Sari la conținut
HiFi Tech

Resuscitare amp vintage


oake

Postări Recomandate

Oake, iarta-ma, nu vreau sa par cinic sau nesimtit. Am citit topicul de pe celalalt forum cu mare atentie. Nu contest ca poate ai obtinut un sunet bun, dar dupa cum descrii tu modificarile, ampliful tau nu mai are nici o legatura cu nenea Philips. Din ce povestesti tu "dincolo", iarta-ma, dar daca era un amplif "japonache", cum zici tu, la ce modificari i-ai facut, iti cam dadea cu tifla. :lol: Sansa a fost ca e un Philips nativ 302-ul, si suporta multa deviatie. Oricum, ce trebuie sa intelegi, este faptul ca nu este regula dublarea capacitatii oricarui condensator, sau capacitori cu tensiune mai mare e o alegere mereu fericita. Si inca ceva, integratele din pre-ul de doza SUNT operationale, si putea fi up-gradate linistit cu alte OPA. Cat despre cei 3 capacitori "mari", vezi ca unul singur e pentru filtajul tensiunii de alimentare, ceilalti 2 sunt de cuplaj pe iesire. Deci tensiune de offset canci, daca acei capacitori sunt buni, din simplul motiv ca un capacitor blocheaza componenta DC. Asa ca nu mai "pune botu' " la tot ce debiteaza Momolo... :lol::lol:

Aprecieri pentru munca depusa si curiozitate, si nu in ultimul rand pentru curaj (chiar daca "inconstient"), important este faptul ca tu esti multumit cu rezultatul.

Scuze pentru critica, sper s-o treci la "critica constructiva". ;)


Numai de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oake, iarta-ma, nu vreau sa par cinic sau nesimtit.

 

Am văzut ce faci tu, şi mai ales cum o faci şi dă-mi voie să te consider un adevărat profesionist (am fost şi eu cam pe acolo şi ştiu cât e de muncă). Bineînţeles nu la nivelul tău. Chiar mă mir că mai eşti în românica!!!. Norocul nostru.

Cât despre ''cinic sau nesimtit'' să fim serioşi. Eu te consider un profesor îngăduitor.

 

Nu contest ca poate ai obtinut un sunet bun, dar dupa cum descrii tu modificarile, ampliful tau nu mai are nici o legatura cu nenea Philips. Din ce povestesti tu "dincolo", iarta-ma, dar daca era un amplif "japonache", cum zici tu, la ce modificari i-ai facut, iti cam dadea cu tifla. :lol: Sansa a fost ca e un Philips nativ 302-ul, si suporta multa deviatie. Oricum, ce trebuie sa intelegi, este faptul ca nu este regula dublarea capacitatii oricarui condensator, sau capacitori cu tensiune mai mare e o alegere mereu fericita.

 

Asta a fost prima mea încercare folosind conzi din Maica Domnului şi nu mă refer la cea de sus. Chiar şi cu conzii banali rezultatul a fost spectaculos. Apoi am revenit la conzii cu valori iniţiale, doar cel de filtraj l-am pus dublu Mai apoi am schimbat conzii tantal cu MKP şi am mai căpătat ceva rezoluţie. Apoi am schimbat conzii Maica Domnului cu cei adevăraţi (elna simic II şi nicicon muse gold sau KZ) şi sunetul a venit peste mine. Totul a fost făcut la un buget cât mai redus, deci conzii adevăraţi i-am luat din China sau cam pe acolo, aşteptându-i 1,5 luni decât să-i iau din UK dar la un preţ mai mare. Oricum tot în Malaezia (Singapore) erau făcuţi.

Tot cu conzi din Maica Domnului am mai făcut încă 3 ampuri: un Braun CV510, un Grundig V30 şi un Sanyo cu rezultate excelente. Aştept conzii adevăraţi şi pt aceste trei ampuri. O parte au venit deja.

 

Si inca ceva, integratele din pre-ul de doza SUNT operationale, si putea fi up-gradate linistit cu alte OPA.

 

Dacă te referi la Philips poate poţi să îmi recomanzi un opamp pt preul de doză, care deja sună excelent cu ce a avut el, comparat cu un preu pe lămpi dar mai e loc. Am încecat cu un operaţional BB şi nu s-a potivit la pini.

 

Asa ca nu mai "pune botu' " la tot ce debiteaza Momolo.

 

Cu momolo sunt, zic eu, prieten, Deşi pare un om dificil are multe părţi frumoase.Nu ''pun botul'' la tot ce zice el dar de multe ori are dreptate. Cel puţin pe mine m-a învăţat multe lucruri şi de aceea îl consider un audiofil valoros. Atâta doar că, uneori este extrem de greu de suportat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Oake,


ma bucur ca nu te-ai suparat. ;) Invatat cu replicile acide pentru orice, cand intalnesti un interlocutor normal, te surprinde... :lol:


Pentru NE542 din pacate, ca sa-l poti schimba cu ceva superior de la TI, AD sau BB, este nevoie sa faci adaptor / adaptare. Integratul are dispunerea pinilor conform standardului european (este echivalent la pini cu 358, 387, etc.,) adaptarea se poate face ori prin metoda "bruta", adica "macelarirea" cablajului si crosat cu fire, sau elegant, printr-o placuta PCB cu pini, pe care se face crosarea pinilor. Parerea mea e sa-l lasi in pace, nu e un integrat prost. A fost folosit masiv de Creek si alti producatori europeni, chiar si pentru clasa superioara. Dar daca "te mananca" iti recomand sa aplici metoda cu adaptor PCB.

Eu zic sa nu te arunci mai sus de un OPA2604 de la BB, e oricum mai mult decat perfect. Plus ca un opa de la AD este si foarte scump. Poti gasi 2604 de pe la 30 USD/buc. (pe ebay ai grija ca-s multe tzepe din lemn de prun... :lol: )


Vezi, ca n-ai mai zis ca ai revenit la valorile originale, eu intelesesem din postarile tale ca ai ramas pe valori duble la capacitate, ceea ce era o eroare majora, mai ales pe conzii aflati pe reactii. Daca ai ramas pe valorile originale e ok.

Ce vad eu:

C405, 505 - 22pF pus pe silver mica sau macar MLCC monolith C0G,

C418, 518, 416, 516 - 3nF idem;

C203, 204 - 100nF - Wima FKP2

C206 - 1nF si C205 - 47pf silver mica Cornell Dubilier

C801 - 10.000/63 v Nichicon KG Gold Tune sau KS High Audio.

C614 - 330uF

C609 - 3300uF sau 2200 macar

C414, 415 - 1000uF (sau 2200 daca incap - pentru dimensiuni mici foloseste seria Nichicon KA.)

C610, 219 - 2200uF (sau macar 1000uF)

C222 - 1000uF

C403, 503, 406, 506, 410, 510, 412, 512, 602, 702 - 470nF Wima FKP2 sau MKP10 daca au 10mm distanta la pini.


C607, 707 recomand Nichicon KG Gold Tune sau KS High Audio.

Cam atat; daca te tine buzunarul poti inlocui polyesterii cu polypropilene sau macar cu Nichicon XY. Polyesterii de la Philips se degradeaza major cu trecerea timpului, nu-s ca NKS-urile japonache (pana si alea mai fac figuri dupa 25 de ani... :lol: )


Eu ma referam la faptu ca Momo te punea sa masori tensiunea de offset, care nu "se egzista" la iesirile capacitive. :lol: In rest, nu ma bag, e prietenul tau, nu zic nimic de rau, doar ca uneori vorbeste cu "depasirea competentelor" . Atat.


Numai de bine sa auzim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai oake ce e cu gunoiul ala?

 

comanr, ce pot să-ţi spun: gunoiul ăla sună!. Nu deasupra aşteptărilor, mai mult, exact ceea ce trebuie. Şi-a păstrat timbrul dar a venit sunetul peste mine efectiv. Şi mai am două, poate trei schimbări de făcut. Ştiu, nu arată bine, dar sună incredibil la urechile mele. şi nu numai. Ce să spun...viaţa bate filmul.

Mai am două ampuri cu conzii schimbaţi la nivel de maica Domnului, care iar sună bine, dar nu la nivelul Philipsului şi trebuie să înlocuiesc conzii cu cei adevăraţi. Voi face comparaţii.

Ştiu, o să mă combaţi teoretic dar la mine contează doar experimentul. Poate este exact ceea ce trebuie, un neofit exacerbat care ajunge, împotriva teoriei, unde trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu te arunci mai sus de un OPA2604 de la BB, e oricum mai mult decat perfect. Plus ca un opa de la AD este si foarte scump. Poti gasi 2604 de pe la 30 USD/buc. (pe ebay ai grija ca-s multe tzepe din lemn de prun... :lol: )

Am încercat OPA2604 la preul de doză de la ampul V30 Grundig, unde s-a potrivit, a fost mai bine dar am mai încercat OPA 2107 care avea zgomotul mai mic şi cu aceleaşi performanţe auditive. Poate mai încerc un OPA 627 (cei drept mai scump) dar cu un zgomot şi mai mic.

Sunt de acord cu tine că la Philips, NE542 nu sună chiar rău. L-am comparat cu un preu pe lămpi şi sună cam pe acolo mai puţin bassul care e o idee mai în spate. Chiar îl las acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

brainsmartman

Tu spui:

''C609 - 3300uF sau 2200 macar

C414, 415 - 1000uF (sau 2200 daca incap - pentru dimensiuni mici foloseste seria Nichicon KA.)

C610, 219 - 2200uF (sau macar 1000uF)

C222 - 1000uF''


Pe C609 şi C610 i-am pus de 1000 uF Maica Domnului, deci îi măresc dar trebuiesc tot d-ăia buni?

Pe C219 l-am pus cum era de 470uF Elna silmicII, deci îl măresc, dar trebuie tot unul adevărat?

Pe C414 şi 415 i-am pus de 1000 uF maica Domnului. Deci îi măresc şi pun adevăraţi.

Pe C222 l-am pus de 100 uF Elna silmicII, deci îl măresc la 1000 uF şi trebuie tot adevărat?


Se pare că până la urmă tot trebuie să măresc unele capacităţi dar nu haotic.

Mulţumesc pentru răbdare şi nu numai!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Aşa că pune mîna şi caută informaţâii despre aceşti condesatori nu aştepta ,totul, mură-n gură de la nen"tu Gogu.

 

În primul rând mi-am făcut singur ampul fără să aştept nimic de la nimeni, ba chiar am fost sfătuit cu insistenţă de colegii pricepuţi în ale electronicii să renunţ la ''prostiile'' pe care intenţionam să le fac.. Rezultatul încăpăţânării mele a fost cu totul altul decât cel prevăzut iniţial. Mai mult chiar, m-a mâncat undeva şi l-am ascultat pe ''nea Gogu'' cum spui tu şi am mărit capacităţile conzilor recomandaţi de el, ce-i drept tot cu Maica Domnului cum şi erau iniţial mai puţin unul dintre ei, din lipsă de resurse financiare şi rezultatul a fost, cel puţin la prima audiţie promiţător (sunt în zona lui parcă mai bine) în nici un caz mai rău. Şi încă nu s-au format ca lumea. Mai cînt ampul cu câteva cd-uri ca să văd rezultatul final. Prima impresie, după un CD pus, bas ceva mai adânc, 3D-ul clar mai extins. Cum fac rost de bani pun conzii adevăraţi.

Doresc cu această ocazie să-i mulţumesc din nou lui ''nea Gogu'' pentru sfaturile pertinente date, având în vedere rezultatul obţinut.

Deci Doreeeele lucrurile nu sunt întotdeauna ceea ce par a fi mai ales dacă sunt privite din avion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Aventura continuă...

Am schimbat, la ampul Philips, doi conzi pe care iniţial i-am pus Jamicon de 1000 uF, mai apoi, la sfatul lui brainsmartman i-am pus de 2200 uF dar ''Sancon''. Nu am găsit alţii repede şi ieftini. Mi-au maltratat sunetul cu o gaură între media de jos şi bassul de sus. Acuma am pus alţi doi conzi tot de 2200 uF dar Kendeil new C6, găsiţi în românica la un preţ bun faţă de ce se poate afară. Ăştia chiar sună...îi recomand cu căldură.

Una peste alta îi mulţumesc lui brainsmartman pentru sfaturile competente...chiar are dreptate. Acuma Philipsul sună dramatic de bine...aviz amatorilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Dacă tot vorbim de ampuri hai să vorbim şi de un preamp de doză magnetică MM şi anume TVV DUAL 46. Îl am de zeci de ani şi nu m-a prea preocupat deoarece, pe lângă că are mufe DIN şi atât, suna mediocru, dar cu un timbru interesant.

Este un preamp de doză cu patru tranzistori şi 10 conzi. Doi electrolitici, ăia mari de 250 uF pe car i-am schimbat cu doi Nichicon muse FG de 470 uF, doi electrolitici noname de 1uF pe care i-am schimbat cu doi MKP Wima de 1uF, şi şase condensatori Styroflex care măsurau bine şi i-am schimbat cu doi MKT şi patru MKP luaţi din Maica Domnului.Suna ceva mai bine dar nu suficient. Atunci am revenit la Styroflexii originali şi atunci a sunat cum trebuie. Între timp am aflat şi eu că Styroflex sunt capacitori cu polistiren care bat, pe semnal, MKP-urile.

După ce am făcut schimbările ăstea am pus, cu ajutorul unui prieten, Placido Domingo. Chiar nu ştiam că are o voce catifelată. Prietenul meu a venit cu un vinil cu aşa ceva, original şi am aflat de pe vinil. Pe CD nu am văzut (ascultat) aşa ceva. Asta înseamnă că vinilul are ceva ce nu auzim pe CD.

Evident am schimbat mufele DIN cu mufe RCA şi aici a fost o problemă de brum, pe care am depăşit-o. Acuma sună impecabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Condesatorii stiroflex nu "bat mkp-urile" nici pe calea de semnal si nici in alta parte.Pur si simplu au alte destinatii si alti parametri maximizati.

In general cei vechi prezinta efect de capat (cam toti), in timp ce majoritatea MKP-urilor noi, nu.

Probabil au fost folositi in corectia RIAA.


Totusi, cand mai vrei sa te apuci de "tunat" aparate, este bine sa cauti schema si sa intrebi un electronist competent ce ai putea sa schimbi pt a ii imbunatati performantele.

Asa, nu reusesti decat sa "o mangai", si evident, sa faci deliciul celor care stiu meserie...


La un preu de doza magnetica intai se analizeaza schema, apoi se aleg tz de zgomot cat mai mic, apoi se verifica clasa de functionare a fiecarui etaj si se verifica daca sunt in A sau pot fi dusi acolo fara a iesi din aria de zgomot minim; se verifica daca exista circuite adaptoare de impedanta de intrare - daca nu sunt, se adauga.

Pe urma se verifica sursa de alimentare, unde nu se schimba doar electroliticii ci si diodele, se adauga snubbere, bleedere, decuplari si celule de filtraj suplimentar RC.

In extremis se inlocuieste stabilizarea serie cu una tip paralel, dar asta merita doar la o schema de preu f performanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.