• D-Stream Audio WAMP 200

Pe bancul de proba HiFi Tech a ajuns un gadget audio ‘all in one’. Numele lui este WAMP 200 si conform paginii de prezentare a celor de la D-Stream Audio este un streamer - amplificator inteligent dedicat audiofililor.
    ‘Streaming pentru audiofili’ este mesajul cu care te intampina  pagina celor de la D-Stream. Trebuie sa recunosc, este un mesaj indraznet pentru o companie franco-chineza aproape necunoscuta. Cand intri pe pagina online D-Stream observi imediat grija cu care se prezinta, modul simplu si intuitiv cu care incearca sa isi cucereasca publicul tinta. Designul paginii transmite un mesaj direct: tehnologia simplifica viata, renuntati sa va complicati existenta cotidiana, apasati un buton si bucurati-va de placerea delicioasa a muzicii.

Am rasfoit paginile site-ului D-Stream in cautarea de informatii despre companie. Tot ce am gasit au fost 3 fraze scurte. Este o companie inovatoare cu capital  francez si chinez. Aplicatiile software sunt dezvoltate in Franta, iar hardware-ul este fabricat in China. Avantajul unic al D-Stream este combinatia dintre creativitatea, designul francez, si tehnicile de fabricatie eficiente realizate in China. Asta a fost totul.
    Dupa cum am spus la inceputul articolului WAMP 200 este un streamer - amplificator inteligent dedicat audiofililor. Decodarea semnalului digital in analogic se face cu ajutorul unui DAC  Burr-Brown. Partea de amplificare este asigurata de o solutie in Clasa D si are o putere de 60 W RMS. Aparatul este dotat cu doua antene Wi-Fi (banda duala), doua intrari auxiliare (optica si analogica) si este compatibil cu principalii furnizori de muzica online. Lista serviciilor de streaming muzical acopera  toate gusturile si preferintele. In aceasta lista gasim Qobuz, Tidal, Spotify, Napster. Pentru a usura folosirea WAMP 200 producatorul ofera o telcomanda cu care puteti actiona direct si rapid aparatul, dar si o aplicatie numita D-Stream Air ce poate fi instalata pe telefon. Aplicatia poate fi gasita pe App Store si Google Play.

Aparatul are o infatisare exterioara minimalista, fapt care il face usor de integrat in aproape orice spatiu disponibil. Este construit in proportie de 90% din aluminiu curbat. In partea frontala exista o zona plata unde se afla cele 7 taste sensibile la atingere care permit controlul volumului, selectarea modului Wi-Fi si intrarea auxiliara. In partea din spate avem montate cele doua  antene Wi-Fi, conexiunile pentru boxe, conexiunea Ethernet, o intrare optica si o intrare auxiliara Jack 3,5 mm.

Auditie

Am ascultat si evaluat acest gadget audio pe urmatorul sistem:
    WAMP 200 – folosit ca streamer si DAC
    Focal Electra 1038 Be - boxe
    Vicol Audio – cabluri de boxe
    Tidal si Spotify – servicii de muzica online

Nu a fost o evaluare specifica componentelor de top audiofile. Ar fi fost nedrept sa compar acest streamer – amplificator inteligent, aflat in zona entry level a HiFi-ului, cu amplificatorul meu Pass sau cu un alt aparat costand de 10 ori mai mult. Tot ce am facut, a fost sa il leg la boxele Focal Electra 1038 Be si sa ascult muzica folosind Tidal sau Spotify. Timp de 3 zile am ascultat muzica cateva ore pe zi. Artistii care au intrat in lista dedicata auditiei au fost: Natalie Merchant, James Bay, OMD, David Gilmour, Jackson Brown, Steve Hackett.

Sunetul pe ansamblu a fost cuminte, cu o tenta rece, usor digitala. Nu stiu daca senzatia de sunet rece este din cauza incompatibilitatii cu boxele Focal, sau pentru ca acesta este modul de a se exprima sonic al aparatului. Din pacate in timpul in care WAMP 200 a fost la mine, nu am avut niste boxe potrivite. O pereche de boxe usor de condus de un asemenea amplificator, sau poate niste boxe cu un sunet poetic, cu frecventele medii evidentiate, ar fi fost mai potrivite. In cele 3 zile de auditii am ascultat muzica fara ca sunetul sa ma oboseasca. Sunetul a curs bland indiferent de genul  muzical, iar boxele au parut ca se descurca cu puterea livrata la un volum al auditiei de 70 dB. Basul a avut o prezenta decenta, vocile au fost separate de restul instrumentelor, muzica a avut o fluiditate neasteptata pentru un asemenea aparat. Daca nu ar fi existat aceasta tendinta digitala a sunetului, WAMP 200 ar fi fost un adevarat ‘easter egg’  in zona de pret in care se afla.

HiFi-ul  este o ecuatie complexa, cu suficiente necunoscute, iar asta inseamna zile intregi de migrene si intrebari pentru orice pasionat. Alegerea unei componente audio este un asemenea moment. Ce sa aleg? Cum sa aleg? Incerc sa anticipez intrebarile legata de WAMP 200 si va raspund scurt.

- ergonomic (streamer + amplificator intr-o singura cutie)
    - pretul
    - decodarea semnalului digital in analogic pana la o rata de esantionare de 24 biti @ 192 kHz