Sari la conținut
HiFi Tech

catalinx70

Membri
  • Număr conținut

    243
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    6

catalinx70 a câștigat ziua ultima dată pe Iunie 10

catalinx70 a avut cel mai apreciat conținut!

Despre catalinx70

  • Dată Naștere 01.01.1970

Detalii

  • Locatie
    Craiova

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

catalinx70's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

14

Reputație Comunitate

  1. dac veti cumpara boxele de la Thomann incercati sa le luati "pe firma" nu veti plati TVA . Eu partea de aparatura profesionala o cumpar de acolo sunt f.ok , partea de Hi-Fi din tara.
  2. ma bucur ca ai abordat acest subiect total neglijat in lumea audiofila , cu ani in urma tot pe un forum am facut urmatoarea observatie , "nu este nici o rusine sa apelam la corectoare de frecvente depinde doar cum le folosim". de cele mai multe ori camerele in care ascultam nu sunt construite initial pentru auditie zona de frecventa joasa este controlata de camera indiferent de difuzoarele folosite si cu greu o putem corecta cu materiale fonoabsorbante, iata un calculator interesant conceput pentru a evidentia "modul camerei" in functie de dimensiunile ei il gasiti aici https://amcoustics.com/tools/amroc?l=0&w=0&h=0&r60=0.6 P.S. eu in corectarea camerei am folosit multa vreme un dbx driverack pa2 , de ceva timp am trecut la dirac integrat pe un preamplificator NAD
  3. Ne-am obisnuit sa scormonim dupa albume si cantareti ezoterici in goana noastra dupa sunet si muzica de calitate uitand complet ca putem gasii lucruri interesante chiar printre "banalii interpreti" pe care ii cunosc si cei mai profani in materie de muzica. Daca aveti rabdare sa ascultati pana la sfarsit urmatorul album exista sanse destul de mari sa imi dati dreptate. In 1996 Dani Klein sau asa cum o cunoasate lumea, Vaya Con Dios (Mergi cu Dumnezeu) se retrage din lumea muzicala pentru o perioada de aproape 10 ani datorita surmenajului , de altfel interpreta isi pierde in totalitate podoaba capilara ca urmare a stresului enorm la care o supune scena , revine in 2004 cu albumul "The Promise" . Spre deosebire de celelalte albume apreciate si premiate international acest album este singurul care se pare ca nu atrage atentia auditoriului , poate din cauza absentei , poate ca funny asteptau altceva , astfel albumul ramane doar la varianta CD . Este inregistrat in Belgia de PIAS (Play It Again Sam) nu pot spune ca este o inregistrare exceptionala dar cu siguranta este o inregistrare cat se poate de corecta. Din punct de vedere muzical acest album este perfect pentru o dupa amiaza de sambata , cand vrei sa asculti ceva linistit , usor , si mai ales sa nu asculti ceva care devine monoton. Acelas Pian , aceeasi trompeta , acelas bas, aceeasi percutie timp de 30-40 de minute In primul rand interpreta foloseste cu usurinta limba engleza , franceza , germana , spanioal astfel incat albumul pare mai degraba o compilatie , abordeaza teme latino , gypsi , africane , insotite de un aranjament muzical care nu te va plictisi catusi de putin , fara sa se exagereza in privinta vreunui instrument, toate melodiile sunt presarate cu interventii de vioara , trompeta , chitara rece , acordeon etc un melanj de pop , jazz , soft-rock , indi , toate astea te fac sa uti cand au trecut cele peste 40 de minute cat dureaza albumul.
  4. audio's audiophile collection vol.1-24 O cloectie foarte interesanta formata din 26 CD (24 Karat gold), dinamica inregistrarii foarte buna apartine Zounds Records Germania , Fiecare CD are o anumita tema asa cum se observa in imagine , punand accent pe un stil de muzica (blues) sau mai degraba pe o componenta care alcatuieste o melodie (Bass, Voices, Beats). Din cele aproximativ 250 de melodii existente in colectie este greu de crezut ca nu veti gasii cateva preferate. Aceste CDuri au aparut incepand cu anul 1993 , vol.1 si s-au oprit initial la vol.24 in 1999 dar au continuat cu vol.25, vol.26 in 2011 respectiv 2013 totusi ultimele doua par ca nu fac parte din filozofia colectiei . Un LP care suna cu mult peste asteptari avand in vedere ca a fost o acchizite SH Este varianta 1983 CBS , Germany , este al doilea album al interpretului de harpa Andreas Volenweider , albumul a fost lansat de Colomba (Elvetia) in 1982. Inregistrarea facuta tot in Elvetia la un studiou din Berna - Sinus Studio.
  5. catalinx70

    SOFT MUSIC

    unul din putinele posturi de radio care le promoveaza este "Radio Guerrilla" postul de radio autohton care la mine in masina este setat in memorie pe nr. 1 . Joi difuzeaza doar muzica romaneasca .
  6. Am deschis acest topic aici pentru ca e mai apropiat de "muzica" nu i-am gasit locul in sectiunea "cafenea" daca e nevoie poate sa fie mutat acolo. Am mers prin putinele librarii ramase dupa Revolutie in orasul meu natal Craiova , la sectiunea arta ..... ??? nimic , la sectiunea tehnica ..... nimic nici macar sectiunea in sine , in schimb o treime din spatiu ocupat de "dezvoltare personala" ????? e clar ca lumea se schimba si probabil eu am imbatranit. Asa anacronic cum sunt am pus totusi mana pe un laptop si am cautat sa comand ceva legat de muzica, istoria rockului, popului, istoria muzicii in general, nu sunt un vorbitor cursiv de limba engleza pot sa ma descur in concedii dar nu sa citesc carti , asa ca am cautat ceva sris sau tradus in limba materna. Greu de cutat si mai greu de gasit , am intrat totusi in posesia unor carti interesante Istoria rocklui romanesc 2 volume din trei vol1. Rock sub secera si ciocan vol2. Rock in timpuri noi . Din fericirea sau din pacate am fost contemporan cu evenimentele descrise in ambele volume si cred ca le-am aprecia cu atat mai mult . Am mai gasit o carte foarte interesant "Istoria Jazzului Clasic" cartea abunda de date calendaristice si nume si asta o face destul de greu de parcurs , iar daca nu ai idee cat de putin despre "muzica neagra" despre inceputurile ei , despre un ABC al blues-ului si jazz-ului e chiar greu de parcurs eu am o colectie impresionanta de blues si jazz vechi si am citit-o in timp ce ascultam diversii interpreti intalniti pe parcursul lecturii , chiar si asa imi dau seama ca trebuie sa o recitesc . Am cautat apoi carti despre acustica despre sunet , aici chiar nu m-am descurcat , nu cred ca toata cartea scrisa in acest domeniu este in engleza germana sau franceza , refuz sa cred ca nu avem si noi specialistii nostrii. Daca aveti titluri de carte care sa vizeze aceste domenii cred ca ar fi bine sa le impartasim aici , poate asa ne mai imbogatim putin mintile si asa greu incercate de asa zisa "societate moderna" .
  7. Imi aduc aminte era una din preferatele mele , aveam un BASF Fe-I rosu 90min cu melodia asta si cu alte "bunatati" ale vremii (Baltimora - Tarzan Boy etc) aveam 15 ani atunci tin minte ca terminasem a 8 a luasem la liceu si ne duceau la muncile agricole in practica de vara , aveam caseta cu melodia si cu play-list - dar nu aveam casetofon decat la masina lui taica-miu si ascultam pe furis sa nu descarc bateria 🙂 ,abia dupa treapta a doua am avut o combina SHARP , nu pot zice ca m-a marcat melodia dar da am ascultat-o cu placere acum ca mi-ai reamintit de ea . Si chiar m-a cuprins asa nostalgia dupa vremurile alea cand la 15 ani nu aveam prea mari griji sau responsabilitati . Am simtit caldura verii de atunci , bucuria ca scapasem de examenul de admitere la liceu , inghesuiala din masinile cu care ne duceau la camp si incercarea disperata de a prinde loc langa o fata .... mmda ...amintiri. asa arata modelul de caseta, cred ca daca o caut o gasesc in lazile cu lucruri vechi puse deoparte .
  8. Cred ca undeva la sfarsitul anilor '80 mai exact '86 sau '87 , tin minte ca eram la liceu , mi-am luat de la centrul de inregistrari caseta pe care o dusesem la inregistrat (1 leu minutul, cine a apucat vremurile alea stie despre ce vorbesc) , muzica pop , dance , disco . Imi placea sa merg la chefuri si sa am noutati in domeniu 🙂 .Tin minte ca ultima melodie dupa caseta (un TDK) nu se incadra in stil , dar mi-a placut enorm si am ascultat-o si reascultat-o si mai avea ceva ce ma atragea la ea dar nu puteam sa imi dau seama exact , ascultam pe o combina SHARP , mai tarziu am realizat ce anume ma atragea era o inregistrare mai buna. Brother in Arms - Dire Straits , asa se numea melodia . Nu exista google sa dau o cutare dupa trupa, Spotify nici atat , reviste si articole despre muzica ...ioc . Aveam niste reviste BRAVO luate "pe sub mana" dar acolo erau promovati tot artisti din sfera pop-dance. Am mers la centrul de inregistrari si am intrebat daca au mai multe melodii cu Dire Straits . Aveau albumul Love Over Gold . Am asteptat sa strang bani 100lei caseta si 60 lei inregistratul 160 lei era o suma mare , am reusit sa intru in posesia albumului si wau .... revelatie .... deci asta era muzica .... ba mai mult se auzea si foarte bine . De atunci a inceput goana mea dupa Dire Straits , apoi dupa alte trupe care foloseau instrumente cu sunet nesintetizat , chitara , baterie , instrumente de suflat etc. Am incercat cu muzica rock dar am ramas aici nu am putut merge spre Havy Rock chair daca am inregistrat Megadeth sau Iron Maiden , am cautat ceva mai linistit Dors , Zeppelin, nu am depasit granita ACDC in materie de Hard Rock , am decoperit apoi rhythm and blues si aici am poposit foarte mult . Dar Dire Straits cu Love Over Gold a deschis drumul sunt sigur si in directia ascultarii unui nou stil de muzica dar mai ales am realizat apoi ce inseamna o inregistrare buna, lucru ce m-a facut sa caut sunetul de calitate. Si acum folosesc foarte des "Telegraph Road" din albumul Love Over Gold in testarile mele pentru sunet. A fost nevoie se pare de o singura inregistrare care sa imi schimbe gusturile muzicale si sa defineasca din punct de vedere muzical persoana de acum.
  9. Un album interesant conceput de Eric Clapton, lejer usor de ascultat nu necesita o foarte mare atentie pentru detalii , sunt reinterpretate melodiile de succes cantate de raposatul JJ Cale , melodiile , un amestec de blues si country , sunt dispuse pe un vinyl si jumatate , asa ca atentie pentru cei care asculta vinyl sa nu ascultati si fata B a discului 2 , riscati sa deteriorati doza 🙂 , fata B contine doar un imprimeu cu o chitara electrica . Calitatea inregistrarii este bunicica , prea mult bas si inaltele usor accentuate par "deslanate" .
  10. Mersi pt sfat 🙂 chair imi place albumul am sa caut o inregistrare buna , si ma bazez pe aprecierile tale in materie de inregistrari.
  11. Nu as avansa ideea ca o camera de auditie are o importanta de 50% in obtinerea unui sunete perfect de 100% dar clar este mai importanta decat cablurile de conexiune, mai importanta decat calitatea curentului , decat mobilierul audio, decat gadgeturile antivibratii etc. pentru ca cele enumerate mai sus pot aduce imbunatatiri sau inrautatiri destul de mici ale sunetului in raport cu ce poate strica sau imbunatatii acustica unei camere. Mai jos am sa va dau un exemplu din experienta proprie , nu citit, nu auzit care se va termina si cu o intrebare pentru cine vrea sa-i de curs. Pentru analiza acusticii camerei in raport cu amplificarea si cu incintele acustice detinute, folosesc dbx driverack pa2 cu microfon RT- dbx si softul dedicat , camera este o sufragerie clasica de bloc de aproximativ 50mcubi si o amprenta de 20mpatrati, ziduri de beton , am schimbat de curand o pereche de boxe dali din clasa 1000E la aparitie cu o pereche de boxe sonus faber din clasa 2000E la aparitie , ambele perechi tip coloana (nu agreez boxe de raft , fara suparare). Cu corectiile facute de analizorul de sunet atat pentru o pereche de incinte cat si pentru cealalta , "sonus faber" isi arata intradevar clasa fata de "dali" , atunci cand las muzica sa curga fara sa intervin cu corectia acustica a camerei pot spune ca dali-urile sunt pe aceeasi treapa sau poate chiar intrec sonus faber . Cum este posibil asta ? daca ma uit pe graficele furnizate de softul dbx constat ca in gama de frecvente 65-80 hz sonus faber suporta o corectie mare de 9.5db fata de dali care suporta o crectie mai mica de dor 6db , e clar ca frumoasele medii ale lui sonus faber sunt innecate de basul prelungit pe care il mentine camera , din pacate asa cum un ante "postator" scria , nu poti invada intotdeauna camera cu pretentiile tale audiofile , trebuie sa ai in vedere ca habitatul este impartit si cu altcineva deci trebuiesc gasite solutii in care sa nu asezi boxele in mijolul camerei doar pentru ca acolo se aud cel mai bine , sa nu agati pe pereti cuburi de burete de 30/30 cm pentru ca acolo ai nevoie sa reduci reflexia undelor, am facut teste si cu amplificatoare diferite , tot gama asta de frecvente este exagerata , este clar ca am o problema de acustica a camerei , daca nu am sa o pot rezolva cu mijloace clasice bastrapuri , fonoabsorbante etc care sa nu fie invazive estetic , am sa las dbx-ul inserat in sistem , si atunci se naste intrebarea ; avem nevoie de mult hulitul EQ intr-un sistem sau nu ? daca da , cand avem nevoie si cum il folism ? - asta este o alta intrebare .
  12. raman totusi fidel postarii de acum 7 ani (noiembrie 2013) :)
  13. nu poti lua in seama comparatii de sunet pe Youtube , poti lua in seama doar comparatiile facute din punc de vedere vizual dar nu acustic.
  14. hellrider ,multumesc pt raspuns , dar boxele despre care imi zici (spendor st) sunt cu mult peste bugetul meu . Daca aveam pe aici macar un magazin specializat era mai simplu .
  15. salut pasionatii de muzica si sunet care populeaza acest forum 🙂 in urma cu cateva luni am achizitionat o pereche de monoblocuri audiolab 8300mb , sunt legate la o pereche de boxe Dali Suite 2.8 , preamplificarea este un NAD c510 , sp.cable Van den Hul magnum , conect cable XLR diy megaptera , ascult si analogic la un Audiotechnica LP5 cu doza AT VM540ml preamplificat cu clearaudio nano V2 cu control de volum pasiv Palmer (deocamdata) cabluri pt analogic MIT si Realcable , ....... cam lunga introducerea ..... ideea este ca batranele mele boxe Dali au ramas putin in urma sistemului si doresc un upgrade al boxelor , nu sunt dezamagit de sunet dar asta este , suntem mereu in cautare cred ca e o cursa fara pancarda de FINISH . Daca cineva are experienta cu amplificatoare audiolab si a testat diverse marci de boxe m-ar interesa pentru a restrange cercul cautarilor , mai ales ca aici in Craiova nu pre am posibilitatea sa ascult diversi marci de boxe legate la aceste amplifuri . Sunt in cautarea unor boxe SH sau noi care sa nu depaseasca 5000 lei . Cel mai probabil o sa fie SH sau exdemo avand in vedere bugetul . Rated Power Output 250W RMS (8Ω) 350W RMS (4Ω) Peak Power Output 450W RMS (4Ω) Gain 29dB Inputs XLR, RCA Outputs Speaker Input Sensitivity 1500mV Input Impedance 44KΩ (balanced) 22KΩ (unbalanced) Power Bandwidth 5Hz - 60kHz Frequency Response 20Hz ~20kHz -0.3dB ,ref. 1kHz Total Harmonic Distortion (THD) 0.00% Intermodulation Distortion (IM) 0.03% Transient Intermodulation Distortion (TID) 0.03% Signal-to-Noise Ratio (S/N) 110dB Damping Factor 200
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.