andreic Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Va salut dragi colegi, apelez la cunostintele si experienta voastra pentru a ma ajuta sa gasesc un amplificator vintage, preferabil anii 70, cu sunet cald si moale, mai asemanator cu lampile. Ma intereseaza in special ca vocile sa aiba naturaletea, caldura si sunetul acela plin si carnos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 nu recomand achizitionarea unui amplificator asa vechi, schemele din anii 70 pe tranzistoare nu erau ceea ce trebuie, nu aveau etaje servo pentru tensiunile de offset, deseori un amplificator vechi pe tranzistoare scoate curent continuu pe iesire , distrugand boxe sau afectand auditia. cea mai buna perioada a amplificatoarelor pe tranzistor a fost in anii 80, componenete de foarte buna calitate dar si scheme pe masura, plus ca, in caz de ceva mai gasesti si piese de schimb, exista si exceptii dar tine minte ca un amplifcator de 40 de ani are sanse sa nu sune cum trebuie si o sa fie nevoie de o "mica" servisare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 nu recomand achizitionarea unui amplificator asa vechi, schemele din anii 70 pe tranzistoare nu erau ceea ce trebuie, nu aveau etaje servo pentru tensiunile de offset, deseori un amplificator vechi pe tranzistoare scoate curent continuu pe iesire , distrugand boxe sau afectand auditia. cea mai buna perioada a amplificatoarelor pe tranzistor a fost in anii 80, componenete de foarte buna calitate dar si scheme pe masura, plus ca, in caz de ceva mai gasesti si piese de schimb, exista si exceptii dar tine minte ca un amplifcator de 40 de ani are sanse sa nu sune cum trebuie si o sa fie nevoie de o "mica" servisare. Si tu crezi ca cele din anii 80 nu necesita servisare? Esti ori foarte optimist, ori foarte optimist. Cat despre CC pe iesire... cam de pe la ce valoare crezi ca se activeaza protectia la ampurile din anii 80? BTW... ai mai vazut cumva protectii pe ultimele generatii high-end? CC pe iesire apare cand???? Nu mai baga oamenii in ceata degeaba. In rest, on-topic, cam orice amplif din anii 70 suna bine. Mai cald suna cele din familia Philips-Marantz-Superscope-Luxman si "echivalentele" lor europene - Grundig, Saba, Normende, etc. (desi nu le recomand foarte tare din cauza lucraturii tipic europene, cam nefericite). Numai de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 eu nu vreau sa fac o polemica despre cine e mai meserias doar ca lumea sa stie ca un amplificator cu cat e mai vechi cu atat exista nevoia de servisare mai mare si da exista amplificatoare din anii 80 fara nimic schimbat in ele care merg foarte bine, am vazut cateva. si eu sant de acord ca si tine ca o revizie nu strica cu un minim de masuratori, una din ele ar fi si masurarea tensiunii de offset si a tensiunilor de alimentare ale aparatului conform manualului de service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreic Postat Noiembrie 17, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 17, 2014 Am avut intainte un Revox a78 de prin anii 70, si desi schema era cel mult mediocra pt vremurile actuale, ii lipseau precizia, sound stage-ul si detaliile....DAR nu am auzit alt amplif sa sune atat de placut si natural pe voce, era divin. L-am vandut pt un upgrade la dac si acum parca mi-as dori tot ceva in genul ala. Cat despre servisare....daca e cazul il voi servisa, daca nu...NU. Nu cred ca e obligatoriu sa fie servisat daca suna bine si nu are probleme. Vio, la boxele mele nu prea se potrivesc lampi, am niste Opera seconda cu incinte de tip inchis si spl mic, trebuie putere mare sa le miste. Cel putin asa cred eu, pana la proba contrarie. M-ar tenta niste amplitunere kenwood sau sansui AU7900, AKAI AA-6300 , sansui 8010. In fine, m-ar ajuta daca cineva care a avut si cunoaste sunetul pe care il caut mi-ar da niste exemple de scule pe care le-a avut. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 am vazut ca boxele tale sant pe 4ohm, asta inseamna ca ai nevoie de un amplificator stabil, cu radiatoare sanatoase, nu e rau la ce te ai gandit insa la scule asa vechi sa le faci o verificare/servisare pentru ca vorbim de puteri mari si de ani multi. eu ma uit dupa un amplituner de cativa ani, imi sta gandul doar la http://stereonomono.blogspot.ro/2011/11/pioneer-sx-1250-1976.html ce e in gama de varf au o calitate si mai buna, in functie de cum au fost utilizate pot sau nu pot avea nevoie de servisare, unii dintre noi din oficiu vor scoate capacul si vor face un minim de mentenanta si aici as include potentiometrii, lipituri, piese devalorizate, curatare fereste afisare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Am avut intainte un Revox a78 de prin anii 70, si desi schema era cel mult mediocra pt vremurile actuale, ii lipseau precizia, sound stage-ul si detaliile....DAR nu am auzit alt amplif sa sune atat de placut si natural pe voce, era divin. L-am vandut pt un upgrade la dac si acum parca mi-as dori tot ceva in genul ala. Cat despre servisare....daca e cazul il voi servisa, daca nu...NU. Nu cred ca e obligatoriu sa fie servisat daca suna bine si nu are probleme. Vio, la boxele mele nu prea se potrivesc lampi, am niste Opera seconda cu incinte de tip inchis si spl mic, trebuie putere mare sa le miste. Cel putin asa cred eu, pana la proba contrarie. M-ar tenta niste amplitunere kenwood sau sansui AU7900, AKAI AA-6300 , sansui 8010. In fine, m-ar ajuta daca cineva care a avut si cunoaste sunetul pe care il caut mi-ar da niste exemple de scule pe care le-a avut. Multumesc! Eu folosesc un Sansui AU6500 din 1971! (Mai corect ar fi sa spun foloseam, gratie lui Vio, caruia ii multumesc inca o data!) Va recomand cu caldura seria asta de Sansuiuri cu 500 la urma: 6500, 7500 sau de ce nu, un AU9500! Sunet apropiat lampilor, extrem de muzicale! Mare grija insa, cam toate vor boxe de 8ohmi plus o servisare bara-n bara! Musai un recap total. De la Kenwood ar merge un ka 1000, cred ca s-ar preta la boxe cu SPL mic. Din pacate punctul slab la acest gen de amplifuri (anii 70) o reprezinta necesitatea boxelor cu SPL mare (marea majoritate a amplifurilor aveau dumping factor de 40-50). A fost era boxelor tipatoare.....acele 'minunatii' numite kabuki. Intrati un pic pe' hifido.co.jp' si va delectati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 uite carcateristicile vechiturii mele care e foarte toleranta cu impedanta incintei si are un sunet foarte cald specific acelor ani: marantz pm551 Power output: 100 watts per channel into 8Ω (stereo) Frequency response: 10Hz to 25kHz Total harmonic distortion: 0.05% Damping factor: 35 Input sensitivity: 2.5mV (MM), 150mV (line) Signal to noise ratio: 80dB (MM), 95dB (line) Output: 150mV (line) Speaker load impedance: 4Ω to 16Ω Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Da Razvane, dar ce SPL au SB-urile tale? Sincer, io am un pitic pe creier cu potriveala asta de boxe noi pe scule vintage!.......ceva nu se pupa! Omu vrea un amplif vintage pentru Opera seconda cu spl mic.......phuuu, acu am vazut...au spl 89 si sunt pe 4ohmi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 tot cam ca a lui si la mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 Acu am cautat...am vazut...90,5 ai ! Da.....da' la tine e potriveala buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 (editat) am observat si eu, muzica se aude foarte corect si data incet, greu gasesti sisteme la care muzica sa sune bine cand asculti incet si am mai observat ceva , nu e de la cabluri Editat Noiembrie 17, 2014 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 (editat) Mai bine ai recunoaste c-ai bagat ulei de sarpe la greu in ele! pe unde ai apucat! On-topic pentru andreic: Sansui au 9500, Sansui G, Marantz 2270 , Kenwood KR 9600. Editat Noiembrie 17, 2014 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 17, 2014 Share Postat Noiembrie 17, 2014 le am haurit la capat si le am dat cu ulei de genunchi de fecioara, nu mult, pana a picat ponta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreic Postat Noiembrie 18, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2014 Multumesc pentru recomandari, voi urmari site-urile specializate in anunturi. Dar as dori sa va intreb un alt lucru, deoarece recunosc ca habar nu am cum suna un amplificator care nu are suficienta vana sa conduca niste boxe. Am auzit deseori acest scenariu, dar nu mi-a fost dat sa aud sau poate nu am recunoscut eu. Deci, ca sa concluzionez, cum suna un amplif cu damping factor mic si fara suficienta putere sa conduca niste boxe cum ar fi ale mele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 lumea in general exagereaza, lumea aude sunete ancestrale si mufe, dar problemele la auditie incep sa apara dupa un anumit nivel de putere, practic un amplificator care nu poate sa le conduca va oferi destul de devreme (ca nivel de putere) distorsiuni care pot fi sesizabile la ureche. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreic Postat Noiembrie 18, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2014 Sunetul subtire poate fi pus pe seama asta sau pur si simplu tine de sound-ul specific al amplificatorului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianlucian Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 Tine de caracterul inductiv sau capacitiv al sarcinii (incinta) variabil cu frecventa redata. Pe masura ce filtrele sunt mai stufoase (inevitabil ptr difuzoare nazuroase, cu echipaje mobile din tot felul de materiale si compozite, motoare simandicoase, etc) cu atat sunt mai greu de condus incintele . Necazul care apare este ca un amp cu damping factor mare nu conduce neaparat bine boxe nazuroase. Si apoi ce inseamna damping factor mare? Mare in raport cu ce? In realitate intre 20 si 200 in termeni reali diferenta este cam de 1,3 ori!!!! Ce faci cu o incinta cu pronuntat caracter capacitiv ? (ca au pus inginerii niste Notch sa dreaga raspunsul unui traductor nazuros) Asta inseamna ca la frecvente joase impedanta vazuta de amp poate sa fie de zeci de ohmi si atunci nicht bass! Si melomanul decide ca ampul n-are c_ _ie. Si ce daca are damping factor mare insa incinta e gata amortizata constructiv, cu suspensii tari la woofere? Adica suge curent in nestire ca sa ingaine ceva insa are bass scurt, controlat! Si tot asa , haotic, exemplele contradictorii pot continua la nesfarsit debusoland definitiv auditorul. Potriveala incinta-amp este in fapt o arta a compromisurilor, adica politica ,adica curva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreic Postat Noiembrie 18, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2014 Da, multumesc frumos pentru explicatie! Foarte bine ati .explicat niste principiide baza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreic Postat Noiembrie 18, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2014 Da,categoric ma intereseaza acel grundig cu germaniu. Voi contacta vanzatorul pt detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 erau undeva niste teste cu impedanta vs frecventa extrem de folositoare pentru intelegerea fenomenului, cu scaderea frecventei impedanta scade. pentru a achizitiona un anume amplificator ar trebui sa stii curbele de raspuns ale amplificatorului si a boxelor daca vrei sa faci totul ca la carte, pentru a nu avea un sunet lesinat adica fara bas sau unul tipat adica cu prea multe inalte. in realitate daca intorci capul cand auzi o voce pe o boxa ca sa vezi cine canta acolo inseamna ca boxa aia canta cum trebuie... incintele eficiente merg mana in mana cu tuburile, nu are nici un sens sa imperechezi amplificatoare pe tuburi cu incinte cu sensibilitate mica, desi multi audiofili "de carton" incearca sa o faca, vor spune ca acel amplificator nu poate sa le conduca, in realitate ei au nevoie de un aparat de sudura, incintele tale merg legate la un astfel de amplificator cu tuburi , sant in grafic ca sa zic asa. nu stiu daca achizitia unui amplificator cu tranzistoare pe germaniu este calea, pe viitor poate fi o investitie care nu merita din cauza pieselor de schimb dar daca gandesti pozitiv de ce nu. se spune ca cea mai gustoasa bucatica de sunet vine de la amplificatorul cu lampi de cativa watti imperecheat cu un driver eficient > 95dB/1watt , oricum nu e cazul la multe dintre boxe, boxoaie si sicrie, rar mai vezi spl de 90 in zilele noastre, cumperi mai intai sicriul si apoi cauti aparatul de sudura potrivit si bineinteles cablurile de sudura potrivite oricum, eficienta unui driver nu este totul, mai conteaza si marimea si excursia lui, totul este o imbinare intre acesti 3 parametri, modificand unul se modifica si ceilalti doi asa ca, balance is everything in audio! ps: o sa observi in decursul vietii ca indiferent ce vei face doar boxele conteaza cu adevarat pentru ca niste boxe faine(legate la diverse amplifcatoare) o sa sune bine mai des decat un amplificator fain legat la boxe aiurea. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 Am vazut pe undeva si un Sansui AU 7900( nu e aici pe audioweb si nu stiu daca am voie sa spun pe ce site, dar e aici in Romanica). Daca e in toate mintile ar merita sa aruncati un ochi si asupra lui. Sau ati putea sa-l contactati pe Vio....lampile ar putea sa va ofere o frumoasa surpriza! (deja v-a propus o solutie ce merita luata in calcul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreic Postat Noiembrie 19, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2014 Am discutat deja cu dl. Vio despre perspectiva achizitionarii unui amp cu lampi, insa depaseste putin bugetul. Ma voi uita si dupa acel Sansui. Apropo, din moment ce discutia decurge intr-un mot atat de placut si civilizat as dori sa va mai intreb un lucru, si anume "ce anume da acea caldura sunetului "cald" si natural?" Sa fie distorsiunile placute, armonicile pare, sau curatenia sunetului? Am ascultat si inca mai ascult ocazional pe un amplificator in clasa D destul de bine contruit. M-a uimit detaliul, precizia si soundstage-ul lui, insa lipsea acea caldura din sunet. Vocile sunau foarte curat dar nu placut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
comanr Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 sant cateva lucruri care as vrea sa le subliniem. sa presupunem ca avem un solist ce canta live fara amplificare intr o camera si este inregistrat. inregistrarea este apoi redata pe mai multe echipamente si cel care suna fidel imaginii originale este ales. pe ce baza este ales, putem pune baza doar pe amplificatorul de putere din acel lant audio, eu zic ca nu. totul conteaza, incepand de la microfon pana la boxe, amplificatorul este piesa care conteaza cel mai putin din tot sistemul respectiv (presupunand ca se respecta regulile minime de imprechere) pentru ca neliniaritatile cele mai mari le intalnim la microfoane si boxe astea sant cele mai vinovate la sunet. multe inregistrari poarta amprenta acelor ani si vina ca ele suna cald, apartine lor in exclusivitate, un amplificator ofera un anume grad de transparenta acelei inregistrari, el nu canta, doar amplifica ceea ce are la intrare. stiu ca nu suna prea audiofil dar asa stau lucrurile si ca regula de baza in acei ani erau la moda incintele cu spl mare despre care se spune ca umpleau camera cu sunet la o putere mica de lampa, asta nu are legatura cu amplificatorul ci cu incintele pe care se face auditia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unrazesh Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 as dori sa va mai intreb un lucru, si anume "ce anume da acea caldura sunetului "cald" si natural?" Sa fie distorsiunile placute, armonicile pare, sau curatenia sunetului? Am ascultat si inca mai ascult ocazional pe un amplificator in clasa D destul de bine contruit. M-a uimit detaliul, precizia si soundstage-ul lui, insa lipsea acea caldura din sunet. Vocile sunau foarte curat dar nu placut. Ati pus foarte elegant degetul pe rana. Rana care a generat numeroase dispute si a facut sa curga rauri de cerneala. Parerea mea ar fi in primul rand sa stiti foarte bine ce sunet cautati. Prin aceleasi dileme am trecut si eu si sunt sigur ca si multi altii, prezenti si pe acest forum. Din nefericire in ultimii 20-25 de ani s-a insistat in mod deosebit pe rezolutie, dusa pana la extrem. In sisteme extrem de rezolute, unde un cablu cu cateva zeci de picofarazi poate da peste cap auditia , tot asa cum unul de cativa nanofarazi poate fi cireasa de pe tort, se poate ajunge la un sunet pur.....dar artificial, fara suflet! Ori muzica la urma urmei e hrana pentru suflet! Bucurati-va de ea si alegeti-va ce vi se potriveste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.