Sari la conținut
HiFi Tech

Balasat / Nebalansat ?


camiloiu

Postări Recomandate

Cred că problema e un pic mai complexă :) Dacă sculele interconectate sînt balansate atunci nu prea văd cum poți face testul (sau ce concludență are) iar dacă sînt nebalansate (dar au posibilitatea de a conecta și cabluri balansate păcălind conexiunea) idem. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cd+amp thule, si pot fi conectate fie balansat fie nebalansat. Desigur, le pot conecta in abele moduri si trebuie sa selectez doar sursa, fapt pt care am facut multe teste. Cablurile sunt in ambele cazuri bune, dar nu identice. Ca si diferenta pot spune ca pe modul balansat soundstage-ul este mult mai mare, sentimentul de spatialitate este mult mai pronuntat, muzica pare mai aerisita. Acest lucru l-am observat chiar si folosint un cablu ordinar balansat si unul scump nebalansat. In concluzie, in modul balansat, cel putin in cazul meu exista un mic plus in favoarea conectarii balansate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am testat si eu rca vs balansate si am ajuns la concluzia ca pe XLR se aude mai tare cam cu 10 db fata de rca-urile clasice, si un mare plus la soundstage intr-adevar


testat pe pre+dac+cd audiolab 8200CDQ + monoblocuri 8200MB

 


se castiga exact 3dB in cazul in care semnalul este balansat si nu este convertit de catre aparat in semnal nebalansat pentru procesare ca la iesire sa fie din nou transformat in semnal balansat


aparatura profesionala foloseste astfel de circuite pentru plusul de dinamica (3dB) si pentru a putea folosii cabluri cu sectiuni destul de mici raportate la lungimea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Situatii posibile:


1. Ambele aparate sunt (real) balansate. Recomand folosirea cablurilor balansate.


2. Ambele aparate sunt single-ended. Recomand folosirea cablurilor nebalansate.


3. Un aparat este real balansat (oricare dintre ele) iar celalalt este single-ended. In mod evident este necesara o conversie. Aici, din pacate, nu exista "retete" intrucat alegerea depinde de modul in care se face conversia in fiecare aparat (pe de o parte) si de structura interna a cablului (pe de alta parte).

Spre lamurire, unele cabluri balansate sunt "real balansate" (conductori separati pentru + si - ) iar altele sunt pseudo-balansate (varianta XLR foloseste unul dintre ecrane ca fir pentru - sau ca fir de masa). Morala: ascultati si decideti!


P.S. Exista amplificatoare de top in care circuitele sunt real balansate, mai putin cele folosite la reglajul de volum: altfel spus, semnalele balansate sunt convertite in SE si apoi re-balansate. In aceste cazuri merita sa testati unde anume este mai bine sa faceti conversia - in sursa sau in amplificator. Daca sursa nu este real balansata raspunsul este relativ simplu: folositi cabluri SE (adica RCA), altfel semnalul va trece prin doua conversii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In seara asta-s matrafoxat si am tupeu... :lol: Beau din premiul lui Netcrusher... :lol:


Mie-mi place chestia asta: toata lumea-si da cu parerea, dar nu pune unul mana pe carte, sau macar pe nentu Gogu... Se tot vorbeste de balasat versus nebalansat ( sau cum zice colegul Iosip nebalasat-SE (sigle ended) )... dar de capacitanta cablului balansat versus nebalansat (sau coaxial, in puii mei) nu vorbeste nimeni. Nu zice nimeni ce fenomene fizice se intampla daca folosim dielectricul din izolatia cablurilor cu PCV, ABS, polifoam, polietilena sau polipropilena. Discutam de cabluri interconect date cu "ulei de sarpe", potriviri, "match-uri", dar nu stim de ce se "pupa" cablul ala cu aparatul "ala", sau nu... Vorbim de cabluri interconect doar din punct de vedere al pretului, dar fara sa stim de ce costa unul X dolari si altul Y euro... Habar n-avem de ce "trozneste" difuzorul cu un cablu, si cu altul nu!...Vrem sa stim daca putem face combinatii balansat-nebalansat, dar nu stim ce schema a folosit producatorul in aparatul respectiv (chit ca-i high-end, ultra high-end sau hi-fi).... Cumparam cabluri de jdemii de euro doar ca am "auzit" c-ar suna bine, dar nu studiem despre caracteristicile cablului respectiv si (in paralel) cu cele ale "sculei" ce-o detinem.... Pana acum am footoot deja doua forumuri cu orgolii si "atotcunosteri", si am mai venit si p-acilea, poate mai gasim ceva de criticat...doar asa, de amorul artei, nu ca ne-am pricepe... Dar la politica, fotbal si tehnica se pricepe orisicine, nu? :lol:


Si mai mult de-atat, daca se gaseste cineva care ar putea sa ne spuna unde si ce sa studiem (nu-i da infometatului pestele, ca-l va manca si tot flamand va ramane, da-i undita sa-si prinda pestele), i dam Multa Uniune Europeana, ca asa stim noi din mosi stramosi....

Caz de studiu: in toate basmele romanilor, exista un "prostu' satului"...deci in satul ala unul SINGUR e prost, restul sunt destepti... in literatura nordica, nu exista prostul satului, ci doar "Inteleptul satului", deci nu zice nimeni ca ceilati ar fi prosti, ci doar ca unul SINGUR e mai destept, iar ceilalti ii recunosc valoarea si-l urmeaza.... De-asta strabunii ziceau ca "Asociatie de romani si stol de pitigoi n-ai sa vezi niciodata".... Din cauza ca ne consideram toti destepti, trebuie sa avem mereu un "prostul satului", pe care sa dam vina, ca sa "ramanem" noi desteptii satului... Enjoy !


PS Sunt perect constient ca se vor gasi macar 2 (doi) indivizi care-mi vor sari in cap.... si ma vor declara "prostu' satului".. :lol: DAr, cum ziceam, in seara asta-s matrafoxat, si nici in UE nu ma doare... :lol:


Numai de bine sa auzim. (desi ma indoiesc ca voi auzi de bine... :lol: )


PS Pentru infometati, uite o undita ( din multe altele care apar din sacul lui nentu Gogu): http://www.atlascables.com/materials-construction.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

brainsmartman, dupa ce te trezesti din premiu si iei aspirina uzuala te rog sa te gandesti la urmatoarele: multi dintre cei pasionati de muzica si sunet (melomani/audiofili) au o educatie complet "rupta" de domeniile principale care influenteaza acustica unui sistem audio. Unii sunt medici, avocati, lucreaza in vanzari de "altele" sau chiar sunt artisti (in sensul propriu al termenului - pictori, arhitecti etc.).


Am cunoscut astfel de persoane - multe dintre ele au o vasta cultura muzicala si isi dau seama imediat cand sunetul lasa de dorit, chiar daca nu au asimilat vocabularul "standard" ca sa spuna exact ce anume nu le place. Cred insa ca ar fi absurd sa le recomand lecturi despre polarizarea dielectricului, avantajele/dezavantajele conversiei prin transformator vs. integrat diferential sau altele asemenea: ei vor sa se bucure de muzica (si de sunet).


Nu stiu ce forumuri au fost "footoote" si de catre cine: te asigur ca pot explica tot ceea ce afirm, cu ecuatii diferentiale cu tot. Mi-e teama insa ca exact atunci as manifesta o atitudine condescendenta fata de colegi: Nu pricepi? Pai daca nu pricepi cum vrei sunet bun, neavenitule?


Cat despre "unde si ce sa studiem", hai sa fim seriosi: majoritatea audiofililor nu doresc sa dobandeasca cunostinte teoretice, vor doar sa se bucure de muzica in cele mai bune conditii pe care bugetul lor le permite. Dar daca insisti, iti recomand Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, IEEE Transactions on Communications (toata colectia) si AES Proceedings. La care adaug "The Theory of Sound" (John William Strutt & Baron Rayleigh) si un teanc de studii interdisciplinare privind psihoacustica. Te asigur ca dupa vreo doua decenii de studiu (mie cam atat mi-a luat) vor fi perfect capabili sa descrie efectele capacitantei cablului balansat versus nebalansat: concret, vor ajunge si ei la cuncluzia ca un cablu este cu atat mai bun cu cat se incadreaza mai bine in "puii lor".


Odihna placuta (vezi ca un Efferalgan cuplat cu un Algocalmin face minuni) :twisted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

brainsmartman, dupa ce te trezesti din premiu si iei aspirina uzuala te rog sa te gandesti la urmatoarele: multi dintre cei pasionati de muzica si sunet (melomani/audiofili) au o educatie complet "rupta" de domeniile principale care influenteaza acustica unui sistem audio. Unii sunt medici, avocati, lucreaza in vanzari de "altele" sau chiar sunt artisti (in sensul propriu al termenului - pictori, arhitecti etc.).


Am cunoscut astfel de persoane - multe dintre ele au o vasta cultura muzicala si isi dau seama imediat cand sunetul lasa de dorit, chiar daca nu au asimilat vocabularul "standard" ca sa spuna exact ce anume nu le place. Cred insa ca ar fi absurd sa le recomand lecturi despre polarizarea dielectricului, avantajele/dezavantajele conversiei prin transformator vs. integrat diferential sau altele asemenea: ei vor sa se bucure de muzica (si de sunet).


Nu stiu ce forumuri au fost "footoote" si de catre cine: te asigur ca pot explica tot ceea ce afirm, cu ecuatii diferentiale cu tot. Mi-e teama insa ca exact atunci as manifesta o atitudine condescendenta fata de colegi: Nu pricepi? Pai daca nu pricepi cum vrei sunet bun, neavenitule?


Cat despre "unde si ce sa studiem", hai sa fim seriosi: majoritatea audiofililor nu doresc sa dobandeasca cunostinte teoretice, vor doar sa se bucure de muzica in cele mai bune conditii pe care bugetul lor le permite. Dar daca insisti, iti recomand Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, IEEE Transactions on Communications (toata colectia) si AES Proceedings. La care adaug "The Theory of Sound" (John William Strutt & Baron Rayleigh) si un teanc de studii interdisciplinare privind psihoacustica. Te asigur ca dupa vreo doua decenii de studiu (mie cam atat mi-a luat) vor fi perfect capabili sa descrie efectele capacitantei cablului balansat versus nebalansat: concret, vor ajunge si ei la cuncluzia ca un cablu este cu atat mai bun cu cat se incadreaza mai bine in "puii lor".


Odihna placuta (vezi ca un Efferalgan cuplat cu un Algocalmin face minuni) :twisted:

 

Vezi? Exact despre asta vorbeam... :lol: Tu chiar crezi ca eram atat de matrafoxat? Era doar un ping sa vad de unde vine ecoul... :lol:

Nu am cerut nimanui sa faca " Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, IEEE Transactions on Communications (toata colectia) si AES Proceedings. La care adaug "The Theory of Sound" (John William Strutt & Baron Rayleigh) si un teanc de studii interdisciplinare privind psihoacustica" ,(Stim si noi ca-i plina tara de ingineri...) doar sa dea o cautare simpla pe Google... E chiar atat de greu? Si eram sigur ca in loc sa gasim link-uri pe care sa le postam pentru simpla cultura generala a audiofililor, va fi sigur mai usor sa-l tragem de urechi pe "neavenit".

Cu atat mai mult, daca ai o vasta cultura muzicala, si ai o pregatire ca doctor, avocat, etc., vei dori sigur sa-ti imbogatesti bagajul de cunostinte privind "auxiliarele audio".

Numai ca e mai usor sa-i mentinem in ignoranta pe ei... (prietenii stiu de ce... :lol: ) Multumesc oricum pentru "urecheala". BTW: eu n-am facut facultatea de electronica, am facut Dreptul... asa ca... numai de bine sa auzim!

PS Zice mama, care a fost doctor (la pensie acum) ca Eferalgan cuplat cu Algocalmin nu prea se "interconecteaza"...indiferent de "pui"... :lol:


PS Ma bucara faptul ca totusi lumea ia atitudine. Ca "altitudinea" e pur romaneasca, nu trebuie sa ne mire. Dar e bine si asa, orice discutie in jurul unui subiect de interes major, va cerne pana la urma si "predicate".... :lol:


No offence, mr. Iosip. Polemizam doar.


Cu tot respectul,

nea Gica de la Scularie. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai discutati in contradictoriu :) ,se dau urmatoarele:


Audia Flight Two CD http://www.audia.it/products_new.php?codpro=10

Audia FLight Two AMP http://www.audia.it/products_new.php?codpro=7


Scurt si la obiect: sa merg pe balansat sau nebalansat?

 

Pentru Audia Flight Two - balansat clar - " The two separate toroidal transformers and the Class A full balanced analog output sections with discrete components, result in maximum dynamic range." si AMP - "Input impedance 680pF Unbalanced 51 Kohm, Balanced 23 Kohm", deci eu as merge pe balansat. Acum, mai raman cablurile de gasit... :lol:


Frumoase aparate. Sa le stapanesti sanatos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parere strict personala: din cate observ ai inclinatii clare spre audiofilie. In aceste conditii, daca azi vei fi foarte multumit de "cum se aude" un anumit cablu balansat, in mod cert peste o luna vei gasi unul nebalansat care "va suna" mai bine la un anumit capitol, dupa inca o luna vei reveni la un alt balansat (cel mai probabil unidirectional - adica musai trebuie conectat intr-un anumit sens ca altfel sunetul nu "respira") si tot asa. Deci raspunsul meu pentru tine nu poate fi decat unul singur: foloseste acel cablu care tie ti se pare ca suna cel mai bine la un moment dat si vei fi fericit. :)


Daca insa te lepezi (de trei ori) de audiofilie, asculta-l pe BSM (Brainsmartman). Meri intr-un magazin Pro si ia un cablu balansat bun. Si bea restul banilor. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shibata,eu nu caut un cablu care se aude mai bine decat altul,asta dupa parerea mea,nici nu este o exprimare corecta.Caut un cablu POTRIVIT,care sa nu modifice sunetul redat de player si intrat in amplificator.Atat :)

Probabil asta nu exista,doar daca transmisia semnalului este wireless :))

Sa fiu mai corect,un cablu care sa modifice cat mai putin sunetul redat de player si intrat in amplificator ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa inca o luna vei reveni la un alt balansat (cel mai probabil unidirectional - adica musai trebuie conectat intr-un anumit sens ca altfel sunetul nu "respira") si tot asa.
Domnule Shibata, daca matale ai gasit cabluri balansate "bidirectionale" inseamna ca ai folosit un ciocan (mare!) ca sa le infigi in mufe! Desigur, ca sa nu confuzez colegii de alte specialitati le recomand sa goguleze dupa "XLR".

 

Si eram sigur ca in loc sa gasim link-uri pe care sa le postam pentru simpla cultura generala a audiofililor, va fi sigur mai usor sa-l tragem de urechi pe "neavenit".
Te rog sa-mi dai un link in care sa fie explicate (comparate) clar - adica pe intelesul unor neelectronisti - diferitele metode de transformare a semnalului balansat in single-ended (si invers), cu avantaje, inconveniente etc. O rog pe nevasta-mea (arhitect) sa-l citeasca si daca declara ca l-a inteles promit sa-mi torn cenusa audiofila-n cap.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Shibata, daca matale ai gasit cabluri balansate "bidirectionale" inseamna ca ai folosit un ciocan (mare!) ca sa le infigi in mufe!

Ha, scuze! :lol: Nu mai tinusem socoteala la cate ba* si neba* scrisesem. Ma refeream la celebrele cabluri NEbalansate UNIdirectionale (RCA-RCA), criogenate, cu dielectric ulei de masline, turnate numai in zona Damascului. :D


PS: Mufa DIN tata cu 5 contacte am reusit sa infig in mufa mama cu trei contacte, dar eram mult mai tanar pe vremea aia. 8-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: Mufa DIN tata cu 5 contacte am reusit sa infig in mufa mama cu trei contacte, dar eram mult mai tanar pe vremea aia. 8-)
Pai cand eram tanar infigeam si eu, indiferent cat era de stramta (mufa, desigur). De la o vreme insa se cam balanseaza (stiu si eu, poate un tratament criogenic ar ajuta, numa' sa ma prinda inghetul cu RCA-ul pregatit).
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Shibata, daca matale ai gasit cabluri balansate "bidirectionale" inseamna ca ai folosit un ciocan (mare!) ca sa le infigi in mufe! Desigur, ca sa nu confuzez colegii de alte specialitati le recomand sa goguleze dupa "XLR".

 

xuyw.pngxuyw.png<e>


Uploaded with ImageShack.us


Conform cu schema de mai sus, hai sa precizam pentru colegii mai putin ingineri, care e "directia" de infigere a cablului cu mufe XLR... Daca luam un cablu balansat si-i mutam mufele XLR intre ele, sa inteleg ca nu mai functioneaza? Ca eu unul nu ma prind unde-i treaba cu unidirectionalul... 6 ani de zile am fost seful unui studio tv, unde foloseam si balansate, si nebalansate, si convertite , si neconvertite, dar niciodata n-am intalnit un cablu balansat cu XLR sau TRS (mai ales TRS) care sa aiba indicator de "sens unic"...

Singura directie era data de mufele mama-tata existente pe cablu, dar asta nu insemna ca este unidirectional cablul in sine.

 

Te rog sa-mi dai un link in care sa fie explicate (comparate) clar - adica pe intelesul unor neelectronisti - diferitele metode de transformare a semnalului balansat in single-ended (si invers), cu avantaje, inconveniente etc. O rog pe nevasta-mea (arhitect) sa-l citeasca si daca declara ca l-a inteles promit sa-mi torn cenusa audiofila-n cap.

Vezi wikipedia.(daca nici wikipedia nu explica "citet"...) Avantaje nu prea sunt in cazul oricarei conversii, conversiile se fac doar pentru a cupla doua aparate care nu beneficiaza de acelasi tip de intrare (iesire), conectica, etc. Dezavantajul, decurge de aici: BALUN (BALanced-UNbalanced, de regula dispozitiv pasiv, inductiv). Deci nu vad de ce sa convertesc un balansat in nebalansat (sau asimetric) daca pot folosi direct balansat-balansat.


In alta ordine de idei: ce XLR e "pseudobalansat" ? Ori e balansat, ori nu. Normal ca XLR (ca si TRS) va folosi un pin la masa (GND), pinul 1 in cazul XLR, pinul sleeve la TRS, altfel cum facem protectia impotriva semnalelor perturbatoare? Si in cazul unui balansat orice articol iti explica foarte clar: BALANSAT: Semnal al carei transmisii se face pe un cablu cu trei fire conductoare din care doua identice, fiecare avand impedanta egala de-a lungul lor , si egala cu masa si alte circuite la care se conecteaza. Avantajul principal al semnalului balansat este o anulare foarte buna a semnalelor perturbatoare si a zgomotului de fond. Un cablu balansat contine doua fire identice impletite, invelite de un al treilea ce are si rol de ecranare (protectie impotriva semnalelor parazite din exterior). Cele doua fire transporta semnalul audio, unul este in aceeasi faza cu sursa semnalului, celalalt contine acelasi semnal si este defazat cu 180 de grade. Cel in faza este plusul, iar celalalt minusul.


Fiecare fir se conecteaza la aceeasi impedanta, atat la sursa cat si la destinatie, ceea ce inseamna ca cea mai mare parte din interferentele electromagnetice vor induce un semnal egal pe ambele fire, dar de sens contrar, astfel anulandu-se reciproc, amplificatorul de semnal masurand diferenta dintre cele doua semnale. (aici e marele avantaj al balansatului).


Al treilea fir ce inveleste cele doua fire se comporta ca un scut si opreste o mare parte din interferente.!!!!!!!!!


Oricum, articolul postat de Catalin si explicatia din wiki pentru BALUN si XLR sunt perfect digerabile pentru orice neofit care a vazut si "infipt" in viata lui o mufa in alta mufa.

Aici inca un articol de la producatorul de cablui audiofile ATLAS, care, la fel, e pe intelesul "tutulor".. :lol:http://www.atlascables.com/right-connection.html


Pentru asta e FORUM, pentru a-i INVATA, SFATUI si INDRUMA pe cei mai putin luminati, nu pentru facut tarantele si luari in raspar.


Parerea mea.


Deci, cu cenusa cum ramane? :lol::lol::lol: (a se lua ca gluma, nu ca atac la persoana, please!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.