Sari la conținut
HiFi Tech

Amplificator pentru magnetofon


Trancotistul

Postări Recomandate

În sistemul meu și-a făcut loc SONY TC 766. Deja aveam pick-up SONY PS-X65 și incinte SS-G7. Am hotărât să iau un amplificator dedicat de epocă și am optat pentru preamplificator TA-E86 și putere TA-N86 . 

https://audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/amp/ta-n86.html

https://audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/amp/ta-e86.html

 

Există o versiune mai puternică dar nu știu ce probleme de concepție are și nici dacă este nevoie de putere mai mare

https://audio-heritage.jp/SONY-ESPRIT/amp/ta-n88.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt convins că diversele departamente colaborau și aveau obiective comune. Sunt convins că cercetarea, proiectarea și producția nu erau autonome și mai ales la japonezi care gândesc o întreprindere ca pe o familie. Și cea mai mică fabrică românească avea un un mic spațiu dedicat cercetării și probelor unităților nou lansate.

Epoca aceea nu beneficia de explozia informațională din ziua de azi. Existau secrete de strategii și proiecte bine păstrate iar azi doar putem deduce ce se întâmpla acolo. 

Până la mijlocul anilor 70 se construiau magnetofoane cu amplificarea lor. Cred că era momentul în care încă mai gândeau că trebuie ceva dedicat și cu siguranță zona pro își lăsa amprenta iar la Sony cu atât mai mult. 

Concepția carcasei celor două componente ale amplificatorului mă determină să bănuiesc că a fost gândit pentru magnetofon deși are și un amplificator de doză apreciat. 

Perspectiva mea poate fi generatoare de mituri false dar sunt elemente prea evidente și că nu era nimic la voia întâmplării. 

Editat de Trancotistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred in aceasta idee, cred ca este gresita.

Sursele de semnal nu erau gandite "sa sune bine" in asociere cu vreun amplificator sau altul. Exact cum a scris Bogdanozaurul, singurele asocieri erau in pastrarea unei linii de design si pe grupe de pret (erau adesea oferite sisteme complete - turnuri hi-fi in care aparatele erau intr-un bun echilibru al preturilor).

La magnetofoane, inca si mai putin decat la alte surse, nu a existat o asemenea idee de potrivire, pt ca cel mai adesea erau cumparate separat de restul aparatelor.

La magnetofoanele pro si "semi-pro" ideea asocierii cu vreun anume amplificator din "linie" era cu desavarsre exclusa, datorita insusi scopului in care au fost produse.

Amplificatoarele mentionate mai sus sunt din scurta perioada in care s-au folosit surse in comutatie, si inca din cele cu frecventa mica (20KHz), eu le-as evita apriori.  O "moda" la vremea aceea, care s-a dovedit un esec, toti au renuntat la ea in cativa ani.  A revenit dupa 25-30 de ani dar nu ca moda ci ca solutie [larga] low-end.  Sunt extrem de putine exemple de amplifuri declarate high-end si alimentate in comutatie care sa fie unanim recunoscute/ acceptate.  Poate in viitor ..

  • Like 2
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Facem pariu ca daca s-ar face  de catre brandul X (brand cu renume mare) un amplificator scump dar cu sursa in comutatie, sursa sa fie facuta asa cum trebuie, rezonant, ZVS sau ZCS fara pfc (deci full soft switching), si l-ar cumpara un "mahar" cu bani, care face "o auditie" sau isi "mediatizeaza" achizitia, imediat vor fi cumparate si de ceilalti care "vor uita instant" de "sursa in comutatie"... Nimeni nu tine cont ca putini mai aud 10-12kHz fluent (de la 45 ani in sus) dar pe ei ii deranjeaza un 125kHz ai sursei. 🙂 Ca le creeaza nus ce armonici nedorite care le deranjeaza liliecii din urechi.Daca ar fi stiut audiofilii posesorii de scule audio analogice, cu inregistrare pe banda magnetica, in speta magnetofon sau casetofon, ca inauntrul fiecarui aparat exista un oscilator de stergere si premagnetizare (erase and bias osc) care lucreaza intre 100 si 210kHz, in functie de producator, si ca exista si bias filter intercalat pe intrearea rec amp (sau dolby), totodata la iesirea playback amp la sistemele 3 head cit si intre amp-ul de inregistrare si capul magnetic, oare ar mai fi cumparat sculele analogice  care ofera sunetul natural, nedigitalizat sau afectat de catre sursele in comutatie, stiind ca sunetul nu mai este cel al sursei dupa care s-a facut inregistrarea, fiind " modificat" de bias filterele si corectiile pentru fiecare tip de banda?

Editat de djleco
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asculta tu intai amplifurile din acea perioada cu surse de 20khz si apoi mai vorbim.  Chiar se simte ceva diferit - si nu in bine, fata de cele de cu doar un an-doi inainte, care aveau surse clasice.

Banuiesc ca orice posesor de magnetofon stie cum se face stergerea benzii, cum fct. capul de stergere - ca primeste un semnal [puternic] de la un oscilator de  frecventa ultrasonica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un amic care are un amploficator Akai cu sursa in comutatie. Masurat cu osc si analizor de spectru pe iesire, cu sursa on sau off nu apare NIMIC, nicio murdarie din cauza comutatiei. Mers pe citeva secunde cit "tin electroliticii". A, daca toti gugustiucii s-au apucat sa faca amplificatoatr cu surse in conmtatie, asa doar de "trend", asta e altceva. Ce sa mai zicem de alte aparate care au alimentarea full comutatie sau hibrida, ori de amplificatoare de gramezi de bani care au etaje finale in clasa D, carora daca le pui pe iesire un analizor de spectru si le dai sa reproduca o Fb de 10 sau 15kHz, te iei cu miinile de cap ce "gasesti" la iesire. Si, culmea, pentru unii, audiofili sau mai putin audiofili, suna "de mori".  E un moft. Poate sa fie alimentat si din dinam, daca tie iti place cum suna, aia e cel mai important, desi poate masura de pork.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru deschiderea topicului. 

Magnetofonul este într-adevăr un faćon de-al meu. Nimeni nu m-a împins de la spate. Am avut ocazia să ascult SONY TC765 înregistrând de pe o sursă digitală audiofilă, nu mai țin minte brandul dar cred că era greu cât magul. Când a redat ceea ce a înregistrat am înțepenit!  Și nu eram singur acolo. Redă mai MULT decât putea sursa cu ștaif. Mi s-a explicat că "doar sună altfel". Eu asta doresc. Nu mă interesează prea mult ce muzică e pusă la dispoziția consumatorului, consider că e incontrolabil. Și atunci nu îmi rămâne decât să-mi creez propria atmosferă sonoră. 

Amplificator. Nu pot spune că nu am ascultat vfet. Mi-a plăcut dar nu era de la Sony.  Din păcate sunt legat de brand-ul ăsta datorită unor criterii pe care le-am ales cu mult timp în urmă. Mi-au fost recomandate (de mai multe persoane) amplificatoarele din seria esprit dar mi se par exagerat de scumpe și rare - de aici și ideea mea cu preesprit. 

 

Editat de Trancotistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acele amplificatoare (TAN) sunt de top. Nu le-am ascultat, nici nu am stiut de acele modele. Am ascultat insa seria ieftina din acea perioada de inceput a volumului "digital" si a surselor in comutatie, si de la Sony si de la Pioneer si nu mi-au placut.  Exista avantaje (tensiunea mult mai stabila chiar si la varfuri de sarcina), exista si dezavantaje (eventuale armonici compuse ce pot aparea pe semnal, plus zgomot de comutatie de frecv. mare, ce-i drept f redus).

In linkurile date de tine scrie ca au sursele la 20khz, ceea ce este cam putin, dar asa era la inceput. Daca sunt aceleasi surse ca si la modelele mai ieftine, nu e bine.  Poate sunt insa versiuni imbunatatite, poate mult mai bine filtrate... Nu am cautat schemele sa ma uit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Nicule, amplifuri V-Fet de la Sony sînt doar TA-4650, 5650 (Wega V-4810), 8650, sau preul şi ampliful de putere TAE-8450 şi TAN-8550, la care există şi varianta TAN-8250 cu bipolari, fără V-Fet. Primele două amplifuri le găseşti destul de greu, dar următoarele aproape deloc. Apoi reţine că nu se mai fabrică trz finali de 40 de ani ca şi alte componente critice din ele, orice defect nu are soluţie. Şi unul funcţional are nevoie de revizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pentru recomandări zal, eu trăiesc cu impresia că foarte multe amplificatoare și pre de la SONY din perioada anilor 70 foloseau V-feturi. Menționez și eu câteva (cu foto) pe care, din păcate cu engleza mea am dedus că se încadrează. Povestea este că am primit recomandări și de la persoane care au sau au avut experiență cu ele ... și am luat informația ca atare!

TA-f 7 și 7B

Nu este disponibilă nicio descriere pentru fotografie.

TA-N 7 și 7B

Sony TA-N7B V-Fet Power Amplifier Photo #784128 - UK Audio Mart

și bine”nțeles pre-urile lor 

Știu riscurile extrem de mari visavis de lipsa componentelor. 

iată și schema lui TA-N 86

TA-N86 の修理記録_4

SONY TA-N86の仕様 ソニー

și TA-N 88 care am înțeles că are probleme de concepție

Sony TA-N88 Schematics / Service manual - diyAudio

IMG_2794 | oldhifi.su

Ce am înțeles eu că astea sunt amplificatoare care funcționează și în clasa A și B sau ca monobloc și că ar avea și v-fet

 

Editat de Trancotistul
completare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultimele două ampli prezentate au un preț mediu sh între 1000 și 2000 euro. Nu sunt rare ci cel puțin 86  a inundat Europa la timpul lui - prin urmare nu se justifică prețul prin raritatea lui ci poate prin calitatea sunetului și până la urmă un ampli nou la 1000e poate fi depășit ușor de un ampli vechi de calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.