modificarea premagnetizarii respectiv BIAS, mai ales la un magnetofon nu este o treaba de 2 lei si nu recomand nimanui sa incerce la "ureche" sa faca reglaje. Pentru reglarea BIAS-ului la un magnetofon, avem nevoie de o banda de calibrat( din tipul de banda care vrem sa-l folosim), un generator de fregventa, un osciloscop, voltmetru. Pe banda de calibrat trebuie sa avem urmatoarele semnale: 1kHz Sinus 0VU, 1kHz SInus -10 VU, 1 kHz SInus -20 VU, 10 kHz Sinus -10VU precum si semnale(tonuri) cuprinse intre 10 si 16 KHz/-20 VU. Dupa calibrare, magnetofonul va functiona perfect doar cu acest tip de banda.

 Buna seara Prietene,

 Vin cu o observatie marunta: vad ca nimeni nu vorbeste la banda de test de fluxivitate. Oameni buni, trebuie stiut ca fiecare producator de tape machine, mai ales la R2R, specifica o anumita fluxivitate magnetica a benzii de calibrare, de pe la 125 Nwb pana pe la 500 nwb. Problema este ca intre 125 nWb si 150 nWb de exemplu, pentru 400 Hz/ 0 dB, intre primul si al doilea standard exista o diferenta de 3 dB. Iar "saltul" de diferenta nu este liniar, ci logaritmic... Daca tii cont ca acesta banda este folosita pentru calibrarea 1 - Reference Level, de la care pleaca toate celelalte calibrari, daca in locul unei benzi cu fluxivitate de 125 nWb folosesti o banda "standard" de 250 nWb, esti deja in "balarii" cu nivelele. Chestie traita de mine de visu... Multa lume ma intreaba: "Domne, restaurezi si tape machine? " R2R or tape deck, whatever... Raspunsul e "Da, dar cu o intrebare..." Si intrebarea este: "Cine suporta costul benzii de calibrare?" La care toata lumea, afland costul unei benzi de calibrare "tarata" exact pe service manual : "Lasa domne, ca mi-o face cutare cu 50 de lei..." Raspunsul, e unul singur: "Go Planet, go!"...🤣

 Am eu o vorba: sportul cu banda nu e un sport scump, e un sport FOARTE scump! Deci e pentru cei care stiu cu ce se manaca sofranul...

 Pentru servisarea deck-urilor Nakamichi, din care am avut onoarea de-a finaliza cateva, am purtat multe discutii cu Willy Herman, unul din oamenii care au pus la punct SDV-urile necesare alinierii unui deck Naka, un om absolut minunat, cu care port corespondenta regulata si acum. Puteti arunca o privire aici: https://www.willyhermannservices.com/

Omul mi-a deschis ochii la acest aspect, extrem de important.Daca pentru reglajul de azimuth si speed se pot folosi si benzi "universale", pentru reference level, ori ai ce-ti trebuie, ori nu te apuci. Mai ales la R2R, unde fiecare producator a avut "stolurile" lui. In plus, userii de R2R cred ca pot rula pe masinile lor, vorba unui prieten pasionat de fenomen, si hartie igienica reciclata. Mag-ul lui trebuie sa "canta" corect orice banda, de orice tip, trasa pe orice mag. GRESIT! In User manual, orice producator specifica tipurile de banda care se preteaza pentru utilizarea pe acel aparat. Numai ca userul, prima data arunca User manual la gunoi...Adica, il invata "astia" pe el cum sa exploateze un MAG? WTF? 🤣

 Deci servisarea corecta a unui R2R nu e chiar asa de simpla cum o cred unii. Valabil si pentru cassette deck machine. Dar la noi merje, se face la "ureche", si stii ce bine merje? Parol! 😛

My two cents.

Numai de bine sa auzim.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa raspund si Trancotistului

Depozitarea corecta a benzilor este dupa standardul (ISO 18923:2000) urmatoarea:

Temperatura 8°C si o umiditate de 25%

Folosit in practica de exemplu in arhive de benzi:

Temperatura 15°-19°C si o umiditate de 40%

 

Foarte importanta este o temperatura si umiditate constanta.  Am benzi master din 1975, in perfecta stare(bine inteles am si copii daca sunt raritati), care nu lasa praf si nici nu lipesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.