Cambridge Audio Azur 851N este un streamer audio / DAC USB / preamplificator care face parte din seria de top a productorului britanic. Cu acest aparat puteti asculta muzica folosind unul din serviciile de streaming de muzica, din reteaua interna, de pe un hard disk conectat la una din intrarile USB, sau de pe PC-ul vostru. Pentru cei pretentiosi exista o sectiune de preamplificare implementata sub forma unui atenuator de volum digital, ce permite conectarea Azur 851N la un amplificator stereo de putere.
La exterior modelului Azur 851N arata ca un produs premium. Are o carcasa eleganta si solida din metal complet cu finisajul lustruit argintiu, gri inchis sau negru. In partea frontala exista un ecran mare color, de 11 cm, pe care se pot vizualiza imagini cu albumul de muzica ascultat sau informatii despre muzica, cum ar fi rata de esantionare. In partea dreapta avem un buton circular mare cu care puteti schimba volumul, sau derulati manual prin biblioteca cu muzica. Langa el se afla alte patru mici butoane tactile pe care le puteti folosi cand ascultati muzica daca ati ramas fara telecomanda. In partea stanga a panoului frontal gasim un alt grup de mici butoane tactile: On/Off, Home, Filter Phase.
Azur 851N poate fi conectat la retea folosind o conexiune WiFi sau prin cablu Ethernet. Puteti asculta muzica folosindu-l ca streamer de retea sau ca DAC (si preamplificator) legat prin conexiunea USB la un PC. Va marturisesc sincer, dotarile si compatibilitatile Azur 851N, plus pretul, fac din acest streamer / DAC un produs extraordinar. Puteti asculta muzica de pe Tidal, Qobuz, Spotify Connect, Apple AirPlay. Este compatibil cu majoritatea formatelor digitale WAV, FLAC, ALAC, WMA, DSD 64. Poate face upsampling intern pana la 24 biti/384 kHz si ofera posibilitate de a folosi trei tipuri de filtre (Linear Phase, Minimum Phase, Steep Modes) printr-o simpla apasare de buton.
Conectivitate Azur 851N este la fel de cuprinzatoare. In spatele aparatului avem iesiri analogice in varianta RCA si XLR, iesire digitala optica si coaxiala, mai multe tipuri de intrari digitale (USB 2.0 audio, AES/EBU, SPDIF), alte porturi USB la care puteti conecta un hard disk extern si conexiunea de Ethernet.
Te poate interesa:
Daca va intrebati de ce ati avea nevoie de atatea variante de conexiune, am sa raspund scurt. Puteti sa conectati televizorul, un bluray player, media player, PC-ul de acasa, etc, si sa folositi DAC-ul intern pentru o procesare superioara a sunetului. Cu Azur851N puteti imbunatati experienta sonica (in varianta stereo) a unui film urmarit pe Netflix, HBO GO, sau din reteaua interna. Melomanii comozi, cei care folosesc aplicatia Spotify instalata pe televizor, vor beneficia la randul lor de imbunatatirile sonice aduse de procesarea interna. Conectati televizorul folosind iesirea digitala optica cu un cablu optic la Azur851N si primiti un sunet superior.
Dupa cum ati putut citi acest aparat beneficiaza de o lista generoasa de facilitati. Este un campion intre campioni. Are un design atragator, un ecran mare color, o multime de conexiuni, un DAC intern configurat dual-mono (procesarea informatiei se face separat pentru fiecare canal de un DAC dedicat pentru o precizie mai mare), poate fi folosit ca streamer / preamplificator legat la un amplificator de putere stereo, etc.
Urmeaza testele sonice pentru o imagine completa a potentialului acestui aparat.
Teste
Am testat Azur851N in urmatoare configuratie: transport digital – Audirvana & NUC PC & Intona USB reclocker; Cambridge Audio Azur 851N – streamer audio / DAC USB / preamplificator; amplificator stereo – Pass Labs Int 150; boxe audio – Audiovector R1 Signature, Focal Electra 1038 Be; cabluri – interconect balansat DIY Neotech, boxe Vicol Audio.
Muzica de test: Roger Waters – Amused to Death, Livingstone Taylor - Isn’t She Lovely, Anne Sophie Mutter - Wolfgang Amadeus Mozart Violin Concerto No.2
Roger Waters
Am inceput evaluarea aparatului cu una dintre cele mai bune inregistrari de muzica rock din istorie. Spatiul din imediata apropierea a fost ocupat de efectele sonore QSound. Sunetul greierilor a in ceput sa ma inconjoare, radioul pozitionat in stanga mea a inceput sa emita crampeie de dialoguri, un caine a latrat intr-o curte aflata la mare departare, iar peste toate astea sunetul de chitara electrica a inceput sa se insinueze ca un fulger luminos deasupra capului. Scena tridimensionala gandita cu atata maiestrie de inginerul de studio a coborat peste simturi si m-a introdus in aceasta inregistrare extraordinara. ‘What God Wants’ a lovit cu toata puterea camera. Sunetul a fost muscular, cu corp, plin de entuziasm. Toba se simte asemeni unui pumn osos care loveste carnea, peretii, canapeaua. O cantitate de energie masiva impinge spatiul creat de boxe catre mine. Sunetul are dinamica, chitara este aspra, vocea lui Waters pare sa fi declarat razboi lumii. Dincolo de aceasta energie debordanta incep sa simt si neajunsurile. Vocile de acompaniament ale fetelor par pierdute in zgomotul general, iar vocea lui Waters ar trebui sa coboare o octava mai jos. Ascult muzica si am senzatia ca undeva in zona frecventelor mid-bass sunetul nu are suficienta energie. Este un neajuns minor, inaudibil pentru cineva care nu cunoaste inregistrare foarte bine. Am continuat auditia cu ‘Perfect Sense’. Sunetul a ramas la fel de energic, cu o scena mare bogata in informatii senzoriale, dar si cu senzatia unor informatii oferite partial.
Livingstone Taylor
Exista un sentiment de izolare al vocii, de parca partea vocala a fost inregistrata in alta camera si apoi mixata cu restul instrumentelor. Instrumentele sunt bine definite in spatiul camerei si au abilitatea dinamica de a se simti reale si prezente. Scena sonora se deschide cu usurinta, exista aer intre instrumente, notele se imprastie prin camera intr-un flux continu. Ascult si ma bucur de muzica. Inaltele sunt usoare, delicate, fine ca bataia de aripi a unui colibri. Vocea masculina este placuta, suficient de convingatoare si naturala, cu o oarecare lipsa a articulatiei notelor de jos. Contrabasul are o profunzime moderata si ofera cadenta muzicala inregistrarii. Colaborarea dintre chitara, contrabas, voce si elementele de percutie ofera un ritm hipnotic auditiei, o combinatie fatala care te tine legat in scaun.
Anne Sophie Mutter
Concertul mozartian debuteaza in sunetul viorilor ce se deschid in cascada. Apoi violoncelele completeaza imaginea cu texturi calde in jurul soloului de vioara, iar instrumentele de alama se avanta liber prin mixul de instrumente cu coarda oferind echilibru si adancime scenei sonore. In scena intra oboiul, sunetul lui infloreste fara efort si nu trebuie sa lupte pentru atentie. Exista un echilibru muzical foarte bun intre dinamica orchestrei si vioara Annei Sophie Mutter. Azur 851N reuseste sa extraga detaliile fine ale notelor, si pe masura ce corzile instrumentelor vibreaza gratios sub atingerea arcusurilor manuite cu precizie, Cambridge-ul se apropie de culmile lor subtile si ofera placere si bucurie ascultatorului.
Concluzie
Cambridge Azur 851N se afla exact acolo unde a dorit producatorul sa il pozitioneze. Pretul de lista situat undeva in zona de 1500 euro nu lasa loc de interpretari. La banii acestea primesti un aparat cu un design frumos, construit bine, cu o multime de dotari si conexiuni. Sonic nu pot sa reprosez nimic acestui aparat. Imaginea stereo este buna, inaltele desi usor evidentiate sunt placute, frecventele medii sunt suficient de neutre, iar basul are o energie buna si se dovedeste a avea o elasticitate neasteptata pentru un aparat atat de ieftin.
Dincolo de teste si evaluari Azur 851N are un potential bun daca este imperecheat cu atentie intr-un sistem audio stereo, care sa-i potenteze calitatile si sa-i echilibreze nereusitele. In sistemul meu, in combinatie cu boxele Audiovector R1 Signature, sunetul a fost mult mai echilibrat comparativ cu acelasi sistem in care foloseam boxele Focal Electra 1038 Be.
Pro:
pretul
streamer audio / DAC / preamplificator intr-o singura cutie
design
multitudinea de conexiuni
sunet pe masura banilor platiti
imagine stereo excelenta
Contra:
inaltele usor agresive
mid-bass incomplet
Articol scris de Robert Flescan
Cine sunt eu si de ce ati avea incredere in mine.
Sunt pasionat audiofil de mai bine de 15 ani. Timp de 3 ani am lucrat ca PR-ist pentru unul din dealerii audio consacrati din Romania, JackFi (Audio Concept). In acesti ani am trecut printr-un proces de invatare complex. Am experimentat empiric sunetul audiofil testand mii de sisteme audio si am invatat de la Jack o partea din arta audiofila. Pentru ca mi-am dorit sa descopar ce se afla dincolo de marketingul producatorilor, am citit o multime de materiale legate de tehnologia audio. In ultimii ani am scris o perioada articole pentru blog-ul unuia din dealerii audio cu o ascensiune remarcanta in ultima vreme, iar acum 2 ani am inceput sa scriu pentru HiFi Tech. Pentru mine a fi audiofil inseamna inainte de toate dragoste pentru muzica. In colectia personala de muzica am peste 1000 de cd-uri si 300 viniluri.
- 1
Comentarii Recomandate
Nu sunt comentarii de afișat
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.