dinica Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Subiectul i se datoreaza lui Tudor, asa ca in el sa aruncati cu pietre daca va deranjeaza urechea. Sper ca acest subiect sa ne ajute, sa intelegem mai bine, cat de mult afecteaza calitatea auditiei dinamica si cantitatea de distorsiuni. Tot ce voi scrie mai jos sunt informatii citite. Majoritatea sunt de pe whatsbestforum. Aici activeaza foarte multi ingineri implicati in industria audio. http://www.whatsbestforum.com/ 1. Dinamica auditiei se calculeaza: maximul dinamic -(minus) zgomot de fond -(minus) atenuarea distantei de auditie = dinamica evenimentului raportata in functie de locul auditie 2. Dinamica inregistrarii captata cu microfon se calculeaza: maximul dinamic -(minus) zgomot de fond -(minus) atenuarea distantei microfon orchestra, voce, instrument -(minus) pierderile rezultate in procesul masterizarii = dinamica evenimentului inregistrat Distorsiunile pare / impare Am afirmat ca distorsiunile pare sunt percepute de ureche ca fiind placute si acesta este motivul pentru care ne place sunetul de lampa. Aceste distorsiuni sunt mai evidente la amplificatoarele pe lampi, pentru ca aceasta tipologie produce o cantitate mai mare de distorsiuni. Aici sper sa primim explicatii de la ingineri. Distorsiunile impare sunt percepute de ureche ca fiind neplacute. Din fericire sunt mai evidente pe amplificatoarele solid state, iar acestea produc o cantitate mai mica de distorsiuni. Si in acest caz sper ca inginerii sa ne ajute. Randurile de mai sus sunt un preambul pentru un subiect destul de amplu.Am sa revin cu informatii in functie de evolutia discutii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Ce dragut. Care ingineri? Aia care nu cred in cabluri? Pe care i-ati umplut de suturi in ruc ca sa plece de pe forum? Bun asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Septembrie 5, 2016 Autor Share Postat Septembrie 5, 2016 Am facut trimitere clara catre forumul unde pot fi gasite informatii. Continuam discutia la nivelul hobby-ului nostru dupa ce ne punem la curent cu detaliile tehnice. PS: Shibata, pe forumul din link nu o sa gasesti inginer cu atitudine de lebada ranita ca a ta. Oare de ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Ah, mea culpa, nu stiam ca va urma un lung sir de copy / paste de pe forumul ala. Credeam ca se doreste o discutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Ce dragut. Care ingineri? Aia care nu cred in cabluri? Pe care i-ati umplut de suturi in ruc ca sa plece de pe forum? Bun asa. Se putea sa nu apara unu' care sa duca de la bun inceput subiectul in balarii? Nu se putea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Ai dreptate Andi. Eu sunt ala pe care il urasti. Simpla curiozitate: Iti mai aduci tu aminte cum ai rasarit aici, pe forum? E drept ca a trecut ceva timp... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Da, asta recunosc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Totusi titlul acestui topic e unul nereusit: Ce are dinamica cu distorsiunile? E ceva gen "Despre ceafa de porc si anvelopele de iarna", sa-mi fie iertat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Septembrie 5, 2016 Autor Share Postat Septembrie 5, 2016 Pe undeva are dreptate si fizica de clasa a-9-a. Nu exista o legatura directa intre dinamica inregistrarii si distorsiuni. Subiectul este urmarea unei discutii avute cu Mr. Tudor la intalnirea de sambata. Am preferat sa leg totul intr-un topic, pentru a nu umple forumul cu o multime de noi subiecte. Trimiterea catre forumul 'wbf' a fost pentru cei care doreau sa invete singuri. Normal ca specialistii pot sa ofere informatiile necesare aici si acum. Asta daca pot sa treaca peste orgolii si doresc sa fie de ajutor. Eu in ultimii ani am invatat o multime de lucruri despre audio, iar acest topic a fost creat in aceasta idee. Poate mai vor si altii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianlucian Postat Septembrie 5, 2016 Share Postat Septembrie 5, 2016 Vio, ai sarit o lamurire pe care trebuia sa o faci inainte de intrebarea retorica. Si anume, daca te uiti la distributia armonicilor (cel putin la clasa A) lampasele favorizeaza pe cele pare. Deci e normal ca distorsiunile (ca orice amp are si distorsiuni) sa afecteze armonici pare ca astea sunt in semnalul de iesire. Si e normal ca acolo unde vorbim de scule profesionale de semnal mic sa se foloseasca lampi, semiconductori au nevoie de un curent minim sa deschida jonctiunea pe cand lampa chiar pleaca din 0 (sau f aproape de el) Iar de dinamica lampii nu mai e nevoie de explicatii, in pururi veci siliciu nu o va egala, intr-un fel se misca electronii in lampa si altfel tuneleaza prin jonctiuni. Ba chiar am dubii daca electronul Mitica (sa-i zic asa) care intra in jonctiune il regasesc la iesire, nu cumva un var de-al lui. Pe cand la lampa ii pot regasi identic plecati cu sositi mai putin ce cade pe grile. Asta asa, din pedanterie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dinica Postat Septembrie 5, 2016 Autor Share Postat Septembrie 5, 2016 Vio, bunica mea se spala pe dinti cu pasta Colgate inca din 1918. Se folosesc electronice cu tuburi cand se doreste un anumit sunet. Faptul ca denaturezi informatia ca sa pice asa cum doresti, oarecum mizand pe faptul ca cunoasterea se afla exclusiv in mainile purtatorilor de ciocane, nu este tocmai amuzant. Sper ca cele de mai sus iti sunt cunoscute? Sau nu... Intrebarea ta retorica a primit raspunsul. ...totusi de ce se folosesc tuburi in studiouri ? M-a mancat in cur fara sa ma doara. Pe de alta parte poate ca-i mai bine. Animozitatile astea ciocanari vs audiofili au inceput sa ma oboseasca. Ca urmare am sa repet povestea de acum cativa ani cand am decis sa nu mai citesc forumul lui M. Subiectul despre dinamica era vast si cred ca ar fi ajutat comunitatea sa inteleaga, de ce chiar si in cazul inregistrarilor bune dinamica pare sa fie departe de realitate. De asemenea subiectul distorsiuni. Cum naiba un amplificator cu lampi, care masurat atinge distorsiuni de 5% la putere maxima, reuseste sa ofere o imagine stereo buna, sa nu modifice timbrul instrumentelor atat de mult incat sa nu le mai recunosti, plus sa aiba un sunet coerent. O fi stiinta, o fi ceva cu creierul nostru, o fi de vina psihoacustica, sau ne minte urechea cu nerusinare. Banuiesc ca voi ciocanarii cunoasteti raspunsul la toate acestea si nu il impartasisti cu prostimea. PS: Cu lampa si fara lampa intr-un studio de inregistrari. http://pugetsoundstudios.com/?q=mastering Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shibata Postat Septembrie 6, 2016 Share Postat Septembrie 6, 2016 Dinica, tu vrei o discutie pasnica, dar inca din prima fraza nu faci altceva decat sa jignesti. Pentru tine noi nu suntem electronisti ci suntem ciocanari. Felicitari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CPT Postat Septembrie 7, 2016 Share Postat Septembrie 7, 2016 Inainte de a avansa discutia intre cele 2, Tuburi versus Siliciu, Germaniu sau Metal Oxid Semiconductor, ultimele 3 fiind semiconductoare, as propune ca inainte de a face "podiumul" dupa preferintele fiecaruia (nu interesele fiecaruia), sa facem undeva o intilnire cu mai multe amplificatoare si preamplificatoare, pe care sa le ascultam cu aceeasi sursa de semnal/incinte acustice si aceleasi bucati audio, evident totul calibrat la 1000Hz si nivel de -xx db unanim acceptat, o auditie BLIND, cu vot-uri individuale scrise pe hirtie, iar apoi fara sa se stie rezultatele, totul pus hidden intr-un bol fara a vedea cine ce a scris, sa fie masurate fiecare in parte la raspuns armonic si THD cit si ce timp de crestere are la 10kHz in dreptunghiular; abia apoi dupa ascultari si masuratori sa deconspiram care cind a cintat si sa facem comparatii. Ma ofer sa aduc generator AF de inalta calitate si precizie, tot ce tine de partea de masurare si spectrograma FFT cu 5 zerouri dupa virgula, niste cabluri de calitate buna (zic eu) facute de mine si ce mai trebuie. Astept propuneri. Doar facind un astfel de test, putem sa "vedem exact" ceea ce am auzit, ce a placut si ce nu a placut, cit si o imagine de ansamblu a ce poate "scula" fiecaruia, fara sa fim subiectivi. Ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.