zal Postat Iulie 8, 2016 Share Postat Iulie 8, 2016 Fiind un pasionat al firmei JVC m-am bucurat cînd am găsit acest amplificator cu 4 canale. E cel mai mic din gamă, cu 4x15W sau 2x30W în punte, reglaje independente de volum ptr fiecare canal, simulator cuadrofonic cu volum, intrări stereo şi cuadro, posibilitate de folosire separată a părţii de preamplif şi a celei de amplif final, etc. E şi singurul cu trz fet în preuri. În starea iniţială era defect unul dintre canale, becurile arse, plin de mizerie, lipsă două cuple şi un buton. Demontat, curăţat de jeg şi cu faţa spălată a început să arate ca-n tinereţe. În partea electronică s-au înlocuit toţi cond electrolitici cu unii noi sau cu tantali, mkt, mpp, după capacităţi şi rol în schemă. Demontate radiatoarele şi unse cu vaselină, înlocuit trz finali cu unii mai forţoşi, înlocuit sistemul de semnalizare cu becuri cu leduri, modificată alimentarea, confecţionat cuple cu mufe originale de acum 4 decenii... etc. I-am făcut şi probele de rigoare şi a prestat onorabil, chiar şi preul de doză. Zgomotul e destul de redus în condiţiile lipsei oricărei stabilizări interne şi deşi ieşirile sînt prin cond electrolitici, nu suferă de bubuiala tipică la pornire. Pozele din timpul reabilitării. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 8, 2016 Autor Share Postat Iulie 8, 2016 Restul de poze: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 8, 2016 Autor Share Postat Iulie 8, 2016 Mulţumesc! Eu nu am preferinţe, testez la sînge condensatorii şi dacă sînt mulţumit de rezultate îi folosesc. Asta poate dura şi cîteva zile. După mulţi ani de luptă cu electroliticii ştiu doar că fiecare firmă a avut modele şi loturi mai bune sau mai proaste, unii sînt buni după 3 - 4 decenii, alţii îi arunci de noi. Nu comentez preferinţele altora nici modificările de sunet, personal prefer să sune cît mai corect. A se observa că şi mkt-urile le-am împerecheat cu atenţie, ele fiind destinate a înlocui cond de valori mici, 0,47 şi 1uF, ptr 3,3uF din preul de doză am folosit tantal-sticlă, ptr 4,7 şi 10uF am folosit tantali picătură, restul Matsushita, Nippon Chemicon şi Nichicon, nimic de fiţe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 8, 2016 Autor Share Postat Iulie 8, 2016 Au fost firme care azi nu mai există sau au intrat în anonimat. Rubicon, NKT, Korea Chemicon, Sanyo, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shambala Postat Iulie 9, 2016 Share Postat Iulie 9, 2016 bongiorno - asa este, ai dreptate, we all love Elna's. Si nu glumesc. Din pacate este o singura "mica" problema: condensatorii Elna se gasesc mai greu si costa cu 300%-1000% mai scump decat cei Nichicon. Cand ai de schimbat cateva zeci de bc., la tensiuni mari si mai ales cateva valori medii si mari, te asigur ca te vei gandi de 30 de ori inainte de a comanda Elna. Mai mult decat atat, chiar si unii producatori care au pus intr-un amplif de putere toti electroliticii Elna, au decis sa foloseasca Nippon ChemiCon pt filtrajul principal (e drept, 4 bc de 15.000uF sau 18.000uF la 90V). Era sa uit - tot Elna (din cauza pretului f mare pt valori medii si mari la tensiuni mari) sunt printre cei mai contrafacuti condensatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 9, 2016 Autor Share Postat Iulie 9, 2016 De aia ajunge o restaurare să coste mai mult decît obiectul în sine, avem exemple destule printre cunoscuţi. Excepţie fac piesele de fiţe, fără acoperire tehnică. Nu e cazul aici, am lucrat ptr mine cu un buget decent raportat la micul amplif. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat Iulie 9, 2016 Share Postat Iulie 9, 2016 De aia ajunge o restaurare să coste mai mult decît obiectul în sine, avem exemple destule printre cunoscuţi. Excepţie fac piesele de fiţe, fără acoperire tehnică.Nu e cazul aici, am lucrat ptr mine cu un buget decent raportat la micul amplif. Te cred, uite asa ai un sunet alb/negru perfect! Singura problema e ca nu-s asa "fortosi" : Deh, japonezi stupizi... Ca sa nu mai vorbim de : În partea electronică s-au înlocuit toţi cond electrolitici cu unii noi sau cu tantali, mkt, mpp, după capacităţi şi rol în schemă. Concluzia: te cred ca suna B/W, pentru ca numai a JVC 4VN550 nu mai suna... as zice sa mai incerci poate iese ceva... PS Poate doua amplifuri Kenwood...stii tu care... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 10, 2016 Autor Share Postat Iulie 10, 2016 Felicitări ptr agerime dar nu înţeleg care e duda. Ampliful funcţionează aproape perfect (cu mici uzuri pe la puţometri). Trz ăia funcţionează foarte bine în audio, spre deosebire de cei vechi au un plus de bandă mai largă cu cîţiva MHz. E ca la lămpi, toate merg în joasă frecvenţă, dar mai puţine şi în înaltă frecvenţă. Eram tentat să pun TIP35, dar n-am loc. În plus, au venit grupaţi ca beta, am pus cu 79...82, faţă de cei vechi care erau în bălării. Deci un cîştig prin scăderea distorsiunilor. Cond pun ce găsesc cu pierderi mici, nu temperatura mă interesează ci să nu scape tensiune, plus capacitatea constantă. Semnele pe care le vezi îmi aparţin, fac anumite însemnări pe cond, dacă le ştergeam le mai observai? Cum ampliful rămîne în raft, pot să pun şi bileţele de amor înauntru. Unii se pot pune de capacităţi mai mari în decuplările de pe alimentare, desigur ştii asta. Dacă la o restaurare nu corectezi deficienţele din producţie şi proiectare nu faci jucăria mai bună. Poţi vedea la francezi ciobăneală pe bietul amplif. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat Iulie 10, 2016 Share Postat Iulie 10, 2016 Pai n-ar fi fost nici o duda, daca ...: 1. Trz ăia funcţionează foarte bine în audio, spre deosebire de cei vechi au un plus de bandă mai largă cu cîţiva MHz. E ca la lămpi, toate merg în joasă frecvenţă, dar mai puţine şi în înaltă frecvenţă. Eram tentat să pun TIP35, dar n-am loc. În plus, au venit grupaţi ca beta, am pus cu 79...82, faţă de cei vechi care erau în bălării. Deci un cîştig prin scăderea distorsiunilor. Tranzistorii originali (2SC1061 C ) aveau un factor de amplificare de 100 - 200, uite aici: fata de 362 R asta ar fi o "duda"... 2. Marcajul codificarii din doua litere la electroliticii cu aluminiu de la Nippon nu se mai practica de ceva timp, ceva de genul practicii de la Elna, la care se schimba periodic culoarea sellev-ului, tocmai pentru a diferentia seriile scoase din fabricatie. Ai mai jos, luat din catalogul 2015-2016 al Nippon, toate codificarile. Sa-mi arati si mie unde e seria aia SM, de aici: Asta ar fi alta "duda"... PS ptr 3,3uF din preul de doză am folosit tantal-sticlă Da-mi si mie link-ul, chiar sunt curios sa vad cine-i produce. Mersic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 10, 2016 Autor Share Postat Iulie 10, 2016 Cristi, io tot nu înţeleg ce te deranjează ce piese mi-am pus în ampliful propriu? Că nu-l vînd după atîta muncă şi am un amor ptr firma JVC. Bănuiesc că sînt curioşi nespecialişti care au nevoie de explicaţii şi cum eu am fost laconic (nefiind un forum de specialitate obligatorie) ţi-ai asumat rolul ajutător. ........... Am o curiozitate, dacă ar fi să repari, recondiţionezi, restaurezi... sau cum vrei să numeşti activitatea, o maşină Dacia 1100 din 1968, i-ai pune fix bujii româneşti din epocă, sau unele mai bune? Cam asta e cu trz ăia. Dacă erai atent, într-una din poze apare un 2SC1061 recuperat de pe vremuri cu care vroiam să înlocuiesc pe cel ars, dar nu mi-a plăcut să pun tot vechituri. În carte scrie frumos 100-200, în realitate nu-i împerechezi uşor şi nu sufăr aşa ceva, iar cei Goldstar au venit gata sortaţi din cîte văd. Şi nu doar beta e definitoriu, mai sînt destule detalii în tabele care-i fac mai buni. Toate se mai primenesc din cînd în cînd. Te-ai legat de faptul că se pot folosi şi în aplicaţii la frecvenţe mai înalte, probabil cunoşti şi alte modele de prin amplifuri japoneze ca HK, Nikko sau cele europene Dual care foloseau BF4xx, 8xx pe care-i găseai şi în tv color cu carcasă de lemn. Io zic că e o garanţie asta. .......... La capitolul cond, mai am şi unii recuperaţi foarte buni (mai buni ca unii de azi) sortaţi succesiv. Sau trebuia să pun făcături de pe maica Domnului ca să fie în acord cu documentaţia actuală a unora originali? Iar cumpăram o sacoşă, pierdeam 1-2 săptămîni cu sortatul şi testatul, ca apoi să mă aleg cu cîţiva de calitate îndoielnică şi să-i strivesc cu ciocanul. Nu mulţumesc! Cu tătălăii ăia doi din preul de doză, sînt produşi de http://www.kemet.com/Lists/ProductCatalog/Attachments/362/KEM_T2059_T550.pdf Doar că sînt alt model mai vechi, trăiască socialismul care importa ce era mai bun ptr tehnica de calcul şi avem azi ce folosi! Păcat că se termină punga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 10, 2016 Autor Share Postat Iulie 10, 2016 Era să uit, cond tantal tip picătură galbeni sînt produşi de http://www.kingtronics.com/pdf/dipped-tantalum-capacitors.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat Iulie 10, 2016 Share Postat Iulie 10, 2016 Adriane, nu ma deranjeaza ce piese ti-ai pus tu in amplif-ul propriu! Ma deranjeaza in schimb emiterea de enunturi "absolute", de "guru" si dezinformarea a la gazeta comunista. Sa-ti detaliez: În partea electronică s-au înlocuit toţi cond electrolitici cu unii noi sau cu tantali La capitolul cond, mai am şi unii recuperaţi foarte buni (mai buni ca unii de azi) sortaţi succesiv. Pai ori sunt noi, ori sunt recuperati ! ptr 3,3uF din preul de doză am folosit tantal-sticlă Unde zice ceva de "sticla"??? Recunosc ca suna exotic "tantal-sticla", dar totusi... Sau trebuia să pun făcături de pe maica Domnului ca să fie în acord cu documentaţia actuală a unora originali? Iar cumpăram o sacoşă, pierdeam 1-2 săptămîni cu sortatul şi testatul, ca apoi să mă aleg cu cîţiva de calitate îndoielnică şi să-i strivesc cu ciocanul. Nu mulţumesc! Pai in cazul asta cum ramane cu afirmatia: De aia ajunge o restaurare să coste mai mult decît obiectul în sine, avem exemple destule printre cunoscuţi ? Incepi sa pricepi cum devine treaba? Una e sa sortezi ce ai prin sertare sau ieftineanu de Maica Domnului, alta e sa sortezi "for audio". Am o curiozitate, dacă ar fi să repari, recondiţionezi, restaurezi... sau cum vrei să numeşti activitatea, o maşină Dacia 1100 din 1968, i-ai pune fix bujii româneşti din epocă, sau unele mai bune? Mai bune insemnand bujii reci sau bujii calde? De la Sinterom, Bosch de China sau de la NGK de Japonia? Cu un electrod, cu trei sau cu patru? Din fier, platina sau iridiu? Pai daca tot faci o "restaurare", macar respecta niste parametrii minimi ai originalului. Daca Dual a folosit BF-uri, asta insemna ca e neaparat sa "se potriveasca" si intr-un JVC? Cu alta conceptie de proiectare si filozofie de sunet? Macar respecta "linia" componentelor, daca tot vrei sa-i zici restaurare. Altfel e doar reparatie, ca sa nu zic altfel. Si da, ar trebui sa "fie în acord cu documentaţia actuală a unora originali", daca tot zici ca-ti place sunetul de old JVC. Ca si caracteristicile activelor, recte finalii. Pana la urma orice tranzistor, de facto, merge inlocuit cu orice alt tranzistor care respecta tensiunile si curentii minimum necesari. In practica insa, mai ales in audio, treburili interne se cam schimba. De asta s-au chinuit injinerii aia din cercetare, proiectare si executie sa realizeze atatea sortimente de componente: pentru aplicatii DEDICATE. Stau si ma intreb de ce s-or fi chinuit aia de la Naim sa construiasca tranzistorii lor, cand avea atatia tranzistori "mai fortosi" pe piata? Deci, inca o data: nu aveam si nu am nici o problema cu ce faci tu in aparatele tale, dar te rog frumos sa nu mai faci afirmatii nefondate sau sa incerci sa arunci cu laturi. Te rog. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VTP Postat Iulie 11, 2016 Share Postat Iulie 11, 2016 O discutie in contradictoriu fara rost, in opinia mea. Dupa zeci de aparate tratate cu "Gerovital", am tras si eu unele opinii proprii, care, poate ca vor fi utile pentru cei care fac astfel de operatii: - primo, si poate cea mai importanta constatare: ce a fost a fost, si nu va mai fi!!! Sia asta in baza zicerii batrane: "tot ce e frumos nu dainuie o vesnicie!!!!!!" Epoca de aur a concurentei in domeniul audio a apus! Asta odata cu scaderea dramatica a vanzarilor, odata cu incercarea de a impune in loc sistemele home theatre, odata cu modificarea trendului dar si a clientelei, din ce in ce mai putin cunoscatoare, indreptata catre digital si fara mari pretentii, comparativ cu clientela din decadele anterioare; - japonezii au fost primii care au extenalizat productia de componente (Taiwan si apoi China continentala dar si in celelalte tari din jur ). Personal, nu as mai crede ca un component este japonez decat daca l-as lua din QC-ul liniei de productie din Japonia, dar ...........................! Multe din liniile de productie japoneze NU MAI SUNT in functiune, locul lor fiind luat de liniile firmelor japoneze deschise in China! Problema este ca sa ai acces la produsele lor de calitate. Cand vrei sa comanzi un produs in China, esti intrebat CLAR: CAT VREI SA TINA??? SI APOI CATE VREI??? - multe componente care poarta inscriptii de genul made in UK, Germany, France, USA au la baza ( kitaiskie oci ciornaie ), pentruca doar unii romani mai cred in mitul onoarei unui brand!!! - multe componente, necesare pentru o reparatie sau o "intinerire" NU MAI SUNT DISPONIBILE de la producatorul initial, doar la ! Si sa NU UITAM: sunt aproape 2 miliarde, si, trebuie sa manance zilnic! Asa ca, daca se mai falsifica si ouale, dece nu si altele??? - stand aproape de Silicon Valley, am cautat de fiecare data sa vad ce gasesc la capitolul condensatori, si, am aprovizionat componente diverse, inclusiv marcile recunoscute ( ELNA, Rubycon, Nichicon, Nippon-Chemicon, Matsushita, RDE, Philips, etc. ), dar sunt convins ca sunt de provenienta China. In orice caz, daca sunt masurate si apar incadrate in parametri si cu tolerante conform fisei tehnice, nu dau probleme in utilizare; - totdeauna cand am avut pe masa un astfel de SH, l-am lasat sa functioneze cel putin o saptamana la putere medie cu probe la maximum dupa 3 -4 zile, astfel repolarizand condensatorii electrolitici, componentele ajungand in regim termic normal. Abia dupa acest interval decideam ce se inlocuieste si ce ramane (nu sunt adeptul schimbarii unui procent mare de componente, mai ales active ). - am intalnit multe cazuri in care electroliticii de filtraj, vechi de 35 - 40 de ani, nu dadeau in nas la sarcini grele si rapide, si, dublarea lor cu condensatori noi a fost o solutie mai buna decat inlocuirea! - marirea valorii electroliticilor, practica des intalnita este o chestie la plesneala, mai ales daca valoarea capacitatii lor e impusa de schema!!! Desigur ca fiecare decide pentru aparatul sau si investeste cat vrea sau poate, dar ................ vegheaza si .............. asta e!!! ( mereu mi-am pus problema dece multe aparate scumpe, insciptionate pe ele, dar si pe ambalaj, pe acte, etc. cu Made in Japan, vin, always, numai via Hong Kong!!!! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 11, 2016 Autor Share Postat Iulie 11, 2016 Nu ştiu cine aruncă cu lături pe aici, io îmi văd de treabă că slavă lui Allah e destulă şi nu m-am legat de restaurările nimănui, indiferent ce chestii bizare văd. Am zis că e bisnisul fiecăruia, după pricepere şi posibilităţi. Văd că l-am deranjat pe Cristi cu nişte poze. Nu-i bai. ........... Cînd scriam de restaurări că costă mai mult decît scula în sine poate m-am referit la un radio din 1930, sau la un amplif luat la kilogram, distrus, de prin tîrg, cum l-am luat eu pe bietul JVC, sau multe altele de peste 25 de ani încoace. ........... Ca să nu rămîn dator cu lămuriri şi să vezi că nu te dezinformez, uite din pdf-ul Kemet şi componentele constructive ale cond electrolitici uscaţi cu tantal şi sticlă. Era suficient să citeşti puţin mai jos, la fel şi ptr alte componente. Astfel de cond s-au fabricat şi în RSR la Iaşi, la Tehnoton, iar principalii clienţi erau din domeniul apărării şi comunicaţiilor, asta ar fi trebuit să cunoşti de la servici. Cînd mai vezi cond care ţi se par vechi, întreabă întîi dacă nu sînt cumva NOS, şi-ţi pot arăta. Nu e obligatoriu să cumpăr piese din străinătate, găsesc şi aici ce am nevoie dacă ştiu ce şi pe unde să caut. Tot ce folosesc au semne făcute de mine pe ei care reprezintă calitatea fiecăruia, de exemplu două litere V înseamnă unul foarte bun, ce-şi menţine tensiunea minim o lună, un singur V e unul bun, un semn ~ reprezintă unul acceptabil, un minus e unul slab, doi de minus îl apropie de gunoi. Vei observa asta şi în subiectul cu Kenwood KA7002. Fiecare se foloseşte în funcţie de asta, cei foarte buni şi buni în calea de semnal, cei mai slabi în alimentări şi decuplări. Uneori mai trec şi valoarea, cum e la cond de ieşire care te-au deranjat cu temperatura prea largă de utilizare, adică cei patru au între 1050...1090uF. ............ Cu trz e altă dudă, poţi vedea BF-uri şi în etajele de intrare în finalele Revox dacă desfaci unul şi mulţi trz japonezi sînt de fapt de radio sau de folosinţă mixtă, findcă au ceva calităţi faţă de cei exclusiv audio, mai puţin amplificarea. Trz finali nu au treabă cu sunetul, doar cu performanţa electrică, sunetul e condiţionat de reacţie, filtre, preuri, un electronist ar trebui să cunoască asta. ............. Şi te rog, nu-mi mai răstălmăci ce scriu, am grijă să mă exprim corect şi logic. Pun punct aici contradicţiilor şi nu voi mai răspunde. Baftă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat Iulie 11, 2016 Share Postat Iulie 11, 2016 Pe principiul enuntat de tine, o sa am grija si eu sa folosesc capacitori aluminiu-cauciuc, polymer-gummi sau polipropilen-rasina, dupa modul de etansare a terminalului. Multumesc ca mi-ai demonstrat ca exista capacitori tantal-sticla. Ramane ca tine. Promit ca n-o sa mai comentez. Bafta si tie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 11, 2016 Autor Share Postat Iulie 11, 2016 Dle VTP aveţi dreptate ca de fiecare dată. ........... P.S. E drept că termenul restaurare e impropriu cînd impune şi reparaţii diverse, electrice sau mecanice. Se foloseşte în artă, acolo unde nu poţi reface ''Cina cea de taină'' cu tempera modernă ci trebuie să prepari culorile medievale ptr frescă. În electronică ar trebui să se refere la renovare, că oricum se schimbă componentele. E o părere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VTP Postat Iulie 11, 2016 Share Postat Iulie 11, 2016 Dle VTP aveţi dreptate ca de fiecare dată............ P.S. E drept că termenul restaurare e impropriu cînd impune şi reparaţii diverse, electrice sau mecanice. Se foloseşte în artă, acolo unde nu poţi reface ''Cina cea de taină'' cu tempera modernă ci trebuie să prepari culorile medievale ptr frescă. În electronică ar trebui să se refere la renovare, că oricum se schimbă componentele. E o părere. OK! Nu am nimic impotriva termenului renovare, mai ales ca ai dreptate: la fiecare "fier" , chiar daca nu ai lucruri majore de facut, tot sunt destule nimicuri, unele fiind necesare pentru a le aduce in secolul 21: schimbarea bornelor de difuzor de tip vechi, a mufelor de intrare DIN, etc.. De multe ori, mufa de casca creiaza probleme prin oxidarea contactelor. In fine, pare fara rost sa te ocupi de astfel de SH vechi de 20 - 50 de ani, dar, simplitatea schemelor, scurtimea traseelor, calitatea componentelor le fac inca sa dea rezultate acustice f.bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat Iulie 12, 2016 Autor Share Postat Iulie 12, 2016 Îmi plac sculele cu scheme simple dar eficiente, montaje care exploatează la maxim funcţiile propuse şi care funcţionează în orice condiţii ca tancul sovietic, cam în genul cum ne învăţa regretatul G.D. Oprescu în cărţile sale. Acest JVC cu un montaj simplu face spaţialitatea ptr canalele din spate. Evident nu implică şi o întîrziere dar efectul e realist. La fel defazarea canalelor ptr legarea în punte se face foarte simplu. Nu sînt io adeptul acestui mod de ascultare şi nu am dat atenţie pînă acum, dar am mai învăţat ceva de la bătrînii injineri ai lui nea Suzuki. Dacă aş găsi telecomanda ptr balansul spaţial aş fi fericit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zal Postat August 23, 2016 Autor Share Postat August 23, 2016 Mulţumesc! Cîţiva colegi l-au şi putut audia acum cîteva săptămîni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.