Sari la conținut
HiFi Tech

Balasat / Nebalansat ?


camiloiu

Postări Recomandate

Singura directie era data de mufele mama-tata existente pe cablu, dar asta nu insemna ca este unidirectional cablul in sine
Pai daca mufele nu-ti permit sa-l cuplezi invers, nu inseamna ca respectivul cablu este (vrand-nevrand) directional? Sau altfel spus, care este diferenta dintre primul cablu despre care vorbea Shibata ("un anumit cablu balansat") si cel de-al treilea ("un alt balansat (cel mai probabil unidirectional")?

 

Deci nu vad de ce sa convertesc un balansat in nebalansat (sau asimetric) daca pot folosi direct balansat-balansat.
Pentru ca, dupa cum spuneam in postul care te-a "declansat", se intampla ca sursa sa fie balansata iar amplificatorul nu (sau invers). Tu ce varianta de cablu ai alege, si de ce?

 

In alta ordine de idei: ce XLR e "pseudobalansat" ? Ori e balansat, ori nu. Normal ca XLR (ca si TRS) va folosi un pin la masa (GND), pinul 1 in cazul XLR, pinul sleeve la TRS, altfel cum facem protectia impotriva semnalelor perturbatoare? Si in cazul unui balansat orice articol iti explica foarte clar: BALANSAT: Semnal al carei transmisii se face pe un cablu cu trei fire conductoare din care doua identice, fiecare avand impedanta egala de-a lungul lor , si egala cu masa si alte circuite la care se conecteaza.
Van den Hul "The Orchid" are doar doua fire identice dar mai multe trese de ecranare. Varianta "balansata" (XLR) foloseste una dintre aceste trese ca fir pentru semnalul defazat. E balansat sau nu?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura directie era data de mufele mama-tata existente pe cablu' date=' dar asta nu insemna ca este unidirectional cablul in sine[/quote']Pai daca mufele nu-ti permit sa-l cuplezi invers, nu inseamna ca respectivul cablu este (vrand-nevrand) directional? Sau altfel spus, care este diferenta dintre primul cablu despre care vorbea Shibata ("un anumit cablu balansat") si cel de-al treilea ("un alt balansat (cel mai probabil unidirectional")?


Daca ai sa citesti mai atent, ai sa vezi ca Shiba vorbea la modul general, crezand ca @Camiloiu vrea sa probeze mai multe cabluri. Nu a luat aminte prea bine sa tina cont de termeni la modul "precis". De altfel, singura lui recomandare e sa ramana la cablul care i se pare lui @Camiloiu ca suna cel mai bine. Indiferent ca-i balansat sau nu.

Dar intorcandu-ne la schema afisata, al treilea cablu (TRS) este sau nu bidirectional? Este sau nu balansat? AA, ca n-are mufe XLR? Da, dar este BALANSAT si BIDIRECTIONAL. Daca vom folosi un cablu asimetric (vezi in link-ul de la ATLAS diferenta), chiar pe mufe TRS, nu vom mai avea un cablu balansat, nu crezi?

Daca ai schimba mufa de panou a aparatului din mama in tata si ai folosi un cablu cu ambele mufe mama, n-ai mai avea un cablu XLR BALANSAT? Si BIDIRECTIONAL?

Daca ai doua mufe diferite pe acelasi cablu, nu inseamna ca acel cablu e UNIDIRECTIONAL. Aici nu discutam despre cum se infige cablul in aparat, ci despre ce tip de CONEXIUNE de cablu folosim, nu crezi? Ca o mufa RCA (singura) nu va putea fi niciodata de tip BALANSAT, si asta e adevarat ! Ca o mufa de tip TS nu va fi niciodata BALANSAT, si asta e la fel de adevarat. Pentru balansat ai nevoie de (minim) 2 conductori IDENTICI ca rezistivitate si capacitate, pe care sa circule un semnal + (in faza) si unul - (in antifaza) si un al treilea de GND (ground). Pentru un asimetric, tresa este folosita si ca fir de -.

 

Deci nu vad de ce sa convertesc un balansat in nebalansat (sau asimetric) daca pot folosi direct balansat-balansat.
Pentru ca, dupa cum spuneam in postul care te-a "declansat", se intampla ca sursa sa fie balansata iar amplificatorul nu (sau invers). Tu ce varianta de cablu ai alege, si de ce?


Exact cum ziceam si eu, e singura varianta in care trebuie sa folosesti conversia. Dar nu vad de ce ai folosi conversia daca aparatele au si balansat si nebalansat, folosesti ori- ori, nu? Care ar fi avantajul? Luam un exemplu ipotetic: sursa si ampliful au si balansat si nebalansat (cazul cu Audia al lui Camiloiu). De ce sa folosesti balansat -nebalansat? Doar la asta faceam referire. Imi pre rau daca s-a inteles altceva. Si iarasi ma intorc la mufe (ca am impresia ca de aici a pornit confuzia) : pe ELECTROCOMPANIET EC-3, ai intrari balansate XLR si RCA (deci ai 4 mufe RCA pentru cele doua canale stanga-dreapta), aici ai putea spune ca este oarecum un pseudobalansat, pentru ca ai folosit doua cabluri asimetrice ca sa simulezi un cablu simetric.

 

In alta ordine de idei: ce XLR e "pseudobalansat" ? Ori e balansat, ori nu. Normal ca XLR (ca si TRS) va folosi un pin la masa (GND), pinul 1 in cazul XLR, pinul sleeve la TRS, altfel cum facem protectia impotriva semnalelor perturbatoare? Si in cazul unui balansat orice articol iti explica foarte clar: BALANSAT: Semnal al carei transmisii se face pe un cablu cu trei fire conductoare din care doua identice, fiecare avand impedanta egala de-a lungul lor , si egala cu masa si alte circuite la care se conecteaza.
Van den Hul "The Orchid" are doar doua fire identice dar mai multe trese de ecranare. Varianta "balansata" (XLR) foloseste una dintre aceste trese ca fir pentru semnalul defazat. E balansat sau nu?

 

BALANSAT: Semnal al carei transmisii se face pe un cablu cu trei fire conductoare din care doua identice, fiecare avand impedanta egala de-a lungul lor , si egala cu masa si alte circuite la care se conecteaza.



os1.gifos1.gif<e>


Uploaded with ImageShack.us


Van der Hull Orchid e un cablu gandit in "efect de tunel", deci nu te poti raporta la tresele lui ca la un cablu normal.

gx3p.jpggx3p.jpg<e>


Uploaded with ImageShack.us

si initial a fost gandit ca un cablu RCA, deci asimetric.

zhgk.jpgzhgk.jpg<e>


Uploaded with ImageShack.us


Deci eu nu cred ca au folosit exact acelasi cablu pentru ambele variante, doar daca au gasit ei o modalitate de obtine aceleasi caracteristici rezisivitate/capacitanta pentru conductorul central si prima tresa ( a doua va fi obligatoriu ecranul de protectie conectat la GND), Intr-un cablu asimetric, ceea ce nu zic ca n-ar fi posibil, dar ma indoiesc ca e asa de simplu de obtinut. Numai ca in cazul asta, cum mama naibii mai lucreaza efectul de tunel?


In fine, sa speram ca s-a inteles ce si cum. Astept feedback din partea "nepriceputilor", daca a fost "citeata" explicatia, sau nu... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Nu am vazut TRS pe sculele "home audio" (nu zic ca n-or fi, zic doar ca n-am vazut). Oricum, ca sa argumentezi pornind de la un exemplu atipic este cel putin… nediplomatic.


2. Nu schimba nimeni mufele de la un capat la altul al cablului doar de placere, si cu atat mai putin mufele de pe panoul aparatelor. Deci argumentul e un fel de "daca ne-ar lovi cometa…"


3. Directionalitatea cablurilor RCA o explica chiar cei de la Atlas: conteaza la care capat este conectat ecranul. Sunt convins ca stii ca (si de ce) nu se conecteaza la ambele capete.


4. Ceea ce scrisesem in mesajul care te-a "suparat" este ca, daca unul dintre aparate nu este real balansat este necesara o conversie. Faptul ca aparatele "au si si balansat si nebalansat" nu inseamna ca lucreaza balansat (sau nebalansat): se realizeaza o conversie interna. Ramane de vazut in care aparat este mai bine de facut conversia, si de ce.

Uite un exemplu: preamplificatorul meu este complet balansat. Daca folosesc un DAC MSB - altminteri o scula superba - acesta este nebalansat. Da, are iesiri balansate dar face conversia intern, la fel cum si preamplificatorul are intrari RCA si face conversia imediat dupa acestea. Ce conexiune sugerezi sa folosesc, tinand cont ca oricum are loc o conversie? Precizez ca eventualul zgomot nu ma intereseaza, am cabluri suficient de bine ecranate.


5. Van den Hul au folosit exact acelasi cablu pentru ambele variante (il am acasa, in varianta XLR). Trecand insa peste asta, cum ar trebui sa ma "raportez" la tresele lui? Concret, indeplineste criteriile unui cablu balansat sau nu?

Si ca veni vorba, te rog sa explici colegilor nespecialisti in ce consta efectul de tunel - presupun ca vrei sa-i ajuti, nu?


P.S. Cat despre cei de la Atlas Cable si a lor impedanta caracteristica (75Ω) pentru cablurile analogice, ma abtin! Precizez doar ca am avut ocazia sa citesc vrajeli de marketing mai inteligente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Directionalitatea cablurilor RCA o explica chiar cei de la Atlas: conteaza la care capat este conectat ecranul. Sunt convins ca stii ca (si de ce) nu se conecteaza la ambele capete.

 

Nu se conecteaza decat la un capat? :o:shock: IN AFARA DE CABLURILE IN "Y", (folosite cand faci trecerea de la o sursa mono la un amp stereo) ,si la cablurile DIN to RCA, IN REST ORICE CABLU RCA ARE TRESA DE MASA CONECTATA LA AMBELE CAPETE!!!!

lmi.giflmi.gif<e>


Uploaded with ImageShack.us

In rest.... te invit sa faci experienta: ia un cablu, lipeste un RCA cu firul cald si masa la un capat si la ceelalt lasa doar firul cald. Si directioneaza-l tu cum vrei intre aparate. Sa-mi zici si mie cand iti dispare brumul. :twisted:



Deci, chiar nu voi mai comenta nimic dupa interventia asta. Devine mult prea obositor de raspuns nodurilor in papura descoperite de specialisti. PUNCT!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PSEUDO BALANCED INTERCONNECT: (usually terminated with RCA plugs) - this interconnect is recommended for analogue interfaces such as that between a turntable and pre-amplifier or between pre and power amplifier where RCA sockets are provided. Pseudo balanced interconnects are always directional - the screen and return path must be connected at the 'source' end for them to work best.Pseudo-Blanced.gif.757bfcaf912af0c863f04dbc15245751.gifDaca tu crezi ca exista cabluri RCA de calitate la care pentru firul "rece" sa fie folosita tresa de masa, ai dreptate: discutam degeaba!


Oricum, observ ca oboseala te-a impiedicat sa discuti celelalte puncte (si mai ales sa-mi raspunzi la intrebare):

Uite un exemplu: preamplificatorul meu este complet balansat. Daca folosesc un DAC MSB - altminteri o scula superba - acesta este nebalansat. Da, are iesiri balansate dar face conversia intern, la fel cum si preamplificatorul are intrari RCA si face conversia imediat dupa acestea. Ce conexiune sugerezi sa folosesc, tinand cont ca oricum are loc o conversie? Precizez ca eventualul zgomot nu ma intereseaza, am cabluri suficient de bine ecranate.
P.S. Mi-aduci aminte de o persoana care semna "Rycher" pe alte forumuri. Si el avea acelasi obicei: il intrebai cat este ceasul si-ti raspundea cu cotele apelor Dunarii :lol:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa multe multe multe teste,am ajuns la urmatoarea concluzie:dupa urechile mele si in sistemul meu,este o diferenta de 7-8% cred ,in favoarea XLR-ului Chord Chorus 2,comparat cu acelasi tip de cablu,dar in varianta nebalansata.N-as putea spune ce anume este in favoarea XLR-ului,ci doar ca imi place mai mult cum suna sistemul cu balansat in loc de nebalansat,avand acelasi model de cablu.

La comparatia Chorus 2 balansat cu alt interconnect,ca si brand,dar nebalansat,lucrurile se schimba :)...din nou. In comparatie cu Harmonic Technology Truth Link RCA,sistemul a avut un sunet "mai 3D" cu Chorus 2.Cu Harmonic Technology totul se schimba,devine un sunet foarte analogic,un sunet aparte,cum nu am experimentat pana acum cu un interconnect.


Recomand ambele tipuri de cablu,Chorus 2 in ambele variante XLR/RCA cat si Truth Link,pentru senzatia aparte de inregistrari "pur analogice".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pe site-ul Chord.co.uk


XLR Cable Guide


XLR vs RCA - which is best?


It’s very easy to assume that if your equipment has both XLR and RCA connections, that XLR connections are going to be the better sounding connection. It’s not always the case.


The XLR connection carries a balanced signal. The hot pin carries the signal, the cold pin also carries the signal but inverted (think mirror image) and the third carries the earth. At the receiving equipment, any noise that is common to both the hot and cold pins is cancelled out. This makes a lot of sense in recording studios where long runs of cable are often needed to carry the small voltage signal generated by a microphone over (certainly in terms of hi-fi) very long runs of cable.


In a hi-fi system though, where perhaps the longest interconnect is 1 metre and the signal is up to 4 volts, then the need for XLR connections is more questionable.


The most important thing though is sound quality, and this is harder to be certain about. Our experience is that there are systems where the XLR connection sounds better than the RCA connection, and there are systems where the opposite is true.


So with any system that has both XLR and RCA connections, we would recommend that you try both connections and decide for yourself which is the better sounding connection for you. This is also something that your dealer will be happy to advise you on.


RCA to XLR and XLR to RCA cables


Equipment that only has RCA sockets can be connected to equipment that only has XLR sockets. This is done by connecting the signal from the centre pin of the RCA plug to the hot pin of the XLR, and the earth to the earth pin. It is also possible to produce XLR to RCA cables in the same manner.


There is an important point here though. XLR connections often carry a higher voltage signal then RCA connections, up to 4 volts against typically the 2 volts on an RCA connection. So if for instance you were connecting a CD player with XLR connection to an amplifier with RCA connection, you may well find that the extra signal strength will overdrive the RCA input on the amplifier. The problem being that this will give you very little control over the volume and can lead to harsh and fatiguing sound.


Just because there’s an XLR connection doesn’t mean it’s a balanced signal.


Some manufacturers use XLR connection to carry a stereo signal, 1 pin for left another for right and the third as a common earth. If you are in any doubt, it is always a good idea to check with the manufacturer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mufele RCA presupun un cablu coaxial. Asa au fost gandite, asa sunt construite. Si exista multe cabluri RCA pe piata, destul de scumpe inca, avand aceasta configuratie, adica coaxiala - pentru stereo si nu pentru digital. Chiar si cei de la Atlas au mai multe modele. Cablurile coaxiale sunt folosite pentru digital mai ales, dar aici apare un element in plus, critic: impedanta de 75ohmi. Sunt si cabluri de 110 ohmi, dar au 2 conductori.


Mie imi plac cablurile Chord si citez de pe site-ul lor:


The best example of a co-axial cable is the cable that connects an aerial to a television. An insulator and shield surround the central conductor. The signal travels along the central conductor and the shield screens the signal from interference and provides a return path to complete the circuit. Co-axial cables are used extensively to produce both analogue and digital interconnects. We use high quality co-axial cables to produce digital interconnects but feel that analogue signals can be better carried via a pseudo-balanced configuration cable.



Totusi, un cablu pseudo-balansat e de preferat, pentru simplu motiv, amintit si de iosiP, ca al doilea fir, numit ''rece'', e mai de calitate decat tresa de masa si fiecare isi indeplineste rolul, nu mai e 2 in 1, adica si ecranarea si masa in acelasi timp. Iar in asemenea configuratie, ecranarea nu se mai leaga la ambele capete. Exista si cabluri la care ecranarea e ''in aer'', nu e legata la nici un capat.


Cei de la Chord - si nu numai, am intalnit si la AudioQuest - folosec cabluri cu mufe RCA cu 3 conductori + ecranare pentru rezultate mai bune. Un conductor e pentru firul cald si 2 conductori pentru firul rece. Si Kimber folosesc aceasta configuratie, dar ei prefera cabluri fara ecranare care, cica, ar influenta negativ sunetul. De aceea ei le impletesc. Eu am comparat un cablu ecranat cu unul ne-ecranat si cel din urma ''suna'' putin mai tare. Si Kimber si Nordost au cabluri ne-ecranate extrem de scumpe. Nu cred ca degeaba, nu cred ca fara teste. Daca stai langa un post de radio sau o antena, poti sa ai si mama ecranarii...

 

Directionalitatea cablurilor RCA o explica chiar cei de la Atlas: conteaza la care capat este conectat ecranul. Sunt convins ca stii ca (si de ce) nu se conecteaza la ambele capete.

 

Directionalitatea nu e data doar de ecranarea legata la un anumit capat. Cablurile Nordost care nu au ecranare sunt si ele directionate. Eu am avut Blue Heaven si Red Dawn si au pe ele o sageata care te informeaza cum sa le conectezi la aparate. Si la Kimber am intalnit, nu mai stiu exact ce model.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomand ambele tipuri de cablu,Chorus 2 in ambele variante XLR/RCA cat si Truth Link,pentru senzatia aparte de inregistrari "pur analogice".

 

Am mai spus-o, ma repet, ma iertati! Cablurile fac un acord fin intre aparate/componente. Un cablu fie se potriveste, fie nu intr-un sistem. Eu nu cred ca exista cabluri bune si proaste. Aici ma refer la cabluri de firma si care costa ceva. Orice firma serioasa care produce sarme audiofile, face cabluri de calitate.


Revin la ideea initiala: daca se schimba componentele, poate e necesar sa trebuiasca alte cabluri care sa le inter-conecteze. De aceea eu nu cred deloc in recomandari, mai ales ca sunt pur subiective, legate de gusturile proprii. In acelasi sistem, eu poate as prefera alt cablu.


PS: camiloiu, nu erai mare fan Transparent?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pilgrim....dragule,imi era dor de interventiile tale.

Nu m-am declarat MARE FAN Siltech,am spus doar ca,in momentul testarii respectivelor modele,am ramas placut impresionat de neutralitatea lor.De ex SQ-28 mi-a placut mai mult decat 330I,model superior dealtfel.Sau ma rog,cum spui tu,s-a potrivit mai bine in sistem ;)

Au urmat mai multe tipuri de cabluri in sistem,unele mai scumpe,altele mai ieftine,unele mai potrivite,altele mai ne-potrivite,si interconnect-uri si de curent,nu m-am oprit la Siltech.Le tot schimb.Ca idee,acum,avand posibilitatea conectarii XLR sau RCA,am 2 interconnect-uri in sistem,Chorus 2 XLR,si Harmonic Tech Truth Link.Sunt discuri carei musai sa le ascult pe Chorus 2,altele se cer a fi ascultate cu harmonic Tech.

Asta nu ma face mare fan,poate vor fi schimbate si ele in scurt timp....cine stie :)


Apropos de recomandarile mele,mi-am permis sa fac acest lucru pentru ca ce am enumerat mai sus,imi par a fi cabluri bune,corecte.N-as recomanda Kimber PBJ de exemplu,in orice configuratie l-am pus,a sunat prost si nu numai pentru mine,pentru mai toti prezenti.Asta ca o paranteza ...

DSCN9240.thumb.jpg.a45d79fe02938f3e9ba80d45db65b2ef.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca nu m-ai uitat...

Acum, sper ca n-ai luat-o ca pe un afront, ofensa, etc. Nu e ceva rau sa preferi ceva, sa-ti placa ceva foarte mult.

Si eu sunt mare fan Chord -cand e vorba de cabluri si mare fan Led Zeppelin - cand e vorba de muzica. Si nu ma intereseaza daca altora le place sau daca au ceva de comentat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.