Sari la conținut
HiFi Tech

Boxe Meloman


damian

Postări Recomandate

Salut! As dori sa stiu cat mai multe informatii despre boxele "Meloman" produse de I.E.I inainte de anul 1990. Stiu ca au fost doua modele dar nu stiu care au fost diferentele dintre acestea. Un amanunt pe care l-am sesizat in fotografiile "de arhiva Google" faptul ca unele difuzoare sunt negre ... asa erau produse de catre fabrica, sau dorinta romanului de a avea ceva "select" in casa l-a determinat sa puna pensula pe ele? ... si alte astfel de detalii. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu au existat 2 modele de Melonan, doar unul singur, cu woofer de 30cm diametru si 80Va, medie de 10cm diametru si 40Va si tweeter de 3cm (parca), de 50W.


Au fost boxele la care salivam in fata vitrinelor la magazine, 2750 lei bucata.


Imediat sub ele erau incintele Star cu woofer de 25cm si tot 80Va, mediile si tweeterele fiind identice.

Mai erau Jazz, Pop, Nova si inca un model pe 2 cai in bass reflex, SX 402 parca se numeau.


Am avut in ordinea urmatoare, Jazz, vindute, cumparate Star, vindute, cumparate Meloman, date cadou, cind am trecut la PRO.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meloman avea difuzoarele negre?

Sau era culoarea hartiei din care erau fabricate conurile si calotele?

Si mai exact ce insemna "pro" .

boxele Star se comporta decent in comparatie cu multe modele, adevarat mai ieftine, de la Jamo, Pioneer, Onkyo ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PRO in viziunea multor audiofili inseamna lazi cu difuzoare, bineinteles si la scule profesionale exista categorii de pret, insa acolo vorbim de multe mii de euro.


Viziunea unor forumisti vis a vis de sculele pro ( entry level) nu difera de viziunea unor "audiofili" cu boxe kineze, iar boxele pro de botez nu cred ca pot fi mentionate pe un forum audiofil romanesc pentru ca e ca si cum am vorbi de un camion ( raba obosita nu man) pe un forum de turisme (din plastick).


La toti ne plac sculele pro cand mergem la concert, adica doua ore, in rest daca mi le ar da acasa ( si presupunem ca ar incapea in casa) nu stiu daca as putea sa le folosesc, iau si solistul, il leg de calorifer, pentru ca eu PRO!


Atunci cand un om discuta despre boxe meloman si apare unul care i explica ca el "pro" inseamna doua lucruri: exista discutii intre oameni de pe planete diferite sau exista un caz medical, netratat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PRO in viziunea multor neofiti inseamna boxe, amplificatoare, playere care costa mai mult de 1000 RON. Ma intreaba colegii sau cunostintele "Ce boxe mai bune sa-mi iau?" si daca le sugerez ceva pe la 1500 se sperie si incep "Auleo, pai de ce sint asa scumpe ? Oricum mie nu-mi trebuie de astea profesionale, eu vreau ceva pentru casa ca nu dau tare dar sa se auda clar.." Asa ca totul e relativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boxele pro sant impartite pe game de frecvente, aduc doua monitoare de scena si le plantez in casa, sau o boxa de chitara, ce tare, ascult PRO!


Sau aduc si niste basi si medii si inalte in loc de mobila, super, ma omor dupa pro, am atins maximul in audiofilie.


Cand ma duc la paine ma sui in Volvo F460 si imi fac treaba, like a pro! :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa spun ca tot in categoria pro intra si sculele folosite in productia muzicala, inclusiv monitoarele de studiou.

Totusi, din pdv al pretului ele sunt relativ ieftine fata de aparatele high-end de top.

Va rog nu divagati aiurea, Damian a intrebat si eu i-am raspuns.

Reveniti la subiect daca aveti ceva de spus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boxele meloman au o caruta de belele, inaltele mai picau, uneori se mai dezlipeau membranele, nu erau ceea ce trebuie, ma gandesc ca timpul le a ucis si mai mult, condensatorii din filtre trebuiesc musai inlocuiti, cutiile revizuite, firele de la difuzoarele de bas asemenea, un produs comunist de o calitate mediocra, exista si boxe mai proaste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"pro" este urechea unui compozitor, el isi alege instrumentele disponibile la momentul scrierii piesei, le aseaza in "formatie" si se straduieste sa le determine sa produca ... sunetele pe care el le considera potrivite.

Compozitorii in general, nu ma refer la Armin Van Buren ... nu se multumesc cu inregistrarile intrucat considera ca reproducere lor de catre "sculele" producatorilor de ... consumabile nu este posibila.\

Desigur mai exista si cei care le interpreteaza compozitiile... si din nou nu ma refer la DJ; interpreteaza din lipsa de talent ... dar desigur si ei "pro".

Scule "pro" sunt cel mai probabil cele facute la comanda.

Celelalte "interpreteaza" dupa posibilitati.

Eu nu pot visa nici la amplificator de 10.000 euro, cel care mi-ar oferi , probabil, un sunet decent in comparatie cu cel oferit de o orchestra, dar pot spera sa obtin din piese mai vechi, multi producatori erau mai sinceri pe atunci, un sunet mai bun decat cel "schingiuit" de cutiile pline de piese asezate aiurea de prin mall-uri.


Sau ma imbat, dau la maxim orice poate sa urle, si voi fi fericit.


Eu as dori, daca este posibil, informatii cat mai exacte despre un anumit produs repsectiv boxe model Meloman.


Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba nu stiu, eu am folosit intr-un proiect wooferul ala de 12" si a iesit ceva OK. imi amintesc ca l-am taiat pe la 500Hz ordin II, (standalone intr-o cutie mult imbunatatita fata de lada Meloman) suna mai bine decat in original taiat ordin III pe la 900Hz parca. (Shambala poate isi aminteste mai bine cum era taiat in Melomane)

Parerea mea este ca a fost gresit sa tai asa sus si asa agresiv un woofer in trei cai, n-au avut incotro, media aia era o pocnitoare.

Asa cum au fost, au avut si au fanii lor.

Au fost intradevar doua modele de woofere, am o pereche in banca de organe la care dustcapul este dintr-o panza rara impregnata si nu din hartie cum este mai des intalnit. Daca le vrea careva sa spuna...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba nu stiu, eu am folosit intr-un proiect wooferul ala de 12" si a iesit ceva OK. imi amintesc ca l-am taiat pe la 500Hz ordin II, (standalone intr-o cutie mult imbunatatita fata de lada Meloman) suna mai bine decat in original taiat ordin III pe la 900Hz parca. (Shambala poate isi aminteste mai bine cum era taiat in Melomane)

Parerea mea este ca a fost gresit sa tai asa sus si asa agresiv un woofer in trei cai, n-au avut incotro, media aia era o pocnitoare.

Asa cum au fost, au avut si au fanii lor.

Au fost intradevar doua modele de woofere, am o pereche in banca de organe la care dustcapul este dintr-o panza rara impregnata si nu din hartie cum este mai des intalnit. Daca le vrea careva sa spuna...

 

erau mult mai misto boxele cu difuri tonsil, electronica industriala, desi le ceda spuma, au fost niste lucruri faine, iar mediile tonsil cantau, difuzoarele din meloman dadeau senzatia de lucru care urmeaza sa se destrame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum erau filtrele din Meloman, imi pare rau.

Am gasit prin targurile de vechituri niste placi de filtre vechi romanesti pe 3 cai, dar nu stiu de la care boxe erau. Unele facute cu condensatori electrolitici, altele cu poliester RSR si unele chiar cu Remix, dar bobinele de bas cu sarma de 0,9mm si de valori mici, deci taiere f sus. Parca nu erau de ord.3.

Boxele Meloman le stiu de cand au aparut, le-am ascultat, le-am pipait si nu mi-au placut. Impresiile mele de atunci sunt intru totul de acord cu ComanR.

Unitrele de 140W sunau mult mai placut decat Melomanele, chiar si cu amaratele lor de filtre de ord.1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Damian, nu te citez ca sa nu ocupam spatiu degeaba, dar orice sunet care iti gadila acasa urechile, a fost captat cu gunoaie pro, a fost inregistrat pe gunoaie pro, mixat / masterizat tot pe gunoaie pro. Prinzi tu ideea. Desigur ca e nevoie de chestii audiofile (si implicit extrem de scumpe) acasa, care sa repare tot ce au stricat aia pro cu sculele lor pro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ComanR, tu vorbesti in totala lipsa de cunostinta de cauza.

N-ai avut niciodata boxe meloman, ALE TALE, vorbesti din auzite.

Eu am avut toata gama de boxe romanesti, incepind de la cele eliptice cu difuzor de banda larga de 6Va (de la RR Maestro stereo care avea 2x6W cu finali AD152 Germaniu) pina la Meloman, care au fost virful de gama al industriei Romanesti.


Nu am avut Nova, Pop si SX402, in rest tot ce s-a produs, le-am avut cumparate din magazin (1500 lei Jazz, 2500 lei Star si 2750 lei memoman, acestea fiind cele mai importante de mentionat).


Un punct forte erau chiar filtrele la ele, facute cu sirma GROASA, serioasa, condensatori de calitate chiar si cei bipolari in carcase de electrolitici (cascati ochii, erau bipolari nu electrolitici clasici la 63Vca, adica rezistau teoretic la putere de cel putin 4 ori mai mare decit puterea pentru cei 18Vac aplicati la bornele boxei pentru puterea nominala, 80Va).

Mi-au trecut zeci de perechi prin miini (meloman, star, jazz in special), singurele probleme pe care le mai reparam la memoman, star si jazz, era inlocuirea leonicelor cu ceva mai bun (niciodata difuzoarele Romanesti n-au stralucit la fire leonice), sau unii vroiau sa le adaptez tweetere de la Unitra, ca "tipau mai tare".


Faptul ca Gigel de la dilga, dadea cu o saracie de amplificator in boxe care oscila in draci pentru ca deck-ul lui avea fiss si nu avea dolby sau alt reducator de zgomot si dadea inaltele la maxim, era logic ca distrugea tweeterele sau chiar bobinele din filtre, mi-au ajuns la reparat melomane si star-uri cu bobina de inalte (cea secundara) pur si simplu topita in carcasa, cursa de pe PCB.


Vina nu fusese a boxei sau a constructorului, ci a IDIOTULUI, care utilizase boxele, foarte "corespunzator".


Nu incerca sa arunci cu cacat in industria romaneasca de boxe, boxele meloman cit si star, daca aveau un tweeter ribbon (difuzoarele sint facute sub licenta Philips), faceau pipi cu mega-bolta pe multe boxe audiofile "de fite" actuale, atit ca linearitate cit si ca banda de frecvente reprodusa, ca sa nu vorbesc de rigiditatea cutiilor super-ranforsate intern, meloman aveau PAL de 25mm grosime.

In melomanele mele dadeam cu un amplificatopr de 2x150W/4 ohmi, facut de mine (+/57Vcc alimentare), n-am ars vreodata un difuzor sau sa stric ceva pe la ele.

Ba chiar in 1993, a fost primul eveniment NUNTA, pe care i l-am facut unul vecin de bloc in fostul restaurant Budapesta, cu 2 deck-uri Akai GX F31 + un mag Akai GX77, si acel 2x150W pe care ii aveam, totul fiind impecabil.


Din 1994, au ajuns in tara 2 boxe identice cu acestea T52.jpgT52.jpg<e>


noi noute, made in USA, si un amplificator nou nout (eu le-am desigilat si pus in functiune) identic cu acesta Pt_2.jpgPt_2.jpg<e> care stia sa cinte foarte bine

">https://www.youtube.com/watch?v=194kzfa4UlU si masura bine peste specificatii in teste
">https://www.youtube.com/watch?v=evfGbjFT1uc


Le-am denumit ca fiind echipamente PRO.

Cam ce ar fi in reregula dupa opinia ta?

Vad ca nu este topic in care sa nu intervii si sa refulezi boraciuni (unele direct altele cu subinteles/impunsaturi), usor usor incep sa regret acel Welcome...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Condensatorii electrolitici bipolari pe care ii lauzi aveau si un neajuns - curent de riplu mic (gen Irmax = 0,2-0,3A).

In filtre de la boxe romanesti am vazut si electrolitici polarizati, montati in serie, + la +. Nu stiu de la care boxe fusesera filtrele, oricum, bobinele mari erau cu sarma destul de subtire, 0,9-1mm.

Daca spui ca la Melomane bobinele mari erau facute cu sarma groasa, inseamna ca nu am intalnit niciodata filtre de la ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ComanR, tu vorbesti in totala lipsa de cunostinta de cauza.

N-ai avut niciodata boxe meloman, ALE TALE, vorbesti din auzite.

Eu am avut toata gama de boxe romanesti, incepind de la cele eliptice cu difuzor de banda larga de 6Va (de la RR Maestro stereo care avea 2x6W cu finali AD152 Germaniu) pina la Meloman, care au fost virful de gama al industriei Romanesti.


Nu am avut Nova, Pop si SX402, in rest tot ce s-a produs, le-am avut cumparate din magazin (1500 lei Jazz, 2500 lei Star si 2750 lei memoman, acestea fiind cele mai importante de mentionat).


Un punct forte erau chiar filtrele la ele, facute cu sirma GROASA, serioasa, condensatori de calitate chiar si cei bipolari in carcase de electrolitici (cascati ochii, erau bipolari nu electrolitici clasici la 63Vca, adica rezistau teoretic la putere de cel putin 4 ori mai mare decit puterea pentru cei 18Vac aplicati la bornele boxei pentru puterea nominala, 80Va).

Mi-au trecut zeci de perechi prin miini (meloman, star, jazz in special), singurele probleme pe care le mai reparam la memoman, star si jazz, era inlocuirea leonicelor cu ceva mai bun (niciodata difuzoarele Romanesti n-au stralucit la fire leonice), sau unii vroiau sa le adaptez tweetere de la Unitra, ca "tipau mai tare".


Faptul ca Gigel de la dilga, dadea cu o saracie de amplificator in boxe care oscila in draci pentru ca deck-ul lui avea fiss si nu avea dolby sau alt reducator de zgomot si dadea inaltele la maxim, era logic ca distrugea tweeterele sau chiar bobinele din filtre, mi-au ajuns la reparat melomane si star-uri cu bobina de inalte (cea secundara) pur si simplu topita in carcasa, cursa de pe PCB.


Vina nu fusese a boxei sau a constructorului, ci a IDIOTULUI, care utilizase boxele, foarte "corespunzator".


Nu incerca sa arunci cu cacat in industria romaneasca de boxe, boxele meloman cit si star, daca aveau un tweeter ribbon (difuzoarele sint facute sub licenta Philips), faceau pipi cu mega-bolta pe multe boxe audiofile "de fite" actuale, atit ca linearitate cit si ca banda de frecvente reprodusa, ca sa nu vorbesc de rigiditatea cutiilor super-ranforsate intern, meloman aveau PAL de 25mm grosime.

In melomanele mele dadeam cu un amplificatopr de 2x150W/4 ohmi, facut de mine (+/57Vcc alimentare), n-am ars vreodata un difuzor sau sa stric ceva pe la ele.

Ba chiar in 1993, a fost primul eveniment NUNTA, pe care i l-am facut unul vecin de bloc in fostul restaurant Budapesta, cu 2 deck-uri Akai GX F31 + un mag Akai GX77, si acel 2x150W pe care ii aveam, totul fiind impecabil.


Din 1994, au ajuns in tara 2 boxe identice cu acestea T52.jpgT52.jpg<e>


noi noute, made in USA, si un amplificator nou nout (eu le-am desigilat si pus in functiune) identic cu acesta Pt_2.jpgPt_2.jpg<e> care stia sa cinte foarte bine

">https://www.youtube.com/watch?v=194kzfa4UlU si masura bine peste specificatii in teste
">https://www.youtube.com/watch?v=evfGbjFT1uc


Le-am denumit ca fiind echipamente PRO.

Cam ce ar fi in reregula dupa opinia ta?

Vad ca nu este topic in care sa nu intervii si sa refulezi boraciuni (unele direct altele cu subinteles/impunsaturi), usor usor incep sa regret acel Welcome...

 

DJ Le co , stim gusturile tale in materie de boxe, nu am fost eu cel care ti a explicat ca faci masaj la gaini cu bassul, lumea vede, toata lumea stie ca boxele alea au fost slabe, am si acum o pereche de electronica industriala HI FI ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul pe care l-am avut eu avea sirma de 1-1,2mm la bobinele de bass, cumparate in 1998-1999.


Crezi ca trebuiau mai groase de atit pentru 80Va putere?

Iti arat filtre profi de RCF, pentru 1000W pe bass, au sirma de 1,5mm maxim grosime facute pe miezul E de la traf.

Hai sa nu exageram unde nu este cazul, pentru 80Va putere erau megasuficiente.


Prin cite mi-au trecut prin miini (chiar si cu difuzoare arse, pe care le reparam la Nicu la Unirea), niciuna nu a avut bobina de bass incalzita sau topita, cum am gasit in boxe nemtesti de citeva mii de marci.

Iti dau exemplu bobinele din filtrele de la Heco superior 700, niste prastii, bobinele de la Life SD22 boxe Germane de 180 Watt (asa scria pe ele), sint pilaf, cred ca daca le masor au peste 1 ohm, sirma de bobinaj este mai subtire decit pinul condensatorului folosit care culmea este la 35Vac vs Meloman care sint la 63Vac, cei bipolari...


Bobina_bass_si_conzi.jpgLINK_TEXT><e>


Mai vorbim la cei de pe medii si inalte care erau la 250Vcc/peste 163Vac?




La nemtesti am gasit prastiile astea, atit pe medii cit si pe inalte, si evident bobina topita.


Inalte.jpgInalte.jpg<e>


Comparam calitativ?


ComanR, as avea rugamintea sa nu ma mai aduci aminte pe mine sau echipamentele mele in discutiile tale sterile, si sa nu mai vorbesti la plural in numele tau, multumesc.


Lasa-ma pe mine sa fac masaj la gaini, sau sa crap peretii, si vezi tu de ale tale, multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cultura ta rebusistica in materie de electronica si incinte e observabila si de catre initiati....pentru ca pe langa cunostinte ai nevoie si de un bun simt (tehnic) pe care eu unul nu l am vazut inca la tine, dar matematica ofera o sansa oricarui om, teoretic. :thumbup:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ca trebuiau mai groase de atit pentru 80Va putere?

Iti arat filtre profi de RCF, pentru 1000W pe bass, au sirma de 1,5mm maxim grosime facute pe miezul E de la traf.

Hai sa nu exageram unde nu este cazul, pentru 80Va putere erau megasuficiente. [...]

Nu trebuie amestecate lucrurile. Sunt doua situatii distincte - bobine cu miez si bobine pe aer.

Regula este simpla si spune ca rezistenta parazita in curent continuu a bobinei trebuie sa fie maxim o zecime din rezistenta in curent continuu a difuzorului

Rdc bobina = 1/10 Rdc difuzor.

La bobinele pe aer, pt valorile mari necesare pt bas intra multa sarma deci automat trebuie sa fie groasa pt a se indeplini conditia de mai sus.

Pe miez de tole intra de 6-8 ori mai putina sarma asa ca se poate folosi mult mai subtire.

Practic nu conteaza cat este diametrul sarmei, conteaza rezistenta pe care o opune ea trecerii unui anumit curent.


Este adevarat ca nemtii foloseau la greu in boxele home condensatori electrolitici bipolari, si inca la tensiuni mici (15-25V). Nu vad legatura acestui exemplu, nimeni nu ii lauda pt asta. E drept ca si boxele erau de 40-70W.

La extrema celalta, in boxele audiofile se folosesc uneori condensatori la 1200V si bobine cu banda de Cu care suporta multe zeci de A, desi puterea pe ele uneori nu ajunge la 10 sau 20W.

E bine sa pastram echilibrul si rezonabilitatea.


Uite si un exemplu de filtru DIY audiofil facut de un incepator (gresita apropierea extrema a bobinelor):

http://www.shine7.com/audio/xover.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ca trebuiau mai groase de atit pentru 80Va putere?

Iti arat filtre profi de RCF' date=' pentru 1000W pe bass, au sirma de 1,5mm maxim grosime facute pe miezul E de la traf.

Hai sa nu exageram unde nu este cazul, pentru 80Va putere erau megasuficiente. [...']

Nu trebuie amestecate lucrurile. Sunt doua situatii distincte - bobine cu miez si bobine pe aer.

Regula este simpla si spune ca rezistenta parazita in curent continuu a bobinei trebuie sa fie maxim o zecime din rezistenta in curent continuu a difuzorului

Rdc bobina = 1/10 Rdc difuzor.

La bobinele pe aer, pt valorile mari necesare pt bas intra multa sarma deci automat trebuie sa fie groasa pt a se indeplini conditia de mai sus.

Pe miez de tole intra de 6-8 ori mai putina sarma asa ca se poate folosi mult mai subtire.

Practic nu conteaza cat este diametrul sarmei, conteaza rezistenta pe care o opune ea trecerii unui anumit curent.


Este adevarat ca nemtii foloseau la greu in boxele home condensatori electrolitici bipolari, si inca la tensiuni mici (15-25V). Nu vad legatura acestui exemplu, nimeni nu ii lauda pt asta. E drept ca si boxele erau de 40-70W.

La extrema celalta, in boxele audiofile se folosesc uneori condensatori la 1200V si bobine cu banda de Cu care suporta multe zeci de A, desi puterea pe ele uneori nu ajunge la 10 sau 20W.

E bine sa pastram echilibrul si rezonabilitatea.


Uite si un exemplu de filtru DIY audiofil facut de un incepator (gresita apropierea extrema a bobinelor):

http://www.shine7.com/audio/xover.jpg

 

10+ , uneori groasa si lunga nu e neaparat cel mai bun lucru, potrivita sa fie ( parerea mea, umila, este ca DJ Le co a dezafectat o pereche de boxe decente (Heco) si a facut ceva urat, un fel de hibrid neaudiofil fara o baza tehnica, pe principiul hit&miss, cum se nimereste)


Revenind la boxe romanesti comuniste, un fapt foarte deranjant o constituia separatia acustica de proasta calitate a mediilor fata de bass, chiar daca aveau incinta proprie, nu era bine etansata si astfel difuzorul de medii era influientat deranjant la puteri semnificative...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Acest site foloseste cookie-uri! Prin continuarea navigarii va exprimati acordul asupra folosirii acestora. Citeste Politică Intimitate si Termeni de Utilizare.