paulral Postat August 26, 2020 Share Postat August 26, 2020 Să salvăm, din nou, un aparat frumos. Și tot un Pioneer. Este fratele mai mare al SX-440 pe care, la fel, l-am salvat dintr-o grămadă de "plastice" negre, fără valoare. Cumpărat ieftin dintre câteva aparate mai noi (ca generație) și cu componente lipsă, în special butoane fiindcă, spunea vânzătorul, nu se potrivesc ca aspect. De, între generația anilor 70 și cea a anilor 2000 sunt ceva diferențe notabile, nu numai ca aspect. SX-440 Imagini de la sursă: SX-770 La prima vedere pare complet, butoanele de la tuning și volum sunt inversate, dar bine că sunt cele corecte, protecția metalică de la sursa de alimentare lipsă (demontată pentru a asigură o mai bună răcire 😃), destul de murdar și prăfuit, electrolitici ce par a fi fost înlocuiți. Asta voi vedea la primirea aparatului. 1 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat August 27, 2020 Autor Share Postat August 27, 2020 Astăzi a avut întâlnirea cu obiectul. Sincer nu prea aveam mari așteptări. La cum arata în pozele vânzătorului mă așteptam la ceva surprize. Cu toate acestea, exteriorul arată binișor, sunt ceva zgârieturi fine pe rama nichelată dar o voi rezolva cu un poliș, am mai facut asta la SX-440. Panoul frontal ce aduce a McIntosh este și el destul de ok, are zgârieturi fine, nu e o problemă. După curațare, dezinfectare și tot tacâmul chiar arată bine. Butoanele sunt toate la locul lor, au stat jumătate de zi în soluție și s-au curățat foarte bine cu o periuță de dinți. Carcasa din lemn este destul de bună, voi avea grijă de ea a final. La desfacerea aparatului am avut parte de asistența pisicii. Față de altele nu prea a stat mult și a plecat. Ce-o fi fost în mintea ei? Sculă bună pe mâini proaste sau.... ți-ai luat altă belea pe cap! Valabile ambele supoziții. Înăuntru multă, multă mizerie. Fără alte comentarii Sursa de alimentare Phono MPX Tuner Verificat siguranțele, cea de pe alimentare ok, la valoarea din manual, am inlocuit-o cu una nouă. Cele din etajul final: o românească Așa cum am sesizat cineva a făcut un recap ieftin: Yageo, Jamicon, etc. Chiar și pe la traf se pare că s-a umblat: Am înlocuit siguranțele și am zis că e timpul să-i dau o cheie: am pus aparatul pe limitator, power on, becul s-a stins, bordul s-a aprins. Totul în regulă și totuși: becurile ce iluminează scala în regulă, sunt cele originale, Stanley. Din indicatoarele de surse doar două funcționau iar becurile de la iluminarea indicatorului de tuning și acul scalei arse. Am conectat boxele de sacrificiu și am constatat că aparatul este funcțional, necesită curățarea potențiometrelor dar pe tuner nu se aprinde becul STEREO deși am recepție foarte bună chiar cu 10 cm de sârmă. Becul este verificat și este în regulă. OK, vom vedea. Începem lucrul la aparat: spălat, curațat, înlocuit toate becurile cu led warm white, înlocuit becurile arse: Cred că aici avem o problemă, nu? 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat August 27, 2020 Autor Share Postat August 27, 2020 Am verificat sub șasiu, legăturile de acolo sunt corecte. Am verificat pe schemă și comparat cu niște imagini de pe net, se pare că cineva a lipit acel fir după cum l-a dus capul. S-a mai lucrat și in jurul acelui integrat, voi săpa în jurul lui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat August 27, 2020 Autor Share Postat August 27, 2020 (editat) Faine Pioneer-urile astea, te țin mereu în priză. În schemele electrice placa multiplexorului apare codificată drept W13-026. Evident, schema nu bate cu ce am eu în aparat. Din fericire, am găsit în manualul service desenul plăcii mele, însă nu și schema. Codul meu este W13-024. Conform desenului, integratul ar trebui să fie MC1304P de la Motorola, despre care câteva referințe spun că ar fi cam problematic. Eu am în aparat un SC5199P care nu cred că se potriveste conceptiei în care este realizată placa mea. Cred ca de aceea sa făcut și acel strap, voi testa mâine. De asemenea, înlocuitor direct pentru MC1304P este ULN2120A. In altă parte am gasit următoarele echivalențe UA732PC = ECG718 UA732PC = LM1304N UA732PC = LM304N UA732PC = MC1304 UA732PC = MC1304P UA732PC = SN76104N UA732PC = SN76114N UA732PC = ULN2120 Să vedem ce găsim! Editat August 27, 2020 de paulral 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat August 28, 2020 Autor Share Postat August 28, 2020 Până la rezolvarea problemei din decodor rezolvăm celelalte plăci. voi folosi aceeași rețetă, Elna Silmic II, Nichicon, Wima și C0G. Folosesc Elna fiindcă vreau să termic cu micul meu stoc, chiar dacă va trebui ca alte valori să fie comandate. Pe Nichicon ar fi fost gata. Deși în mod normal încep cu sursa, din lipsa componentelor voi ataca placa tunerului și apoi, pe rând celelalte plăci. Pentru a-mi fi mai usor schimb toate componentele de care dispun, urmând ca cele lipsă să intre în comandă. Placa tunerului, nu a fost de mult de lucru, Elna și Wima pentru valorile sub 4,7uF. Cred că cel ce a făcut recapul nu a avut condensatoare de 0,47uF și a folosit 1uF Muting: KSC1845 în locul 2SC870 și Nichicon KL Am scos placa etajului final, sunt ceva mici restricții privind gabaritul condensatoarelor dar cred că mă descurc cu Elna. Pe ieșiri am axiali de 1000uF/25V. Aici o să văd ce și cum se poate monta, sțiu că axiali sunt doar general purpose. Cu mici modificări pot folosi și pe cei din gama audio. De asemenea, driverii 2SA569/2SC904 prezintă aceeași problemă a oxidării terminalelor și doresc să-i înlocuiesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat August 30, 2020 Autor Share Postat August 30, 2020 Phono este aproape gata, mai am nevoie de 2 condensatori de 30pF. Elna, Murata și KSC1845 în locul pieselor vechi Sub șasiu am găsit componentele originale. Cele trei plăci erau acoperite cu un fel de grăsime combinată cu praf. Oricum, mai curate decât celelalte După echipare cu piesele din stoc întocmesc lista și dau drumul la o mică comandă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djleco Postat August 31, 2020 Share Postat August 31, 2020 Daca tot faci treaba asta, schimba si rezistentele cu pelicula de carbon cu altele cu zgomot propriu mult mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat August 31, 2020 Autor Share Postat August 31, 2020 Practic toți rezistorii sunt cu peliculă de carbon. Să schimb toate piesele în el nu prea se merită. Voi înlocui doar rezistorii din emitorul și colectorul driverilor cu DALE 1%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shambala Postat August 31, 2020 Share Postat August 31, 2020 Banuiesc ca Leco se referea la modulul Phono, unde amplificarea este mare si diferenta de zgomot s-ar putea simti. (Sau nu 😁 ) 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat August 31, 2020 Share Postat August 31, 2020 Acum 40 minute, Shambala a spus: Banuiesc ca Leco se referea la modulul Phono, unde amplificarea este mare si diferenta de zgomot s-ar putea simti. (Sau nu 😁 ) Se va simți mmcs (mai mult ca sigur)...🧐 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shambala Postat August 31, 2020 Share Postat August 31, 2020 Depinde cat de buni (silentiosi) sunt tz folositi, depinde si de schema, si de calitatea alimentarii etajului. Nu am stat sa verific schema in acest caz. Daca tu zici ca s-ar simti, probabil ca asa o fi. Acum depinde si cat de mult :) La un etaj de calitate se simte efectiv calitatea si tipul conzilor din RIAA. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat August 31, 2020 Share Postat August 31, 2020 Bogdan, la nivel de etaj phono, orice se simte. Că senzația e mai pregnantă la schimbarea capacitorilor din RIAA, e perfect adevărat. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat August 31, 2020 Autor Share Postat August 31, 2020 Sincer, asta ar fi ultima problemă a mea și nu stau să-mi bat capul cu înlocuirea rezistorilor. Adevărata problemă este in decodor. Pioneer a avut și în acest caz (ca și în altele) două tipuri de decodoare, două plăci diferite. In speță plăcile folosite sunt codificate W13-024 și W13-026. Tipul 024 utilizează integratul MC1304 iar 026 tipul M5109P. Se pare că MC1304 este cu probleme și este cam greu de găsit un inlocuitor. Afară schimbă plăcile cu totul și rezolvă problema. Am și eu câteva opțiuni: 1. am comandat pe ebay LM1304N, știu poveste cu piesele vandute pe site dar pentru 50lei mă risc dacă tot am intat în joc; 2. să găsesc o placă identică 3. să folosesc un decodor de pe alt aparat 4. să construiesc un decodor In aparat am un Motorola SC5199P, nu am găsit referinte Integratul a fost montat in locul lui 1304, cred că nu a functionat si s-a făcut bypass. Oricum l-am scos de pe placă iar acolo voi monta un soclu pentru DIP14 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djleco Postat August 31, 2020 Share Postat August 31, 2020 Da, ma refeream la etajele de semnal mic de ordinul milivoltilor sau zecilor de milivolti, credeam ca se subintelege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djleco Postat August 31, 2020 Share Postat August 31, 2020 (editat) Acum 9 ore, paulral a spus: Practic toți rezistorii sunt cu peliculă de carbon. Să schimb toate piesele în el nu prea se merită. Voi înlocui doar rezistorii din emitorul și colectorul driverilor cu DALE 1%. Rezistentele alea le schimbi degeaba; rezistentele cu zgomot redus ajuta la semnale mici. Pe vremuri (anii 80) am facut preu de redare stereo cu corectie NAB pentru banda magnetica, 4 bucati pentru 2 parti mecanice. 2 am avut pe ele BC413C, cite 2 pe canal si rezistente romanesti cu pelicula metalica, curtea de arges cu 1-2% toleranta iar pe alte 2 tot BC413C, dar cu rezistente ordinare, clasice de 0,25W sau 0,5W care se gaseau peste tot. Tranzistorii erau diin acelasi lot, imperecheati la beta (cit puteam pe vremea aia). Preul cu RPM curtea de arges, avea zgomot sesizabil mai mic, fata de cel cu rezistente ordinare. Am schimbat si tranziatorii intre ei, sa inlatur orice suspiciune, CLAR RPM avea zgomot mai mic. Am muncit eu de 2 ori sa dau afara toate rezistentele ordinare ca sa pun RPM? Am muncit... Dupa aia ma uitam in tirgul de pe prelungirea ghencea numai dupa RPM-uri. Mai am si acum niste 26,7kOhmi ratacite, va pun dimineata 1-2 poze. Editat August 31, 2020 de djleco Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat Septembrie 1, 2020 Autor Share Postat Septembrie 1, 2020 Multumesc Leco, cunosc acele RPM-uri, cred ca am si eu câteva prin cutiile cu piese adunate în timp de tatăl meu. Erau foarte precise. Insa si cele verzi se tin bine, ca valoare, verificat in amplificatorul de 75W reconditionat cu ceva timp in urmă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shambala Postat Septembrie 1, 2020 Share Postat Septembrie 1, 2020 Inca mai am si eu un preu de doza facut acum 40 de ani (cand eram elev). Stiam (teoretic) de pe atunci ca ar trebui RPM-uri dar cum nu prea gaseam valorile necesare am pus R de carbon japoneze, nemtesti, care de pe unde gasite. Pt ca ati scris amandoi cat de sensibila este diferenta, l-am scos pt a ii schimba rezistentele si condensatorii. Acum ma uit la el si ma apuca disperarea cat de inghesuit/tampit l-am proiectat si cat de greu sunt de schimbat piesele - cablajul prost si extrem de exfoliabil. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat Septembrie 1, 2020 Autor Share Postat Septembrie 1, 2020 Am găsit și schema discriminatorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat Septembrie 4, 2020 Autor Share Postat Septembrie 4, 2020 Alimentarea este gata: Elna, Wima și Murata, Nichicon LKG 4700uF/80V, zener nou și pentru că traseele aflate sub tranzistori erau deteriorate și permitea miscarea lor la simpla apăsare, tranzistoarele au fost plasate pe socluri și s-au refăcut traseele plăcuței. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brainsmartman Postat Septembrie 4, 2020 Share Postat Septembrie 4, 2020 Arata bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat Septembrie 5, 2020 Autor Share Postat Septembrie 5, 2020 Continuare: Pentru corecții am folosit Nichicon (KZ și KA) condiționat fiind de dimensiuni, Wima și Murata. Tranzistori KSC1845 In decodor Wima și Elna, am montat soclu pentru integrat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat Septembrie 6, 2020 Autor Share Postat Septembrie 6, 2020 Aproape am terminat etajul final, mai am de înlocuit driverii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat Septembrie 7, 2020 Autor Share Postat Septembrie 7, 2020 Cu mult noroc am găsit placa decodorului cu codul W13-026 care se potriveste perfect in locul vechiului decodor. Provine din acelasi SX-2500 din care am luat etajul final. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulral Postat Septembrie 7, 2020 Autor Share Postat Septembrie 7, 2020 Noile perechi pentru driveri: 2SC959/2SA606 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shambala Postat Septembrie 7, 2020 Share Postat Septembrie 7, 2020 Aceia sunt prefinalii si nu driverii. Driverii sunt Q3-Q4 / 2SC734 - cate unul pe canal. I-ai scos de pe o alta placa ? De curiozitate, i-ai masurat sa vezi cam cat sunt de imperechiati ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.