gehost Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 Stiu ca s-a mai discutat pe tema aceasta si pe alte forumuri (din cate imi aduc eu aminte) si din cate stiu eu unii spun ca nu exista sunet cald pe cand altii spun ca da. Cel mai bun exemplu este inregistrarea pe banda si inregistrarea pe CD, unde se pot descoperi diferente remarcabile si pentru urechea unei persoane neavizate. Dupa parerea mea si nu numai se pare ca acest sunet cald nu reprezina in fapt realitatea (mai ales daca se foloseste aparatura speciala de detectare cat mai corecta a sunetului) ci mai degraba o distorsiune a lui, dar care este placuta urechilor; distorsiune care la ora actuala se poate obtine si prin utilizarea Software-ului aplicandu-se melodiilor pe care le aveti in calculator. Ce parere aveti, preferati sunetul cald "si distorsionat" sau sunetul rece si mai corect?? Daca cumva considerati ca am scris vreo "prostie" prin cele relatate va rog sa ma corectati, dar in acelasi timp cu respect va spun sa "nu aruncati cu pietre". Cu deosebita stima, Dan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catalinx70 Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 nu cred ca cineva aici arunca cu pietre, e un forum totusi, daca discutiile sunt civilizate nu exista (cel putin asa cred eu) riscul de a gafa si ceilalti sa te puna la zid prin replici usturatoare. Sa revenim la subiect . Inregistrarea initiala , cea facuta de o casa de inregistrari , are si aparatura , si personaul specializat pentru ca secventa inregistrata sa se auda cat mai echilibrat si detaliat, teoretic acela e cel mai bun sunet al inregistrarii. Deci ceea ce cauta audiofilul este ca sunetul sa fie cat mai apropiat de cel pe care l-a dorit inginerul de sunet. Problema cea mare este ca audiofilul nu a fost la casa respectiva si nu a ascultat matrita dupa care incep sa se faca copiile, ca sa aiba cu ce compara si ca urechea lui oricum percepe sunetul putin altfel decat l-a auzit inginerul de sunet ... concluzia e ca de multe ori aleargam dupa o 'Fata Morgana' ....dar ce daca ... e asa de frumoasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catalinx70 Postat Octombrie 16, 2013 Share Postat Octombrie 16, 2013 Acum sunet 'cald' sunet 'rece' ..... eu personal nu cred in asa ceva , cred ca sunetul e mai apropiat de realitate sau nu . Daca ascult o formatie care canta Metal-Rock nu pot sa am pretentie la un sunet cald. Cald sau rece e insasi pasajul muzical respectiv. Un 'colind' e cald , duios si daca lucrul asta mi-l poate transmite sistemul meu , atunci e foarte bine .O balada rock e si ea lenta dar nu e calda e rece iti da fiori pe sirea spinarii , daca lucrul asta mi-l poate transmite sistemul meu , atunci e foarte bine. O melodie da Smoot Jazz e , relaxanta , e invaluitoare , te face sa te uiti daca ai un pahar de vin rosu la indemana , daca lucrul asta mi-l poate transmite sistemul meu , atunci e foarte bine. Ideea e urmatoarea , mergi la un concert de muzica clasica , acolo vei auzii instrumente neamplificate sunet nealterat singurul lucru care intervine intre instrument si urechea ta este acustica salii , ea este singurul amplificator natural. Apoi vino acasa si da drumul la sistemul tau asculta acelas gen de muzica (nu aceiasi muzica) daca te vei simtii ca in acea sala inseamna ca ai cel mai tare sistem de sunet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boggy63 Postat Octombrie 17, 2013 Share Postat Octombrie 17, 2013 CATALIN,ai surprins cel mai bine ideea de sunet natural,cald-orchestra simfonica,ascultata live,intr-o sala cu acustica buna!felicitari! acesta este si sunetul pe care trebuie sa il cautam toti audiofilii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius Postat Octombrie 17, 2013 Share Postat Octombrie 17, 2013 eu cred ca poti avea mama lu' sistem audio si tot nu vei auzi sunetul unui concert intr-o sala cu acustica buna-foarte buna-exceptionala. in sala auzi un '' tot'' ,un sunet unitar , un ocean, pe cand acasa ,asculti un val , o inregistrare , tributara unor conceptii ,unor filozofii de sunet , depinzatoare de aparate , procesoare , materiale, inregistratoare , ace , brice .... parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boggy63 Postat Octombrie 17, 2013 Share Postat Octombrie 17, 2013 asa este!de aceea exista ingineri de sunet foarte buni,inregistrari HQ-vezi vinilurile japan-de aceea exista camere izolate fonic,cu pereti fonoabsorbanti,studiate acustic.degeaba ai scule de zeci de mii de euro,cu cabluri....si cu mai stiu eu ce ,daca camera reflecta sunetele in toate partile.un sunet bun spre foarte bun implica foarte multi factori,pe care putini ii iau in calcul. multi prefera sa ia o scula de 10000 euro,in loc sa dea 1000-2000 euro si sa isi aranjeze o camera de auditii.banii lor! cum sa iti sune un sistem,care teoretic e bun,daca tu pe jos ai parchet,usa nu este acoperita cu nimic,tavanul e dat cu var lavabil lis si mai ai si o namila de lustra atirnata de el.si colac peste pupaza,mai pui si o masa din sticla in fata fotoliului unde stai,sa stea bine paharul de vin! asta e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pilgrim Postat Octombrie 17, 2013 Share Postat Octombrie 17, 2013 Eu cred ca daca in camera de auditie e cald, ai si un sunet cald Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boggy63 Postat Octombrie 17, 2013 Share Postat Octombrie 17, 2013 CORECT!cine stie,cunoaste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catalinx70 Postat Octombrie 17, 2013 Share Postat Octombrie 17, 2013 in cazul asta si daca acoprim aerisirile aparatelor s-ar putea sa avem un sunet mai cald decat ne asteptam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomJones Postat Noiembrie 1, 2013 Share Postat Noiembrie 1, 2013 Cred ca cel mai bine ar fi daca ai vrea sa asculti sunetul cald sa asculti ceva pe lampa , SET sau un amplificator solid state, dar in clasa A...vei vedea ca sunetul este foarte relaxant, basul nu este rapid ci este mai moale si "alungit"...Un sunet rece este mai vioi, dar in acelasi timp deranjant la ureche, predominand inaltele enervante...asculta un amplif in clasa D, sau diverse marci in AB, dar modeste (chinezesti). Sunetul rece este mai strident, mai cu tzatzaieli... Din ce descrii vei vedea ca pe magnetofon/pickup sunetul este mai cald, dar lipsit de anumite reflexe de atac si rapiditate...Poate ca nu este cel corect, dar place urechii. Din ce descrii tu vad ca esti adeptul sunetului mai rece...Cald sau rece nici unul nu este 100% corect, fiind limitat de scule, calitatea inregistrarii etc..Asculta inregistrarile vechi de jazz sau clasica si ai sa descoperi un sunet cald cel mai aproape de realitate ce azi nu se ma regaseste nicaieri datorita revolutiei digitale..Atunci se canta la pian, azi la orga electronica; atunci se canta la chitara, iar azi se lucreaza cu softuri de calculator etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pilgrim Postat Noiembrie 1, 2013 Share Postat Noiembrie 1, 2013 Nu orice amplif pe lampi are sunet de...lampa. Unele suna ca si cele pe tranzistori. Sunt si amplifuri pe tranzistori care au un sunet de lampa - cele in clasa A. Puristii prefera amplifiri pe lampi SE si nu PP. Asta e adevaratul sunet de lampa - zic ei. Eu am unul in clasa A pe tranzistori in configuratie SE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomJones Postat Noiembrie 1, 2013 Share Postat Noiembrie 1, 2013 Nu orice amplif pe lampi are sunet de...lampa. Unele suna ca si cele pe tranzistori. Pai am specificat, SET-urile suna cald...De regula sunetul cald este cel analogic, din perioada veche, anii '50-'60 chiar si inceputul lui '70..Cu cat sunetul este mai cald se intra in coloratura, dar acest lucru se pare ca place creierului ce nu mai este stresat de "tzatzaieli"..Epoca digitala a dus pana la exacerbare nivelul frecventelor: cd, sacd, minidisc, fiecare se lauda ca ating nivele mari de frecventa. Urechea umana este primitiva si nu este obisnuita cu sunete agresive, inalte...le prefera pe cele calde, de aici si placerea fata de sunetul analogic. Poti asculta chiar inregistrari mono si vei observa ca ai sentimentul de sunet mai bun ca un cd inregistrat in zilele noasatre ce ai senzatia ca totul este "la gramada", un fel de amestecatura , un fel de ciorba "a la grec" multi prefera sa ia o scula de 10000 euro,in loc sa dea 1000-2000 euro si sa isi aranjeze o camera de auditii.banii lor!cum sa iti sune un sistem,care teoretic e bun,daca tu pe jos ai parchet,usa nu este acoperita cu nimic,tavanul e dat cu var lavabil lis si mai ai si o namila de lustra atirnata de el.si colac peste pupaza,mai pui si o masa din sticla in fata fotoliului unde stai,sa stea bine paharul de vin! asta e! Esti ferm convins ca daca cheltui mii de euro pe tratamente acustice obtii rezultatul scontat? Eu de cele mai multe ori am vazut camere tratate acustic de mii de euro ce sunau mai prost ca cea de dinainte ce era netratata acustic...Nu exista o solutie generala de tratamente, poti acoperi peretii cu tot felul de bass-trapuri si apoi poti sesiza ca nu mai ai bas deloc si sunetul este ca de pestera...Ce faci? rupi panourile de pe pereti si o iei de la inceput? Cel mai bun efect il are o banala canapea, o biblioteca plina cu carti (ptr cine mai are carti in casa in era copy/paste a netului). Le poti misca, aranja si efectul este mai bun plus ca este corectiv...Cu panourile pe pereti, odata lipite asa raman... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iosiP Postat Noiembrie 1, 2013 Share Postat Noiembrie 1, 2013 TomJones, urechea umana nu este deranjata de "sunetele agresive" (daca prin asta intelegi sunetele din zona acuta a spectrului audio) ci de distorsiuni in zona respectiva. Daca nu ma crezi, masoara nivelul de distorsiuni al difuzoarelor de basi si compara-l cu cel al difuzoarelor de acute. Iar principala "buba" a amplificatoarelor SS este aceea ca - desi au un THD mai mic decat al celor pe tuburi - spectrul distorsiunilor contine multe armonici de ordin superior, in timp ce un SET adus in limitare va produce in principal armonica a doua. Ca veni vorba, de aici vine si credinta ca "un watt de lampa face cat doi de tranzistor": la o intrare in clipping de 3dB un SET suna inca "placut", in timp ce un tranzistorizat guita ca porcul la taiere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.